Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - McLaren_über_alles

#1
Formule 1 forum / Re: Jerez testtopic
02 februari 2015 - 19:21:19
Dit begint toch stilletjes aan ook dramatisch te worden voor Honda. Eind vorig jaar, en nu ook al 2 testdagen maar een handvol rondes op halve kracht kunnen rijden...
#2
Ook opmerkelijk: Ferrari is tot nu toe ook het enige team waarbij de neus niet een stuk langer is dan de voorvleugel.
#3
Citaat van: Gerard op 09 december 2013 - 21:30:27
Dubbele punten voor de seizoensfinale... mmmm Die had ik niet aan zien komen!!

Dit kan toch echt wel niet?

WTF, als je net in de laatste race pech hebt, weegt dit dubbel zo hard door. Dit is gewoon een absurde situatie...
#4
Formule 1 forum / Re: Pirelli?
02 december 2013 - 21:36:02
Citaat van: Perton op 18 november 2013 - 18:42:36
Misschien zou het helpen om dat in ieder geval af te schaffen, dat je de race moet starten op de banden waarmee je je kwalificeert (de top tien tenminste). Wellicht dat er dan eens een coureur is die zich als tweede heeft gekwalificeerd en de race op de hardere banden begint.

Ik denk dat iedereen dan steeds de harde banden kiest om de race mee aan te vangen, en op het einde met een lege wagen op een baan vol rubber nog eventjes knalt op de zachte compound...
#5
Formule 1 forum / Re: The battle: Fernando vs Kimi
01 december 2013 - 17:18:37
Citaat van: Wings op 30 november 2013 - 22:19:06
Eerder liet Alonso dat ook bij Renault zien [na zijn comeback]. Daarom ging ik Alonso waarderen en respecteren. Liet me denken aan Senna die met een inferieure McLaren het de dominante Williamsen behoorlijk lastig maakte bij tijd en wijlen. Hoe snel of hoeveel te kort de Ferrari komt is moeilijk in te schatten maar dat neemt niet weg dat Alonso het beter doet dan het potentieel van de Ferrari. Want die hoort niet thuis voor een Red Bull. Ik denk dat we dat allen eens zijn met elkaar. Verder gaan we het meemaken komend jaar. Laten we hopen dat beiden competitief zijn en mijn geliefd Ferrari weer kampioen maken.

De Ferrari was ook wel een zeer constante wagen, dat terwijl andere wagens vaak de ene GP een stuk sneller waren, maar de andere GP nergens te bespeuren (bv. Lotus of Mercedes).

Je mag je ook niet verkijken op de (trage) kwalificatiesnelheid van de Ferrari. Daar waar Mercedes vaak stukken sneller leek in de kwalificaties, vielen ze vaak hopeloos naar achter tijdens de race. Het feit dat de Ferrari dan weer 2x zo goed startte als de andere wagens, deed de belabberde kwalificatie bijna steeds teniet.

Kortom, ZOOO slecht was de Ferrari nu ook weer niet...
#6
Citaat van: Jeroen op 12 november 2013 - 17:32:42
Citaat van: McLaren_über_alles op 12 november 2013 - 13:53:12
Van mij mag het gerust iemand anders zijn dan Perez. Button zit al minstens één klasse onder de toprijders (Vettel, Hamilton & Alonso), waardoor het argument "deed niet veel onder voor Button" wat mij betreft echt wel onvoldoende is om een zitje bij McLaren te claimen...
Is Hamilton in één jaar tijd dan zoveel beter geworden of Button zoveel slechter? Want drie jaar lang deden ze nauwelijks voor elkaar onder.

Hamilton is altijd de snelste geweest van de twee. Echter was Hamilton in z'n beginperiode vaak te onstuimig, waardoor hij het zichzelf moeilijk maakte in de race (penalties en dergelijke). Daar heeft hij duidelijk uit geleerd, want hij heeft dit de laatste tijd nooit meer voor, waardoor Hamilton wel degelijk een klasse beter is.

Check de kwalificatie statistieken:

Faster qualifying time: Hamilton 44 / Button 14
Poles: Hamilton 9 / Button 1
Front rows: Hamilton: 23 / Button 9

Als je er dan rekening mee houdt dat Button de bovenhand heeft op Perez qua kwalificatie snelheid, dan weet je gewoon dat McLaren een flinke stap naar achter gezet heeft wat betreft rijdersduo in vergelijking met vorig jaar. Hamilton kon met een mindere wagen echt wel zotte dingen doen tijdens de kwalificaties, iets wat ik Button nooit heb zien doen...

Ook in de races vind ik een Button dan niet agressief genoeg. Terwijl toppers als Hamilton, Vettel en Alonso onmiddellijk toeslaan om een positie over te nemen (bv. na een pitstop), heeft Button de neiging om er uuuuren achter te blijven hangen...
#7
Van mij mag het gerust iemand anders zijn dan Perez. Button zit al minstens één klasse onder de toprijders (Vettel, Hamilton & Alonso), waardoor het argument "deed niet veel onder voor Button" wat mij betreft echt wel onvoldoende is om een zitje bij McLaren te claimen...

Als die Magnussen echt zo goed is, kan je hem zeker een kans geven. Bij Hamilton is dit alleszins goed uitgedraaid...
#9
Die starts van de Ferrari is toch ook wel opmerkelijk, net als vorig seizoen trouwens. Ik kan mij de laatste 15 jaar geen enkel seizoen herinneren waarbij een bepaalde wagen keer op keer de andere wagens bijna belachelijk maakt op de start grid.

De kwalificatie pace van de Ferrari is niet goed, maar door de start maken ze bijna steeds de slechte kwalificatie volledig goed.
#10
Citaat van: Jeroen op 09 september 2013 - 20:02:33
Dat dus. Van mij mag Vettel nog tien jaar lang kampioen worden, zolang het maar spannende races zijn waarin het een en ander gebeurd.

Nu de banden weer lekker niet slijten, kunnen de heren rijders weer geweldig pushen en zien wij weer optochten. Daar vind ik geen reet aan. Zeker op een technisch simpel baantje als Monza, is dat funest. Vandaar ook dat er geen moer gebeurde in Italie, al heeft Monza sowieso een historie van saaie races.

Monza is op zich sowieso niet echt belastend voor de banden. Ook vorig jaar reden rijders de race uit op 1 pitstop.

Het is bij momenten wat kiezen tussen de pest en de cholera. Racen op de zachte banden van begin dit seizoen is gewoon niet racen. Men reed vaak tot 6 seconden trager per ronde dan in de kwalificaties. F1 draait om de beste rijders ter wereld die het met het beste materiaal ter wereld tegen elkaar opnemen. Het gaat NIET om zo rustig mogelijk de rondjes af te haspelen, zo traag mogelijk de bocht in te gaan om er toch maar voor te zorgen dat de banden het meer dan 10 ronden uithouden. Ook was het ronduit niet verantwoord om nog door te gaan om de oude banden, alle tye failures indachtig (met Silverstone als uitschieter). Het was ofwel banden aanpassen, ofwel een boycot van de teams/rijders. Voordeel was dan wel weer dat de races spannend waren (zij het vaak op een wat kunstmatige manier, waarbij piloten met nieuwe banden piloten met oude banden voorbij vlogen alsof ze in een andere race klasse uitkwamen...).

De nieuwe band lijkt iets harder (al hebben de koude temperaturen van de laatste races daar ook wel iets mee te maken), en hierdoor kunnen rijders er opnieuw stevig tegenaan gaan. De (kunstmatige) inhaalmanoeuvres hebben hier echter wel onder te lijden.

Ook zou ik de race in Monza niet saai noemen. Vettel was inderdaad ongenaakbaar, maar daar achter hebben we wel heel wat actie gezien. Doordat de DRS zone niet zo'n groot voordeel gaf is in pakweg België, was het wel moeilijker om iemand voorbij te gaan. Al bij al vond ik het wel een vermakelijke race, met een aantal prachtige inhaalacties, en actie tot in de laatste bocht.
#11
Citaat van: Jeroen op 08 september 2013 - 11:19:15
Dan laat hij zich één keer gaan na een fikse fout van het team over de radio (niet in de media dus, maar tegen zijn team zelf) en dan zou hij zich respectloos gedragen of zijn team schofferen? Vind ik niet terecht. Alonso heeft alles gedaan om Ferrari naar een hoger plan te brengen, maar helaas voor hem is het team gewoon niet zo goed als het team dat Vettel bij Red Bull om zich heen heeft.

Fikse fout van het team?  :D

Ferrari is zowat het enige team op de grid die alles rond 1 rijder opbouwt, die bewust voor een vod als tweede rijder kiest die volledig in dienst rijdt van rijder 1. In Italië was hij de enige die op sleeptouw genomen werd door z'n teamgenoot. Als die teamgenoot dan eventjes iets te ver voor zit, gaat het echt NIET om een grote fout van het team me dunkt... Uiteindelijk heeft Alonso z'n laatste ronde moeten rijden zoals de 21 andere rijders. Lijkt mij toch niet zo'n groot probleem, en absoluut geen reden om z'n team te schofferen. 

Als mens lijkt Alonso mij gewoon een enorm etter. Het klagen over de radio over andere rijders, het voorval in Singapore met Renault (maak mij niet wijs dat hij daar niet van wist), het opzettelijk ophouden van z'n teamgenoot Hamilton in Hongarije,... Allemaal tekenen dat hij echt wel over lijken gaat om z'n doel te bereiken. Het valt mij trouwens ook op dat na de race de rijders met elkaar praten, met uitzondering van een Alonso, die steeds genegeerd wordt, en langs de kant wat blijft hangen... Dus ook in het veld lijkt hij mij verre van de populairste rijder.
#12
Gans de tactiek van Ferrari vind ik toch ook totaal niet passen bij een topteam, en is gewoon ronduit denigrerend naar Massa toe...

Van de reactie van Alonso verschiet ik dan weer totaal niet, want als mens is hij gewoon een etter (heeft hij in het verleden al genoeg bewezen).
#13
Citaat van: Jozef op 30 juli 2013 - 15:12:46
Ongezien zou ik het nu ook niet noemen, hij verremt zich gewoon, waarschijnlijk omdat hij op de marbles had gezeten. Als je meer pogingen onderneemt (zoals Grosjean of Perez), dan zal het ook iets vaker misgaan natuurlijk.

Het is gewoon keer op keer koekenbak met Grosjean. Button laat de deur wagenwijd open, en dan nog ramt hij er tegen...
#14
Citaat van: Jozef op 30 juli 2013 - 13:05:22
Citaat van: robbert op 29 juli 2013 - 19:36:27
jullie begrijpen het niet. Het is niet omdat hij enkel maar  buiten het circuit heeft gereden, maar hij moest dan eigenlijk weer positie geven aan massa, en dat heeft hij niet gedaan. Is een beetje hetzelfde als een chicane afsnijden, je moet dan ook weer de plaats geven aan de andere piloot die je zo hebt ingehaald

Hij reed buiten de baan, omdat Massa anders op hem was gebotst...

M'n maag keerde om van deze straf. WTF was dit  :D

De helft van de rijders nam in de kwalificatie bijna dezelfde lijn als Grosjean. De regel dat je het circuit niet mag verlaten is er in mijn ogen vooral om ervoor te zorgen dat rijders op circuits met zeer grote uitloopstroken hiervan geen gebruik kunnen maken bij het inhalen (bv. eerste bocht in België zou je haast dubbel zo snel kunnen nemen als je over de uitloopstrook stuurt).

Hier doet Grosjean toch niks verkeerd? Hij gaat er vol voor, en vliegt wat door op de curb stones. Prachtige inhaalactie, waar er verder NIKS aan de hand was.

Voor z'n klunsgedrag toen hij Button voorbij ging verdiende hij dan natuurlijk wél een straf. ON GE ZIEN hoe hij opnieuw gewoon een andere rijder ramt...
#15
Citaat van: Wings op 30 juli 2013 - 08:42:02
Waar heb je gelezen dat McLaren zich hoofdzakelijk focust op komend seizoen?

Is na de GP van Engeland meermaals bevestigd door McLaren zelf. Ook tijdens de testsessie op Silverstone werden reeds 2014 onderdelen getest.

"McLaren chose to test a mixture of 2013 and 2014 parts on its MP4-28 on the second day of the young driver/tyre test with Oliver Turvey behind the wheel. The outfit admitted after the British Grand Prix that it had switched its focus away from the current season to the next, following one of its worst ever starts."