Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Ferrari 2010

#31
Formule 1 forum / Re:Silly Season!
24 mei 2010 - 16:58:14
Webber en Kubica zijn voor mij zeker welkom bij Ferrari. Kimi naar Red Bull? Ik weet het niet zo, ik denk dat hij eigenlijk liever rally rijdt, als hij terugkeert naar de F1 bij een topteam zal hij hen alleszins moeten kunnen tonen dat hij weer gemotiveerd genoeg is om te presteren, ook als hij niet om de overwinning kan meedoen.
#32
Citaat van: meatball op 23 mei 2010 - 14:43:20
Het is toch niet omdat Alonso waarschijnlijk de betere van hen twee is dat Massa dan met minder vechtlust rondrijdt.Want dat is wat ik dit jaar bij hem mis,ik heb gewoon het gevoel dat hij veelmeer op safe rijdt dan vroeger,daar heeft het feit of Alonso wel of niet beter is niets mee te maken.
Dat is mij nog niet opgevallen hoor :-\ Massa is sowieso al niet degene die heel veel risico's neemt, en als je dan niet de snellere wagen hebt, wordt het moeilijk om veel in te halen.
#33
Formule 1 forum / Re:GP van Monaco
16 mei 2010 - 20:46:12
Citaat van: Makke op 16 mei 2010 - 20:45:27
Kan mij iemand de link tussen de stewards in Monaco en Ferrari eens duidelijk maken?
Er is er geen.
#34
Autoforum / Re:Met welke wagen rij jij?
16 mei 2010 - 20:19:00
Citaat van: Enzo op 16 mei 2010 - 18:33:31
Citaat van: McChouffe op 16 mei 2010 - 17:15:38
Sinds ongeveer 6 maanden een Alfa 159 SW in rubino rood.

Ah nog een liefhebber!! ;D
Ik heb ook een beginners Ferrari, maar helaas met een groot gat in m'n deur..
Over beginners Ferrari gesproken, onlangs zag ik in de omgeving van men kor een Fiat Coupé, Ferrari-rood gespoten, alle Fiat logo's verdwenen, Ferrari-paardjes in de plaats, Ferrari stuur, Ferrari logo's op de velgen. Mensen die met zoiets rondrijden maken zichzelf behoorlijk belachelijk in mijn ogen. Net zoals die getunede Nissan micra die ik onlangs tegen kwam ;D ;D
#35
Formule 1 forum / Re:GP van Monaco
16 mei 2010 - 20:12:27
Citaat van: supersteven op 16 mei 2010 - 19:39:38
als schumacher gestraft wordt voor iets dat op het eerste zicht legaal maar toch illegaal is, zou alonso dan mogen starten als je weet dat hij niet heeft deelgenomen aan de kwalificatie. daar moet dan ook iets gedaan worden.
Alonso stond dan ook niet op de grid... Ik ken de regels daaromtrent niet, maar ik denk niet dat het niet deelnemen aan de kwali betekend dat je niet mag rijden.

Ik vind het straffen van Schumacher terecht, maar een straf à la 1 plaats terug had mijn inziens toch correcter geweest. Het was duidelijk simpelweg een onduidelijke situatie, en een situatie die je op 2 manieren kan interpreteren. Ferrari (en McLaren) interpreteerde hem anders dan Mercedes. Zonde dat ze daar dan 20 seconden aan moeten geven, zeker zo vlak na een SC maakt dat veel.

Mensen die dit op Hill willen steken, en hem kinderachtig vinden, maken zichzelf net belachelijk vind ik. Je mag wel op een beetje professionaliteit van die mensen rekenen, de stewards zijn geen stelletje heethoofden ofzo hé!
#36
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 18:05:33
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:56:26
Het waren er inderdaad geen 20, maar wel 18, Alonso pitte namelijk in lap 1 terwijl Massa in lap 19. Zo goed als 20 dus. De vele safety car laps hebben inderdaad veel goedgemaakt, en Massa was geen stukkie sneller, zo vertelde de live timing (objectiever kan niet) mij.
volgens mij ben ik vandaag niet vaak met jou eens. Ik zag Massa toch steeds duidelijk losrijden van Hamilton en Hamilton weer van Alonso.
Tot op een 2-tal seconden, en dan bleef het constant en waren de rondetijden ook constant. Ik denk dat zelfs eerder Lewis en Fernando een gat lieten vallen omdat ze wisten dat het een verloren zaak was en ze hun wagen niet wilden kraken. Er komt sowieso al minder lucht binnen op Monaco, als dat dan nog warme is, is dat niet bevorderlijk. Pas na een tijdje heeft Alonso een groter gat laten vallen tov Hamilton, ik veronderstel vanwege de banden.
#37
Het waren er inderdaad geen 20, maar wel 18, Alonso pitte namelijk in lap 1 terwijl Massa in lap 19. Zo goed als 20 dus. De vele safety car laps hebben inderdaad veel goedgemaakt, en Massa was geen stukkie sneller, zo vertelde de live timing (objectiever kan niet) mij.
#38
Formule 1 forum / Re:GP van Monaco
16 mei 2010 - 17:45:13
Citaat van: Makke op 16 mei 2010 - 17:40:11
Bij Ferrari vechten ze blijkbaar dat inhaalmanoeuvre van Schumacher aan... Stel u voor dat ze nog gelijk krijgen. ::)
Terecht dat ze het aanvechten, je kan niet ontkennen dat het een onduidelijke situatie was. Zo komt er ook duidelijkheid in de regelgeving, in een rechtssysteem worden vaak wetten pas echt volledig duidelijk na een rechtspraak.
#39
Citaat van: Makke op 16 mei 2010 - 17:39:19
Eens dat alles zowat in zijn plooi lag kon Alonso het ook wat rustiger aan doen, moest dit nodig zijn voor zijn banden. Wat Ferrari daar deed was imo echt niet meer dan logisch. Dat was ook hetgene waar ze op moesten hopen, vroeg in de race een pitstop zodat ze van die zachte banden af waren. Anders was die uiteraard nooit in de top-10 geëindigd.
Ik had toch het gevoel dat Schumacher hem lang heeft opgejaagd. Schumi heeft lang op minder dan een seconde van Alonso gezeten, terwijl Alonso ongeveer dezelfde snelheid als Massa aanhield, die nochtans 20 laps minder met die banden moest afleggen. Echt rustig aan doen kon hij dus niet. Dat hetgene dat ze daar deden simpelweg was wat ze moesten doen, daar ben ik het met je eens.
#40
Citaat van: Makke op 16 mei 2010 - 17:31:56
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 17:07:43
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:06:52
Citaat van: Enzo op 16 mei 2010 - 17:06:06
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 17:03:03
Alonso en Ferrari hebben het tactisch sterk gereageerd op de safetycar..

Grapje?
Hangt er vanaf welke SC hij bedoelt, de eerste: akkoord met Campos, de laatste: niet akkoord :)
bedoelde idd de 1e.

Niet meer dan logisch wat ze daar deden, het tegenovergestelde had me verbaasd. Niet meer dan een logische reflex.
Het blijft een risico om al die laps op 1 setje banden te willen rijden. Als je toch laatste hangt en er is een SC, is er eigenlijk geen enkele reden om niet te pitten inderdaad, maar zo waren ze wel hun zachte bandenset kwijt, waardoor ze moesten inhalen op de hardere bandensoort.
#41
Formule 1 forum / Re:GP van Monaco
16 mei 2010 - 17:29:50
Citaat van: Burorri op 16 mei 2010 - 17:24:58
En ja over Campos, hij doet me denken aan F_A_Diaz, net zo betweterig en bijna net zo vaak fout als hij. Als ik zeg dat het duidelijk is, is het subjectief en als hij het duidelijk vind is het objectief en de waarheid.
Hij doet me ook aan F_A_Diaz denken, maar Campos heeft niet de eigenschap van een quote war te starten, waardoor discussiëren, ook al draait het op niets uit, toch nog veel plezanter blijft.
#42
Formule 1 forum / Re:GP van Monaco
16 mei 2010 - 17:19:12
Citaat van: FerrariMan op 16 mei 2010 - 17:15:13
Het verdedigende werk van Alonso was vrij slecht, hij kwam zijdelings uit de laatste bocht dus hij was wél aan het racen.
Dat zeg jij, maar jij, noch ik, kan Alonso's gedachten lezen...
#43
Formule 1 forum / Re:GP van Monaco
16 mei 2010 - 17:14:43
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 17:13:07
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:11:18
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 17:09:43
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:08:37
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 17:05:28
zou ie dan niet direct het zekere voor het onzekere nemen???
Dat is toch net exact wat hij heeft gedaan toen hij merkte dat Schumi er nog voor ging ;)
als hij het direct had gedaan was Schumacher er toch nooit voorbij gekomen???
Wat is direct? Toen hij merkte dat Schumacher er wel nog voor ging terwijl hij er vanuit ging dat hij safe zat? Dat heeft hij net gedaan...
nou, zoals iedereen zn positie verdedigt, dus zorgen dat je op het moment dat je bij die safetycarlijn komt zo ver mogelijk voor je voorganger zit. Maar hij maakte net vlak daarvoor een fout.
Dan zitten we weer bij het begin: waarom zou je dat doen als jij "zeker weet" (of toch veronderstelt zeker te weten) dat er toch niets kan gebeuren?
En hoe weet jij of hij een fout maakte, hij liet zen achterkant wat uitbreken, dat doen F1 rijders zo vaak achter de safety car, wie zegt dat Alonso niet gewoon wat aan het dollen was, en misschien zelfs bandjes wat opwarmen om nog es te kunnen gassen op de laatste rechte.

En meer woorden ga ik er niet aan vuil maken. Ik ken jouw gedacht ervan, jij kent het mijne ervan, en we zijn het niet eens. Shit happens :)
#44
Formule 1 forum / Re:GP van Monaco
16 mei 2010 - 17:11:18
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 17:09:43
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:08:37
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 17:05:28
zou ie dan niet direct het zekere voor het onzekere nemen???
Dat is toch net exact wat hij heeft gedaan toen hij merkte dat Schumi er nog voor ging ;)
als hij het direct had gedaan was Schumacher er toch nooit voorbij gekomen???
Wat is direct? Toen hij merkte dat Schumacher er wel nog voor ging terwijl hij er vanuit ging dat hij safe zat? Dat heeft hij net gedaan... Of had hij Schumi's neus eraf moeten rijden? :)
#45
Formule 1 forum / Re:GP van Monaco
16 mei 2010 - 17:08:37
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 17:05:28
zou ie dan niet direct het zekere voor het onzekere nemen???
Dat is toch net exact wat hij heeft gedaan toen hij merkte dat Schumi er nog voor ging ;)