Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Kimi

#1
Formule 1 forum / Re:België: Man van de Race
01 september 2009 - 19:40:12
Citaat van: 0634 op 01 september 2009 - 17:00:53
Citaat van: Schumi 2009 op 01 september 2009 - 15:24:44
Citaat van: 0634 op 01 september 2009 - 13:24:14
Citaat van: F_A_Diaz op 01 september 2009 - 11:39:13

Ik bedoel dat meer in het algemeen. Je ziet toch veel mensen roepen "dankzij KERS" ect. Dat hoeft niet speciaal vermeld te worden.
Naja, het systeem heeft veel kritiek gehad. Dan mag het ook gemeld worden als het wel een keer voordeel geeft, vind ik. Ferrari en McLaren hebben er veel geld en tijd in gestopt. Nu hebben ze eindelijk een voordeel.
Inderdaad, maar ik denk dat het er meer om te doen is dat er nu zitten te zeiken op Ferrari dat ze winnen omdat ze KERS hebben en ze zo de prestatie van o.a. Ferrari minderwaardig vinden.
Ferrari heeft als een van de weinigen heel veel tijd en geld erin gestopt. Anderen hadden dat ook kunnen doen. Dan moeten ze nu niet zeiken als er een keertje iemand voordeel heeft van hun investering.

Quasi elk team heeft geld en tijd in de ontwikkeling van KERS gestopt. Het systeem dat Ferrari gebruikt is er een van Magneti Marelli en werd eigenlijk samen ontwikkeld met Toyota, Renault, Red Bull (en Toro Rosso) Toen bleek dat er door de installatie van het systeem in een wagen heel wat balance-problemen opdoken en de wagens veel minder stabiel werden, zijn vele teams er vanaf gestapt. Ferrari (en McLaren) zijn blijven zoeken naar een goede gewichtsverdeling en plukken daar nu de vruchten van, maar eigenlijk zou elk team dit kunnen doen als ze willen, het zal hun alleen ook wat tijd kosten om terug een optimale gewichtsverdeling te vinden. Nu is het echter de moeite niet meer aangezien de FOTA teams beslist hebben om volgend jaar geen KERS te gebruiken.
#2
Formule 1 forum / Re:Wie vervangt Luca Badoer?
01 september 2009 - 19:32:28
Citaat van: Forza Ferrari op 01 september 2009 - 18:41:31
Ik denk ook wel dat Badoer het beter zal doen op Monza. Maar zelfs al is hij maar 0,500 sec. trager dan de laatste, dan is hij nog steeds laatst. Hij ontbreekt gewoon de snelheid.

Ik snap het toch niet goed hoor. Hij werd F3000-kampioen in zijn debuutjaar en kwam vroeger in de F1 relatief goed mee (liet soms zelfs mooie dingen zien met de draken van wagens waarmee hij de baan op werd opgestuurd) Het is dus niet dat hij geen talent heeft. Op Spa en Valencia rijdt hij tijdens de race soms rondetijden die gelijk liggen aan de middenmoot, om die dan weer af te wisselen met rondjes waarmee hij de domste fouten maakt. Volgens mij zijn de conditie en reactiesnelheid niet meer wat ze geweest zijn na een hele periode van 'inactiviteit'. Eenzaam ronde na ronde afwerken tijdens een testsessie is toch heel wat anders dan een volledige Grand Prix racen.
#3
Citaat van: Enzo op 01 september 2009 - 16:33:10
Citaat van: F_A_Diaz op 01 september 2009 - 16:23:26
Citaat van: Tim op 01 september 2009 - 15:12:14
Sector 2 was eigendom van Fisi. In sector 1 maakte KERS het verschil, net als op het einde van sector 3.

En in sector 2 maakte de extra 40 kg verplaatsbaar gewicht van Fisico het verschil zodat hij daar een veel beter balans heeft, wat is dus je punt? KERS is gewoon een onderdeel van het Ferrari package, dat hoef je niet steeds apart te vermelden.

Hoe weet je dat dit 40 KG is??
Hoogstwaarschijnlijk is het Ferrari chassis veel lichter evenals de andere onderdelen.
Ik denk dat dit te verwaarlozen is, FI heeft gewoon een goede auto voor low downforce circuits.

KERS weegt afhankelijk van de fabrikant tussen de 30 en de 55kg. De snellere tijden van Fisico in S2 zijn inderdaad wel te danken aan de het aeropackage van de FI. Die ontwikkelt heel weinig drag (sla er de speedtraps van de andere wedstrijden maar op na) Daarom wordt er verwacht dat ze het in Monza ook zo goed gaan doen.
#4
Citaat van: Schumi 2009 op 01 september 2009 - 11:52:09
Citaat van: Kimi op 01 september 2009 - 11:17:54
Citaat van: Tim op 01 september 2009 - 08:50:48
De mensen die naar de TV beelden verwijzen: Je ziet dat Raikkonen niet nog verder naar rechts kan omdat hij anders Trulli aanrijdt, hij kiest voor de meest redelijke optie en gaat op de uitloopstrook. Ik begrijp dat iedereen het normaal had gevonden mocht hij z'n bocht gewoon hebben verder gezet zodat ze met vier zouden rijden waar plaats is voor drie. Nog even over die uitloopstrook. Die gaf zoveel grip dat hij de hele tijd moest corrigeren...

Maar voor de rest is het 100% duidelijk dat hij het opzettelijk deed en er niks dan voordeel heeft uitgeput. ::)

Ik denk niet dat het zijn plan was om er zo voorbij te gaan, er was inderdaad geen plaats, maar je kan toch niet ontkennen dat hij er voordeel uithaalt. Doordat hij de uitloopstrook opgaat heeft de bocht die hij moet maken een veel wijdere apex, waardoor hij minder moet afremmen en dus ook met hogere snelheid de bocht uitkomt. (zelfs met de mindere grip die hij daar had)
Je denkt niet dat het zijn plan was, maar ziet wel het minder moeten remmen door de grotere bocht als een voordeel? Voor zo ver ik weet remmen F1 wagens voor de bocht, en niet tijdens. Daar waar Kimi besluit op de extra strook te gaan, staat iedereen alweer op zen gas.

Als je de beelden bekijkt zie je dat Raikkonen net voor het middelpunt van de bocht beslist om rechtdoor te gaan, zijn bochtsnelheid in het middelpunt van La Source is namelijk juist te hoog om de scherpe bocht die andere coureurs maken mooi door te komen. Vlak voor de bocht ziet hij dus dat hij op de baan niet genoeg plaats zal hebben, dus juist voor de apex remt hij dus inderdaad minder af dan andere auto's. Hij wordt bovendien ook niet gehinderd door het verkeer in de bocht en kan veel wijder uitrijden waardoor hij zijn bocht dus een pak sneller genomen heeft dan degenen die op het circuit blijven. Op het punt dat hij moet beginnen accelereren dient hij dit inderdaad voorzichtiger te doen omdat hij veel minder grip heeft dan de anderen, maar zijn snelheid bij het uitkomen van de bocht ligt ook een pak hoger waardoor hij hier eigenlijk niet zoveel nadeel van ondervindt.

Het blijft natuurlijk analyse van beelden achteraf, en zonder uitprints van de telemetrie zullen we het nooit zeker weten  ;)
#5
Citaat van: Burorri op 01 september 2009 - 11:27:25
Citaat van: Kimi op 01 september 2009 - 11:17:54
Citaat van: Tim op 01 september 2009 - 08:50:48
De mensen die naar de TV beelden verwijzen: Je ziet dat Raikkonen niet nog verder naar rechts kan omdat hij anders Trulli aanrijdt, hij kiest voor de meest redelijke optie en gaat op de uitloopstrook. Ik begrijp dat iedereen het normaal had gevonden mocht hij z'n bocht gewoon hebben verder gezet zodat ze met vier zouden rijden waar plaats is voor drie. Nog even over die uitloopstrook. Die gaf zoveel grip dat hij de hele tijd moest corrigeren...

Maar voor de rest is het 100% duidelijk dat hij het opzettelijk deed en er niks dan voordeel heeft uitgeput. ::)

Ik denk niet dat het zijn plan was om er zo voorbij te gaan, er was inderdaad geen plaats, maar je kan toch niet ontkennen dat hij er voordeel uithaalt. Doordat hij de uitloopstrook opgaat heeft de bocht die hij moet maken een veel wijdere apex, waardoor hij minder moet afremmen en dus ook met hogere snelheid de bocht uitkomt. (zelfs met de mindere grip die hij daar had)
Net zoals jij niet kan ontkennen dat het allemaal maar speculaties zijn. Misschien had hij meer snelheid kunnen pakken als hij in de slipstreak van de auto's voor hem zat.

Dat zijn geen speculaties, dat zijn de wetten van de fysica. Een bocht van 110° kan je nu eenmaal sneller nemen dan een van 75°.  Je mag het altijd zelf gaan uittesten wat mij betreft.
En slipstream in een bocht, ja dat zal wel  ::) Je auto gaat door de turbulente lucht ondersturen als een gek als je in een bocht te dicht bij je voorligger hangt. Raikkonen kon gewoon niet anders dan op de uitloopstrook te gaan rijden, maar hij heeft daat wel voordeel uitgehaald.
#6
Citaat van: Tim op 01 september 2009 - 08:50:48
De mensen die naar de TV beelden verwijzen: Je ziet dat Raikkonen niet nog verder naar rechts kan omdat hij anders Trulli aanrijdt, hij kiest voor de meest redelijke optie en gaat op de uitloopstrook. Ik begrijp dat iedereen het normaal had gevonden mocht hij z'n bocht gewoon hebben verder gezet zodat ze met vier zouden rijden waar plaats is voor drie. Nog even over die uitloopstrook. Die gaf zoveel grip dat hij de hele tijd moest corrigeren...

Maar voor de rest is het 100% duidelijk dat hij het opzettelijk deed en er niks dan voordeel heeft uitgeput. ::)

Ik denk niet dat het zijn plan was om er zo voorbij te gaan, er was inderdaad geen plaats, maar je kan toch niet ontkennen dat hij er voordeel uithaalt. Doordat hij de uitloopstrook opgaat heeft de bocht die hij moet maken een veel wijdere apex, waardoor hij minder moet afremmen en dus ook met hogere snelheid de bocht uitkomt. (zelfs met de mindere grip die hij daar had)
#7
Formule 1 forum / Re:België: Man van de Race
31 augustus 2009 - 16:35:09
Citaat van: F_A_Diaz op 31 augustus 2009 - 16:12:29
Wat een gezeur over dat KERS, Ferrari heeft dat nou eenmaal, het kost ze ook 40 kg verplaatsbaar gewicht.

Hoeveel teams zijn niet van KERS afgestapt? Beetje flauw om nu alles op te hangen aan KERS, Force India wist vooraf dat Kimi KERS had dus dan moeten ze ook niet zeiken dat ze ingehaald worden door Kimi vanwege KERS. Ze kunnen het zelf zo van de plank kopen bij McLaren, dat willen ze niet, dus dan moet je je mond houden. Je hoort Raikkonen toch ook niet klagen dat hij 40 kg minder verplaatsbare ballast heeft om zijn auto optimaal te balanceren.

Ik vind KERS een prima toevoeging. Volgend jaar moeten ze gewoon allemaal verplicht met KERS rijden dan krijg je zeker meer inhaalacties.
Daar ga ik volledig mee akkoord, ik zei alleen dat Kimi zijn overwinning grotendeels aan KERS te danken heeft, niet dat ik dat een spijtige zaak vind.
#8
Formule 1 forum / Re:Wie vervangt Luca Badoer?
31 augustus 2009 - 16:09:53
Citaat van: Forza Ferrari op 30 augustus 2009 - 20:40:45
Ja, daar heb je wel gelijk.

Maar ik denk dat ze voor Badoer gekozen hebben om de Ferrari-kennis binnen de familie te houden... Badoer is trouw aan Ferrari, een andere rijder... moet misschien volgend jaar een ander team zoeken, en dan neemt ie alle Ferrari-intel mee...  ???

Marc Gené blijft daarom een goede mogelijkheid denk ik. Moest het iemand anders worden, denk ik niet dat die zoveel Ferrari-kennis zal kunnen/mogen meenemen naar een ander team. Iemand die volgend jaar niet voor Ferrai zal rijden zal alleen naar Maranello mogen komen voor de seatfitting. Meer dan wat rondjes draaien met de simulator en een oude Ferrari op Fiorano om gewend te worden met zaken zoals startprocedures en andere technische systemen zal er niet inzitten.
#9
Formule 1 forum / Re:België: Man van de Race
31 augustus 2009 - 15:49:24
Moeilijk, maar ik heb toch voor Fisico gestemd. Kimi wint de race op KERS en niet op stuurmanskunst.
#10
Formule 1 forum / Re: newey nr red bull
08 november 2005 - 20:54:01
Dit was eigenlijk wel te verwachten, hij zei al een tijdje dat hij naar een nieuwe uitdaging zocht. Slechte zaak voor McLaren...  :-\
Hopelijk neemt Mike Coughlan zijn plaats opnieuw niet in, want van die man zijn technische bekwaamheid heb ik al genoeg gezien.
McLaren heeft die destijds laten komen toen Arrows failliet ging.  ???
We weten allemaal hoe het is afgelopen met het enige project waar hij tot nu toe aan de leiding van stond... (MP/4-18, juist ja, de wagen die nooit een race heeft gereden)
Newey werkte op dat moment aan de MP/4-17D.  ::)
#11
Pantera - I'm Broken
#12
F1-Games / Re: F1 2005 op ps2
05 oktober 2005 - 20:15:04
Ik heb het heel even gespeeld, en over de graphics en het geluid valt inderdaad niet te klagen, maar de handling van de wagens is echt wel onrealistisch.
Veel te arcade, te weinig simulatie
#13
Der Untergang ***
#14
Andere Onderwerpen / Re: Beste Game allertijden
01 oktober 2005 - 17:52:29
beste games allertijden imo:

Half Life
GTA 3 en Vice City
World of Warcraft
MoH:AA
Leisure Suit Larry: In the Land of the Lounge Lizards
Prince of Persia (de allereerste, van heel lang geleden)
#15
F1-Games / Re: F1 2005 op ps2
01 oktober 2005 - 12:55:14
Citaat van: Jasper op 23 september 2005 - 22:25:12
Probleem is dat EA Sports de exclusieve licenties van de FOM heeft. GP5 zou er kunnen komen maar dan moet het met fictieve teams en rijders. En dat zou waarschijnlijk niet genoeg aanslaan voor de ontwikkelaars om er winst op te maken. :(

Het is niet EA die de rechten heeft, maar SCEE (tot 2008? dacht ik), en aangezien dat een afdeling is van Sony zullen tot dan alleen maar F1 games (die dan nog eens slecht zijn ook) op de de PS2/PS3 uitkomen.
De games die EA heeft uitgegeven (F1 2000, F1 Chapionship Season 2000, F1 Manager, F1 2001, F1 2002 en F1 Challenge '99-'02) werden ontwikkeld door ISI.
ISI heeft nog maar pas rFactor uitgebracht, gebaseerd op een verbeterde engine van F1-reeks. (wel met fictionele wagens, maar er komen heel wat mods aan voor onder meer F1, FIA GT, ...)