Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Racingnews365

#1
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
22 mei 2015 - 22:23:10
haha, vermakelijk dit... Mensen toch, Max Verstappen is even hot news en dat zal mogelijk veranderen als hij volgend jaar nog bij STR rijdt en dan pak m beet 20 WK punten scoort in een heel jaar. Dit jaar is alles nieuw, volgend jaar moet hij volgens 'kenners'' (lees: mensen die niets van de sport weten) toch minstens wedstrijden winnen of op het podium staan.

Ook voor de media is de gekte er dan wel vanaf. Nu is alles wat Max doet nieuw, is het spannend etc. Er komt een punt dat het routine is dat hij WK punten pakt in een wat betere auto. Dan gaan de zesde en achtste plaatsen gewoon vervelen.

Komt goed, ik snap de allergie van Formule 1 fans nu soms wel, maar daar kan Max niets aan doen. Dat is de media en alle mensen die erop springen. Je moet Max nu wel leuk vinden.. Iets anders mag je niet zeggen.

Max doet het super, is jong, is zeer getalenteerd, maar heeft een teamgenoot die ook geen pannenkoek is.
#2
Reverse grid hoeft van mij niet. Twee korte races is misschien nog een optie. Nu is het vaak een lange zit waarin je niet bepaalt op het puntje van je stoel zit.

Formule 1 kan qua aerodynamica een voorbeeld nemen aan Indycars, daar kunnen de mannen wel strijden met elkaar binnen een halve seconde van elkaar rijdende. Ja, z ehebben een push-2-pass, maar je kan ook verdedigen
#3
Tanken zal niet de revolutie te weer brengen, maar kan bijdragen aan wat meer spanning. Hoewel in het verleden de mensen vonden dat Formule 1 in de pits werd beslist ipv op de baan.

Ik denk dat het publiek met name actie wil zien. Dat begint met een leuke openingsfase, een keer een spectaculaire startcrash die we nu NOOIT meer zien. Denk aan Monza 2001, Monaco paar jaar geleden, Spa paar jaar geleden of een harde klapper zoals Kubica maakte in Canada.

Leuke gevechten die rondenlang duren zoals Schumacher met Hakkinen, Montoya etc. Dan was je blij en trots op zo'n inhaalactie ipv met die DRS.

Sensatie dat missen de mensen... een tankstop brengt dat niet.
#4
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
21 mei 2015 - 22:53:55
Vanzelfsprekend is Franz Tost extreem positief http://www.racingnews365.nl/prestatie-max-verstappen-buitengewoon/
#5
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
21 mei 2015 - 19:52:22
Citaat van: Jehoentelaar op 21 mei 2015 - 13:27:45
Puur competitief stelt het weinig voor maar in de perceptie van de fans is het wel een mooie opkikker.

klopt, het is wel knap dat hij dat zonder baankennis al na anderhalf uur kan maar het zegt nog niets over het vervolg van het weekend.
Helaas voor Toro Rosso en Verstappen was de vrijdag altijd goed met 2 auto's in de top 10 en op zondag was het maximaal een auto in de top 10 en een met pech.

Zondag worden de punten verdeeld. Dat Verstappen zijn talent laat zien, dat staat buiten kijf.
#6
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
14 april 2015 - 19:05:59
Je moet je alleen afvragen of Verstappen bij Red Bull op dit moment beter af is. Het probleem van Renault is niet 1,2,3 opgelost en Red Bull krijgt echt geen Mercedes of Ferrari motoren.

Voor een stap naar bijv. Ferrari waar het contract van Kimi afloopt of McLaren waar het contract van Button afloopt lijkt het nog wat vroeg,maar dat zou ook een mooie optie kunnen zijn.

Wel opvallend hoe relaxed Verstappen blijft na 2 uitvalbeurten in 3 races en 2x gemiste WK punten. Hij heeft weer volop zin in de GP van Bahrein

http://www.racingnews365.nl/max-verstappen-wil-revanche-tijdens-gp-bahrein/
#7
Citaat van: Pancake Shield op 11 april 2015 - 12:38:24
Citaat van: sjakie op 10 april 2015 - 10:16:38
DRS stelt deelnemers in staat om, zij het tijdelijk, met een andere (lees, met een voordeel) set regels te rijden dan diegene voor hem. Dit is iets wat niet thuishoort in het begrip sport.
Of om Juan Pablo Montoya te citeren: "DRS is like giving Picasso Photoshop".

'nuff said....

Vorig jaar was iedereen vol van de GP van Bahrein. Hamilton en Rosberg vochten met elkaar tot het einde van de race. Dat was goed spannend ja. En dat was grotendeels ook te danken aan DRS. Ik denk dat zonder DRS en KERS de races de afgelopen jaren echt een stuk saaier waren geweest. Tuurlijk is het kunstmatig, maar je hebt tegenwoordig in alle sporten kunstigmatige 'hulpmiddelen' om deelnemers te helpen en het spannend te maken.

DRS maakt het voor de snellere man veel te makkelijk om te passeren, of je moet een Renault hebben, maar 20 km per uur harde over een recht stuk is een te groot verschil. Degene die ingehaald wordt is in 9 van de 10 gevallen ook kansloos om naderhand te passeren omdat hij net iets langzamer is.

Op banen als Hockenheim en Monza waren er voldoende inhaalacties. Op de overige circuits misschien wat minder, maar een goed geplaatste inhaalactie doet mij veel meer dan op een knopje drukken en er voorbij rijden. En dat is wat DRS is. Het is al hoogspringen met een trampoline, als fietsen met zijwieltjes en als wielrennen met trapondersteuning.
#8
En die dames moeten de gridgirls vervangen? ;)

Zonder gein, zie niets in een serie van racende vrouwen. Niets ten nadele van die dames, maar als ze snel genoeg zijn om met de mannen te racen dan is daar een plek voor. Denk aan Danica Patrick die al jarenlang tussen de mannen rijdt. Het favoriete modepoppetje van Lotus doet het leuk op een poster of in een bepaald soort film, maar niet in een Formule 1 race.

Een serie voor vrouwen die dan een voorprogramma moet worden voor de Formule 1 zal weinig toevoegen. Er is nu al een voorprogramma genaamd GP2 en mensen komen niet specifiek voor de vrouwenrace naar het circuit. Idem met vrouwenvoetbal, vrouwenwielrennen en vrouwenschaatsen. Ik zeg niet dat die sporten niets toevoegen of er niet zouden moeten zijn, maar de aandacht en interesse van zowel media als het grote publiek is gering.
#9
Ik vind het niet zo'n sterke column, met name dit stuk slaat nergens op:

"Eigenlijk ligt de sleutel in handen van topteams. Die zouden geen topcoureurs moeten aantrekken, maar net een slagje daaronder, opdat ze nog net het kampioenschap winnen - maar met hakken over de sloot zal ik maar zeggen. Zet Hamilton in een Sauber en Hulkenberg in een Mercedes."

Dat is als suggereren dat Real Madrid een jaar moet spelen met de spelers van PSV, omdat ze het dan moeilijker krijgen... Wint PSV dan weer teveel dan moeten die gestraft worden en hun spelers verkopen?

Er wordt gesuggereerd dat Mercedes zonder Hamilton en Rosberg niet zo dominant zou zijn. Zet Sainz en Verstappen in die auto en je merkt nauwelijks een verschil. Huidige Formule 1 auto's zijn dermate makkelijk te besturen dat jonge talenten nagenoeg foutloos hun ronden rijden en direct op de limiet kunnen rijden.
In het verleden maakte de rijder veel meer het verschil en niet alleen de auto. Schumacher perste er soms rondjes uit die een seconde per rondje sneller waren, reed in de regen 4-5 seconden per rondje sneller dan wie dan ook in Spanje 1996 en in Spa 1998. Dat was de man Michael Schumacher, de coureur, dat was de Senna van die generatie.

Vervlogen tijden zijn dat. We zien nu geen coureurs meer die gigantische verschillen weten te realiseren. Dat zien we al jarenlang niet meer en de reden daarvoor zit hem in een aantal factoren:
- Hoeveelheid elektronica aan boord
- Hoeveelheid downforce die sterk toegenomen is
- Circuits zijn makkelijker ipv moeilijker geworden
- Mannen rijden niet langer op de limiet doordat ze brandstof e.d. moeten sparen
- Teams bestaan uit 500-1000 man en slechts een persoon is de coureur... die voor 15% nog bijdraagt aan het resultaat

Kijk naar series als GP2 of Indycar, daarin komt een rijder veel meer tot zijn recht en wint de beste rijder over een heel seizoen genomen. Is het voorspelbaar? Nee. Is het spannend? Ja! De verschillen zijn klein en er zijn genoeg gevechten.

Kortom: begin bij het reglement eenvoudig te maken, de kosten te beheersen, de auto's eenvoudiger te maken en dan komt het wel goed

en afsluiting: Mensen willen gevechten zien! Met DRS zijn er geen gevechten meer, maar knoppie drukken, vleugel open en er voorbij razen... Dat is geen inhaalactie. De mannen die jij aanhaalt als een Lauda moesten rondenlang knokken voor dat gaatje en dat foutje en sloegen dan toe. Toen zaten we nog op het puntje van de stoel, nu is het er naar toe rijden en er voorbij knallen.
#10
opvallend is dat er genoeg rijke sjeiks en zakenmannen zijn die wel een Grand Prix willen organiseren, maar geen raceteam willen...
#11
hahaha, grapjas.  ;D Teveel red bull gedronken gisteren ::)

Terug on topic: Ik zie Red Bull de Formule 1 niet snel verlaten. Lastig voor ze is wel om een nieuwe motorenpartner te vinden mocht het met Renault niet goed komen qua prestaties.
#12
Helaas verdwijnt er steeds meer traditie in de Formule 1 en verdwijnt de Formule 1 in rap tempo naar allerlei uithoeken van de wereld waar veel geld is, maar geen enkele binding met Formule 1. Men bouwt een saai baantje, zonder enige sfeer, dure paddocks en complexen.

Nog even en SPA verdwijnt ook van de kalender.

Draait alleen nog om de $$$$
#13
en de complimenten van Schumi tijdens de persconferentie. Jos was flying!
#14
Een overspannen reactie is niet nodig hoor Jeroen. Denk aan de bloeddruk. ;) Er werd melding gemaakt door een van de leden die vond dat bepaalde reactie niet kon. Vandaar het aanpassen.

Als je als buitenstaander het topic las dan ging het niet meer over het onderwerp, maar over een cafediscussie tussen jullie. Het moet ook voor anderen leden uitnodigen om nog te praten over het onderwerp. That's all.

Iemand iets over Red Bull?  ;D



#15
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
22 maart 2015 - 16:39:20
de hele formule 1 wereld kijkt naar mannen als Sainz, Nasr en Verstappen. De grote teams, niet alleen Red Bull, houdt alle prestaties nauwlettend in de gaten. Denk aan Ferrari, Williams, McLaren, Red Bull en ook teams als Lotus.

Veel fabrieksteams hebben rijders met aflopende contracten.
Ferrari: Raikkonen
Williams: Massa
Lotus: beide contracten
Red Bull: Altijd een optie als Kvyat door het ijs zakt
McLaren: Button

Kortom: Het is aan Max om te presteren.