Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - F_A_Diaz

#1
Een B-teamgenoot in de zin dat de vervangers van Massa natuurlijk lang niet dezelfde support kregen als Kimi.
#2
Formule 1 forum / Re:Slicks en de gevolgen....!?
18 november 2009 - 17:02:52
Citaat van: Enzo op 18 november 2009 - 16:40:09
Citaat van: campos op 18 november 2009 - 16:25:12
Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2009 - 16:17:08
zucht...

Je hebt weer wat gehoord maar weet weer niet waar de klepel hangt...

Totale neerwaartse druk is 2000 kg...

CitaatBridgestone verwacht weinig problemen in 2010

14 november 2009

Bridgestone verwacht niet veel hinder te ondervinden van het verbod op bijtanken in 2010. De banden moeten wel sterker gemaakt worden om het extra gewicht te kunnen dragen, maar volgens Hirohide Hamashima, directeur bandenontwikkeling van Bridgestone Motorsport, kan de Japanse bandenfabrikant dat makkelijk opvangen.

"De auto's zullen volgend jaar bij de start van de race zo'n honderd kilo zwaarder zijn, dus de banden moeten sterker zijn. Je moet je echter bedenken dat de kracht van de neerwaartse druk kan overeenkomen met 2000 kilo, dus dan valt honderd best wel mee", aldus Hamashima.

Uitgeluld.
de discussie ging toch niet over hoe goed de banden van Bridgestone zijn?? het gaat er juist om dat als je zuinig met je banden om kunt gaan voordeel hebt. Misschien kun je een keer minder stoppen als je concurrenten of anders heb je misschien aan t eind van de stint of race een vooordeel tov je concurrenten. Juist met het verbod op bijtanken worden de banden en slijtage belangrijk.

Juist Campos, jij begrijpt het... :)


Ja, en Bridgestone zelf dus blijkbaar niet.  ;D
#3
Formule 1 forum / Re:Slicks en de gevolgen....!?
18 november 2009 - 16:33:10
Waarom moet je zuinig met je banden zijn, je moet gewoon 20 ronden met je banden doen, geen 60 zoals in 2005.

Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
#4
Citaat van: campos op 18 november 2009 - 15:13:29Raikkonen hoeft gewoon niet koste wat het kost F1 te rijden volgend jaar, ff een jaartje zonder komt m denk ik helemaal niet zo slecht uit.

De F1 teams hebben hem blijkbaar ook niet koste wat het kost nodig. Ik zie Raikkonen niet terugkomen, dit gaat hetzelfde eindigen als met Hakkinen destijds.

Citaatdit jaar heeft ie t wat mijj betreft wel erg goed gedaan,

Massa reed rondjes om hem heen man, Raikkonen mag van geluk spreken dat Massa die veer tegen zijn hasses kreeg en daarna alleen wat B-teamgenoten had waardoor het leek alsof hij het geweldig deed. Hij heeft 1 goede race gereden en dat was in Belgie.
#5
Formule 1 forum / Re:Silly Season!!
18 november 2009 - 16:26:05
Citaat van: Enzo op 18 november 2009 - 14:50:25
Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2009 - 14:42:33
Dat is gewoon niet waar, Schumacher heeft altijd gezegd dat hij zich nooit met de coureur zou bemoeien. Hij heeft alleen gezegd dat zijn deur altijd open staat. Massa maakte daar gebruik van, Kimi niet. Dus heeft Kimi nooit wat te maken gehad met Schumacher.

Zie de toegevoegde waarde niet om hierover door te zeuren, als je me niet begrijpt vind ik dat ook goed.

Dit is je standaard uitspraak als je er niet meer uitkomt nadat je weer wat doms hebt gezegd?
#6
Formule 1 forum / Re:Slicks en de gevolgen....!?
18 november 2009 - 16:22:33
Citaat van: Enzo op 18 november 2009 - 14:48:35
Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2009 - 14:41:20
Je begrijpt het dus niet helemaal. Je blijft gewoon 20 ronden op een band rijden, die band is iets harder omdat je meer benzine hebt de 1e twee stints, dus waarom zou je volgend jaar voorzichtiger moeten doen dan bijvoorbeeld afgelopen jaar?

Zie de toegevoegde waarde niet om hierover door te zeuren, als je me niet begrijpt vind ik dat ook goed.

Je bent niet te begrijpen omdat je iets zegt wat niet te begrijpen valt omdat het niet klopt.

Een coureur moet altijd met beleid omgaan met zijn banden. Een band is altijd geconstrueerd op maximum prestatie. Daar verandert niks aan. Alleen in 2005 was het veel extremer omdat je daar de hele race met 1 set banden moest doen, dan werkt een flat spot de hele race door.
Nu kan je na 20 ronden gewoon wisselen dus het risico verandert niet, dat blijft hetzelfde als in 2009.
#7
Formule 1 forum / Re:Slicks en de gevolgen....!?
18 november 2009 - 16:17:08
zucht...

Je hebt weer wat gehoord maar weet weer niet waar de klepel hangt...

Totale neerwaartse druk is 2000 kg...

CitaatBridgestone verwacht weinig problemen in 2010

14 november 2009

Bridgestone verwacht niet veel hinder te ondervinden van het verbod op bijtanken in 2010. De banden moeten wel sterker gemaakt worden om het extra gewicht te kunnen dragen, maar volgens Hirohide Hamashima, directeur bandenontwikkeling van Bridgestone Motorsport, kan de Japanse bandenfabrikant dat makkelijk opvangen.

"De auto's zullen volgend jaar bij de start van de race zo'n honderd kilo zwaarder zijn, dus de banden moeten sterker zijn. Je moet je echter bedenken dat de kracht van de neerwaartse druk kan overeenkomen met 2000 kilo, dus dan valt honderd best wel mee", aldus Hamashima.

Uitgeluld.
#8
Formule 1 forum / Re:Silly Season!!
18 november 2009 - 14:42:33
Dat is gewoon niet waar, Schumacher heeft altijd gezegd dat hij zich nooit met de coureurs zou bemoeien. Hij heeft alleen gezegd dat zijn deur altijd open staat. Massa maakte daar gebruik van, Kimi niet. Dus heeft Kimi nooit wat te maken gehad met Schumacher.
#9
Formule 1 forum / Re:Slicks en de gevolgen....!?
18 november 2009 - 14:41:20
Je begrijpt het dus niet helemaal. Je blijft gewoon 20 ronden op een band rijden, die band is iets harder omdat je meer benzine hebt de 1e twee stints, dus waarom zou je volgend jaar voorzichtiger moeten doen dan bijvoorbeeld afgelopen jaar?
#10
Formule 1 forum / Re:Silly Season!!
18 november 2009 - 14:20:18
Volgens mij hebben Alonso en Schumacher juist veel respect voor elkaar.

En Schumacher was nooit aanwezig, als de coureur problemen hadden konden ze bij hem terecht, hij heeft zichzelf niet opgedrongen. Hij heeft Raikkonen altijd met rust gelaten en Massa kwam zelf altijd naar Schumacher toe.
#11
Citaat van: Burorri op 18 november 2009 - 14:10:56Als het voor hem zo beter uitpakt om een jaartje te stoppen, en volgend jaar in te kunnen stappen, vind ik het niet eens zo heel onlogisch

En jij denkt dat hij volgend jaar wel bij een topteam kan instappen?
#12
Citaat van: campos op 18 november 2009 - 11:29:58.15 miljoen euro inleveren en door Hamilton om de oren gereden worden is misschien ook niet zo aantrekkelijk.

15 miljoen meer verdienen en om de oren gereden worden door Hamilton is dus wel aantrekkelijk? Het gaat dus alleen maar om geld.

CitaatHij vraagt niet buitensporig veel voor zn diensten, dr is m buitensporig veel aangeboden destijds door Ferrari, dat ie dat niet zomaar wil opgeven is een ander verhaal.

Je krijgt betaald conform je marktwaarde, zijn marktwaarde was in 2007 hoog dus kon hij veel vragen. Na 2 matige seizoenen daalt je marktwaarde en moet je je prijs dus ook aanpassen.
#13
Formule 1 forum / Re:Slicks en de gevolgen....!?
18 november 2009 - 14:11:17
Je begrjipt het niet helemaal, coureurs gaan nog steeds minimaal 1 stop maken, want je moet op zowel zacht als hard rijden. Als je toch al 1 stop moet maken, is het dan toch bijna altijd voordeliger om er dan maar 2 te doen. De banden zullen iets harder worden, verder verandert er nagenoeg niets.
#14
Formule 1 forum / Re:Silly Season!!
18 november 2009 - 14:07:47
Wat heeft Alonso tegen Schumacher ? Daar is mij niets van bekend.
#15
Charlie Whiting heeft dat inderdaad aangekaart bij de FIA. Het engine management van Benetton had in '94 10 menu opties, er bleek echter ook een optie 13 (TC en LC) te zijn die in 1e instantie 'verborgen' zou zijn aldus de media. Dat bleek een beetje overdreven aangezien je alleen maar naar beneden hoefde te scrollen om die optie te zien. Er konden namelijk simpelweg niet meer dan 10 opties op het scherm in 1x worden weergegeven. De TC en LC kon alleen worden ingeschakeld als het systeem en coureur systematisch een hele rits handelingen moesten invoeren die zo ingewikkeld en complex waren dat dit nooit onopgemerkt door het team tijdens een GP weekend gedaan kon worden. Helemaal niet aangezien bij de FIA bekend was dat er TC software van '93 op die motoren zat, Benetton werd dus goed in de gaten gehouden. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er TC is gebruikt door Benetton in FIA gereguleerde omstandigheden. Maar goed, zoals altijd met dit soort dingen zijn er natuurlijk mensen die graag speculeren.