https://www.gppits.net/nieuws/fotos_de_nieuwe_haas_f1_vf_19/ (https://www.gppits.net/nieuws/fotos_de_nieuwe_haas_f1_vf_19/)
Hier is de eerste, wat vinden we ervan?
niet slecht, mooie livery wel en de voor en achtervleugel vallen me reuze mee.
Mis alleen nog de John Player Special stickers.
Lijkt ook veel op de lotus van een paar jaar geleden.
Ik moet er trouwens wel om lachen hoe ze bij Haas pochen over dat ze red bull wel even gaan verslaan dit jaar. Waar zouden ze die 3 seconden die ze misten gevonden hebben ?
Hier nog wat foto's van de voorvleugel:
https://twitter.com/ScarbsTech/status/1093471114389581824
Citaat van: Sabai op 08 februari 2019 - 12:01:56
Ik moet er trouwens wel om lachen hoe ze bij Haas pochen over dat ze red bull wel even gaan verslaan dit jaar. Waar zouden ze die 3 seconden die ze misten gevonden hebben ?
Het is vooral de sponsor die dat roept, Rich Energy.
Hiervan beweren sommige dat het niet meer is dan een luchtkasteel.
Citaat van: Mickey op 07 februari 2019 - 19:30:49
Mis alleen nog de John Player Special stickers.
(https://pbs.twimg.com/media/Dy2xCY-WoAcM5Ls.jpg)
(https://pbs.twimg.com/media/Dy1CYDuWoAAZyDO.jpg)
Prima wagen en het maakt mij niet uit dat 'ie lijkt op auto's van vroeger. Ik hoop dat ze de strijd met Renault kunnen aangaan. Red Bull is inderdaad nog wat te hoog gegrepen, blijkt wel weer dat de baas van Rich Energy niet zoveel weet over de Formule 1.
Citaat van: NielsD op 08 februari 2019 - 18:46:19
Prima wagen en het maakt mij niet uit dat 'ie lijkt op auto's van vroeger. Ik hoop dat ze de strijd met Renault kunnen aangaan. Red Bull is inderdaad nog wat te hoog gegrepen, blijkt wel weer dat de baas van Rich Energy niet zoveel weet over de Formule 1.
Het is nog maar de vraag of Rich Energy überhaupt wel geld heeft en niet zoiets is als Mastercard met Lola of T-minus bij Arrows in de jaren '90 ;)
Haas heeft een groot voordeel en dat is dat ze satelliet-team zijn van Ferrari. Ik verwacht ze wel weer in het middenveld.
(https://pbs.twimg.com/media/Dy5ohizX4AACf9E.jpg:large)
Het is in ieder geval wel een markant figuur :)
Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2019 - 21:49:24Haas heeft een groot voordeel en dat is dat ze satelliet-team zijn van Ferrari. Ik verwacht ze wel weer in het middenveld.
Benieuwd of dat echt zo blijft. Ferrari heeft nu een echt B-team in Hinwil, ik neem aan dat ze de focus daarop leggen.
Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2019 - 22:01:27
Het is in ieder geval wel een markant figuur :)
Doet me veel denken aan Thormund Giantsbane uit GoT. In de serie kwam het niet zo naar voren, maar in de boeken is deze Wilding ook een grote Fantast ;)
Toro Rosso doet zijn "launch" en helemaal niemand die erover praat. Dat geeft wel een beetje weer wat een anticlimax het was...
Citaat van: Jozef op 11 februari 2019 - 18:15:08
Toro Rosso doet zijn "launch" en helemaal niemand die erover praat. Dat geeft wel een beetje weer wat een anticlimax het was...
waarom trek je die conclusie?
Hier is ie dan:
(https://adn.gpupdate.net/news/324477.jpg)
De nieuwe STR14. Qua kleurstelling niet veel veranderd. Opvallend is de kleinere sidepods en de simpelere barge boards die sinds dit seizoen verplicht zijn. En natuurlijk een nieuwe voorvleugel zonder flapjes.
En dit is de 2018 Williams in de kleurtjes van de 2019 auto.
(https://cdn.racingnews365.nl/_960x540_crop_center-center_70/Williams-FW42-2.png)
Persoonlijk vind ik m niet erg mooi, maar hopelijk komt ie beter uit de verf op het circuit.
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 11 februari 2019 - 18:30:09
Hier is ie dan:
(https://adn.gpupdate.net/news/324477.jpg)
De nieuwe STR14. Qua kleurstelling niet veel veranderd. Opvallend is de kleinere sidepods en de simpelere barge boards die sinds dit seizoen verplicht zijn. En natuurlijk een nieuwe voorvleugel zonder flapjes.
Lijkt veel op de rbr14 van vorig jaar.
Rokit???
Ja, die neemt Kubica mee. 23 miljoen per jaar begreep ik.
Citaat van: Robbert65 op 11 februari 2019 - 18:59:10
Rokit???
Het was even zoeken, van luidsprekers tot een kledingmerk, maar het gaat om een bedrijf genaamd ROK Brands, dat onder de naam ROKiT goedkopere smartphones op de markt wil brengen.
Mij lijkt het op een rijdende tube tandpasta.
vanwege de sponsor dacht ik eerder aan een deoroller haha
Tot dusver vind ik de Toro Rosso er het fraaist uitzien.
Her en der zijn er ook motorgeluiden te horen, erg vermakelijk om de reacties te lezen van de "experts" op de GPupdate site. Dan met name de voorspellingen van het prestatieniveau op basis van die geluidsfragmenten. ;D ;D ;D
hahaha ja de experts op sites als gpupdate zijn altijd erg hilarisch. Komen net kijken met hun grote bek en als iemand met 20 jaar F1 ervaring er iets onder zet wordt ie afgezeken :P
Ik mag die kleurstelling van die HAAS best wel hoor. Beetje nostalgie. TR [qua kleur] nagenoeg hetzelfde als vorig jaar. Williams ziet er niet uit vind ik.... Eens later kijken of die Ferrari een nieuwe kleurstelling heeft ;D
Het is vooral leuk om te merken hoe het weer kriebelt. Vorig jaar was een mooi seizoen maar er zijn dit jaar zoveel veranderingen in de teamsamenstellingen, met Honda bij RBR en de veranderingen bij (AR) Sauber en Racing Point (SFI), Kvyat terug, zoveel rookies! hebben we ooit zoveel rookies in een seizoen gehad? Albon, Russel, Norris. Ja je mag Giovinazzi geen rookie noemen en Leclerc ook niet maar goed, wel een Ferrari rookie natuurlijk. Enfin, als je bedenkt hoeveel invalshoeken er gaan zijn, zeker in het begin van dit seizoen! Het moet haast wel nog boeiender worden dan de afgelopen jaren...
Dit is de nieuwe Renault R.S.19
(https://gcm.moniteurautomobile.be/imgcontrol/c680-d465/clients/moniteur/content/medias/images/news/30000/800/70/dzjfmg4wwaayur_.jpg)
https://www.gppits.net/nieuws/renault_presenteert_r.s.19/ (https://www.gppits.net/nieuws/renault_presenteert_r.s.19/)
Ik las trouwens dat dit nog het 2018 chassis is met de voor- en achtervleugel van 2019 en dat ze zaterdag misschien een shake down gaan doen, maar is allemaal nog niet zeker. Ze zitten dus aardig in tijdsnood met de auto op tijd af te krijgen. Hopelijk is de nieuwe motor wel helemaal klaar, anders wordt t weer een lastig seizoen voor ze.
Ik denk niet dat het bij andere teams anders is. De productieplanning is zo krap mogelijk opgesteld om zo veel mogelijk ontwerptijd te hebben. Van andere teams hebben we ook nog geen echte foto's gezien, enkel computerbeelden (m.u.v. de Williams, maar ook dat was de auto van vorig jaar met een nieuw laagje verf). Dus de andere teams zijn waarschijnlijk ook nog niet klaar.
Lijkt wel of de hele F1 op zijn tenen loopt: Williams en Renault lijken de tests te missen, de helmfabrikanten hebben hun zaakjes niet op orde.
Bij Williams is de kogel door de kerk, ook zij hadden dit weekend een filmdag op de planning staan maar hebben die geschrapt.
Dat van die helmen is wel een bizar verhaal, maar komt wel goed voor Melbourne lijkt me. Bij Arai zeggen ze dat de homologatie nog niet in orde is, maar dat hun eigen tests wel aangetoond hebben dat hun nieuwe helmen goed zijn. De andere fabrikanten hebben gehomologeerde helmen maar nog niet iedereen heeft ze in alle maten.
Citaat van: Sphinx op 13 februari 2019 - 09:59:39
Lijkt wel of de hele F1 op zijn tenen loopt: Williams en Renault lijken de tests te missen, de helmfabrikanten hebben hun zaakjes niet op orde.
dat van die helmen klinkt meer als een formaliteit en t is nog niet zo lang geleden dat er een team in Australië de shakedown deed. Red Bull had ook vaak moeite om de deadline te halen. Volgens mij hebben alle huidige teams de zaakjes juist eens vrij goed onder controle, het missen van een deadline kan altijd eens gebeuren als je zoveel mogelijk van de laatste ontwikkelingen mee wil pakken. Niks om ons zorgen over te maken.
Toro Rosso, Mercedes en Red Bull rijden vandaag hun eerste meters. Dus wat dat betreft lopen Renault en Williams toch een beetje achter.
Interessantste nieuws van de week tot dusver vind ik de uitspraken van Cyril Abiteboul. Renault zou qua ontwikkeling van de motor deze winter de grootste stap hebben gezet in het V6-tijdperk. Hopen dat het waar is!
Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 14:50:00
Toro Rosso, Mercedes en Red Bull rijden vandaag hun eerste meters. Dus wat dat betreft lopen Renault en Williams toch een beetje achter.
Interessantste nieuws van de week tot dusver vind ik de uitspraken van Cyril Abiteboul. Renault zou qua ontwikkeling van de motor deze winter de grootste stap hebben gezet in het V6-tijdperk. Hopen dat het waar is!
mwah, als ze maandag gewoon redelijk vlot kunnen beginnen lijkt er me totaal niks aan de hand. Als ze daadwerkelijk de hele eerste test moeten overslaan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Williams heeft volgens mij ook wel eens vroegtijdig de spullen ingepakt omdat ze gewoon waren uitgetest. Uiteindelijk moet je gewoon zorgen dat je zo goed mogelijk aan het seizoen begint. Veel testrondjes zijn natuurlijk belangrijk, maar niet zaligmakend. Het kan Williams en Renault zowel goed als slecht nieuws zijn dat ze er nog niet helemaal klaar voor zijn.
Wat betreft Abiteboul; die man heeft al zoveel geroepen. En vanaf waar wordt gerekend? vanaf de B-spec die Renault zelf vorig jaar gebruikte of de C-spec die RBR op het eind van het jaar heeft uitgeprobeerd? Daarnaast zijn er de afgelopen jaren sowieso alleen maar kleine stapjes gemaakt, dus de grootste stap in het V6 tijdperk zegt me sowieso niet zoveel. t zou natuurlijk wel heel mooi zijn als Renault en Honda enigszins kunnen aansluiten bij Ferrari en Mercedes. Ik denk dat er onderling wel een strijd is ontstaan door McLaren en RBR die nu bij de concurrent rijden, met bijbehorende 'vechtscheidingen'. Misschien helpt ze dat uiteindelijk beiden in de goede richting.
de RB15:
(https://pbs.twimg.com/media/DzSIMyGXgAE0dCW.jpg:large)
(https://pbs.twimg.com/media/DzSTpfFWwAENYMZ.jpg)
behoorlijk slanker in de taille ten opzichte van vorig jaar, die RB15...
Citaat van: Tuesday op 13 februari 2019 - 15:11:38
Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 14:50:00
Toro Rosso, Mercedes en Red Bull rijden vandaag hun eerste meters. Dus wat dat betreft lopen Renault en Williams toch een beetje achter.
Interessantste nieuws van de week tot dusver vind ik de uitspraken van Cyril Abiteboul. Renault zou qua ontwikkeling van de motor deze winter de grootste stap hebben gezet in het V6-tijdperk. Hopen dat het waar is!
mwah, als ze maandag gewoon redelijk vlot kunnen beginnen lijkt er me totaal niks aan de hand. Als ze daadwerkelijk de hele eerste test moeten overslaan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Williams heeft volgens mij ook wel eens vroegtijdig de spullen ingepakt omdat ze gewoon waren uitgetest. Uiteindelijk moet je gewoon zorgen dat je zo goed mogelijk aan het seizoen begint. Veel testrondjes zijn natuurlijk belangrijk, maar niet zaligmakend. Het kan Williams en Renault zowel goed als slecht nieuws zijn dat ze er nog niet helemaal klaar voor zijn.
Wat betreft Abiteboul; die man heeft al zoveel geroepen. En vanaf waar wordt gerekend? vanaf de B-spec die Renault zelf vorig jaar gebruikte of de C-spec die RBR op het eind van het jaar heeft uitgeprobeerd? Daarnaast zijn er de afgelopen jaren sowieso alleen maar kleine stapjes gemaakt, dus de grootste stap in het V6 tijdperk zegt me sowieso niet zoveel. t zou natuurlijk wel heel mooi zijn als Renault en Honda enigszins kunnen aansluiten bij Ferrari en Mercedes. Ik denk dat er onderling wel een strijd is ontstaan door McLaren en RBR die nu bij de concurrent rijden, met bijbehorende 'vechtscheidingen'. Misschien helpt ze dat uiteindelijk beiden in de goede richting.
Het mooist zou zijn als alle teams een beetje beter zijn geworden dan vorig jaar behalve Mercedes. Maar die hebben waarschijnlijk juist weer de grootste stappen gezet :D
https://www.gppits.net/nieuws/officieel_sportpesa_racing_point_nieuwe_naam_force_india/ (https://www.gppits.net/nieuws/officieel_sportpesa_racing_point_nieuwe_naam_force_india/)
nu live: http://www.youtube.com/watch?v=x-gaZrilnZA (http://www.youtube.com/watch?v=x-gaZrilnZA)
Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 14:50:00
Toro Rosso, Mercedes en Red Bull rijden vandaag hun eerste meters. Dus wat dat betreft lopen Renault en Williams toch een beetje achter.
Interessantste nieuws van de week tot dusver vind ik de uitspraken van Cyril Abiteboul. Renault zou qua ontwikkeling van de motor deze winter de grootste stap hebben gezet in het V6-tijdperk. Hopen dat het waar is!
Ik las dat hij het over 950 pk had. Dit is dus nog steeds ruim tekort op Mercedes en Ferrari die boven de 1000 pk zitten.
En het is dan idd de c spec die ook 950 leverde.
Citaat van: Robbert65 op 13 februari 2019 - 15:34:43
de RB15:
behoorlijk slanker in de taille ten opzichte van vorig jaar, die RB15...
Ook Mercedes deed dat...Ik ben benieuwd hoeveel motoren kapot gaan...De laatste keer dat ik een dergelijk strak pakket zag, ging het niet goed. Denk aan de RB13 en de McLarens. Die werden te heet omdat de hitte gevangen bleef in de 'shell'..
we moeten afwachten. maar de spanning zit er wel weer op zeg.... ik kan niet wachten tot Bahrein, als de derde race er op zit kun je serieus wat zeggen over de rest van het seizoen...
Citaat van: Robbert65 op 13 februari 2019 - 18:57:27
we moeten afwachten. maar de spanning zit er wel weer op zeg.... ik kan niet wachten tot Bahrein, als de derde race er op zit kun je serieus wat zeggen over de rest van het seizoen...
ik denk dat we in Australië ook wel een heleboel te weten komen. Als je naar vorig jaar kijkt, leek het er na de derde race op dat Vettel goede papieren had, maar in Barcelona was Mercedes in één keer weer uber dominant.
https://www.instagram.com/p/Bt1Ls_nHEqT/ (https://www.instagram.com/p/Bt1Ls_nHEqT/)
leuk filmje tuesday!!!
Ik vind het wel bemoedigend dat ze dit hebben kunnen doen zonder technische problemen. Dat is wel eens anders geweest de afgelopen jaren. Ik kan niet wachten tot maandag :)
Het is trouwens niet het jaar van de mooie livery's. Hoewel die Mercedes er goed uitziet vind ik de livery wat williams achtig :) En racing point ook al geen succes ::)
Citaat van: Sabai op 13 februari 2019 - 21:33:24
Het is trouwens niet het jaar van de mooie livery's. Hoewel die Mercedes er goed uitziet vind ik de livery wat williams achtig :) En racing point ook al geen succes ::)
ik vind die 2 juist wel mooi en die van Mercedes 10x niks. Smaken verschillen blijkt maar weer.
Citaat van: Sabai op 13 februari 2019 - 17:04:10
Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 14:50:00
Toro Rosso, Mercedes en Red Bull rijden vandaag hun eerste meters. Dus wat dat betreft lopen Renault en Williams toch een beetje achter.
Interessantste nieuws van de week tot dusver vind ik de uitspraken van Cyril Abiteboul. Renault zou qua ontwikkeling van de motor deze winter de grootste stap hebben gezet in het V6-tijdperk. Hopen dat het waar is!
Ik las dat hij het over 950 pk had. Dit is dus nog steeds ruim tekort op Mercedes en Ferrari die boven de 1000 pk zitten.
En het is dan idd de c spec die ook 950 leverde.
De tijd dat je in pk's kon uitdrukken hoe competitief een F1-motor is, ligt intussen toch al behoorlijk wat jaartjes achter ons. Ik word een beetje moe van die gegoochel met cijfers... 950 pk zeiden ze trouwens een jaar geleden, dus als ze er echt een cijfer op willen plakken dan neem ik aan dat ze nu wel een stukje hoger zitten.
Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 23:00:53
Citaat van: Sabai op 13 februari 2019 - 17:04:10
Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 14:50:00
Toro Rosso, Mercedes en Red Bull rijden vandaag hun eerste meters. Dus wat dat betreft lopen Renault en Williams toch een beetje achter.
Interessantste nieuws van de week tot dusver vind ik de uitspraken van Cyril Abiteboul. Renault zou qua ontwikkeling van de motor deze winter de grootste stap hebben gezet in het V6-tijdperk. Hopen dat het waar is!
Ik las dat hij het over 950 pk had. Dit is dus nog steeds ruim tekort op Mercedes en Ferrari die boven de 1000 pk zitten.
En het is dan idd de c spec die ook 950 leverde.
De tijd dat je in pk's kon uitdrukken hoe competitief een F1-motor is, ligt intussen toch al behoorlijk wat jaartjes achter ons. Ik word een beetje moe van die gegoochel met cijfers... 950 pk zeiden ze trouwens een jaar geleden, dus als ze er echt een cijfer op willen plakken dan neem ik aan dat ze nu wel een stukje hoger zitten.
Het gaat om de totale package; motor, auto, rijder. Dat hebben we afgelopen seizoen wel gezien. Force India reed met dezelfde motor als Williams. En bij Toro Rosso reden beide rijders met dezelfde auto. Bij beide vergelijkingen waren enorme veschillen in eidresultaat. Kijk overigens ook naar de verschillen tussen RBR en Renault. Met dezelfde, waarschijnlijk zelfs een iets mindere motor was RBR in staat bijna alle races met twee auto's de twee renaults op een ronde te zetten. Die PK's, dat roepen van getallen, ze zeggen me niet zoveel. Het gaat erom wie zijn zaakjes écht voor elkaar heeft.
Tot nu toe vind ik die van McLaren de meest aangename livery; niet heel spectaculair maar goed herkenbaar, ook van grote afstand, daar hou ik van. McLaren lijkt eindelijk werk te maken van een 'signature kleur', een eigen kleur waaraan die van de sponsor ondergeschikt is, zoals we van Ferrari kennen (al weet je nooit of dit uit nood geboren is).
De lelijkste vind ik Williams en Renault (en in zijn algemeenheid auto's waarin veel van dat depressieve zwart is verwerkt). Zelfs Haas is niet intrinsiek mooi, maar alleen te pruimen omdat dit het beeld van de glorieuze historische Lotussen oproept (er is geen website die de verleiding kon weerstaan). Overigens waar ik me altijd aan stoor is dat men dit zwart met goud noemt. Dat is natuurlijk zwart en brons. De 'suggestie' van goud is mij niet genoeg; laten we dingen gewoon benoemen zoals ze zijn. Ik bedoel, de kleur van Mclaren noemt men ook niet rood of geel.
(https://pbs.twimg.com/media/DzXWczlWsAATTZH.jpg)
Citaat van: Robbert65 op 14 februari 2019 - 12:56:58
Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 23:00:53
Citaat van: Sabai op 13 februari 2019 - 17:04:10
Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 14:50:00
Toro Rosso, Mercedes en Red Bull rijden vandaag hun eerste meters. Dus wat dat betreft lopen Renault en Williams toch een beetje achter.
Interessantste nieuws van de week tot dusver vind ik de uitspraken van Cyril Abiteboul. Renault zou qua ontwikkeling van de motor deze winter de grootste stap hebben gezet in het V6-tijdperk. Hopen dat het waar is!
Ik las dat hij het over 950 pk had. Dit is dus nog steeds ruim tekort op Mercedes en Ferrari die boven de 1000 pk zitten.
En het is dan idd de c spec die ook 950 leverde.
De tijd dat je in pk's kon uitdrukken hoe competitief een F1-motor is, ligt intussen toch al behoorlijk wat jaartjes achter ons. Ik word een beetje moe van die gegoochel met cijfers... 950 pk zeiden ze trouwens een jaar geleden, dus als ze er echt een cijfer op willen plakken dan neem ik aan dat ze nu wel een stukje hoger zitten.
Het gaat om de totale package; motor, auto, rijder. Dat hebben we afgelopen seizoen wel gezien. Force India reed met dezelfde motor als Williams. En bij Toro Rosso reden beide rijders met dezelfde auto. Bij beide vergelijkingen waren enorme veschillen in eidresultaat. Kijk overigens ook naar de verschillen tussen RBR en Renault. Met dezelfde, waarschijnlijk zelfs een iets mindere motor was RBR in staat bijna alle races met twee auto's de twee renaults op een ronde te zetten. Die PK's, dat roepen van getallen, ze zeggen me niet zoveel. Het gaat erom wie zijn zaakjes écht voor elkaar heeft.
ik denk dat Jozef meer bedoeld dat er bij de huidige motoren veel meer komt kijken dan alleen het piekvermogen. oa Betrouwbaarheid, efficiëntie, driveability en de koelingsbenodigdheden. Ferrari leek vorig jaar (inclusief het trucje met de batterij) Mercedes te zijn voorbij gestreeft als het ging om topvermogen en kon zelfs een tijde de kwalificaties domineren. In de race is ze dat eigenlijk nergens echt gelukt, er zat eigenlijk altijd wel een Mercedes in de nek te hijgen. En Mercedes schijnt zich voor dit jaar in alle facetten van de PU weer verbeterd te hebben, het is te hopen dat de andere fabrikanten het ook op die manier hebben aangepakt en zometeen niet alleen 20 pk extra hebben gevonden, want dan houdt Mercedes gewoon zn voordeel ook al lijkt het gat in pk's dan misschien wat kleiner.
Citaat van: Breaktest op 14 februari 2019 - 14:01:18
Tot nu toe vind ik die van McLaren de meest aangename livery; niet heel spectaculair maar goed herkenbaar, ook van grote afstand, daar hou ik van. McLaren lijkt eindelijk werk te maken van een 'signature kleur', een eigen kleur waaraan die van de sponsor ondergeschikt is, zoals we van Ferrari kennen (al weet je nooit of dit uit nood geboren is).
De lelijkste vind ik Williams en Renault (en in zijn algemeenheid auto's waarin veel van dat depressieve zwart is verwerkt). Zelfs Haas is niet intrinsiek mooi, maar alleen te pruimen omdat dit het beeld van de glorieuze historische Lotussen oproept (er is geen website die de verleiding kon weerstaan). Overigens waar ik me altijd aan stoor is dat men dit zwart met goud noemt. Dat is natuurlijk zwart en brons. De 'suggestie' van goud is mij niet genoeg; laten we dingen gewoon benoemen zoals ze zijn. Ik bedoel, de kleur van Mclaren noemt men ook niet rood of geel.
McLaren is voorlopig ook mijn favoriet(qua auto/livery) en het moet gek lopen wil het dat niet blijven. Ferrari komt nog, maar die heeft bij mij qua uiterlijk nooit hele ogen gegooid en van RBR verwacht ik ook weinig verrassingen. Maar goed, k ben vooral benieuwd hoe ze er zometeen op het circuit uitzien. Zelfs een andere kleur band kan het totaalplaatje alweer veranderen. De grijze auto van Mercedes had wat mij betreft wel een rode of oranje band kunnen gebruiken om het geheel een beetje op te fleuren. Jij noemt zwart een depressieve kleur, ik heb dat meer met grijs (al vond ik de Mercedes van de afgelopen jaren wel een mooie auto om te zien).
- Mercedes is tot nu toe de meest rustige livery, grijs maar niet muisgrijs, en de achterkant is best goed gelukt.
- Williams heeft iets teveel moeite gedaan de sponsor naar de zin te maken met de typische Rexona kleur (moest mss ook wel)
- Haas is voor jatwerk van de JPS livery best ok, al vraag ik me af of ze het Rich Energy logo nog aan moeten passen (schijnt een fietsenfabrikant geld voor te willen hebben_
- Mclaren is de vrolijkste tot nu toe: papaja en blauw staat goed bij elkaar, leuk ook met de Footwork blokjes
- Stroll Racing is vooral een druk zootje: stukje voor BWT, stukje voor sportpesa, wat wit als overgang. Deed me bijna aan het BAR debacle denken)
_ buiten mededinging: RBR heeft best een leuke testlivery, ook al is ie bedoeld om de vorm van de auto te verbergen
_ op een uitgelekte video en foto's van Alfa Romeo is een donkerrode testlivery te zien, met wel heel veel klavertjes vier als dazzlepaint;
Haha, die foto van McLaren, lijkt wel alsof ze 1 tegen 100 zitten te spelen. ;D
k vind de Alfa Romeo er trouwens ook wel goed uit zien op afstand, maar van dichtbij, met die al die hartjes lijkt het weer nergens naar.. en dan die rare voorvleugel, zouden ze daar serieus mee gaan rijden??
https://wtf1.com/post/people-are-confused-and-intrigued-about-the-alfa-romeos-radical-front-wing
Zo'n mini ding kan toch nooit genoeg downforce leveren zou je denken. Alleen waarom zouden ze hiermee gaan rijden als ze er volgende week een andere op zetten? Dat is raar, dus dit zal het wel zijn. Misschien dat ze voor de high downforce circuits wel een andere vleugel hebben.
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 14 februari 2019 - 19:22:45
Zo'n mini ding kan toch nooit genoeg downforce leveren zou je denken. Alleen waarom zouden ze hiermee gaan rijden als ze er volgende week een andere op zetten? Dat is raar, dus dit zal het wel zijn. Misschien dat ze voor de high downforce circuits wel een andere vleugel hebben.
uit het artikel dat ik hierboven heb gepost:
There are a few possible reasons why the Alfa's front wing looks like it does.
- It is an incredible aero development. Alfa has found a way to manage the aero at the front of the car in a way which energises the rest of the airflow around the car in a much more efficient way than the regulations intended. In other words, it's a loophole.
- Alfa has an outrageous front wing solution, the parts of which fit in that gap between the elements and the endplates. It's such a good idea that the team left them off of the car for the shakedown to prevent other teams from seeing them.
- Alfa is going to run a conventional front wing like all the other teams, but decided to use this radical design in an attempt to deceive its rivals into thinking it has some crazy trick up its sleeve.
- Alfa is actually running the design that will be the norm for this season. All the other front wings we've seen so far are just simple placeholders from teams that think they have a unique idea and are trying to hide it from the others.
- Alfa didn't have time to finish making its front wing before the planned shakedown so decided to use an unfinished one instead of just cancelling the run.
Alfa kennende ( ben zelf Alfa fan en rijd er ook mee ) was de voorvleugel dus nog niet klaar,
Komt vanzelf goed, of niet.... :D
Citaat van: Van Wijk op 14 februari 2019 - 20:42:57
Alfa kennende ( ben zelf Alfa fan en rijd er ook mee ) was de voorvleugel dus nog niet klaar,
Komt vanzelf goed, of niet.... :D
kan het me bijna niet voorstellen. De hele auto klaar, maar geen voorvleugel beschikbaar? lijkt mij eerlijk gezegd erg onwaarschijnlijk.
https://motorsport.tv/embed/7tNR6R3J-the-strangest-2019-front-wing-we-ve-seen-so-far-alfa-romeo-f1-technical-analysis?autoplay (https://motorsport.tv/embed/7tNR6R3J-the-strangest-2019-front-wing-we-ve-seen-so-far-alfa-romeo-f1-technical-analysis?autoplay)
https://www.ferrari.com/en-NL (https://www.ferrari.com/en-NL)
live presentatie nieuwe Ferrari F1 om kwart voor elf (10:45) vandaag.. Over drie kwartier dus. ;)
Mat rood. Best mooi, al zeg ik het zelf.
https://www.gppits.net/nieuws/presentatie_ferrari_sf90/ (https://www.gppits.net/nieuws/presentatie_ferrari_sf90/)
Citaat van: Breaktest op 15 februari 2019 - 11:39:45
Mat rood. Best mooi, al zeg ik het zelf.
Heb jij dat matte spul erop gesmeerd break? :D
Citaat van: Robbert65 op 15 februari 2019 - 12:02:55
https://www.gppits.net/nieuws/presentatie_ferrari_sf90/ (https://www.gppits.net/nieuws/presentatie_ferrari_sf90/)
De ene belichting is de andere niet. Op twitter zie je (hopelijk) het echte kleurtje.
https://twitter.com/ScuderiaFerrari/ (https://twitter.com/ScuderiaFerrari/)
https://www.gppits.net/nieuws/vergrootglas_op_de_rb15_de_auto_van_max_verstappen/ (https://www.gppits.net/nieuws/vergrootglas_op_de_rb15_de_auto_van_max_verstappen/)
Ferrari zet Vettel alvast vóór Leclerc. Wat een zwaktebod.
Citaat van: Mickey op 15 februari 2019 - 21:11:54
Ferrari zet Vettel alvast vóór Leclerc. Wat een zwaktebod.
net als Mercedes dat met Hamilton doet en RBR met Verstappen. Volkomen logisch en voor Leclerc juist lekker. t is niet dat ie minder materiaal krijgt, dus als ie sneller is, kan ie dat gewoon laten zien hoor. En als ie continu sneller is, dan zal de rangorde in het team heel snel aangepast worden.
Hebben Mercedes en RBR zich ook zo expliciet uitgesproken? Zou ik net zo suf vinden.
Gewoon lekker uit laten vechten. Dat brengt het beste in ze naar boven.
Citaat van: Mickey op 15 februari 2019 - 22:31:41
Hebben Mercedes en RBR zich ook zo expliciet uitgesproken? Zou ik net zo suf vinden.
Gewoon lekker uit laten vechten. Dat brengt het beste in ze naar boven.
En wie zegt dat ze dat niet mogen?? Ik denk dat je er een beetje teveel achter zoekt.
Citaat van: Tuesday op 16 februari 2019 - 12:08:23
Citaat van: Mickey op 15 februari 2019 - 22:31:41
Hebben Mercedes en RBR zich ook zo expliciet uitgesproken? Zou ik net zo suf vinden.
Gewoon lekker uit laten vechten. Dat brengt het beste in ze naar boven.
En wie zegt dat ze dat niet mogen?? Ik denk dat je er een beetje teveel achter zoekt.
Ik weet niet wie dat zegt. Ik niet in elk geval. Ik zoek er ook niets achter, vind het gewoon knullig management. Zou wat zijn als Vettel straks met betere spullen een pak op z'n donder krijgt van Leclerc. Helpen ze 'm bepaald niet mee.
Uit laten vechten, met gelijke middelen is uiteraard wat ik bedoel. En niet Vettel op voorhand bevoordelen.
Citaat van: Mickey op 16 februari 2019 - 19:57:42
Citaat van: Tuesday op 16 februari 2019 - 12:08:23
Citaat van: Mickey op 15 februari 2019 - 22:31:41
Hebben Mercedes en RBR zich ook zo expliciet uitgesproken? Zou ik net zo suf vinden.
Gewoon lekker uit laten vechten. Dat brengt het beste in ze naar boven.
En wie zegt dat ze dat niet mogen?? Ik denk dat je er een beetje teveel achter zoekt.
Ik weet niet wie dat zegt. Ik niet in elk geval. Ik zoek er ook niets achter, vind het gewoon knullig management. Zou wat zijn als Vettel straks met betere spullen een pak op z'n donder krijgt van Leclerc. Helpen ze 'm bepaald niet mee.
Uit laten vechten, met gelijke middelen is uiteraard wat ik bedoel. En niet Vettel op voorhand bevoordelen.
Het lijkt mij verstandiger om ze wel met gelijke middelen te laten strijden . Maar ik begrijp het volkomen als ze de voorkeur aan Vettel geven, Zelfde situatie speelt er bij RBR
Citaat van: Mickey op 16 februari 2019 - 19:57:42
Citaat van: Tuesday op 16 februari 2019 - 12:08:23
Citaat van: Mickey op 15 februari 2019 - 22:31:41
Hebben Mercedes en RBR zich ook zo expliciet uitgesproken? Zou ik net zo suf vinden.
Gewoon lekker uit laten vechten. Dat brengt het beste in ze naar boven.
En wie zegt dat ze dat niet mogen?? Ik denk dat je er een beetje teveel achter zoekt.
Ik weet niet wie dat zegt. Ik niet in elk geval. Ik zoek er ook niets achter, vind het gewoon knullig management. Zou wat zijn als Vettel straks met betere spullen een pak op z'n donder krijgt van Leclerc. Helpen ze 'm bepaald niet mee.
Uit laten vechten, met gelijke middelen is uiteraard wat ik bedoel. En niet Vettel op voorhand bevoordelen.
als Leclerc de betere blijkt te zijn, dan kunnen ze toch alsnog op hem inzetten? Vooralsnog is er niks mis mee om in te zetten op de man die ze 40 miljoen per jaar betalen en het jonge talent zonder enige druk te laten groeien in het team. Niks wat Leclerc tegen houdt om in de kwalificatie Vettel te verslaan. In de race gaan ze dat echt niet zo maar omdraaien. En gelijke middelen zullen ze ongetwijfeld krijgen. Nogmaals, ik denk dat je er teveel achter zoekt.
Citaat van: Sabai op 16 februari 2019 - 20:09:40
Citaat van: Mickey op 16 februari 2019 - 19:57:42
Citaat van: Tuesday op 16 februari 2019 - 12:08:23
Citaat van: Mickey op 15 februari 2019 - 22:31:41
Hebben Mercedes en RBR zich ook zo expliciet uitgesproken? Zou ik net zo suf vinden.
Gewoon lekker uit laten vechten. Dat brengt het beste in ze naar boven.
En wie zegt dat ze dat niet mogen?? Ik denk dat je er een beetje teveel achter zoekt.
Ik weet niet wie dat zegt. Ik niet in elk geval. Ik zoek er ook niets achter, vind het gewoon knullig management. Zou wat zijn als Vettel straks met betere spullen een pak op z'n donder krijgt van Leclerc. Helpen ze 'm bepaald niet mee.
Uit laten vechten, met gelijke middelen is uiteraard wat ik bedoel. En niet Vettel op voorhand bevoordelen.
Het lijkt mij verstandiger om ze wel met gelijke middelen te laten strijden . Maar ik begrijp het volkomen als ze de voorkeur aan Vettel geven, Zelfde situatie speelt er bij RBR
Gasly, Bottas en Leclerc krijgen ook gewoon gelijke middelen, geen twijfel over mogelijk. Dr kan eens een keer een situatie zijn dat het niet kan, maar over t algemeen krijgen beide coureurs gewoon het best mogelijke materiaal. De teams zetten niet voor niks 2 rijders in, niemand heeft er wat aan om de 1 bewust achter te stellen.
En weg is Rich Energy
https://www.gppits.net/nieuws/rich_energy_zegt_sponsorovereenkomst_haas_f1_op/ (https://www.gppits.net/nieuws/rich_energy_zegt_sponsorovereenkomst_haas_f1_op/)
Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2019 - 13:49:06
Citaat van: Sabai op 08 februari 2019 - 12:01:56
Ik moet er trouwens wel om lachen hoe ze bij Haas pochen over dat ze red bull wel even gaan verslaan dit jaar. Waar zouden ze die 3 seconden die ze misten gevonden hebben ?
Het is vooral de sponsor die dat roept, Rich Energy.
Hiervan beweren sommige dat het niet meer is dan een luchtkasteel.
Profetische woorden. ;)
https://www.gppits.net/nieuws/rich_energy_blijft_toch_sponsor_haas_f1/ (https://www.gppits.net/nieuws/rich_energy_blijft_toch_sponsor_haas_f1/)
Ze zijn nog niet weg ;) Wat een soap!
En toch is het een zeepbel. Ik vermoed dat er heel veel mensen hun centjes kwijt raken.
Ik moet nog steeds de eerste persoon tegenkomen die een blikje Rich Energy in levende lijve heeft gezien...
Wat een amateuristische bende. Die zien we volgend jaar niet meer terug. Sneu voor Haas.
Storey heeft het nu zelf over een mislukte coup binnen zijn bedrijf en zegt dat hij nog alle touwtjes in handen heeft. Het vorige bericht kwam van minderheidsaandeelhouders die dik zijn met Red Bull en Whyte Bikes (die van het originele logo). Ja man, koekoek! Doet me denken aan Donald Trump, gelukkig moeten de Britten geen president verkiezen.
Ik heb de indruk dat het bedrijf uit een (onbeveiligd) twitteraccount bestaat.