Vanochtend nog ff naar de GP3 gekeken op Eurosport.
Das toch ook wel 'n leuke klasse om naar te kijken.
Lekker veel gevechten ,en niet minder belangrijk 'n goed weekend voor "onze" Nigel Melker.
Pakt toch ff de winst in race 1 ( weet niet van welke positie ) en 'n 3e stek in race 2 ( P8 ivm reversed grid ) ,waarmee hij 't kampioenschap leid.
Super van Melker, zou mooi zijn als er eindelijk weer een Nederlander komt die een kampioenschap kan winnen. Na Verstappen, Coronel, en Albers hebben we toch allang moeten wachten...
Zeker !!!
Maar je weet wat ze zeggen hè ??
'n goed begin is het halve werk ;)
Melker deed idd goed mee! Eerste race meteen winnen, en tweede race leuk mee geraced! Die auto's zijn ook wel apart. 4 cilinder turbo, de toekomst.............
Mooi voor Melkert... ;)
Maar ik vind het een achteruitgang, dat er alweer een nieuw promotionele klasse is opgericht. Ik snap de FIA in deze niet! Dit is toch wildgroei?! Ja, de F3 was veel te duur geworden, maar daar kon men ook d.m.v. het reglement iets aan doen.
Maar nee, weer een nieuwe klasse net als de F2 (als alternatief voor de GP2)! Zo raken de kijkers versnipperd, want al die klassen rijden op diverse circuits en kalenders...Maar goed, er zitten niet veel slimme mensen bij de FIA (want ik werk er niet)... ::)
Het is al een tijdje dat versnipperde. En Duits F3 en EuroF3 bloeden nu dood, want iedereen kiest voor GP3 omdat dat goedkoper is en hoger in het vaandel staat.
Maar Melker de 1e race natuurlijk top. Hopelijk kan hij dat doorzetten, want vorig jaar was hij op Istanbul ook al erg snel (hij reed toen ook Pole meende ik)
Citaat van: gloudiesaurus op 11 mei 2011 - 11:40:04
Het is al een tijdje dat versnipperde. En Duits F3 en EuroF3 bloeden nu dood, want iedereen kiest voor GP3 omdat dat goedkoper is en hoger in het vaandel staat.
Wat ook zal helpen is dat ze net als GP2 in het voorprogramma van de F1 zitten. ???
Rij je jezelf toch iets makkelijker in de kijker bij de GP2 en F1 teams. ::)
:) Ook in Spanje heeft Melker weer goede zaken gedaan. :)
Nadat hij in race 1 met 'n zwaar oversturende auto al beslag legde op de 6e plek ,stond hij in race 2 weer op 't podium. ( 2e )
Ik zeg : Hij is lekker bezig !!! 8)
Overigens leidt Melker nu het kampioenschap.
1. Nigel Melker RSC Mücke Motorsport 22
2. Andrea Caldarelli Tech 1 Racing 20
3. Mitchell Evans MW Arden 17
4. Alexander Sims Status Grand Prix 8
5. Tom Dillmann Carlin 8
6. James Calado Lotus ART 8
Het zou toch leuk zijn als hij dat vast kan houden en uit kan bouwen.
Rijden ze eigenlijk wel dit weekend ??
Nee dit weekend in Monaco niet...
Was er ook al achter. :P
Maar toch bedankt voor de info. ;)
Voortaan 2 Nederlanders in de gaten houden. :)
Thomas Hylkema vervangt voor de rest van het seizoen Andrea Caldarelli (de nummer 2 van het klassement) ,die overstapt naar het Japanse Formule Nippon kampioenschap.
http://www.f1today.nl/20110602/thomas-hylkema-vervangt-caldarelli-bij-tech-1.html#poll
Het wordt steeds leuker. 8)
Geen goed resultaat voor de Nederlanders dit weekend.
Melker zette de 12e tijd ,maar mag wegens 'n gridstraf voor Pedro Nunes vanaf de 11e stek starten.
Hylkema moet het vanaf P29 doen.
http://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/262872/williamson-scoort-eerste-pole-in-valencia/
Ook in race 1 géén goed resultaat voor de Nederlanders.
Hylkema raakte direct bij de start al betrokken bij 'n crash ,en ook Melker zou later de finish niet halen ,waardoor hij de leiding in het kampioenschap kwijt is.
http://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/262938/quaife-hobbs-pakt-eerste-zege-in-gp3-series/
Jammer jammer... de seizoensstart van Melker was nog wel zo goed. Maar dat was vorig jaar ook, daarna zakte hij terug.
Het seizoen is gelukkig nog pril ,maar voor morgen hoeven we geen hoop te hebben.
Toch jammer.
Inderdaad zoals verwacht ,ook vandaag géén resultaat voor Melker en Hylkema.
Hylkema wederom uitvaller ,en Melker met 'n 19e plaats ver buiten de punten.
Gelukkig valt de schade mee ,en behoud hij iig de 2e plek in het kampioenschap.
Raceverslag:
http://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/262988/calado-pakt-overwinning-in-sprintrace-valencia/
Stand na Valencia:
1. M. Evans 26
2. N. Melker 22
3. A. Caldarelli 20
4. A. Sims 16
5. J. Calado 16
30. T. Hylkema 0
Na het goede nieuws voor vd Garde in de GP2 ,nu pech voor "onze" jongens in GP3
10 plekken gridpenalty voor Melker en Hylkema wegens het veroorzaken van 'n aanrijding gedurende race 2
http://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/263132/gridstraffen-voor-melker-hylkema-en-haryanto/
Citaat van: Kootje op 27 juni 2011 - 14:23:50
Na het goede nieuws voor vd Garde in de GP2 ,nu pech voor "onze" jongens in GP3
10 plekken gridpenalty voor Melker en Hylkema wegens het veroorzaken van 'n aanrijding gedurende race 2
http://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/263132/gridstraffen-voor-melker-hylkema-en-haryanto/ (http://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/263132/gridstraffen-voor-melker-hylkema-en-haryanto/)
Ach ja, You win some, you lose some... ;)
Hopelijk zakt Melker niet opnieuw zwaar weg dit jaar...
Na 'n matige kwalificatie voor Nigel Melker (8e + 10 strafplaatsen) en wederom 'n zéér teleurstellende Thomas Hylkema (27e + 10 strafplaatsen).....
http://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/263848/quaife-hobbs-scoort-eerste-pole-position/
.... konden zij in race 1 geen potten breken.
Melker - DNF Hylkema - 21e
raceverslag
http://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/263937/tactische-gok-brengt-muller-zege-op-silverstone/
stand na race 1 Silverstone
1. Mitchell Evans 26
2. Alexander Sims 25
3. Nigel Melker 22
4. Andrea Caldarelli 20
5. James Calado 19
6. Adrian Quaife-Hobbs 18
32. Thomas Hylkema 0
Strakke 2e race van Melker.
Startend als 27e opklimmen naar 8e vind ik iig magistraal.
Helaas levert dit hem net geen punten op.
Over Hylkema valt weinig te zeggen.
Gestart als 20e ,gefinished als 21e vind ik wederom teleurstellend.
raceverslag
http://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/263979/williamson-wint-sprintrace-ondanks-slechte-start/
stand na Silverstone
1. Alexander Sims Status Grand Prix 29
2. Mitchell Evans MW Arden 26
3. Nigel Melker RSC Mücke Motorsport 22
4. James Calado Lotus ART 21
5. Lewis Williamson MW Arden 20
6. Andrea Caldarelli Tech 1 Racing 20
32. Thomas Hylkema Tech 1 Racing 0
Melker valt weer terug, net als vorig jaar. Hele goede seizoensstart maar daarna wordt alles minder. Zijn gat naar de NR1 in het kampioenschap is nog niet heel groot, hopelijk kan hij nog terugkomen. Hij zit nu in zijn 2e jaar, hij moet oogsten.
Citaat van: gloudiesaurus op 11 juli 2011 - 09:26:49
Melker valt weer terug, net als vorig jaar. Hele goede seizoensstart maar daarna wordt alles minder. Zijn gat naar de NR1 in het kampioenschap is nog niet heel groot, hopelijk kan hij nog terugkomen. Hij zit nu in zijn 2e jaar, hij moet oogsten.
Hij heeft 't geluk dat z'n concurenten ook wisselvallig presteren. ::)
Nee ..... dat gaat 'm weer niet worden voor Nigel.
Na 'n teleurstellende kwalificatie (27e) reed hij weliswaar 'n fantastische 1e race ,maar de 10e positie levert hem niets op.
Hylkema was trouwens ook eens goed bezig.
Die klom van 30 omhoog naar 18.
Race 2 ging wederom zéér goed voor Melker.
Ondanks dat hij afgezakt is naar P5 in het kampioenschap ,is er toch nog hoop.
Gestart als 10e wist hij toch het podium te bereiken. (3e)
Hylkema daarentegen viel terug van 18 naar 24.
Wederom tegenvallend dus.
raceverslagen:
race 1 - http://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/264887/rio-haryanto-kraait-victorie-in-duitse-regen/
race 2 - http://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/264935/bottas-domineert-natte-tweede-gp3-race/
stand na de Duitse GP:
1, Alexander Sims 29 punten
2, Lewis Williamson 28 "
, Mitch Evans 28 "
4, James Calado 26 "
5, Nigel Melker 22 "
, Adrian Quaife-Hobbs 22 "
7, Andrea Caldarelli 20 "
8, Dean Smith 18 "
, Valtteri Bottas 18 "
29, Hylkema 0 "
Melker 9e in Hongarije, Bottas wint.
Das nie eg goe te noemen. ::)
Maor uh .... wat deden Sims ,Williamson ,Evans en Calado ?? ???
Bottas is nu leider in het klassement, de Fin :)
Citaat van: gloudiesaurus op 31 juli 2011 - 22:26:43
Bottas is nu leider in het klassement, de Fin :)
Doetie netjes.
Ik heb er dit weekend niks van gezien ,maar Melker is dankzij z'n 4e plek in race 2 toch weer gestegen in de ranking.
1, Valtteri Bottas 41
2, Alexander Sims 34
3, Nigel Melker 32 4, Lewis Williamson 31
5, James Calado 31
6, Mitch Evans 28
7, Adrian Quaife-Hobbs 28
29, Thomas Hylkema 0
edit: Heb deze even toegevoegd aan het al bestaande GP3 topic
http://www.gpupdate.net/nl/videos/2233/vreselijke-gp3-crash-in-monaco/ (http://www.gpupdate.net/nl/videos/2233/vreselijke-gp3-crash-in-monaco/)
Deze klasse volg ik niet zo heel goed, maar Suranovich mogen van mij wel een paar races schorsen. Zo blijven rijden als je weet dat je geen achtervleugel meer hebt kan echt niet
Beste klapper idd.
Onbegrijpelijk dat die Suranovich zo agressief verdedigt zonder achtervleugel.
Nog vreemder vindt ik het echter, dat die kwibus niet de "meatball" gezwaaid kreeg.
Citaat van: KVDracer op 27 mei 2012 - 09:06:08
edit: Heb deze even toegevoegd aan het al bestaande GP3 topic
http://www.gpupdate.net/nl/videos/2233/vreselijke-gp3-crash-in-monaco/ (http://www.gpupdate.net/nl/videos/2233/vreselijke-gp3-crash-in-monaco/)
Deze klasse volg ik niet zo heel goed, maar Suranovich mogen van mij wel een paar races schorsen. Zo blijven rijden als je weet dat je geen achtervleugel meer hebt kan echt niet
Een paar races?!
Die gast toonde geen respect voor andermans leven, door uitgerekend in Monaco zo te keer te gaan. Wat als een wiel een toeschouwer had geraakt?
Nee, die gast mag voor de rest van het seizoen worden geschorst... >:(
Dit was al de tweede zware crash in één enkele race; bij de eerste bocht na de start vloog Will Buller ook al overkop na een crash met Alex Brundle en Alice Powell.
Citaat van: Kootje op 27 mei 2012 - 13:22:50
Beste klapper idd.
Onbegrijpelijk dat die Suranovich zo agressief verdedigt zonder achtervleugel.
Nog vreemder vindt ik het echter, dat die kwibus niet de "meatball" gezwaaid kreeg.
De wedstrijdleiding had eigenlijk ook al veel eerder moeten ingrijpen en Suranovich naar de pits roepen, net zoals ze bij James Calado deed in de GP2-race.
Ik wordt altijd een beetje moe van hoe snel straffen in de f1 worden gegeven (van mij had Schumacher (of Senna) na Barcelona geen straf hoeven krijgen), maar nu is een schorsing van enkele wedstrijden wel op z'n plaats. Als je zo weinig respect hebt voor de rijders om je heen...
Citaat van: Matthijs op 28 mei 2012 - 12:25:25
Ik wordt altijd een beetje moe van hoe snel straffen in de f1 worden gegeven (van mij had Schumacher (of Senna) na Barcelona geen straf hoeven krijgen), maar nu is een schorsing van enkele wedstrijden wel op z'n plaats. Als je zo weinig respect hebt voor de rijders om je heen...
Hij gaat er blijkbaar vanaf komen met in diskwalificatie uit de race-uitslag...
http://www.gp3series.com/News/2012/05_May/Dmitry-Suranovich-excluded-from-Monaco-Race-2/
Citaat van: SDG op 28 mei 2012 - 20:13:49
Citaat van: Matthijs op 28 mei 2012 - 12:25:25
Ik wordt altijd een beetje moe van hoe snel straffen in de f1 worden gegeven (van mij had Schumacher (of Senna) na Barcelona geen straf hoeven krijgen), maar nu is een schorsing van enkele wedstrijden wel op z'n plaats. Als je zo weinig respect hebt voor de rijders om je heen...
Hij gaat er blijkbaar vanaf komen met in diskwalificatie uit de race-uitslag...
http://www.gp3series.com/News/2012/05_May/Dmitry-Suranovich-excluded-from-Monaco-Race-2/ (http://www.gp3series.com/News/2012/05_May/Dmitry-Suranovich-excluded-from-Monaco-Race-2/)
Dat is een straf van niets...of is er nog meer op til voor die idioot?!
Verplaatst bericht van SDG
Flinke crash in de GP3 zonet in de haarspeldbocht, met Vicki Piria als voornaamste slachtoffer. Ze kon kennelijk niet op eigen kracht uit de auto en is naar het Medical Center afgevoerd.
Een paar ronden later is Machado plotseling de lucht in geslingerd nadat hij in bocht 1 van het astroturf op het gras terechtkwam (vergelijk met Petrov vorig jaar in Maleisië). Blijkt dat er een hoogteverschil tussen de twee is. Heeft niemand daar dan nog op gelet, djiezes...
Ah, bedankt. Ik was deze draad even uit het oog verloren. ;)
De race is beëindigd achter de safetycar. Veel is er in de GP3 dit weekend dus niet gereden; gisteren werd zowat de halve race ook al geneutraliseerd omwille van de regen.
crash met oa Piria
http://www.youtube.com/watch?v=bSg1FhiLXT0
Machado in vogelvlucht
http://www.youtube.com/watch?v=Zv6mL0zpH-I
Het GP3-weekend in Monza was het laatste van het jaar en de kampioen is bekend: na een bloedstollende finale is het uiteindelijk de Nieuw-Zeelander Mitch Evans geworden. Zijn kansen leken verkeken toen hij in de laatste manche een lekke band opliep, die hem ver naar achteren terugwierp, terwijl de Duitser Daniel Abt aan de leiding reed. Tio Ellinas zorgde echter voor de redding door in de voorlaatste ronde definitief de kop te nemen en de race te winnen, zodat Abt uiteindelijk net twee puntjes tekort kwam voor de titel.
Citaat van: SDG op 09 september 2012 - 21:41:24
Het GP3-weekend in Monza was het laatste van het jaar en de kampioen is bekend: na een bloedstollende finale is het uiteindelijk de Nieuw-Zeelander Mitch Evans geworden. Zijn kansen leken verkeken toen hij in de laatste manche een lekke band opliep, die hem ver naar achteren terugwierp, terwijl de Duitser Daniel Abt aan de leiding reed. Tio Ellinas zorgde echter voor de redding door in de voorlaatste ronde definitief de kop te nemen en de race te winnen, zodat Abt uiteindelijk net twee puntjes tekort kwam voor de titel.
Wat zal die Abt balen!
De volledige GP3-kalender voor 2014:
9-11 mei – Spanje (Barcelona)
20-22 juni – Oostenrijk (Spielberg)
4-6 juli – Groot-Brittannië (Silverstone)
18-20 juli – Duitsland (Hockenheim)
25-27 juli – Hongarije (Hongarije)
22-24 augustus – België (Spa)
5-7 september – Italië (Monza)
10-12 oktober – Rusland (Sotsji)
21-23 november – Abu Dhabi (Yas Marina)
Citaat
1. Antonio Fuoco Trident 1:55.135 21
2. Jake Dennis Arden International 1:55.193 26
3. Charles Leclerc Arden International 1:55.423 30
4. Matevos Isaakyan Koiranen GP 1:55.429 17
5. Jack Aitken Arden International 1:55.445 27
6. Jake Hughes Status Grand Prix 1:55.475 26
7. Kevin Joerg Trident 1:55.664 26
8. Matthew Parry Koiranen GP 1:55.685 17
9. Nirei Fukuzumi ART Grand Prix 1:55.861 30
10. Steijn Schothorst Trident 1:56.196 23
11. Konstantin Tereshchenko Campos Racing 1:56.288 15
12. Tatiana Calderon Status Grand Prix 1:56.436 22
13. Will Palmer Status Grand Prix 1:56.757 29
14. Nabil Jeffri Koiranen GP 1:56.783 21
15. Nyck De Vries ART Grand Prix 1:56.846 27
16. Alex Albon ART Grand Prix 1:56.874 22
17. Leonardo Pulcini Jenzer Motorsport 1:57.043 24
18. Giuliano Alesi Jenzer Motorsport 1:57.153 29
19. Antoni Ptak Jenzer Motorsport 1:57.644 26
20. Mahaveer Raghunathan Campos Racing 1:57.701 29
21. Rahul Raj Mayer Campos Racing 1:59.433 23
Afternoon Results
Driver Team Laptime Laps
1. Jack Aitken Arden Motorsport 1:55.164 26
2. Jake Dennis Arden Motorsport 1:55.351 28
3. Antonio Fuoco Carlin 1:55.500 26
4. Kevin Joerg Trident 1:55.636 19
5. Jake Hughes Status Grand Prix 1:55.649 26
6. Charles Leclerc Arden International 1:55.674 24
7. Alex Albon ART Grand Prix 1:55.989 30
8. Matthew Parry Koiranen GP 1:56.005 22
9. Tatiana Calderon Status Grand Prix 1:56.077 19
10. Leonardo Pulcini Jenzer Motorsport 1:56.084 21
11. Konstantin Tereshchenko Campos Racing 1:56.231 28
12. Nyck De Vries ART Grand Prix 1:56.274 26
13. Steijn Schothorst Trident 1:56.383 24
14. Nabil Jeffri Koiranen GP 1:56.690 19
15. Will Palmer Status Grand Prix 1:57.145 27
16. Giuliano Alesi Jenzer Motorsport 1:57.301 26
17. Mahaveer Raghunathan Campos Racing 1:57.347 32
18. Matevos Isaakyan Koiranen GP 1:57.765 20
19. Antoni Ptak Jenzer Motorsport 1:57.771 27
20. Nirei Fukuzumi ART Grand Prix 1:57.979 12
21. Rahul Raj Mayer Campos Racing 1:58.539 31
Steijn Schothorst en Nyck de Vries testen GP3.
Schothorst heeft als doelstelling om top 5 te testen, dan wil hij volgend jaar GP3 rijden.
De Vries test voor kampioensteam ART.
Citaat1. Charles Leclerc ART Grand Prix 1:55.115 22
2. Kevin Joerg Arden International 1:55.173 23
3. Alex Albon ART Grand Prix 1:55.485 29
4. Jake Hughes Arden International 1:55.488 19
5. Leonardo Pulcini Trident 1:55.605 33
6. Matthew Parry Koiranen GP 1:55.652 22
7. Jack Aitken Status Grand Prix 1:55.836 24
8. Konstantin Tereshchenko Campos Racing 1:55.849 23
9. Ralph Boschung Arden International 1:55.987 27
10. Antonio Fuoco Status Grand Prix 1:56.069 21
11. Nabil Jeffri Koiranen GP 1:56.158 22
12. Steijn Schothorst Trident 1:56.241 30
13. Santino Ferrucci Status Grand Prix 1:56.605 21
14. Giuliano Alesi Jenzer Motorsport 1:56.729 24
15. Matevos Isaakyan Koiranen GP 1:56.861 4
16. Will Palmer ART Grand Prix 1:56.994 27
17. Nico Rindlisbacher Jenzer Motorsport 1:57.185 26
18. Mahaveer Raghunathan Trident 1:57.221 30
19. Antoni Ptak Campos Racing 1:57.250 30
20. Marcos Siebert Jenzer Motorsport 1:57.390 30
21. Rahul Raj Mayer Campos Racing 1:57.599 35
Afternoon Results
Driver Team Laptime Laps
1. Charles Leclerc ART Grand Prix 1:54.571 38
2. Kevin Joerg Arden International 1:54.791 27
3. Jake Hughes Arden International 1:54.927 24
4. Leonardo Pulcini Trident 1:55.174 34
5. Konstantin Tereshchenko Campos Racing 1:55.334 28
6. Alex Albon ART Grand Prix 1:55.370 35
7. Matthew Parry Koiranen GP 1:55.402 26
8. Jack Aitken Status Grand Prix 1:55.438 29
9. Steijn Schothorst Trident 1:55.481 29
10. Santino Ferrucci Status Grand Prix 1:55.790 31
11. Ralph Boschung Arden International 1:55.799 22
12. Will Palmer ART Grand Prix 1:55.910 34
13. Antonio Fuoco Status Grand Prix 1:55.929 25
14. Matevos Isaakyan Koiranen GP 1:56.190 11
15. Mahaveer Raghunathan Trident 1:56.454 36
16. Marcos Siebert Jenzer Motorsport 1:56.573 30
17. Nico Rindlisbacher Jenzer Motorsport 1:56.695 37
18. Giuliano Alesi Jenzer Motorsport 1:56.772 37
19. Rahul Raj Mayer Campos Racing 1:57.146 35
20. Antoni Ptak Campos Racing 1:57.161 35
21. Nabil Jeffri Koiranen GP 1:58.173 20
Top 5 is Schothorst niet gelukt...
Gelukkig hoeft 'ie zich geen zorgen te maken om zijn hypotheek.
Voor Schothorst lijkt mij de GP-ladder sowieso wat te hoog gegrepen. Lekker de GT's in gaan. De Vries moet deze kans pakken.
Ik had voor De Vries op een GP2-stoeltje gehoopt. Eigenlijk op het stoeltje van Vandoorne.
Van de F. Renault 3.5 naar GP3 is toch een stapje terug.
Op zich wel, maar de Vries was (zover ik het mij herinner) niet zó imponerend dat hij meteen bij een topteam in de GP2 kon instappen. Op zich zou ART in de GP3 wel heel gunstig zijn. Het team ben je dan al bij binnen, alleen nog op een andere afdeling.
Uiteindelijk beste rookie en zijn red bull-teamgenoot verslagen. Misschien niet imponerend zoals verstappen in de f3, of zoals Frijns en vandoorne in hun debuut jaren in de klasse, maar toch zeker niet iemand waarvan een stap naar de gp2 niet gerechtvaardigd zou zijn. Maar aan de andere kant heeft ie nog tijd zat en ik denk dat er in 2017 met ook jongens als leclerc een Veel sterkere lichting komt om zich tegen te meten, dus nog een stap op zijn huidige niveau is prima. En dan liever GP3 dan dat wat de 3.5 volgend jaar ook moet voorstellen.
Precies, Vandoorne, Verstappen, en Frijns zijn uitzonderlijke talenten. De Vries is zeker geen nobody maar niet het kaliber Verstappen denk ik. GP2 zou weer een stukje dichterbij de Formule 1 zijn.
Leclerc zie ik ook als mega-talent. In het GP3 rijden sowiezo wel leuke coureurs rond. Betere klasse dan wat er over blijft van de F. Renault 3.5. Maar GP2 zou nog mooier geweest zijn. Aan de andere kant wordt hij in februari pas 21.
Mijn post was niet bedoeld om te zeggen dat De Vries geen uitzonderlijk talent is, het ging me puur om de prestaties op zich, niet zozeer het talent. Ik ben het verder wel met je eens dat hij niet zo'n uitzonderlijk talent is als die andere drie, maar dat was de strekking van mijn post niet ;).
Over Lecrec gesproken, ik weet niet of het al officieel is, of alleen nog op ItaliaRacing stond, maar hij is dus de vervanger van Marciello bij Ferrari.
Lecrerc gaat dus meteen GP2 doen?
Ik heb het nog nergens gelezen :) Maakte bij VAR wel een goede indruk dit jaar.
Overigens vind ik wel dat GP2 de meest logische opstap is na F. Renault 3.5 in zijn huidige vorm.
Zonde dat De Vries geen GP2 heeft kunnen testen.
Citaat van: Perton op 07 december 2015 - 01:38:03
Over Lecrec gesproken, ik weet niet of het al officieel is, of alleen nog op ItaliaRacing stond, maar hij is dus de vervanger van Marciello bij Ferrari.
De Franse versie van Motorsport had het inderdaad genoemd. Leclerc voegt zich bij Fuoco en Yu Zhou als lid van de Ferrari Academy. Er is niet gezegd welke klasse hij gaat rijden. En idd, Rafa Marciello ligt eruit bij FDA, niet heel erg verwonderlijk na zijn slechtere GP2-seizoen. Ik vraag me nog steeds af waarom ze hem niet bij Racing Engineering hebben laten zitten.
Citaat van: gloudiesaurus op 07 december 2015 - 21:32:45
Lecrerc gaat dus meteen GP2 doen?
Ik heb het nog nergens gelezen :) Maakte bij VAR wel een goede indruk dit jaar.
vervanger bij Ferrari zei ik.
Citaat van: Perton op 06 december 2015 - 02:53:41
Uiteindelijk beste rookie en zijn red bull-teamgenoot verslagen. Misschien niet imponerend zoals verstappen in de f3, of zoals Frijns en vandoorne in hun debuut jaren in de klasse, maar toch zeker niet iemand waarvan een stap naar de gp2 niet gerechtvaardigd zou zijn. Maar aan de andere kant heeft ie nog tijd zat en ik denk dat er in 2017 met ook jongens als leclerc een Veel sterkere lichting komt om zich tegen te meten, dus nog een stap op zijn huidige niveau is prima. En dan liever GP3 dan dat wat de 3.5 volgend jaar ook moet voorstellen.
Perton, ik denk dat Gloudie uit deze post las dat Leclerc GP2 gaat doen. Maar ik denk dat je GP3 bedoelt toch?
Ik heb geen idee welke klasse hij gaat doen. Ik bedoelde in ieder geval dat hij is opgenomen in de Ferrari Academy en Marciello is gewipt.
Die Marciello is na de Formule 3 niet echt lekker uit de verf gekomen dus.
Zijn GP2 seizoenen 2014 en 2015 waren niet echt denderend te noemen. Bij Racing Engineering had hij de eerste drie raceweekends geen enkel punt, voor hij twee podiumplaatsen in Oostenrijk pakte. Later won hij nog de featurerace in België en pakte een podiumplek in Hongarije.
Ik begrijp achteraf totaal niet waarom hij Trident in 2015 moest gaan versterken, want de enige reden die me zo kan bedenken is dat Trident Italiaans is en dat de FDA alleen wilde "helpen" als Marciello voor een Italiaans team reed. Beetje hetzelfde wat Mehri in de F3.5 had door het Italiaanse Zeta Corse te ruilen voor Pons Racing, omdat er zo sponsorgeld uit eigen land ging komen. Hij haalde weliswaar meer punten (110 vs 74) en drie podiumplaatsen maar viel vooral op omdat hij een paar keer zat te slapen bij een virtuele safetycar, wat hem veel plaatsen verlies en in Spanje een onnodige spin kostte.
Welke klasse Leclerc onveilig gaat maken weet ik niet, GP3 lijkt logisch, maar wie weet slaat hij een stap over direct naar GP2. Wait and see
Citaat van: Sphinx op 09 december 2015 - 16:08:04
Welke klasse Leclerc onveilig gaat maken weet ik niet, GP3 lijkt logisch, maar wie weet slaat hij een stap over direct naar GP2. Wait and see
Ik zou lekker F3 blijven rijden en voor de titel gaan.
Schothorst rijdt dit jaar GP3 bij Campos.
De Vries is nog niet officieel bevestigd.
Uit RTL Magazine:
CitaatSnelle dame in GP3
Na kansloze deelnames van meiden als Carmen Jorda, Samin Gómez en Vicky Piria lijkt het erop dat we dit jaar beduidend meer kans hebben op vrouwelijk GP3-succes. Vandaag werd namelijk bekend dat de rappe Columbiaanse Tatiana Calderón een deal heeft gesloten met Arden Motorsport
Ben benieuwd.
Als je haar CV erbij pakt valt het allemaal wel mee ;)
Citaat2010 Star Mazda Championship Juncos Racing 13 0 0 0 0 320 10th
2011 Star Mazda Championship Juncos Racing 11 0 0 0 2 322 6th
European F3 Open Team West-Tec 6 0 0 0 0 2 21st
2012 European F3 Open EmiliodeVillota Motorsport 16 0 0 0 0 56 9th
Formula Renault 2.0 Alps AV Formula 4 0 0 0 0 0 33rd
2013 FIA European Formula 3 Championship Double R Racing 30 0 0 0 0 0 32nd
British Formula 3 12 0 0 0 1 79 7th
2014 FIA European Formula 3 Championship Jo Zeller Racing 33 0 0 0 0 29 15th
2015 FIA European Formula 3 Championship Carlin 33 0 0 0 0 0 27th
2015-16 MRF Challenge Formula 2000 MRF Challenge 14 1 0 1 7 199 2nd
Wel de eerste vrouw ooit die aan de leiding reed van een Formule 3-race.
Tatiana is een sympathieke dame en ze jaagt haar droom na. Maar een groot talent? Nee, daarvoor harkt ze te lang achteraan mee in de F3.
Tja als ik het goed lees heeft ze in haar derde seizoen (!) in de F3 nul punten gepakt. Dan ben je inderdaad gewoon een koekenbakker, m/v.
CitaatART Grand Prix 1 Maximilian Fewtrell GBR
2 David Beckmann DEU
3 Christian Lundgaard DNK
4 Felipe Drugovich ITA
Trident 5 Oscar Piastri AUS
6 Niko Kari FIN
7 Olli Caldwell GBR
8 Devlin DeFrancesco CAN
Jenzer Motorsport 9 Ben Hingeley GBR
10 Yuki Tsunoda JPN
11 Jannes Fittje DEU
Charouz Racing System 14 Marcus Armstrong NZL
15 Fabio Scherer CHE
16 Lirim Zendeli DEU
Campos Racing 18 Sebastian Fernandez ESP
19 Alex Peroni AUS
20 Linus Lundqvist SWE
MP Motorsport 22 Logan Sargeant USA
23 Bent Viscaal NLD
24 Jehan Daruvala IND
Bent Viscaal test morgen GP3 voor MP Motorsport. Ben benieuwd!
CitaatVan Amersfoort Racing enters FIA F3 in 2022
11/10/2021
For already more than 45 years, Van Amersfoort Racing has moved up young talented drivers to the higher levels of international Formula Racing. Now, by entering the prestigious FIA F3 Championship, VAR adds yet another step of the FIA motorsport ladder to their portfolio, with that committing even stronger to their trademark driver development program.
"Racing is our passion, so it's no secret that our move into FIA F3 excites us very much!" says Frits van Amersfoort, VAR's founder and team principal. He continues: "We have a long track record of supporting young talented drivers on their way up the ladder. Withadding this step, we can now even more accommodate the development of their racing careers. This is something we are passionate about, and I am looking very much forward to the team being back on the FIA F3 grid."
By adding the FIA F3 series to their account, VAR will face a substantial growth. In order to lead the new team into this new venture, the already highly experienced management team will be strengthened by Tom Claessen, who will take up the role of VAR's FIA F3 Team Manager.
Rob Niessink, CEO of Van Amersfoort Racing says: "Clearly we are very excited to compete in FIA F3 next year. We take this challenge extremely serious and will leave no stones unturned in our charge forward." In response to how the team prepares for the upcoming race season, which is scheduled to kick off in the first quarter of 2022, Niessink says: "With our extensive experience we know what to expect, and therefore know what to prepare for. For the months to come, we will have our dedicated team work hard on all levels. Surely the post-season test at Valencia, happening in the first week of November, will contribute strongly to our preparation strategy. Needless to say, we look very much forward to it!"
New for 2022 is the combined approach in which F1, F2 and F3 make their appearance all in the same race weekend. This new format will put extra focus on the so-called road from F3 to F1. Clearly this raises the standards and will lead to rich race weekends, attracting larger crowds and create a much broader presence through numerous media channels and social platfoms.
With the expectation of spectators being allowed in much larger numbers, the 2022 FIA F3 season promises to be an exciting one. It will be a highly competitive edition and especially having Van Amersfoort Racing back on the grid as one of the 10 competing teams, makes it all the more interesting.
Van Amersfoort Racing is a professional racing team based in the Netherlands. It was founded by Frits van Amersfoort in 1975. Since then, Van Amersfoort Racing has built a long tradition of supporting up-and-coming drivers on their way to higher levels. Drivers like Max and Jos Verstappen, Mick Schumacher and Charles Leclerc all raced for Frits van Amersfoort's eponymous team in the early stages of their careers before making it into Formula 1.
VAR in Formule 3 volgend jaar! :) Naast MP Motorsport