GPForum.eu

Autosport => Formule 1 forum => Topic gestart door: Sinister -D- op 12 oktober 2002 - 19:45:42

Poll
Vraag: Maakt HANS de F1 nog veiliger??
Optie 1: Ik denk van wel stemmen: 6
Optie 2: Ik denk van niet stemmen: 0
Optie 3: Veiliger wel, maar handiger niet stemmen: 14
Titel: Crash McNish en veiligheid.
Bericht door: Sinister -D- op 12 oktober 2002 - 19:45:42
Ik heb net het VTM nieuws gezien met de crash van McNish. Maar verdomme die ging me s'r met 'n rotvaart flink vanaf. Volgens mij mag ie echt blij zijn dat die Toyota-motor niet z'n gat is ingeschoven. Maar zo zie je maar dat die auto's echt stevig zijn, zoals dat al gezegt is geworden.

Ben benieuwd of dat HANS-systeem nog meer veiligheid uitmaakt.
Ik heb gehoord dat sommige coureurs het HANS-systeem maar nix vinden, i.v.m het opzij kijken en dergelijke. Wat denken jullie??
Titel: Crash McNish en veiligheid.
Bericht door: Doefie op 12 oktober 2002 - 20:13:49
270km/uur, ongeveer 5G, en der dan achterwaarts door[/u] de vangrail vliege  :cry: . Gho, 'k zou 't toch ni wille meegemaakt hebbe. 1uur pauze, terwijl ze aan de vangrail werkte (da was 't enige plezante aan de crash, het reparere van de vangrail...). Staat der nerges op 't internet een filmke van zijn crash? Kan 'k het bij mijn collectie zette op de pc.

McNish droeg HANS niet, en waarschijnlijk zal 't ook ni veel geholpe hebbe bij z'n crash, vrees ik. HANS dient om te voorkome da ze zijwaarts hun hoofd nimeer (oftewel minder) stote aan de cockpitrand en daardoor zwaardere blessure's oplope. Ik persoonlijk zou 't wel drage, voor misschien een veiliger gevoel te hebbe bij een crash.
Titel: Crash McNish en veiligheid.
Bericht door: unknown op 12 oktober 2002 - 20:18:00
HANS dient toch ook opdat de voortwaartse beweging van t hoofd bij een crash minder wordt, dus volgens mij zou het wel iet geholpen hebben maar nie veel.
Titel: Crash McNish en veiligheid.
Bericht door: JVA op 12 oktober 2002 - 21:08:05
In dit geval had HANS niet echt geholpen. Hij vloog achterwaarts de vangrails in, en daarom is hij er waarschijnlijk zonder kwetsuren vanaf gekomen.

Moest dit voorwaarts zijn gebeurd dan zou McNish er veel slechter vanaf zijn gekomen.
Titel: Crash McNish en veiligheid.
Bericht door: Mikacouli op 13 oktober 2002 - 10:57:32
Ik denk dat het zeer ongemakkelijk is voor de rijders om met zo'n Head and neck protection te rijden.Ik zie het liever niet.Er kan je nu al weinig overkomen in die superveilige wagens.
Titel: Crash McNish en veiligheid.
Bericht door: Schumi nr1 op 13 oktober 2002 - 11:08:06
Hij heeft veel geluk gehad dat kunnen we wel zeggen. Dankzij de sterkte van de hedendaagse wagens, had het tien jaar geleden geweest, ik zag hem niet meer rondlopen.

Deze crash bewijst alleen maar dat de huidige F1-wagen een veilig stukje speelgoed is.
Titel: Crash McNish en veiligheid.
Bericht door: FF op 13 oktober 2002 - 18:56:51
ik dacht dat de twee sauberpiloten ermee reden, maar na de schuifer van massa kon je duidelijk zien dat hij het toch niet droeg. in monza ben ik wel zeker dat heidfeld en massa hans gebruikten
Titel: Crash McNish en veiligheid.
Bericht door: MS Fan op 13 oktober 2002 - 20:37:11
In DTM werd het dit seizoen al gebruikt. Ik heb der eens een reportage van gezien. Zag er toch niet zo onhandig uit ... en draagt volgens mij toch wel bij aan de veiligheid ...
Titel: Crash McNish en veiligheid.
Bericht door: unknown op 14 oktober 2002 - 10:37:15
Citaat van: MS FanIn DTM werd het dit seizoen al gebruikt. Ik heb der eens een reportage van gezien. Zag er toch niet zo onhandig uit ... en draagt volgens mij toch wel bij aan de veiligheid ...
Ik denk da Alesi bij de laatste DTM-race blij was da hij zoiets droeg.