Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Topics - McLaren_über_alles

#1
De FIA heeft vandaag eveneens een budget limiet van 33 miljoen € per seizoen per team afgesproken vanaf 2010.  (dat bedrag is volgens mij zelfs minder dan de topverdieners in de F1)

De teams bepalen zelf of ze er zich al dan niet aan houden:

- Als ze er zich aan houden mogen ze de motor verder ontwikkelen, en gelden er minder strenge regels omtrent de aërodynamica (zo mogen ze zelfs gebruik maken van bewegende onderdelen)

- Voor teams die er zich niet aan houden, en dus blijven verder werken met de huidige budgetten, blijven de huidige strenge regels omtrent de motor en aërodynamica gelden...
#2
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=7515

Lijkt mij alleszins wel een interessant idee...
#3
PSV verbonden aan racecompetitie Superleague Formula
03 april 2007 11:00
PSV MEDIA - PSV is één van de clubs die is verbonden aan de nieuw te starten internationale autoracecompetitie Superleague Formula. Met clubs als AC Milan, FC Porto en Olympiakos wordt topvoetbal gekoppeld aan de passie van racing. Vandaag is het project na jaren voorbereiding wereldkundig gemaakt.


De PSV-bolide zoals die eruit komt te zien in de Superleague Formula.

Eerste race in 2008
The passion of football joins the excitement of motorsport, luidt het motto van de Superleague Formula, waarvan het hoofdkantoor sinds drie jaar zetelt in Barcelona. In augustus 2008 wordt de eerste race gereden met waarschijnlijk twintig auto's. Het eerste seizoen bestaat uit zes races, allemaal op de grote circuits in Europa. In de toekomst moet de kalender uitbreiden naar zeventien races die ook op andere continenten worden gereden. De internationale autosportfederatie FIA heeft al formeel toestemming gegeven voor de nieuwe racecompetitie. De organisatie van de Superleague Formula is momenteel nog volop in onderhandeling met topclubs als FC Barcelona, Valencia, Real Madrid, Inter, Olympique Lyon, Olympique Marseille, Borussia Dortmund, Schalke 04, Galatasaray, Anderlecht, Boca Juniors, Flamengo, Club America (Mexico), Shanghai Shenua (China) en Samsung Bluewings (Zuid-Korea), om ook in te stappen als deelnemer. Daar komen mogelijk ook nog Britse en Amerikaanse clubs bij. PSV, AC Milan, FC Porto en het Griekse Olympiakos hebben de papieren al ondertekend en verbinden dus hun 'merk' aan de raceliga. PSV is de enige Nederlandse topclub die zich onder de deelnemers schaart. De club investeert geen geld, maar verbindt de licentie PSV aan een operationeel team. Daarvoor krijgt de club jaarlijks een vergoeding.


Bij AC Milan was het hele team aanwezig bij de onthulling. 



Vandaag staan er twee auto's in Italië: die van Milan en PSV. 

Alle auto's gelijkwaardig
Alle auto's die meedoen aan de Superleague Formula zijn straks gelijkwaardig, voorzien van onder meer een V12-motor. De bolides kunnen zich qua snelheid en performance meten met de hoogste autosportklassen in de wereld. Omdat alles qua techniek gelijk is, komt het aan op de prestaties van het team en de individuele coureur. PSV verbindt zijn naam en merk aan het 'PSV-team', wat verder op eigen kracht opereert onder de vlag van de Superleague Formula. Welke coureurs in de stoeltjes komen te zitten is nog onbekend, maar mogelijk wordt er wel een link gelegd met het land van herkomst van de club. Het racekampioenschap is een initiatief van de Spanjaard Alex Andreu, een sportmarkteting-specialist en ondernemer die onder meer betrokken was bij de Olympische Spelen in Barcelona in 1992 en vele andere grote evenementen. Zijn compagnon is de Brit Robin Webb, een man met veel ervaring in de racerij. Andreu en Webb zijn vandaag in Milaan bij het San Siro-stadion, waar twee daadwerkelijke bolides staan: die in de kleuren van AC Milan en PSV. Eerder werd de Milan-auto onthuld in het bijzijn van de clubleiding, staf en alle spelers. Namens PSV spraken hoofdcoach Ronald Koeman en Patrick Kluivert al een videoboodschap in. Vandaag is de wereldwijde eerste bekendmaking van de plannen van de Superleague Formula. Hieronder kunt u de videorelease bekijken en vindt u ook de link naar de officiële (Engelstalige) website. Daarop staan onder meer de technische specificaties van de bolides en alle informatie over het project, waar drie jaar lang in stilte aan is gewerkt. Morgen op PSV.nl: foto's van de presentatie van de PSV-bolide in Milaan.


Superleague Formula koppelt de spanning van voetbal aan de passie voor racen. 


Het model van de bolide van FC Porto, dat ook definitief zal deelnemen.


------------------------------------------------

Herinnert u zich de Premier 1 Grand Prix nog? Premier 1 Grand Prix was een kampioenschap dat nooit van de grond is gekomen. Het idee was om voetbalteams niet enkel op de grasmat tegen elkaar te laten strijden, maar ook op het circuit. Verschillende teams waaronder RSC Anderlecht en het Portugese Benfica hadden reeds vergevorderde plannen om aan het kampioenschap deel te nemen. Uiteindelijk stierf Premier 1 GP een stille dood.

Of toch niet? Vandaag wordt in het voetbalstadion San Siro van AC Milaan (Italië) een nieuwe Panoz-monoposto voorgesteld in de kleuren van AC Milaan en PSV Eindhoven. Beide teams spelen vanavond immers een wedstrijd in de kwartfinale van de UEFA Champions' League. Naast AC Milaan en PSV Eindhoven zouden nog verschillende andere clubs interesse getoond hebben in een autosportserie voor voetbalploegen. Onder die ploegen: FC Porto (Portugal), Olympiakos Piraeus (Griekenland), Inter Milaan (Italië), Lyon en Marseille (Frankrijk), Galatasaray (Turkije), Schalke 04 en Borussia Dortmund (Duitsland), Göteborg (Zweden) en ... RSC Anderlecht.

Superleague Formula, zoals het kampioenschap zal heten, is een idee van de Spaanse marketinggoeroe Alex Andreu en de Brit Robin Webb en werd reeds goedgekeurd door de Fédération International de l'Automobile (FIA). Men hoopt in de zomer van 2008 de eerste race te laten plaatsvinden. In het debuutseizoen 2008 wil men zes raceweekenden binnen Europa afwerken. Nadien wil men uitwijken naar andere continenten en tot 17 manches per jaar organiseren.

Elan Motorsport Technologies zal in de Verenigde Staten de Panoz-chassis bouwen voor dit nieuwe kampioenschap. De motor is een 4,2-liter V12 die 750pk levert en gebouwd wordt door Menard Competition Technologies. Per raceweekend vinden er twee races plaats en wordt €1 miljoen prijzengeld verdeeld onder de deelnemers.

"De clubs betalen niets", legt Webb uit. "De kosten zijn voor rekening van Superleague Formula. In het begin zal het kampioenschap natuurlijk in de rode cijfers belanden, maar we hebben gelukkig een sterk pakket, met investeerders die in het succes van dit concept geloven." Webb en Andreu zeggen ook een lucratieve TV- en sponsorendeal te hebben.
#4
F1-Games / Probleem GP4
01 september 2003 - 19:46:40
Hallo,
Ik heb net een nieuwe pc en kheb GP4 overgekocht van nen maat (zijn pc was te traag). Ik kan het spelen, maar na ongeveer 10 à 15 minuutjes vlieg ik gewoon uit het spel terug in windows, en ik krijg ook geen foutmelding. Weet er iemand wat ik hieraan kan doen?

kheb een Geforce 5200 Fx en windows XP
#5
F1-Games / GP 3 Online
17 mei 2003 - 09:47:56
Heeft er niemand van jullie zin om eens GP 3 online te spelen tegen mij?