Twee Porsches, drie Toyota's. En Robert Kubica bij ByKOLLES Racing.
En daarnaast natuurlijk het Jumbo team met Lammers, van Eerd, en Barrichello.
Leuk dat Kubica mee doet!:
Citaat,,After my time in Rally I've been looking for something as close to Formula One as possible. This is exactly what I've found in LMP1", says Robert Kubica. ,,At the end of last year's WEC-Season, I was able to do my first laps behind the wheel of the CLM P1/01. I felt comfortable in the car very quickly and was able to increase my pace accordingly. With even more experience I'm sure I will be able to extract more performance. I'm already very much looking forward to the Prologue in Monza and the season start in Silverstone. The professional team of ByKOLLES Racing will continue to make important improvements to the car during the season. I'm happy to be a part of it. The WEC is racing on circuits that I know well from my time in Formula One. The exception is Le Mans. I've heard so many good things about the event at the Sarthe. I'm very excited about my first start at this 24-Hour race."
Ik wil Montoya in Le Mans! Was daar de laatste tijd nog iets over te horen?
Citaat van: Jozef op 05 februari 2017 - 15:17:14
Ik wil Montoya in Le Mans! Was daar de laatste tijd nog iets over te horen?
Er waren wat geruchten over Montoya en Porsche vorig jaar. Hij testte er in december 2015. Maar nu Porsche met slechts 2 auto's rijdt is die mogelijkheid er niet meer.
Kubica heeft zich alweer terug getrokken, zonde!
CitaatAfter the Prologue, I have decided to interrupt my racing program with the ByKolles team in LMP1. Therefore, I will not take part in the upcoming WEC Silverstone opening round and in the other WEC races. It has been a hard decision to step down and so lose the opportunity to join such a challenging and competitive Championship, but I hope this will not be a definitive goodbye.
Robert
Wat de echt redenen is? ByKolles niet competitief genoeg, problemen met zijn elleboog? Het is onbekend...
Dat dat ding van ByKolles niet competitief zou zijn wisten we van tevoren wel, die lui doen in LMP1 voor Jan Joker mee en ik begrijp echt totaal niet waarom ze daar geen LMP2-inschrijving van hebben gemaakt. Scheelt een klap centen en je doet tenminste mee om de eindzege van je klasse.
http://www.faz.net/aktuell/sport/formel-1/motorsport/porsche-verzichtet-auf-24-stunden-rennen-in-le-mans-15123592.html (http://www.faz.net/aktuell/sport/formel-1/motorsport/porsche-verzichtet-auf-24-stunden-rennen-in-le-mans-15123592.html)
Hmm, als de geruchten in de Frankfurter Allgemeine kloppen dan hebben we straks helegaar geen LMP1 klasse meer! Of Toyota moet de klasse in zn uppie overeind willen houden om per sé die win te scoren.
Maar nu Porsche met slechts 2 auto's rijdt is die mogelijkheid er niet meer.
Wordt wel een hele dunne LMP1-klasse zo, jammer...
Als ik het goed heb alleen Porsche en Toyota? Beide met 2 auto's?
(..)In dezelfde radioshow liet Rossi ook weten dat hij bang is te stoppen met het motorracen, maar dat hij een toekomst in de autosport wel ziet zitten. "Als ik nu stop, zou ik nog zo'n tien jaar in de autosport hebben. Dan kan ik gaan rally rijden, maar ook op het circuit. Mijn droom is om deel te nemen aan de 24 uur van Le Mans."
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/234146/valentino-rossi-vergelijkt-max-verstappen-met-niet-remmende-johann-zarco (https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/234146/valentino-rossi-vergelijkt-max-verstappen-met-niet-remmende-johann-zarco)
Rossi die deelneemt aan Le Mans. Florissant.
Groet,
C.G. de Beaufort
Mooi nieuws uit de 24u van Daytona. Renger vd Zande pakte met de Cadillac van Wayne Taylor racing de pole met slechts 0.007 sec op Helio Castroneves. Robin Frijns kwalificeerde de Oreca die hij deelt met Lance Stroll en Felix Rosenquist als 6e. Fernando Alonso kwam niet verder dan een 13e plaats.
En de race op Fuji is verzet (waar niet iedereen blij mee is), om Alonso deel te kunnen laten nemen.
Zo Alonso heeft ook weer eens wat gewonnen! Waar was trouwens de concurrentie?
http://youtu.be/sHYJGfqh83g (http://youtu.be/sHYJGfqh83g)
Natuurlijk, hij heeft de beste LMP1....maar toch, die man kan echt wel sturen...
Wat gaat dat ding toch snel :D Denk dat hij sinds lange tijd echt genoten heeft.
Ik zou graag de komende editie van de 24 uur in Le-Mans ( 2019 ) willen bijwonen. :D
Zijn er mensen op dit forum die wat info kunnen geven over bijvoorbeeld: toegangskaarten + prijzen, de reis erheen ( bus of Auto ), overnachten, parkeren e.d.
Alvast bedankt voor de moeite.
Vriendelijke groeten,
JanNL1960
CitaatEerste test Racing Team Nederland met nieuwe auto
Racing Team Nederland heeft deze week meer dan 1.500 km afgelegd tijdens de eerste testsessies met de nieuwe auto voor 2019/20.
Op het circuit van Aragon (Spanje) reden Frits van Eerd, Giedo van der Garde en Nyck de Vries twee dagen voor het eerst met de Oreca 07 ingezet door het Franse TDS Racing.
Racing Team Nederland debuteerde afgelopen seizoen als eerste Nederlandse team in het FIA World Sportscar Championship. Voor het wereldkampioenschap van 2019/20 switcht het naar een nieuwe auto; de in de LMP2-klasse dominante Oreca 07. Tevens is besloten deze nieuwe auto in te zetten in samenwerking met TDS Racing, dat al langdurig succesvol is met Oreca.
Mark Koense namens Racing Team Nederland: "De start van de samenwerking TDS en de Oreca was positief. De sfeer binnen het TDS-team is plezierig en professioneel, en Frits, Giedo en Nyck waren tevreden over hun eerste ervaring met de Oreca - ze hebben zonder problemen alle drie een groot aantal ronden kunnen afleggen. Het waren dus twee goede en belangrijke dagen; een prima aanloop naar de officiële testritten op het circuit van Barcelona eind deze maand."
Voorafgaand aan die testdagen in Barcelona onthult Racing Team Nederland de nieuwe livery van de auto via een online lancering.
Racing Team Nederland komt uit in de LMP2-klasse van het FIA World Sportscar Championship. Dat wereldkampioenschap telt in het seizoen 2019/20 acht races in Europa, Azië, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en het Midden-Oosten.
De eerste race is de 4 Hours of Silverstone op 1 september. Daarna volgen de 6 Hours of Fuji (oktober), de 4 Hours of Shanghai (november), de 8 Hours of Bahrain (december), de 6 Hours of Sao Paolo (februari) en de 1000 Miles of Sebring (maart).
De finale van het WK 2019/20 is de 24 uur van Le Mans (juni). De volledige kalender is hier te vinden: https://www.fiawec.com/en/calendar/80 (https://www.fiawec.com/en/calendar/80)
Download link foto's van de Aragon test: https://we.tl/t-e0dbbwqzjR (https://we.tl/t-e0dbbwqzjR)
Video's inclusief quotes van de drie Racing Team Nederland coureurs zijn te zien via onze social media.
Racing Team Nederland vanaf nu met Oreca. Ben benieuwd, Oreca is een sneller chassis dan Dallara.
Leonard Hoogenboom, een weinig bekende naam in de racerij maar onder de radar is die jongen goed bezig.
Na eerder een LMP3 titel te hebben binnen gesleept - als jongste rijder ooit -, heeft ie zo juist met zijn team de Asian Le Mans titel 2020 in de LMP2 klasse gepakt.
Ik ken m nog van de Formel ADAC, maar daar viel ie helaas niet echt op. Daarna heeft ie een slimme switch naar LMP3 gemaakt, deed het ook goed in de Audi LMS Cup
Ik begrijp dat daar zojuist nog een Nederlander het kampioenschap heeft gepakt, ene Joey Alders in de F3
Het is wel bijzonder hoe de Asian F3 de reputaties van rijders kan afbreken. Vorig jaar de meltdown van Ticktum en de titel voor Rinus Veekay. Nu ging Hitech GP met zowel talent (RBR junior Jack Doohan) als geld (paydriver Nikita Mazepin) om een titel op te halen, plus Jamie Chadwick voor de nodige exposure. Ze beten allen hun tanden stuk op Joey Alders, al was moet opgemerkt worden dat alle drie de coureurs een beter figuur hebben geslagen dan Ticktum de vorige keer. Net als Hogenboom en ook Job van Uitert heeft Alders na het karten enigszins onopvallend in de Formel Adac gereden, maar daarna een goede keus gemaakt. Voor Alders was dat de Asian Formula Renault Cup, waar hij won met het Hongkong Chinese team BlackArts. In de F3 series tegenover een team met beter materiaal en betere engineers stond ALders maar liefst vier keer NIET op het podium: in totaal 265 tegenover 229 voor Doohan. Je vraagt je toch af waar al die Nederlandse talenten ineens vandaan komen :P
Intussen heeft Montoya mooi de Triple Crown voor de neus van Alonso weggekaapt, althans volgens eigen zeggen dan (en zoals ik ooit heb voorspeld)
https://www.f1maximaal.nl/formule-1/montoya-ik-vind-dat-ik-de-triple-crown-heb-of-je-dat-nou-leuk-vindt-of-niet (https://www.f1maximaal.nl/formule-1/montoya-ik-vind-dat-ik-de-triple-crown-heb-of-je-dat-nou-leuk-vindt-of-niet)
Voer voor discussie blijft het wel.
Hmm ik vind niet dat het telt maar ik zie het hem graag nog eens overdoen in de Hypercars, volgens mij kan het prima.
Le Mans heeft plaatsgevonden dit weekend, Ferarri op de 1e plaats, Toyota 2e en op de derde plaats de Caddilac. En dat was een succes voor de Caddilac. Btw, Cadillac's eerste uitstapje naar Le Mans vond plaats in 1950 toen het merk twee Cadillac Series 61-auto's inzette. Het team, geleid door Briggs Cunningham, eindigde op de 10e en 11e plaats algemeen. Cadillac bleef in de jaren vijftig en zestig sporadisch deelnemen aan de race, maar zonder noemenswaardig succes. Ik neem aan dat volgend jaar er opnieuw deelnemen, Ferrari's en Toyota die hebben al genoeg overwinningen in hun verleden op Le Mans gezet. Trouwens, volgend jaar nemen ook de BMW en Lamborghini aan de hypercars deel.
Groet,
C.G. de Beaufort