GPForum.eu

Autosport => Formule 1 forum => Topic gestart door: Matthijs op 21 juli 2014 - 12:55:44

Titel: Omgekeerde DRS
Bericht door: Matthijs op 21 juli 2014 - 12:55:44
Hoewel DRS gisteren meestal goed werkte, vind ik over het algemeen de werking niet goed. Immers: het pakt de kern van het probleem niet aan, namelijk dat je door het verliezen van de downforce niet dicht genoeg achter iemand kan rijden. Ik las op F1Fanatic een mooie suggestie van iemand:

CitaatPerhaps the reverse of DRS is an idea? Perhaps deploying extra wings would allow more corner overtakes, or at the very least allow drivers to set themselves up for a good exit onto the straight for the overtake. Maybe that's going a little too far, but I think that instead of having the option to deploy reduced downforce, the option to deploy more downforce would encourage more of the 'pure' overtakes that DRS doesn't encourage.

Voor diegenen die niet zo goed Engels kunnen: geen flap die je open kan klappen op het rechte stuk, maar juist extra vleugels die je kunt inklappen op de bochten voorafgaand aan het rechte stuk. Ik zou het wel leuk vinden als de FIA deze optie eens zou onderzoeken en uitwerken.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: robbert op 21 juli 2014 - 13:06:56
Citaat van: Matthijs op 21 juli 2014 - 12:55:44
Hoewel DRS gisteren meestal goed werkte, vind ik over het algemeen de werking niet goed. Immers: het pakt de kern van het probleem niet aan, namelijk dat je door het verliezen van de downforce niet dicht genoeg achter iemand kan rijden. Ik las op F1Fanatic een mooie suggestie van iemand:

CitaatPerhaps the reverse of DRS is an idea? Perhaps deploying extra wings would allow more corner overtakes, or at the very least allow drivers to set themselves up for a good exit onto the straight for the overtake. Maybe that's going a little too far, but I think that instead of having the option to deploy reduced downforce, the option to deploy more downforce would encourage more of the 'pure' overtakes that DRS doesn't encourage.

Voor diegenen die niet zo goed Engels kunnen: geen flap die je open kan klappen op het rechte stuk, maar juist extra vleugels die je kunt inklappen op de bochten voorafgaand aan het rechte stuk. Ik zou het wel leuk vinden als de FIA deze optie eens zou onderzoeken en uitwerken.

ik vrees dat de fans dat te kunstmatig zullen vinden
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Kootje op 21 juli 2014 - 13:07:51
Dat vinden ze van het normale DRS ook, dus wat dat betreft veranderd het niks. ;)
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: robbert op 21 juli 2014 - 13:09:17
Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 13:07:51
Dat vinden ze van het normale DRS ook, dus wat dat betreft veranderd het niks. ;)

nee inderdaad, het klagengezang blijft hetzelfde ;)
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: 0634 op 21 juli 2014 - 13:12:48
SRD dus.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Sabai op 21 juli 2014 - 17:23:35
Was dat er niet al in 2009 de bedoeling met de beweegbare voorvleugel?  Alleen kwam McLaren met het F-duct waar het DRS weer uit voortgekomen is.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Wings op 21 juli 2014 - 17:35:45
Citaat van: Matthijs op 21 juli 2014 - 12:55:44
Hoewel DRS gisteren meestal goed werkte, vind ik over het algemeen de werking niet goed. Immers: het pakt de kern van het probleem niet aan, namelijk dat je door het verliezen van de downforce niet dicht genoeg achter iemand kan rijden. Ik las op F1Fanatic een mooie suggestie van iemand:

CitaatPerhaps the reverse of DRS is an idea? Perhaps deploying extra wings would allow more corner overtakes, or at the very least allow drivers to set themselves up for a good exit onto the straight for the overtake. Maybe that's going a little too far, but I think that instead of having the option to deploy reduced downforce, the option to deploy more downforce would encourage more of the 'pure' overtakes that DRS doesn't encourage.

Voor diegenen die niet zo goed Engels kunnen: geen flap die je open kan klappen op het rechte stuk, maar juist extra vleugels die je kunt inklappen op de bochten voorafgaand aan het rechte stuk. Ik zou het wel leuk vinden als de FIA deze optie eens zou onderzoeken en uitwerken.

Het effect blijft het zelfde: het reduceren van downforce om meer snelheid te genereren. Lood om oud-ijzer.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Tuesday op 21 juli 2014 - 17:39:26
Citaat van: Wings op 21 juli 2014 - 17:35:45
Citaat van: Matthijs op 21 juli 2014 - 12:55:44
Hoewel DRS gisteren meestal goed werkte, vind ik over het algemeen de werking niet goed. Immers: het pakt de kern van het probleem niet aan, namelijk dat je door het verliezen van de downforce niet dicht genoeg achter iemand kan rijden. Ik las op F1Fanatic een mooie suggestie van iemand:

CitaatPerhaps the reverse of DRS is an idea? Perhaps deploying extra wings would allow more corner overtakes, or at the very least allow drivers to set themselves up for a good exit onto the straight for the overtake. Maybe that's going a little too far, but I think that instead of having the option to deploy reduced downforce, the option to deploy more downforce would encourage more of the 'pure' overtakes that DRS doesn't encourage.

Voor diegenen die niet zo goed Engels kunnen: geen flap die je open kan klappen op het rechte stuk, maar juist extra vleugels die je kunt inklappen op de bochten voorafgaand aan het rechte stuk. Ik zou het wel leuk vinden als de FIA deze optie eens zou onderzoeken en uitwerken.

Het effect blijft het zelfde: het reduceren van downforce om meer snelheid te genereren. Lood om oud-ijzer.
de bedoeling is juist om meer downforce te creeeren ;)

Ik vind het verder ook een slecht idee, wat mij betreft moeten ze van het hele idee af om de achterblijver extra tools te geven. Laat ze het probleem gewoon bij de wortel aanpakken en wat doen aan die vuile luchtstromen. Het is de afgelopen jaren al een stuk beter geworden, maar kan nog veel beter denk ik.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Kootje op 21 juli 2014 - 17:47:18
@Wings,

Nee .... het idee is precies het tegenovergestelde, namelijk het creëren van méér downforce in de bochten. Dit moet het mogelijk maken om korter op je voorganger te blijven rijden, waardoor je makkelijker 'n aanval kunt plaatsen in de volgende bocht. Waar DRS je minder downforce en dus 'n hogere topsnelheid geeft op de rechte stukken, heft dit systeem het verlies van downforce op wat je oploopt zodra je in iemands vuile lucht komt te rijden. Het geeft je geenszins 'n snelheidsboost en zou alleen in de (specifieke) bochten gebruikt mogen/kunnen worden. Het inhalen zelf zou hierdoor weer 'n kunst worden ipv 'n peulenschilletje.


@Tuesday,

Ik vind het op zich 'n beter idee dan dat hele DRS gebeuren. Dat heeft op de meeste circuits de kunst van het inhalen gereduceerd tot simpelweg voorbijrijden en is daarom imo mislukt, ook al vond ik het 'n goed initiatief. Echter ben ik het met je eens dat het aanpakken vd vuile luchtstromen de beste optie is, maar hoe doe je dat?
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Tuesday op 21 juli 2014 - 17:55:39
Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 17:47:18
@Tuesday,

Ik vind het op zich 'n beter idee dan dat hele DRS gebeuren. Dat heeft op de meeste circuits de kunst van het inhalen gereduceerd tot simpelweg voorbijrijden en is daarom imo mislukt, ook al vond ik het 'n goed initiatief. Echter ben ik het met je eens dat het aanpakken vd vuile luchtstromen de beste optie is, maar hoe doe je dat?
daar hadden ze toch zo n speciale werkgroep voor opgericht? t lijkt me duidelijk dat je dan in de richting van beperken van downforce moet denken, standaard vleugels misschien? de regelwijzigingen van dit jaar zijn volgens mij al een hele stap in de goede richting, als het veld meer in elkaar gaat schuiven kon het wel eens heel leuk gaan worden. Dat zien we nu af en toe toch ook al.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Kootje op 21 juli 2014 - 17:57:59
Klopt, en die werkgroep heeft DRS bedacht. :-\
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Wings op 21 juli 2014 - 18:03:27
Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 17:47:18
@Wings,

Nee .... het idee is precies het tegenovergestelde, namelijk het creëren van méér downforce in de bochten. Dit moet het mogelijk maken om korter op je voorganger te blijven rijden, waardoor je makkelijker 'n aanval kunt plaatsen in de volgende bocht. Waar DRS je minder downforce en dus 'n hogere topsnelheid geeft op de rechte stukken, heft dit systeem het verlies van downforce op wat je oploopt zodra je in iemands vuile lucht komt te rijden. Het geeft je geenszins 'n snelheidsboost en zou alleen in de (specifieke) bochten gebruikt mogen/kunnen worden. Het inhalen zelf zou hierdoor weer 'n kunst worden ipv 'n peulenschilletje.

O zo. Dus eigenlijk klapt er geen extra vleugel weg maar gaat er, na het rechte stuk, een vleugel omhoog?
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Tuesday op 21 juli 2014 - 18:07:48
Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 17:57:59
Klopt, en die werkgroep heeft DRS bedacht. :-\
oh ja, dat zou zo maar eens kunnen. Op zich een goede tussenoplossing en de moeite waard om te proberen. Maar wat mij betreft toch niet echt een geslaagd experiment. In de huidige F1 eigenlijk alweer overbodig, waardoor inhalen soms veels te gemakkelijk wordt
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Kootje op 21 juli 2014 - 18:32:03
Citaat van: Wings op 21 juli 2014 - 18:03:27
Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 17:47:18
@Wings,

Nee .... het idee is precies het tegenovergestelde, namelijk het creëren van méér downforce in de bochten. Dit moet het mogelijk maken om korter op je voorganger te blijven rijden, waardoor je makkelijker 'n aanval kunt plaatsen in de volgende bocht. Waar DRS je minder downforce en dus 'n hogere topsnelheid geeft op de rechte stukken, heft dit systeem het verlies van downforce op wat je oploopt zodra je in iemands vuile lucht komt te rijden. Het geeft je geenszins 'n snelheidsboost en zou alleen in de (specifieke) bochten gebruikt mogen/kunnen worden. Het inhalen zelf zou hierdoor weer 'n kunst worden ipv 'n peulenschilletje.

O zo. Dus eigenlijk klapt er geen extra vleugel weg maar gaat er, na het rechte stuk, een vleugel omhoog?

Zoiets ja.
Coureurs krijgen de beschikking over 'n 3e vleugelflap die ze in mogen zetten. Uiteraard zullen ook hier weer beperkingen aan gesteld worden, zoals nu bij DRS ook het geval is, maar dat is in de basis het concept.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Kootje op 21 juli 2014 - 18:37:28
Citaat van: Tuesday op 21 juli 2014 - 18:07:48
Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 17:57:59
Klopt, en die werkgroep heeft DRS bedacht. :-\
oh ja, dat zou zo maar eens kunnen. Op zich een goede tussenoplossing en de moeite waard om te proberen. Maar wat mij betreft toch niet echt een geslaagd experiment. In de huidige F1 eigenlijk alweer overbodig, waardoor inhalen soms veels te gemakkelijk wordt

Was zeker de moeite waard en niet eens compleet mislukt. Op sommige circuits, zoals bv Monza, is het echt 'n toevoeging gebleken, maar op andere banen, zoals bv Spa, compleet overbodig. Het heeft imo nog steeds wat fine-tuning nodig om echt te werken, maar helaas is dat iets waar de FIA na het 2e jaar al vanaf is gestapt.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Tuesday op 21 juli 2014 - 18:51:53
Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 18:37:28
Citaat van: Tuesday op 21 juli 2014 - 18:07:48
Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 17:57:59
Klopt, en die werkgroep heeft DRS bedacht. :-\
oh ja, dat zou zo maar eens kunnen. Op zich een goede tussenoplossing en de moeite waard om te proberen. Maar wat mij betreft toch niet echt een geslaagd experiment. In de huidige F1 eigenlijk alweer overbodig, waardoor inhalen soms veels te gemakkelijk wordt

Was zeker de moeite waard en niet eens compleet mislukt. Op sommige circuits, zoals bv Monza, is het echt 'n toevoeging gebleken, maar op andere banen, zoals bv Spa, compleet overbodig. Het heeft imo nog steeds wat fine-tuning nodig om echt te werken, maar helaas is dat iets waar de FIA na het 2e jaar al vanaf is gestapt.
is ook lastig, het ene jaar is het andere niet. Als je kijkt naar Canada, daar was het 1 of 2 jaar geleden een koud kunstje om met DRS in te halen, terwijl het dit jaar toch een stuk lastiger was.
Ik moet wel zeggen dat ik het idee achter het omgekeerde DRS een stuk beter vind dan het idee achter DRS. Het omgekeerde DRS bevorderd gevechten, DRS bevorderd inhalen. Ik zie liever gevechten dan alleen maar inhalen.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Kootje op 21 juli 2014 - 19:14:39
Daarom vind ik dat dus ook 'n beter idee, maar helaas .... we zullen het met DRS moeten doen.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Pancake Shield op 22 juli 2014 - 15:15:41
Zou zoiets als ze in de IndyCar hebben geen idee zijn ter vervanging of plus DRS. Gewoon dat ze een soort 'push to pass'. Maar dan wel zo dat ze dat maar een aantal keer per race mogen inzetten. Of eventueel dat doen met DRS. Ze mogen bij wijze van spreke dan DRS, maar dan maar 12 keer per race inzetten (ik roep maar een random getal). Dat betekent dat rijders dan ook strategisch moeten gaan denken, wanneer ze het gaan inzetten. Ze kunnen het gebruiken ter verdediging van een inhaalmanouevre of om zelf in te halen. En dan kijken of je er in de slotfase nog over hebt of alles al opgebruikt hebt. Kijk naar gevechten eerder dit jaar waarin dat toch ook wel cruciaal geweest zou kunnen zijn.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Arthur op 23 juli 2014 - 00:15:47
Citaat van: Pancake Shield op 22 juli 2014 - 15:15:41
Zou zoiets als ze in de IndyCar hebben geen idee zijn ter vervanging of plus DRS. Gewoon dat ze een soort 'push to pass'. Maar dan wel zo dat ze dat maar een aantal keer per race mogen inzetten. Of eventueel dat doen met DRS. Ze mogen bij wijze van spreke dan DRS, maar dan maar 12 keer per race inzetten (ik roep maar een random getal). Dat betekent dat rijders dan ook strategisch moeten gaan denken, wanneer ze het gaan inzetten. Ze kunnen het gebruiken ter verdediging van een inhaalmanouevre of om zelf in te halen. En dan kijken of je er in de slotfase nog over hebt of alles al opgebruikt hebt. Kijk naar gevechten eerder dit jaar waarin dat toch ook wel cruciaal geweest zou kunnen zijn.

Dat wordt lastig bijhouden [voor ons] en voor de commentatoren. Weet niet of Mol daar blij van wordt... ;)
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: 0634 op 23 juli 2014 - 09:11:17
Kan gewoon digitaal in beeld verschijnen. Met die powerboosts van de A1-races was het ook nooit een probleem (daarmee zeg ik niet dat het een goed plan is hoor, want ik ben er geen voorstander van, maar voor commentatoren zal het geen probleem zijn. Al struikelt Mol nog wel eens over lidwoorden, dus hierover zou het ook best kunnen).
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Jehoentelaar op 23 juli 2014 - 18:20:28
Push-to-pass werkt prima in de raceklassen waarin ik ze ken. Het biedt ook een strategisch element in races die erg close zijn (vroeg een gat slaan of bewaren tot het einde).
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Arthur op 23 juli 2014 - 23:10:08
Citaat van: Jeroen op 23 juli 2014 - 09:11:17
Kan gewoon digitaal in beeld verschijnen. Met die powerboosts van de A1-races was het ook nooit een probleem (daarmee zeg ik niet dat het een goed plan is hoor, want ik ben er geen voorstander van, maar voor commentatoren zal het geen probleem zijn. Al struikelt Mol nog wel eens over lidwoorden, dus hierover zou het ook best kunnen).

Op voorhand ben ik er nog geen tegenstander van. Of het echt iets voor F1 is?
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Benja op 24 juli 2014 - 00:10:53
Hoewel ik op het idee van omgekeerde DRS als alternatief van DRS wel interessant vind, denk ik dat dit om technische redenen niet haalbaar is.

Als DRS op een rechte baan gebruikt wordt beweegt de wagen gewoon in een voorwaartse beweging. Er is geen gewichtsverschuiving naar links of naar rechts, de wagen blijft in balans. Als op het rechte stuk plots wat vleugel wordt bijgegeven of verminderd, dan zal dit wel de weerstand van de wagen en dus de snelheid beïnvloeden, maar dit zal de bestuurbaarheid in rechte lijn van de wagen niet beïnvloeden, om de simpele reden dat er op een recht stuk niet moet gestuurd worden. 

In een bocht ligt dat anders. Daar is er een gewichtsverschuiving, de wagen gaat uit balans en de coureur moet de wagen onder controle houden. Als je in een bocht plots vleugel gaat bijgeven of vleugel wegnemen, dan zal de wagen plots andere karakteristieken krijgen: plotse overstuur of onderstuur bijvoorbeeld. En zomaar wat achtervleugel bijgeven terwijl de voorvleugel hetzelfde blijft, daarvan geraakt de wagen volgens mij volledig uit balans.

Hoewel ik het een leuk idee vind lijkt het mij dan ook niet mogelijk. Wat denken jullie?

Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Breaktest op 24 juli 2014 - 01:21:50
Ik vind DRS helemaal niet mislukt.
Het aantal overtakes is gigantisch gestegen sinds de invoering, en daar was echt een gigantische armoede aan.
Misschien gaat het nu wat te makkelijk, hoewel ik me van vorig seizoen een race herinner waar Alonso de halve race klem achter een middenmotor (Ricciardo?) zat). Maar dat betekent niet dat het systeem is mislukt; het heeft hooguit een beetje fine tuning nodig - en daar leent het systeem zich heel goed voor. Je kunt het systeem bijvoorbeeld zo fine tunen (door de grootte van de opening te reguleren) dat slechts een kwart van alle pogingen succesvol is. Je kunt zelfs per circuit het systeem aanpassen.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: 0634 op 24 juli 2014 - 01:33:29
Breaktest heeft wat mij betreft gelijk.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Kootje op 24 juli 2014 - 05:59:16
Het systeem an sich s idd niet mislukt, probleem is alleen dat er niet meer gefine-tuned wordt.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Matthijs op 24 juli 2014 - 08:33:38
Citaat van: Benja op 24 juli 2014 - 00:10:53
Hoewel ik op het idee van omgekeerde DRS als alternatief van DRS wel interessant vind, denk ik dat dit om technische redenen niet haalbaar is.

Als DRS op een rechte baan gebruikt wordt beweegt de wagen gewoon in een voorwaartse beweging. Er is geen gewichtsverschuiving naar links of naar rechts, de wagen blijft in balans. Als op het rechte stuk plots wat vleugel wordt bijgegeven of verminderd, dan zal dit wel de weerstand van de wagen en dus de snelheid beïnvloeden, maar dit zal de bestuurbaarheid in rechte lijn van de wagen niet beïnvloeden, om de simpele reden dat er op een recht stuk niet moet gestuurd worden. 

In een bocht ligt dat anders. Daar is er een gewichtsverschuiving, de wagen gaat uit balans en de coureur moet de wagen onder controle houden. Als je in een bocht plots vleugel gaat bijgeven of vleugel wegnemen, dan zal de wagen plots andere karakteristieken krijgen: plotse overstuur of onderstuur bijvoorbeeld. En zomaar wat achtervleugel bijgeven terwijl de voorvleugel hetzelfde blijft, daarvan geraakt de wagen volgens mij volledig uit balans.

Hoewel ik het een leuk idee vind lijkt het mij dan ook niet mogelijk. Wat denken jullie?

Daar heb je gelijk in, maar dat is 'eenvoudig' aan te passen: zowel meer vleugel voor als achter en niet in maar vlak voor de bocht aanzetten en aan het begin van het rechte stuk uitzetten. Maar ik geef toe dat het veel lastiger is dan DRS.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Matthijs op 24 juli 2014 - 08:41:09
Citaat van: Breaktest op 24 juli 2014 - 01:21:50
Ik vind DRS helemaal niet mislukt.
Het aantal overtakes is gigantisch gestegen sinds de invoering, en daar was echt een gigantische armoede aan.
Misschien gaat het nu wat te makkelijk, hoewel ik me van vorig seizoen een race herinner waar Alonso de halve race klem achter een middenmotor (Ricciardo?) zat). Maar dat betekent niet dat het systeem is mislukt; het heeft hooguit een beetje fine tuning nodig - en daar leent het systeem zich heel goed voor. Je kunt het systeem bijvoorbeeld zo fine tunen (door de grootte van de opening te reguleren) dat slechts een kwart van alle pogingen succesvol is. Je kunt zelfs per circuit het systeem aanpassen.
DRS doet uitstekend waarvoor het uitgevonden was: inhalen bevorderen. Dus daarom is DRS een gigantisch succes. De races zijn daardoor ook leuker geworden in mijn ogen.
Ik vind echter persoonlijk DRS een verkeerd medicijn voor het probleem. "Dokter, ik heb last van mijn been, ik kan niet meer lopen" -"Ok, hier heb je een rolstoel, probleem opgelost". -"Jamaar dokter, ik heb nog steeds last van mijn been" -"Wat zeur je nou? Je komt toch vooruit? Zelfs sneller dan daarvoor!". Dit gevoel heb ik ook met DRS: het probleem is dat een auto die vlak achter een ander rijdt, langzamer door de bochten kan en daarom op het rechte stuk niet kan inhalen. Het probleem is niet dat een auto die vlak achter een ander rijdt, een lagere topsnelheid heeft op het rechte stuk en daarom niet kan inhalen. DRS is een oplossing voor het tweede, terwijl het eerste nu juist het probleem is!

Ik las echter op een andere site de omgekeerde DRS wat ook zou kunnen werken maar veel 'natuurlijker' is dan het huidige DRS. Namelijk, door in het bochtige deel extra vleugels uit te klappen, compenseer je het verlies aan downforce voor de achterliggende auto, zodat hij aan het begin van het rechte stuk dicht achter zijn voorganger komt. Slipstream en een groot hart doen vervolgens de rest.
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: FolkertE op 24 juli 2014 - 10:25:43
Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 18:37:28
Citaat van: Tuesday op 21 juli 2014 - 18:07:48
Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 17:57:59
Klopt, en die werkgroep heeft DRS bedacht. :-\
oh ja, dat zou zo maar eens kunnen. Op zich een goede tussenoplossing en de moeite waard om te proberen. Maar wat mij betreft toch niet echt een geslaagd experiment. In de huidige F1 eigenlijk alweer overbodig, waardoor inhalen soms veels te gemakkelijk wordt

Was zeker de moeite waard en niet eens compleet mislukt. Op sommige circuits, zoals bv Monza, is het echt 'n toevoeging gebleken, maar op andere banen, zoals bv Spa, compleet overbodig. Het heeft imo nog steeds wat fine-tuning nodig om echt te werken, maar helaas is dat iets waar de FIA na het 2e jaar al vanaf is gestapt.
Inderdaad, ik denk dat Circuits als Monza, Spa, Duitsland het niet nodig hebben, maar Monaco of Hongarije kan het prima werken. Het is alleen moeilijk goed in te stellen.


Trouwens: Waarom is het topic van Hongarije gesloten? Er werd toch niet veel geruzied of iets?
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: robbert op 24 juli 2014 - 11:49:39
Citaat van: F1fan2987 op 24 juli 2014 - 10:25:43
Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 18:37:28
Citaat van: Tuesday op 21 juli 2014 - 18:07:48
Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 17:57:59
Klopt, en die werkgroep heeft DRS bedacht. :-\
oh ja, dat zou zo maar eens kunnen. Op zich een goede tussenoplossing en de moeite waard om te proberen. Maar wat mij betreft toch niet echt een geslaagd experiment. In de huidige F1 eigenlijk alweer overbodig, waardoor inhalen soms veels te gemakkelijk wordt

Was zeker de moeite waard en niet eens compleet mislukt. Op sommige circuits, zoals bv Monza, is het echt 'n toevoeging gebleken, maar op andere banen, zoals bv Spa, compleet overbodig. Het heeft imo nog steeds wat fine-tuning nodig om echt te werken, maar helaas is dat iets waar de FIA na het 2e jaar al vanaf is gestapt.
Inderdaad, ik denk dat Circuits als Monza, Spa, Duitsland het niet nodig hebben, maar Monaco of Hongarije kan het prima werken. Het is alleen moeilijk goed in te stellen.


Trouwens: Waarom is het topic van Hongarije gesloten? Er werd toch niet veel geruzied of iets?

mss omdat er al heel de tijd off-topic gegaan word... ;)
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Franky R. op 24 juli 2014 - 14:14:58
Citaat van: robbert op 24 juli 2014 - 11:49:39

mss omdat er al heel de tijd off-topic gegaan word... ;)


De zweep erover... ;D
;)
Titel: Re: Omgekeerde DRS
Bericht door: Arthur op 24 juli 2014 - 15:52:28
Komt er nog wel een nieuwe dan? VT nog niet eens begonnen en nu al DNF ;)