Komende zondag staat de GP van Hongarije op het programma.
Slaagt Schumacher erin om voor een vierde keer op rij te winnen?
Kunnen Alonso en Renault zich herpakken na hun zwakke race op de Hockenheimring?
Spelen McLaren en Honda opnieuw een rol van betekenis op de Hungaroring?
Allemaal vragen die zondag opgelost zullen worden.
Alles over de 13e race op de kalender kunnen jullie hier kwijt.
Kubica zal in Hongarije de plaats van Villeneuve innemen. De Canadees ondervindt nog teveel hinder van zijn crash in Hockenheim. Kubica wordt hiermee de allereerste Pool die deel zal nemen aan een Grand Prix.
Ik ben eens benieuwd naar zijn prestatie, want tijdens de vrije trainingen liet hij toch altijd een sterke indruk na.
Deze snap ik niet. Die klap was niet echt hard.
Hij stond zo snel naast zijn wagen. Een dumppoging?
Citaat van: Martin op 01 augustus 2006 - 22:38:51
Hij stond zo snel naast zijn wagen. Een dumppoging?
Ik krijg het gevoel van wel, ook in het persbericht niks iets van: we hopen dat Jacques Villeneuve snel weer terug is. Plus de opmerking van Mario Theissen: we weten nog niet wie de rest van de races van dit seizoen en volgend jaar gaat rijden o.i.d.
Ik heb zo'n gevoel dat het einde verhaal is van Villeneuve bij BMW Sauber, en wellicht de F1.
Dit is niet echt goed voor 'Der Jacques', een wedstrijd missen kan hij zich niet vooroorloven.
Hij moet zich namelijk (nog meer) bewijzen.
Om nou te zeggen dat hij om z'n oren word gereden door Heidfeld is msschien wat overdreven, maar Villeneuve is ( zoals altijd) nooit constant, fouten zoals hij die maakte in Hockenheim, maar ook in Canada zijn erg zuur. En als je dan een 20-jarig ventje op de vrijdag de ene snelste tijd na de andere ziet rijden, wat maakt het dan uit dat hij geblesseerd is?
Heidfeld kwam vorig jaar ook niet meer aan rijden toen hij "nog wat last had van een ongeluk".
Maar je ziet toch dat het een zware job is om in te springen als 2de rijder, het gaat Pedro de la Rosa ook niet goed af, en Pizzonia reed geen deuk in een pakje boter.
Ik vind Kubica toch wel de beste vrijdag-rijder van 2006, maar dat geeft geen garanties, kijk maar wat er met Davidson gebeurde toen hij voor Sato mocht invallen.
Ik heb ook zo'n idee dat het wel eens het einde voor Villeneuve kan betekenen.
Rijden bij een andere renstal zit er denk ik niet in.
Jammer, hij was samen met Montoya toch wel de kleur van het rijdersveld.
Einde Villeneuve? Is best mogelijk, en dan nu een aantal races Kubuca erin om te zien of ze hem volgend jaar zouden nemen.
Misschien wel slim van Villeneuve om de Pool eens te laten racen.
Racen is toch nog iets anders dan op vrijdag rijden, en zo kan hij misschien bewijzen dat hijzelf toch nog de betere is voor volgend jaar.
Citaat van: DaSilva op 02 augustus 2006 - 10:17:04
Misschien wel slim van Villeneuve om de Pool eens te laten racen.
Racen is toch nog iets anders dan op vrijdag rijden, en zo kan hij misschien bewijzen dat hijzelf toch nog de betere is voor volgend jaar.
Ja, dat kan ook, Kubica kan zich nu gaan bewijzen, of compleet door de mand vallen
Citaat van: Juan Pablo op 01 augustus 2006 - 23:12:30
Om nou te zeggen dat hij om z'n oren word gereden door Heidfeld is msschien wat overdreven, maar Villeneuve is ( zoals altijd) nooit constant, fouten zoals hij die maakte in Hockenheim, maar ook in Canada zijn erg zuur. En als je dan een 20-jarig ventje op de vrijdag de ene snelste tijd na de andere ziet rijden, wat maakt het dan uit dat hij geblesseerd is?
Canada was geen fout, elke wagen had last van weinig grip. Hoeveel zijn er in de haarspeldbocht wel niet rechtdoor geschoven (Räikkönen onder andere). Het was geen fout van Villeneuve, de wagen had plots enorm veel onderstuur (duidelijk te zien als hij naar rechts stuurt en de wagen gewoon rechtdoor gaat). Jacques is dit seizoen al geregeld sneller geweest dan Heidfeld, dus hij moet zeker niet onderdoen. Kwalificatieduels (zoals op de startgrid) staat 5-7 in het voordeel van Villeneuve, tijdens de race zelf krijgen ze vaak beiden af te rekenen met pech. BMW heeft al laten weten dat ze tevreden zijn over Villeneuve, kan ook gewoon zijn dat ze Kubica nu gewoon eens testen. De klap van Villeneuve in Hockenheim lijkt misschien niet hard maar kan het best wel zijn.
Citaat van: Juan Pablo op 01 augustus 2006 - 23:12:30Heidfeld kwam vorig jaar ook niet meer aan rijden toen hij "nog wat last had van een ongeluk".
Heidfeld had al in het "geheim" een contract met BMW afgesloten, en daarom startte hij niet meer bij Williams. Beetje dekken, maar toen het bekend werd droop hij met de staart tussen de benen af.
om terug on-topic te komen
mijn voorspelling voor deze wedstrijd
1 ms
2 fm
3 mw
Net op Canvas:
CitaatDe Hungaroring is een van de traagste circuits op de kalender, inhalen is er quasi onmogelijk en de strijd om de pole positie dus ongelofelijk belangrijk. Volg de race zondag, live op Canvas
Of hoe anti reclame maken in 1 les ::) :) ;D
Tssss, da's er eentje voor in het archief. ;D ;D
Het laatste nieuwtje:
Raikkonen naar Ferrari voor 32 miljoen euro per jaar
Volgens de Finse krant Ilta-Sanomat gaat Kimi Raikkonen de volgende vijf seizoenen voor Ferrari rijden.
Volgens de bron, een vriend van Raikkonen, zou de Iceman 32 miljoen euro per jaar zou gaan verdienen.
Michael Schumacher liet in Hockenheim weten zijn toekomstplannen in het Italiaanse Monza wereldkundig te zullen maken. Waarschijnlijk zal niet lang daarna officieel bekend worden voor welk team Kimi Raikkonen volgend jaar gaat rijden.
Bron: HLN.be
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=126242
Nu begint het verwarrend te worden hé. Zijn die massadembers nu wél of niét toegelaten zolang er geen uitsluitsel is? Of kan daar iedere race een ander oordeel over worden uitgesproken?
1. MS
2. FM
3. KR
Citaat van: Schumi 2006 op 04 augustus 2006 - 09:38:42
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=126242
Nu begint het verwarrend te worden hé. Zijn die massadembers nu wél of niét toegelaten zolang er geen uitsluitsel is? Of kan daar iedere race een ander oordeel over worden uitgesproken?
hopelijk worden ze verboden, want dan is Renault nog zwakker :).
Citaat van: Juan Pablo op 04 augustus 2006 - 15:16:43
Citaat van: Schumi 2006 op 04 augustus 2006 - 09:38:42
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=126242
Nu begint het verwarrend te worden hé. Zijn die massadembers nu wél of niét toegelaten zolang er geen uitsluitsel is? Of kan daar iedere race een ander oordeel over worden uitgesproken?
hopelijk worden ze verboden, want dan is Renault nog zwakker :).
Eeuh, voor de duidelijkheid: Renault heeft ze in Duitsland ook niet egbruikt en heeft zich in Hongarije zonder aangeboden bij de technische keuring. Dus ik vermoedt dat ze ze sowieso niet zullen gebruiken ondanks de toestemming.
Citaat van: Schumi 2006 op 04 augustus 2006 - 15:25:06
Citaat van: Juan Pablo op 04 augustus 2006 - 15:16:43
Citaat van: Schumi 2006 op 04 augustus 2006 - 09:38:42
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=126242
Nu begint het verwarrend te worden hé. Zijn die massadembers nu wél of niét toegelaten zolang er geen uitsluitsel is? Of kan daar iedere race een ander oordeel over worden uitgesproken?
hopelijk worden ze verboden, want dan is Renault nog zwakker :).
Eeuh, voor de duidelijkheid: Renault heeft ze in Duitsland ook niet egbruikt en heeft zich in Hongarije zonder aangeboden bij de technische keuring. Dus ik vermoedt dat ze ze sowieso niet zullen gebruiken ondanks de toestemming.
Oké, dan word Renault niet zwakker, maar blijven ze telleurstellend. :)
Alonso is het bokje! ;D
- Fernando Alonso is door de FIA bestraft voor het hinderen van Robert Doornbos en krijgt daarnaast een tijdstraf wegens inhalen onder gele vlaggen. De wereldkampioen krijgt in de kwalificatie in alledrie de sessies twee strafseconden en is dus kansloos voor een goede startplaats.
In de tweede vrije training haalde Alonso Red Bull-coureur Doornbos in op het rechte stuk. Volgens Alonso ging de Nederlander niet voldoende aan de kant. Daarop remde de Renault-coureur op een volgens de FIA ongeoorloofde manier zodat Doornbos moest uitwijken. Terwijl Doornbos door de racedirectie werd vrijgesproken, krijgt Alonso morgen bij de kwalificatie telkens een seconde opgeteld bij zijn beste rondetijd.
Tot overmaat van ramp voor Alonso is nog een tweede vergrijp geconstateerd. Volgens het persbericht van de FIA heeft Alonso ingehaald op een deel van de baan waar op dat moment gele vlaggen gezwaaid warden. Resultaat: nog een seconde straftijd. Omdat de straffen cumulatief worden toegekend krijgt Alonso bij de eerste sessie van de kwalificatie twee seconden straftijd. Mocht hij daarmee desondanks de tweede sessie halen, kan de Spanjaard daar opnieuw twee strafseconden tegemoetzien. In het puur hypothetische geval dat hij het ondanks die straf tot de laatste sessie weet te schoppen krijgt Alonso daar nogmaals twee seconden aan zijn broek.
: kortom,.. HEEL MOOI! :)
Hier een filmpje van de problemen met Doornbos: http://www.youtube.com/watch?v=MYXx7ybEFpI
Citaat van: Juan Pablo op 04 augustus 2006 - 19:45:53
Alonso is het bokje! ;D
- Fernando Alonso is door de FIA bestraft voor het hinderen van Robert Doornbos en krijgt daarnaast een tijdstraf wegens inhalen onder gele vlaggen. De wereldkampioen krijgt in de kwalificatie in alledrie de sessies twee strafseconden en is dus kansloos voor een goede startplaats.
In de tweede vrije training haalde Alonso Red Bull-coureur Doornbos in op het rechte stuk. Volgens Alonso ging de Nederlander niet voldoende aan de kant. Daarop remde de Renault-coureur op een volgens de FIA ongeoorloofde manier zodat Doornbos moest uitwijken. Terwijl Doornbos door de racedirectie werd vrijgesproken, krijgt Alonso morgen bij de kwalificatie telkens een seconde opgeteld bij zijn beste rondetijd.
Tot overmaat van ramp voor Alonso is nog een tweede vergrijp geconstateerd. Volgens het persbericht van de FIA heeft Alonso ingehaald op een deel van de baan waar op dat moment gele vlaggen gezwaaid warden. Resultaat: nog een seconde straftijd. Omdat de straffen cumulatief worden toegekend krijgt Alonso bij de eerste sessie van de kwalificatie twee seconden straftijd. Mocht hij daarmee desondanks de tweede sessie halen, kan de Spanjaard daar opnieuw twee strafseconden tegemoetzien. In het puur hypothetische geval dat hij het ondanks die straf tot de laatste sessie weet te schoppen krijgt Alonso daar nogmaals twee seconden aan zijn broek.
: kortom,.. HEEL MOOI! :)
Hier een filmpje van de problemen met Doornbos: http://www.youtube.com/watch?v=MYXx7ybEFpI
De druk wordt een beetje groot voor Alonso :)
In Hongarije is een slechte kwalificatie wel iets wat je serieus kan missen.
Alonso heeft iets soortgelijks ook in bij een test van afgelopen winter geflikt:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8309469147649375802
Goed gedaan van de wedstrijdleiding. Ik vraag me af waarom Doornbos aan de kant zou moeten terwijl de sessie op vlak van tijden van geen belang is. Doornbos heeft toch ook het recht alles te geven, bovendien had Alonso ruimte genoeg om hem te passeren. Alonso begint zich een beetje te goed te voelen, die 2 strafseconden zullen zijn race zwaar hypotikeren.
Gezien het verschil tussen de eerste en de 16 in de eerste sessie meestal wel meer bedraagt dan 2 seconden zal hij zich misschien nog wel door die sessie doorkrijgen, door de 2de sessie doorgeraken lijkt me qwasi onmogelijk.
Aangezien inhalen op de baan niet gemakkelijk wordt zal hij een goede strategie moeten hebben om nog hoog te eindigen, hij zal blij mogen zijn als hij nog in de punten eindigt, want als de andere teams rijden zoals in de vorige GP zal het zwaar worden!
Citaat van: Olav18 op 04 augustus 2006 - 20:24:27
Alonso heeft iets soortgelijks ook in bij een test van afgelopen winter geflikt:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8309469147649375802
Hij is een slechte verliezer...
Alonso heeft denk ik gewoon iets tegen Red Bull.
Vanaf seconde 28 overigens.
Het incident Alonso-Doornbos.
http://www.youtube.com/watch?v=MYXx7ybEFpI
Dom dom dom toch...
Ze zullen gewoon de twee seconden bijtellen op Alonso zijn besttijd in de kwalificatie. Hij zal wel mee kunnen doen voor pole positie, maar ze zullen het bij zijn tijd bijtellen. Toen hij in het begin in de F1 kwam , hoopte ik echt dat hij het ging maken in F1, maar vanaf dit seizoen is zijn nek wel een beetje dik geworden, ik vraag mij af hoe hij in zijn wagen geraakt :-\ Het is nu te hopen dat MS er kan van profiteren.
Twee seconden is wel veel, ik denk dat hij zelfs de tweede ronde niet zal halen. As hij dat wel doet is het al helemaal uitgesloten dat hij de tweede sessie overleefd. Het verschil tussen de nummers 1 en 17 tijdens de vorige kwalificatie was net geen twee seconden.
Begint het front stilletjes aan te barsten met de magische tien punten grens in het zicht?
Stel je voor dat MS deze kans verprutst of dat er iets fout zou gaan met de wagen. Ik hoop het zeker niet maar dit is zo'n moment waar alles juist moet gaan of je wint net niets!
Trouwens... Kimi wint ;)
hmmm MS zal deze kans zeker moeten en zal die kans ook grijpen, want dan gaat het in ieder geval wel wat makkelijker voor hem,
maar wat betreft Alonso..... die kan echt tegen helemaal niks die gast
ja schumacher gaat winnen en tot 1 punt van alonso komen
eindelijk. alonso begint wel zo op montoya te gelijken hoor. zo'n aggresieve kerel
Fernando Alonso, Duitsland:
CitaatDid you see what Michael did?
Fernando Alonso, Hongarije, 6 dagen later
CitaatIk weet niet waarom hier zo'n spel wordt van gemaakt. Dat zijn nu eenmaal dingen die gebeuren
slimmeke :D
gelukkig dat Doornbos alert genoeg was, of hij had los door die Renault heen geboord, en dan ?
filmpje met Klien is nog veel erger, en dan nog in testing ...
Citaat van: redasian op 05 augustus 2006 - 06:33:02
slimmeke :D
gelukkig dat Doornbos alert genoeg was, of hij had los door die Renault heen geboord, en dan ?
filmpje met Klien is nog veel erger, en dan nog in testing ...
dan mocht renault een nieuwe motor steken en 10 plaatsen achteruit ;D maar die 2 seconden straftijd is veel beter, nu gaat hij ergens achteraan moeten staan :D
Citaat van: KVDracer op 04 augustus 2006 - 21:38:35
Ze zullen gewoon de twee seconden bijtellen op Alonso zijn besttijd in de kwalificatie. Hij zal wel mee kunnen doen voor pole positie, maar ze zullen het bij zijn tijd bijtellen.
Dat kan niet hé. In de laatste sessie rijdt me immers met volle tank en in de andere sessies niet, de tijden zijn dus niet te vergelijken dus zullen ze na iedere sessie die 2 seconden er wel bijtellen hoor ;)
Zijn die hollanders in de F1 toch nog voor iets goed ;D ;D ;D ;D ;D :P
Citaat van: Schumi 2006 op 05 augustus 2006 - 09:21:12
Citaat van: KVDracer op 04 augustus 2006 - 21:38:35
Ze zullen gewoon de twee seconden bijtellen op Alonso zijn besttijd in de kwalificatie. Hij zal wel mee kunnen doen voor pole positie, maar ze zullen het bij zijn tijd bijtellen.
Dat kan niet hé. In de laatste sessie rijdt me immers met volle tank en in de andere sessies niet, de tijden zijn dus niet te vergelijken dus zullen ze na iedere sessie die 2 seconden er wel bijtellen hoor ;)
Zijn die hollanders in de F1 toch nog voor iets goed ;D ;D ;D ;D ;D :P
Wij beslissen gewoon wie er wereldkampioen word 8)
Citaat van: Flavio Briatore
Er gebeuren dingen te gebeuren die we niet begrijpen. Dit gebeurt wanneer een team dat geen races wint hulp nodig heeft. De races worden beslist door de scheidsrechter en niet de spelers.
...
Ik ben eens benieuwd hoeveel de waarde van sommige overwinningen van de mensen die nu in het voordeel zijn zal dalen. Er zijn mensen die proberen om het kampioenschap te manipuleren.
Is hij al bezig met excuusjes voor mocht hij de beide kampioenschappen verliezen?
Alonso krijgt het hoog in zijn koppeke, net als destijds Schumacher en Senna (en Piquet nog anderen)... Briatore heeft ergens wel gelijk, het minste dat er een team 4 races wint veranderen ze de reglementen.
Krijgt shumi ook een straf? Hij heeft vanmorgen ingehaald onder rood.
Logisch gevolg is een seconde straftijd.
Citaat van: bogief1 op 05 augustus 2006 - 13:33:31
Krijgt shumi ook een straf? Hij heeft vanmorgen ingehaald onder rood.
Logisch gevolg is een seconde straftijd.
Dat hangt er van af hoe kinderachtig Renault het spel wil spelen, dus die kans zit er dik in dan ;)
Citaat van: Tim C op 05 augustus 2006 - 13:34:50
Citaat van: bogief1 op 05 augustus 2006 - 13:33:31
Krijgt shumi ook een straf? Hij heeft vanmorgen ingehaald onder rood.
Logisch gevolg is een seconde straftijd.
Dat hangt er van af hoe kinderachtig Renault het spel wil spelen, dus die kans zit er dik in dan ;)
Is niet echt kinderachtig é. Als de FIA alonso straft voor inhalen onder geel, dan moet shumi ook bestraft worden.
De rode vlag zwaaien ze omdat er een groter gevaar is dan de gele vlag...
Eigenlijk staat er niet in de reglementen dat een rode vlag
tijdens een oefensessie betekend dat je niet mag inhalen.
Citaat125) Should it become necessary to stop the practice because the circuit is blocked by an accident or because
weather or other conditions make it dangerous to continue, the clerk of the course will order red flags to be
shown at all marshal posts and the abort lights to be shown at the Line.
When the signal is given to stop, all cars shall immediately reduce speed and proceed slowly back to the
pit lane, and all cars abandoned on the track will be removed to a safe place.
At the end of each practice session no driver may cross the Line more than once.
Inderdaad. Ik hoor net dat Shumi een 2 seconden-straf zal krijgen.
De titelkandidaten achteraan dus.
Dat wordt nog leuk dan :)
Na Australië en Monaco weer een domme fout van de Duitser. En met dom bedoel ik dan de ideale kans verspelen om belangrijke punten te pakken.
Citaat van: Tim C op 05 augustus 2006 - 13:43:11
Eigenlijk staat er niet in de reglementen dat een rode vlag tijdens een oefensessie betekend dat je niet mag inhalen.
Rode vlag wordt enkel in "noodsituaties" uitgehaald, is dus 'erger' dan geel. Inhalen onder geel is verboden, inhalen onder rood is zoveel erger. Is dus normaal.
Inderdaad. Beetje te snel gereageerd :-[
Maareeuh, sinds wanneer mogen ze eigenlijk na het einde van de sessie nog een tijd neerzetten in het eerste of 2de deel van de kwali? :-\ Heb ik iets gemist?
Stomme fout van Schumacher, zo een kans en die laat hij dan liggen. Ze hebben gelijk dat ze hem straffen, juist is juist. Ik vraag me af waarom hij dat gedaan heeft?!?
Dat mag al sinds de GP van Frankrijk ;)
Hoedje af voor dat rondje van Schumi
Prachtig rondje van Shumacher, net als van Alonso. Ook Kubica reed sterk, als hij het morgen ook zo goed doet, vrees ik voor Jacques.
Jacques zou een clausule hebben waar hij meer dan royaal vergoed wordt mochten ze hem voor het einde van het seizoen op non-actief zetten. Komt daar nog eens bovenop dat Villeneuve het gezicht is van de Intel campagne. Mocht Villeneuve worden buitengesmeten zit één van de belangrijkste sponsors van het team met een campagne die compleet waardeloos wordt.
Hier tegenover staat natuurlijk nog steeds Mario "Not my fault" Theissen...
Schumacher, stomme kl**t! Deze race zal voor eeuwig de analen in gaan als dé race waarin Schumacher zijn titel vergooid heeft...
Ik ben al jaren een grote fan van hem, maar dit is toch onbeschrijflijk, zo'n kinderlijke fout. Ik ben eens benieuwd wat hij morgen gaat presteren. In de punten zal hij wel eindigen, maar in plaats van een tiental punten, zullen het er eerder nu een tweetal zijn die hij op Alonso kan goedmaken.
D_W (dissapointed)
Mja, zijn er eigenlijk beelden va die inhaalactie? Ik wil de straf niet in twijfel trekken hé, maar, misschien wist hij op dat moment nog niet dat er een rode vlag was? Of anders kende hij de regel niet?
Dat van inhalen onder rode vlag is sowieso verboden aangezien het erger is dan een gele en een er bij een gele vlag niet mag ingehaald worden il ik toch weerleggen. Een gele vlag is in een bepaalde zone, in die zone is het verboden om in te halen, een rode vlag is over de hele baan, dat ligt dus anders, want je betekent aan de andere kant van de baan geen direct gevaar hé.
Eén van de snelste kwali rondjes die ik ooit gezien heb, wat een geweldige ronde van MS.
Nu hopen dat de straf wegvalt, al lijkt me die kans eerder klein.
Anders zit Alonso morgen na de start al bij Schumacher. In het beste geval zal de Duitser volgens mij een viertal punten goedmaken ipv de kans op tien die hij had.
Schumacher gaat morgen Nigel Mansell achterna. Net als de Brit zal hij winnen. Winnen zeg ik u!
Volgens Schumacher zijn de beelden beschikbaar, dus moeten die ergens online zijn of komen.
Uit het gesprek met Schumacher zou Alonso Schumacher gedwongen hebben om in te halen onder rood.
Het spelletje word hard gespeeld...
Spijtige domme fout van Schumacher, hij kon enorm veel goed gemaakt hebben dit weekend. Maar het was toch wel een flitsende snelle ronde die hij neergezet heeft, dus hij laat zijn hoofd er niet bij hangen en gaat er gewoon voor. Met zijn 11de startplaats is de schade nog min of meer beperkt, al bij al valt het nog mee denk ik.
Volgens MS heeft Alonso met opzet hem doen vertragen om hem zo een straf aan te smeren. Ik ben benieuwd naar de beelden...
Citaat van: FerrariMan op 05 augustus 2006 - 16:08:06
Volgens MS heeft Alonso met opzet hem doen vertragen om hem zo een straf aan te smeren. Ik ben benieuwd naar de beelden...
Ik ook, maar Schumacher mag zich daar niet laten aan vangen.
Citaat van: Schumi nr1 op 05 augustus 2006 - 16:15:41
Citaat van: FerrariMan op 05 augustus 2006 - 16:08:06
Volgens MS heeft Alonso met opzet hem doen vertragen om hem zo een straf aan te smeren. Ik ben benieuwd naar de beelden...
Ik ook, maar Schumacher mag zich daar niet laten aan vangen.
Neen, maar wat moet je doen als een wagen met opzet extreem vertraagt? Je kan er toch moeilijk achter blijven en uiteindelijk samen stilvallen?
Kunnen we uit de snelle laatste sessie concluderen dat iedereen op 3 stops staat? Het viel in ieder geval op dat de tijden uit de derde sessie niet moesten onderdoen aan de tijden van de andere sessies, die met lege tanks gereden worden ...
Citaat van: Schumi 2006 op 05 augustus 2006 - 16:31:53
Citaat van: Schumi nr1 op 05 augustus 2006 - 16:15:41
Citaat van: FerrariMan op 05 augustus 2006 - 16:08:06
Volgens MS heeft Alonso met opzet hem doen vertragen om hem zo een straf aan te smeren. Ik ben benieuwd naar de beelden...
Ik ook, maar Schumacher mag zich daar niet laten aan vangen.
Neen, maar wat moet je doen als een wagen met opzet extreem vertraagt? Je kan er toch moeilijk achter blijven en uiteindelijk samen stilvallen?
Daarom dat ik de beelden graag eens zou zien, het was trouwens niet enkel Alonso die hij ingehaald heeft maar ook nog een andere rijder voor zover ik het begrepen heb.
Sjah, is er iemand die de beelden wel live gezien heeft? Coockie? Of Mikacouli? Die volgden vroeger toch elke sessie als ik me niet vergis.
Torro Rosso krijgt 300 toeren meer in de kwalificatie vanaf deze middag. Ze zouden teveel hinder vinden van de V10.
bron: http://formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10066
Uit de oude doos, http://video.google.com/videoplay?docid=-8309469147649375802
Het is niet zijn eerste keer, daarom zal hij deze keer wel gestraft zijn...
Ik dacht dat ze op RTL zeiden dat de beelden nog niet waren vrijgegeven door de FIA...
Citaat van: Raikkie op 05 augustus 2006 - 18:02:26
Ik dacht dat ze op RTL zeiden dat de beelden nog niet waren vrijgegeven door de FIA...
Ze zouden inmiddels als wel zijn vrijgegeven maar ze mogen nog niet op internet komen.
Een beschrijving van het incident volgens een andere F1 site:
Onboard met Robert Kubica rijdt de Pool naar de voorlaatste bocht toe, waar hij Fernando Alonso op zijn weg vindt die aanzienlijke trager rijdt. Eens bij Alonso aangekomen vertraagt de Renault-rijder nog meer. Dat is het moment waarop Michael Schumacher passeert langs de rechterkant, buitenom in de bocht waarna de Duitser rechts aanhoudt om de pits in te gaan. Nadat Schumacher Alonso gepasseerd is, versnelt de Renault-rijder opnieuw waarna hij ook de pits ingaat.
Bron: F1club.be
Kon shumi dan niet gewoon ook keihard de remmen ingegaan zijn ? Het waren toch maar vrije trainingen ? Of zpu die dan zijn wagen beschadigen ? Ik denk persoonlijk dat op die mannier Niet Shumi maar wel Alonso nog een keer gestrafd zou worden. Nu heeft hij pech dat Alonso het misschien uitgelokt heeft maar hij met zen ogen open erin getrapt is. Langs de 1ne kant smerig van alonso voor de te doen langs de andere kant slim gezien en dom van Shumi
Franky
P.s. Ik ben Franky, pas 24 geworden en ben een Ferrari fan. Mij maakt het niet uit wie er wint Massa of Shumi als ze maar winnen.
Sinds wanneer mogen er beelden op het net komen? ;)
http://www.youtube.com/watch?v=KzFD_aEVeAY
Dat was inderdaad, meer dan dom...
Ook al hangt Fernando het kindje uit, je mag je zo niet laten vangen
Inderdaad dom, en Alonso is het wss aan de stewards gaan melden ...
Citaat van: Olav18 op 05 augustus 2006 - 23:51:58
http://www.youtube.com/watch?v=KzFD_aEVeAY
Een duidelijke "uitlokking" van Alfonso gdvdme! >:(
Vanaf het moment dat Michael passeerd gaat hij weer op het gas. Ik hoop dat de Spanjaard crasht bij de start.
Maar vooral ook dom van Schumi, zelfs Kubica, die zijn eerste Formule 1-race rijdt, trapte er niet in.
Het circuit is trouwens behoorlijk nat nu bij de GP2.
Ik dacht dat het droog ging blijven? Zou leuk zijn als het eindelijk eens ging regenen :P
Om twee uur zal het wel weer droog zijn.
t'Zou nog wel eens leuk zijn inderdaad.
Lang geleden dat we nog eens een regenrace hebben gezien.
En de actie van Schumi was uiteraard ook niet slim,maar ik blijf er bij dat die toreador het uitlokte.
t'Is zoals Bernie zei: het zijn idioten.
Citaat van: SaffierFM op 06 augustus 2006 - 11:03:31
t'Is zoals Bernie zei: het zijn idioten.
Hij spaart ze wel niet. Hij heeft zit echter wel juist. Het is dom van beide maar eigenlijk zijn het ook maar mensen en mss dacht shumi helemaal niet na over de gevolgen. Enfin. Nu hebben ze beide een handicap. Laten we hopen op een regenrace dan zien we nog een actie. Hopelijk gebeuren er geen erge crashes vandaag maar een beetje actie ( inhalen ed mag wel )
Laatste regenrace was Spa-Francorchamps vorig seizoen. Laat ons hopen dat we er vandaag ook eentje te zien krijgen :).
Citaat van: Franky op 06 augustus 2006 - 11:08:42
Citaat van: SaffierFM op 06 augustus 2006 - 11:03:31
t'Is zoals Bernie zei: het zijn idioten.
Hij spaart ze wel niet. Hij heeft zit echter wel juist. Het is dom van beide maar eigenlijk zijn het ook maar mensen en mss dacht shumi helemaal niet na over de gevolgen. Enfin. Nu hebben ze beide een handicap. Laten we hopen op een regenrace dan zien we nog een actie. Hopelijk gebeuren er geen erge crashes vandaag maar een beetje actie ( inhalen ed mag wel )
Welkom ;)
Crashes mogen er wel zijn, zolang ze maar geen erge gevolgen hebben (blessures of dergelijke).
ik zag net dat et regende in Hongarije, ook op de baan, dus het word weer een vette race
ja maar zoals de meeste races zal het tegen de start wel weer opgedroogd zijn. tis altijd zo :(
Krijgt Schumacher dezelfde straf als Alonso voor dat??? Er klopt toch iets niet hoor...
Bwaja... uitlokken of niet? Het is vooral Schumacher die hier in de fout gaat. Provoceren hoort nu eenmaal bij de hedendaagse sport (he Meert ;)). Wel leuk dat Alonso zijn drift ook eens laat zien, kan alleen maar goed zijn voor de hedendaagse F1.
PS seffens een regenrace, dan wordt Michelin weer mooi te kakken gezet.
Ze starten op intermediates, eindelijk eens zien wie de beste regenband heeft. Hoewel, echt regenis het natuurlijk nog niet... Hopelijk binnenkort een plensbui erin, kan dan ook spannend worden ivm de pitstop :P
Ineens heb ik geen zin meer in regenweer :-\ Wat een catastrofe!!! Na zo een goede start had ik toch beter verwacht hoor!
Michael Schumacher gaat niet winnen. Niet winnen zeg ik u! :(
Helaas, ik kan dit niet ontkennen, hij gaat gewoonweg 10 punten verliezen denk ik :(
Gedubbeld dadelijk en byebye WCC.
Schade Schumi alles ist vorbei, alles ist vorbei, alles ist vorbei!
Citaat van: Tim C op 06 augustus 2006 - 14:40:57
Schade Schumi alles ist vorbei, alles ist vorbei, alles ist vorbei!
Het vel niet verkopen voor de beer geschoten is he :P p6 shumi
Als hij deze GP wint verf ik mijn haar rood!
Nog 25 ronden en we kennen de haarkleur van Tim :)
Hopelijk wint de F1 Hunk en niet Mr Reuzewenkbrauw...
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Sorry aan alle Alonso-fans :) Maar dit is gewoon zalig ;D ;D ;D
Citaat van: Raikkie op 06 augustus 2006 - 15:28:11
Sorry aan alle Alonso-fans :) Maar dit is gewoon zalig ;D ;D ;D
Jammer he
En het was zijn fout nog niet zeg. Spijtig voor hem maar een technische fout van de pitcrew. Ik denk dat er iemand slecht ga slapen bij renault
Schumacher neemt het Kimi risico, die banden gaan misschien niet houden...
Fingers crossed
Citaat van: Tim C op 06 augustus 2006 - 15:10:48
Als hij deze GP wint verf ik mijn haar rood!
Er rijdt geen enkele vrouw mee, dus zal er sowieso een
hij winnen :P Bel je kapper al maar ;)
Ik volg de race maar half vanwege omstandigheden, maar kan iemand ff uitleggen wat FA heeft geforceerd? Iig, tis zalig :P
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
En net dan valt hij uit :( :(
Een probleem met het sturen ofzo? Ik weet niet, het is misserabel...
Proficiat Jenson ;D Super :D
Jammer van Schumi >:( en Kimi :'(
Idioten bij Ferrari, hoe kan iemand nu zo dom zijn om niet voor de zekere punten te gaan? Op zijn minst terug komen tot 6 PUNTEN!!!!!!! Bende dommerikken, de hele wereld wist wat er moest gedaan worden, behalve het Ferrari kamp..
De horror hoe kan het in godsnaam ??
Iemand een idee wat er mis is ?
Citaat van: FerrariMan op 06 augustus 2006 - 15:55:33
Idioten bij Ferrari, hoe kan iemand nu zo dom zijn om niet voor de zekere punten te gaan? Op zijn minst terug komen tot 6 PUNTEN!!!!!!! Bende dommerikken, de hele wereld wist wat er moest gedaan worden, behalve het Ferrari kamp..
Met de banden was er toch niets mis ?
Citaat van: Franky op 06 augustus 2006 - 15:56:35
Citaat van: FerrariMan op 06 augustus 2006 - 15:55:33
Idioten bij Ferrari, hoe kan iemand nu zo dom zijn om niet voor de zekere punten te gaan? Op zijn minst terug komen tot 6 PUNTEN!!!!!!! Bende dommerikken, de hele wereld wist wat er moest gedaan worden, behalve het Ferrari kamp..
Met de banden was er toch niets mis ?
Gezien de omstandigheden kunnen de banden wel indirect de oorzaak van zijn opgave zijn. Schumacher heeft in zijn strijd met DLR héél veel van zijn Ferrari geëist (zie maar het rechte stuk) én twee keer de chicane moeten afsnijden. Waarschijnlijk heeft de Ferrari het daardoor begeven.
Schumacher bewijst vandaag eens te meer wel dat hij en hij alleen op dit moment de beste is in de F1. In de gegeven omstandigheden zo onder de druk recht blijven, chapeau...
Daarom zou ik hem bij zijn laatste stop (met het nog half natte circuit) al droge banden gegeven hebben. Het was dan wel even schaatsen geweest, maar Schum had het wel gered en hij zou op het einde zelfs nog in de buurt van Button kunnen zijn gekomen.
Vanaf dat je kon zien dat DLR grote happen uit MS zijn voorsprong begon te nemen hadden ze bij Ferrari op zeker moeten spelen. Na een domme tijdsstraf nu weer het dommere denkwerk. Deze kans krijgen ze niet meer snel en met nog een handvol races te gaan had dit het sleutelmoment MOETEN zijn. Ik hoop dat ze er allemaal de hele nacht van wakker liggen.
Amaai, on,gelooflijke race. Het was weer een race die we éénmaal om de drie jaar tegenkomen.
Ik ben zeer blij dat Jenson eindelijk zijn eerste overwinning heeft behaald, zo een getalenteerd rijder, die na meer dan 100 GP's nog steeds overwinningsloos was, dat moest veranderen en is veranderd :)
Spijtig van Schumi, hij kon nu eindelijk punten terugnemen en dan heeft hij een probleem met zijn stuurstang, heowel we het nooit zullen weten wat het juiste probleem was. Maar ik zou toch gelijk met de anderenveranderd hebben van banden, mss dat hij dan terug kon komen op de La Rosa en Heidfeld en mss in het slechtste geval nog vierde was geëindigd. Maarja, ik ben al zeer blij dat Alonso ook heeft moeten opgeven. Op naar Turkije, mss dat Schumi daar kan terugkomen op Fernando.
Ik vond Ferrari wel teleurstellend in de regen.
Waren het de banden wel want voor een achterband geef je toch niet op?
Schumacher bewijst vandaag eens te meer wel dat hij en hij alleen op dit moment de beste is in de F1. In de gegeven omstandigheden zo onder de druk recht blijven, chapeau...
Had al Alonso dat probleem niet gekend, dan had Shumi geen ruiken er aan.
Het saaiste circuit word waarschijnlijk de beste van 2006, wat een sensatie.
Toch een mooi podium é.
Citaat van: Tim C op 06 augustus 2006 - 16:10:04
Waren het de banden wel want voor een achterband geef je toch niet op?
Ik denk dat de stuurrichting gebroken was, want hij wel veel moeite om nog een bocht te nemen.
Maar stel dat hij gefinished was, ging hij zijn plaats dan behouden? Want in die achterbanden zat er bijna niks van groeven.
Citaat van: bogief1 op 06 augustus 2006 - 16:10:10
Had al Alonso dat probleem niet gekend, dan had Shumi geen ruiken er aan.
Maakt niets uit. Op regenbanden op een droge rijlijn rondenlang voor een opzittende DLR blijven, chapeau. Ik zie het mr. Arrogance nog niet doen, die kan alleen maar winnen als werkelijk àlles meezit.
Citaat van: bogief1 op 06 augustus 2006 - 16:10:10
Had al Alonso dat probleem niet gekend, dan had Shumi geen ruiken er aan.
Had het niet geregend dan had Renault er al helemaal geen ruiken aan...
Plaats behouden zou niet mogelijk zijn geweest, maar als hij nu gewoon door had gereden had ie nog wel een puntje kunnen pakken denk ik ...
Pracht van een race en meer zal ik niet zeggen, want het is hier al gezegd :).
Ze waren er op la deux gisteren al over aan het grappen, dat Michael echt solidair is in zn titelstrijd tov Fernand
Fernand krijgt straftijd, geen paniek fernand, ik zorg wel dat ik ook straftijd krijg
Fernand heeft pech in de race en vallt uit
Geen paniek Fernand, ....
;D
wel mooie race, t'moeten nie altijd dezelfde idioten zijn
ik wel. ik ben blij dat alonso uitgevallen is maar nu heeft schumacher niks bijgewonnen. als ze de kans hebben dan verprutsen het dan weer. die banden moesten al 20 ronden gewisseld geweest zijn maar nee ze blijven maar op die regenbanden rijden
Das gleiche Spiel eine Runde später: Nick Heidfeld attackierte Schumacher an derselben Stelle. Die beiden Deutschen berührten sich und Schumacher musste seinen Ferrari nach einem furiosen Kampf in der Box abstellen...
...gebrochene spurstange... zusammenstoss mit nick! Thanx Raikkie ;)
In het duel tussen Heidfeld en Schumacher zouden beide heren mekaar geraakt hebben en daardoor is Schumi z'n stuurstang stuk gegaan. Schumi beseft dat hij misschien op safe had moeten rijden, maar haalt in een interview aan dat hij altijd wil blijven aanvallen.
Het heeft in iedergeval niets Alonsoiaans
Citaat van: Tim C op 06 augustus 2006 - 16:49:03
Het heeft in iedergeval niets Alonsoiaans
Neen, maar toch heeft Ferrari serieus geblunderd. Indien Schumacher binnen was gekomen voor slicks, had hij misschien 1 of 2 plaatsen verloren, maar dan had hij nog een gouden zaak gedaan. Ik begrijp de keuze van Brawn en co echt niet.
Schitterende race. Ik voelde me precies terug begin jaren '80. :)
Ik hoor hier weer veel woorden als 'indien', 'als', enz... Feit is dat Kimi de stijlbonus krijgt, Fernando zijn titel bijna kwijtgespeeld had en dat ze bij Ferrari de slechtste beslissingen ooit hebben genomen.
Wat een dijk van een race. Zoals al eerder geschreven, dit zie je maar om de drie jaar. Spanning maar toch ook enig leedvermaak... ;) :-[
Ik ben blij voor Jenson.... Kijk maar --> :)
Citaat van: Alan Blues op 06 augustus 2006 - 17:20:23
Schitterende race. Ik voelde me precies terug begin jaren '80. :)
Ik hoor hier weer veel woorden als 'indien', 'als', enz... Feit is dat Kimi de stijlbonus krijgt, Fernando zijn titel bijna kwijtgespeeld had en dat ze bij Ferrari de slechtste beslissingen ooit hebben genomen.
Wat een dijk van een race. Zoals al eerder geschreven, dit zie je maar om de drie jaar. Spanning maar toch ook enig leedvermaak... ;) :-[
Ik ben blij voor Jenson.... Kijk maar --> :)
ok nu weer 3 jaar wachten tot nog zo'n race dus 3 jaar zagen dat het weer saaie wedstrijden zijn, maar ja dan kan ferrrari hopelijk geen oerstomme blunders slaan
Massa was op droogweerbanden .7 sneller dan de rest. Schumacher had op dezelfde banden nog wel voor het podium kunnen vechten. Dommerikken.
Toen Heidfeld de pits in dook had hij een raam van 2 ronden om dat ook te doen, na die twee ronden was het gokken. Gegokt en verloren...
Kort samengevat: Prachtrace, verdiende overwinning voor Button en Schumacher heeft hier wellicht zijn titel verspeeld. Op naar Turkije en hopelijk zien we daar ook een dijk van een race.
Citaat van: FerrariMan op 06 augustus 2006 - 17:40:07
Massa was op droogweerbanden .7 sneller dan de rest. Schumacher had op dezelfde banden nog wel voor het podium kunnen vechten. Dommerikken.
Ik snap ook niet dat een team als Ferrari, dat we toch kennen als de beste op vlak van strategie, zo'n blunder maakt...
Jean Todt zal niet goed slapen....
Citaat van: robbert op 06 augustus 2006 - 16:43:22
ik wel. ik ben blij dat alonso uitgevallen is maar nu heeft schumacher niks bijgewonnen. als ze de kans hebben dan verprutsen het dan weer. die banden moesten al 20 ronden gewisseld geweest zijn maar nee ze blijven maar op die regenbanden rijden
Is misschien een idee, maar als hij heidfeld niet had geraakt was hij 4de geworden en als hij dan in de pits was gegaan was hij waarschijnlijk rond de 5de plaats gekomen, dat risico hebben ze dan genomen, maar dat met Heidfeld is gewoon pech..... kan gebeuren....
maar toen Alonso uit viel, schreeuwde ik door de kamer vol vreugde, toen MS uit viel schreeuwde ik vol verdriet... het is echt zwaar jammer...maar er zijn nog 5 wedstrijden
Van een tikje met een andere coureur gaat de stuurkolom echt niet breken hoor. Tenzij je een héle zwakke stuurkolom hebt.
Citaat van: Alan Blues op 06 augustus 2006 - 17:20:23
Schitterende race. Ik voelde me precies terug begin jaren '80. :)
Ik hoor hier weer veel woorden als 'indien', 'als', enz... Feit is dat Kimi de stijlbonus krijgt, Fernando zijn titel bijna kwijtgespeeld had en dat ze bij Ferrari de slechtste beslissingen ooit hebben genomen.
Wat een dijk van een race. Zoals al eerder geschreven, dit zie je maar om de drie jaar. Spanning maar toch ook enig leedvermaak... ;) :-[
Ik ben blij voor Jenson.... Kijk maar --> :)
Dat was ook de eerste gedachte die in me opkwam! Niet alleen de race was 'legendarisch', het hele weekend zorgde voor een spektakel dat we al lang niet meer in de F1 hadden gezien.
Wat zagen we:
De FIA die oorlog voert met de marshalls en Renault omtrent de schokdempers.
Alonso die tijdens de kwalificatie zijn frustraties niet onder controle kan houden en Doornbos dan maar even een break test geeft. Briatore die weer alle complottheorieën bovenhaalt...leve de Calimero's!
Schumacher die op z'n oude dag nog bewijst dat hij even dom als snel kan zijn ;).
Regen en inhaalmanoeuvres op het saaiste circuit allertijden.
Een flitsende start van beide titelkandidaten.
Een eerste anti-climax voor Ferrari omdat de intermediates van Bridgestone bijlange niet zo goed zijn als de Michelins van Renault. Massa die blijkbaar nog geen cursus regenrijden heeft gehad...tjonge jonge wat een zielige opvolger van Barrichello.
Button die stiletjes naar voren sluipt. Raikkonen die secuur aan de leiding rijdt, maar Alonso die korter en korter komt.
Alonso neemt de leiding en lijkt op weg naar zijn 2 wereldtitel...temeer omdat Schumacher en zijn Ferrari minder snel vooruit gingen dan een doordeweekse 2chevaux.
Raikkonen die blijft verder rijden op dezelfde banden, Ferrari bleek later deze techniek nog niet helemaal onder de knie te hebben. Eindelijk wat geluk voor Schumacher...zijn intermediates blijken pijlsnel te zijn op een...droog wegdek.
Scott Speed die zich even belachelijk maakt voor de hele wereld...I need slicks man!...later overigens nog eens grandioos overgedaan door El Schuiveador.
Schumacher takes position 3...Schumacher slaagt erin De la Rosa gedurende lange tijd achter zich te houden, wat een spektakel :o. Ferrari gokt en verliest...dramatic in der box.
Button rijdt ondertussen al een tijdje op de eerste plaats en verzilvert zijn eerste overwinning! De la Rosa pakt een mooie tweede plaats en wordt gevolgd door Heidfeld op 3. Een nooit gezien podium!
En zelfs een Pool pakte in zijn eerste race punten...Ku-Bi-Tsja is the name!
Citaat van: Doefie op 06 augustus 2006 - 18:38:42
Van een tikje met een andere coureur gaat de stuurkolom echt niet breken hoor. Tenzij je een héle zwakke stuurkolom hebt.
Wat mogelijk het geval was doordat hij eerder de chicane had moeten afsnijden.
Wat een weekend. Mooiste race van het jaar op het saaiste circuit.
De straf van Alonso was zeker terecht, die van Schumacher net iets minder omdat het uitgelokt werd door FA (hij had eerder nog een extra straf moeten krijgen)
Button verdiende zeker eens een overwinning en nu is het dan zover.
Alonso maakte een supergoeie indruk en zonder dat probleem had hij wss gewonnen, wat was ik ;D ;D toen hij uitviel.
Ik dacht echt dat de titel binnen was, maar nee MS moest het weer eens verprutsen. Waarom geen droogweerbanden, waarom risico's nemen om PDLR en NH voor te willen blijven ::)
Hij deed echt de slechtste zaak van het weekend. Maar ja, we zien nu dat Ferrari er staat en als McLaren ook nog vooraan meedoet, kan alles nog.
En ben ik de enige die echt genoten heeft van het commentaar van Bas Leinders?
Ik vond het echt top :)
die situatie met Speed met zijn droge banden 'YES YES YES',iamend van het team zegt dat hij nig 2 ronden moet buiten blijven,Bas: 'NO NO NO' ;D
Citaat van: Lender op 06 augustus 2006 - 19:51:11
En ben ik de enige die echt genoten heeft van het commentaar van Bas Leinders?
Ik vond het echt top :)
die situatie met Speed met zijn droge banden 'YES YES YES',iamend van het team zegt dat hij nig 2 ronden moet buiten blijven,Bas: 'NO NO NO' ;D
Ik heb pas echt genoten van de commentaar op ITV, Anthony Davidson en de andere reporter gingen gewoon uit hun dak toen Jenson over de meet kwam. Over de commentaar op ITV heb ik echter nooit te klagen, ze leven zich altijd enorm in de race.
Citaat van: Schumi nr1 op 06 augustus 2006 - 19:55:46
Citaat van: Lender op 06 augustus 2006 - 19:51:11
En ben ik de enige die echt genoten heeft van het commentaar van Bas Leinders?
Ik vond het echt top :)
die situatie met Speed met zijn droge banden 'YES YES YES',iamend van het team zegt dat hij nig 2 ronden moet buiten blijven,Bas: 'NO NO NO' ;D
Ik heb pas echt genoten van de commentaar op ITV, Anthony Davidson en de andere reporter gingen gewoon uit hun dak toen Jenson over de meet kwam. Over de commentaar op ITV heb ik echter nooit te klagen, ze leven zich altijd enorm in de race.
Dat is inderdaad juist, maar je moet erbij nemen dat ze wel een Britse bril op hebben. Maar los daarvan, een uitstekende omkadering, en uitstekend commentaar.
zonder wijfel de mooiste race van 2006....Button die uiteindelijk zijn eerste race wint...schitterend
ik weet niet of ik het goed heb gezien, maar Alonso heeft Schumi ingehaald onder een gele vlag situatie...
Kubica gaat zijn achtste plek verliezen wegens te licht bevonden. Hierdoor schuiven Massa en MS één plaats op.
Het gat is nu dus nog tien punten in het WDC en 7 punten in het WCC.
Toch nog iets positiefs uit dit rotweekend gehaald. Mentaal belangrijk, indien Alonso volgende race nul scoort kan MS gelijk komen.
Citaatik weet niet of ik het goed heb gezien, maar Alonso heeft Schumi ingehaald onder een gele vlag situatie...]Citaat
Je hebt het heel goed gezien, ik heb het ook gezien dat hij buiten schumacher een pak andere wagens inhaalde, enkel heeft zowel de regie als de fia stewards het niet gezien
Citaat van: Kirabi op 06 augustus 2006 - 18:26:07
Citaat van: robbert op 06 augustus 2006 - 16:43:22
ik wel. ik ben blij dat alonso uitgevallen is maar nu heeft schumacher niks bijgewonnen. als ze de kans hebben dan verprutsen het dan weer. die banden moesten al 20 ronden gewisseld geweest zijn maar nee ze blijven maar op die regenbanden rijden
Is misschien een idee, maar als hij heidfeld niet had geraakt was hij 4de geworden en als hij dan in de pits was gegaan was hij waarschijnlijk rond de 5de plaats gekomen, dat risico hebben ze dan genomen, maar dat met Heidfeld is gewoon pech..... kan gebeuren....
maar toen Alonso uit viel, schreeuwde ik door de kamer vol vreugde, toen MS uit viel schreeuwde ik vol verdriet... het is echt zwaar jammer...maar er zijn nog 5 wedstrijden
ik sprong recht. kwas lijk een halve zot toen ik alonso opeens daar zag staan
Citaat van: Alan Blues op 06 augustus 2006 - 18:08:15
Ik snap ook niet dat een team als Ferrari, dat we toch kennen als de beste op vlak van strategie, zo'n blunder maakt...
Jean Todt zal niet goed slapen....
Misschien was het een beslissing van Schumacher, niet van het team.
Het enige positieve uit dit weekend (buiten het ene puntje) is de gedrevenheid van de Duitser, niet opgeven, geen compromissen, niet op safe. Achteraf gezien was het wel ongelooflijk dom. Maar stel... STEL dat het hem gelukt was die derde plaats te houden. Het waren 3 ronden, hij heeft De la Rosa langer kunnen tegenhouden. Ik kan dus, op een manier, de beslissing wel begrijpen. De kans was er, al was ze klein.
Er wordt altijd gezegd dat de piloten teveel op safe spelen en geen risico's willen nemen. Vandaag reed er eentje rond die het toch gedurfd heeft om risico's te nemen. Grote risico's want er staat een WK op het spel.
Zaten we allemaal niet op het puntje van onze stoel toen die McLaren achter die Ferrari hing? Hebben we niet genoten van die laatste ronden in die gehandicapte Ferrari? Dachten we zelf niet bij elk rondje dat De la Rosa er niet voorbij kon, dat wat onmogelijk leek misschien toch niet zo onmogelijk was?
Dom? Ja, achteraf. Maar de Duitser heeft ballen.
Ow ja ... 7 seconden per ronde ... iemand bij Bridgestone verdient zweepslagen.
Citaat van: McChouffe op 06 augustus 2006 - 23:38:00
Citaat van: Alan Blues op 06 augustus 2006 - 18:08:15
Ik snap ook niet dat een team als Ferrari, dat we toch kennen als de beste op vlak van strategie, zo'n blunder maakt...
Jean Todt zal niet goed slapen....
Misschien was het een beslissing van Schumacher, niet van het team.
Dit las ik op een ander forum:
Tevens zei Ross Brawn dat Michael vroeg om droogweer banden maar Ferrari zij dat hij buiten moest blijven.
Citaat van: McChouffe op 06 augustus 2006 - 23:38:00
Citaat van: Alan Blues op 06 augustus 2006 - 18:08:15
Ik snap ook niet dat een team als Ferrari, dat we toch kennen als de beste op vlak van strategie, zo'n blunder maakt...
Jean Todt zal niet goed slapen....
Misschien was het een beslissing van Schumacher, niet van het team.
Het enige positieve uit dit weekend (buiten het ene puntje) is de gedrevenheid van de Duitser, niet opgeven, geen compromissen, niet op safe. Achteraf gezien was het wel ongelooflijk dom. Maar stel... STEL dat het hem gelukt was die derde plaats te houden. Het waren 3 ronden, hij heeft De la Rosa langer kunnen tegenhouden. Ik kan dus, op een manier, de beslissing wel begrijpen. De kans was er, al was ze klein.
Er wordt altijd gezegd dat de piloten teveel op safe spelen en geen risico's willen nemen. Vandaag reed er eentje rond die het toch gedurfd heeft om risico's te nemen. Grote risico's want er staat een WK op het spel.
Zaten we allemaal niet op het puntje van onze stoel toen die McLaren achter die Ferrari hing? Hebben we niet genoten van die laatste ronden in die gehandicapte Ferrari? Dachten we zelf niet bij elk rondje dat De la Rosa er niet voorbij kon, dat wat onmogelijk leek misschien toch niet zo onmogelijk was?
Dom? Ja, achteraf. Maar de Duitser heeft ballen.
Ow ja ... 7 seconden per ronde ... iemand bij Bridgestone verdient zweepslagen.
Inderdaad: 'als', 'indien', 'mocht',...
Er is heel straf gereden, en MS heeft ook een pracht van een race gereden. Maar het mocht niet op die manier eindigen voor een team met zo veel ervaring...
Maar zoals je zegt, ik heb genoten van deze race. Bvb. Hoe FA inhaalde aan de uitenkant van de bocht... Meesterlijk!!
Enkel jammer van het Kimi incident. Stom race feit, misverstand, foute inschatting, maar ô zo jammer... :-\
top moment: De La Rosa tegen Ron Dennis na de finish
"you do your job on the wall, I'm here in the car and I know what I'm doing"
straks de herhaling nog eens tegoei beluisteren
ik heb inderdaad ook genoten van Bas zijn commentaar en heb erg gelachen op dat moment. Ik vondt de commentaar deze week zelf van een hoger niveau als anders. Normaal lezen ze gewoon af wat de life timing ze zegt en deze heb ik ook naast me staan dus ja... maar deze keer echt nuttige dingen zoals over die extrem regenbanden etc.
Citaat van: Lender op 06 augustus 2006 - 19:51:11
En ben ik de enige die echt genoten heeft van het commentaar van Bas Leinders?
Ik vond het echt top :)
die situatie met Speed met zijn droge banden 'YES YES YES',iamend van het team zegt dat hij nig 2 ronden moet buiten blijven,Bas: 'NO NO NO' ;D
Basje had beter gezwegen. ;D Na 2 ronden en 33 spins kwam Speedeken alweer binnen om intermediate-banden te halen.
YES YES YES :D
Het is toch wel jammer coor Kubica dat hij te licht was, voor een 1ste race deed hij het echt goed... maarja nu heeft schumacher weer 1 puntje :P
Het rode vlag-incident (http://rapidshare.de/files/28447100/hungary_incident_msc_red_flag.mpg) van Schumacher.
Citaat van: Doefie op 07 augustus 2006 - 12:07:42
Het rode vlag-incident (http://rapidshare.de/files/28447100/hungary_incident_msc_red_flag.mpg) van Schumacher.
Was al geplaatst ;) Was dom om zich ermee te laten vangen, maar ach ja, in de race had het niet veel verschil gemaakt denk ik. Schumi was goed weg, maar de pret was van korte duur...
Oef, ik ben al niet de enige die hier zot zitten doen heeft toen Alonso uitviel :P
Ondanks dat ik MS fan ben, moet ik toch eerlijk zeggen dat ik blij ben dat het zo gelopen. Want als MS derde of vierde zou zijn geworden en hij zou nog wereldkampioen worden, dan gaan de criticzasters zeggen dat hij het allemaal aan deze uitvalbeurt te danken heeft en niet de rechtvaardige wereldkampioen is. Maar ALS hij nu nog wereldkampioen zou worden, heeft hij het allemaal zelf geflikkerd, zonder hulp van Alonso zijn uitvalbeurt.
Citaat van: KVDracer op 07 augustus 2006 - 17:35:53
Oef, ik ben al niet de enige die hier zot zitten doen heeft toen Alonso uitviel :P
Ondanks dat ik MS fan ben, moet ik toch eerlijk zeggen dat ik blij ben dat het zo gelopen. Want als MS derde of vierde zou zijn geworden en hij zou nog wereldkampioen worden, dan gaan de criticzasters zeggen dat hij het allemaal aan deze uitvalbeurt te danken heeft en niet de rechtvaardige wereldkampioen is. Maar ALS hij nu nog wereldkampioen zou worden, heeft hij het allemaal zelf geflikkerd, zonder hulp van Alonso zijn uitvalbeurt.
Mja, de criticasters kunnen zo veel zeggen, ze vergeten altijd de andere ant van het verhaal, nl dat Schumacher al meer dan 1 keer was uitgevallen dit seizoen...
Citaat van: Schumi 2006 op 07 augustus 2006 - 19:57:54
Citaat van: KVDracer op 07 augustus 2006 - 17:35:53
Oef, ik ben al niet de enige die hier zot zitten doen heeft toen Alonso uitviel :P
Ondanks dat ik MS fan ben, moet ik toch eerlijk zeggen dat ik blij ben dat het zo gelopen. Want als MS derde of vierde zou zijn geworden en hij zou nog wereldkampioen worden, dan gaan de criticzasters zeggen dat hij het allemaal aan deze uitvalbeurt te danken heeft en niet de rechtvaardige wereldkampioen is. Maar ALS hij nu nog wereldkampioen zou worden, heeft hij het allemaal zelf geflikkerd, zonder hulp van Alonso zijn uitvalbeurt.
Mja, de criticasters kunnen zo veel zeggen, ze vergeten altijd de andere ant van het verhaal, nl dat Schumacher al meer dan 1 keer was uitgevallen dit seizoen...
De criticasters kunnen, eerlijk gezegd, mijn rug op als Schumacher het wk wint :)
Citaat van: Eric op 06 augustus 2006 - 20:31:04
zonder wijfel de mooiste race van 2006....Button die uiteindelijk zijn eerste race wint...schitterend
ik weet niet of ik het goed heb gezien, maar Alonso heeft Schumi ingehaald onder een gele vlag situatie...
KLopt, maar volgens mij hing de gele vlag heel ergens anders op de baan en niet daar waar Alonso Schumi inhaalde. Alleen bij rood mag je nergens meer inhalen.
Wat een geweldige race trouwens. Alonso reed ijzersterk de 1e 20 ronden of zoiets. Had enkele geweldige inhaalacties. Mooi podium trouwens, is weer eens wat ander. Helaas heb ik de actie van Heidfeld op Schumi ff gemistn, wat is er nou eigenlijk gebeurt??
Citaat van: McChouffe op 07 augustus 2006 - 20:04:40
Citaat van: Schumi 2006 op 07 augustus 2006 - 19:57:54
Citaat van: KVDracer op 07 augustus 2006 - 17:35:53
Oef, ik ben al niet de enige die hier zot zitten doen heeft toen Alonso uitviel :P
Ondanks dat ik MS fan ben, moet ik toch eerlijk zeggen dat ik blij ben dat het zo gelopen. Want als MS derde of vierde zou zijn geworden en hij zou nog wereldkampioen worden, dan gaan de criticzasters zeggen dat hij het allemaal aan deze uitvalbeurt te danken heeft en niet de rechtvaardige wereldkampioen is. Maar ALS hij nu nog wereldkampioen zou worden, heeft hij het allemaal zelf geflikkerd, zonder hulp van Alonso zijn uitvalbeurt.
Mja, de criticasters kunnen zo veel zeggen, ze vergeten altijd de andere ant van het verhaal, nl dat Schumacher al meer dan 1 keer was uitgevallen dit seizoen...
De criticasters kunnen, eerlijk gezegd, mijn rug op als Schumacher het wk wint :)
ja van mij ook. en ja schumacher is meer dan 1 keer uitgevallen. maar let op nu gaan de criticasters zeggen als schumacher wk wordt dat het te danken is aan de dempers dat renault moets demonteren dus ze gaan toch wat verzinnen. ik noem dan zulke mensen die niet tegen hun verlies kunnen en altijd commentaar moeten weten
Citaat van: robbert op 07 augustus 2006 - 23:17:52
Citaat van: McChouffe op 07 augustus 2006 - 20:04:40
Citaat van: Schumi 2006 op 07 augustus 2006 - 19:57:54
Citaat van: KVDracer op 07 augustus 2006 - 17:35:53
Oef, ik ben al niet de enige die hier zot zitten doen heeft toen Alonso uitviel :P
Ondanks dat ik MS fan ben, moet ik toch eerlijk zeggen dat ik blij ben dat het zo gelopen. Want als MS derde of vierde zou zijn geworden en hij zou nog wereldkampioen worden, dan gaan de criticzasters zeggen dat hij het allemaal aan deze uitvalbeurt te danken heeft en niet de rechtvaardige wereldkampioen is. Maar ALS hij nu nog wereldkampioen zou worden, heeft hij het allemaal zelf geflikkerd, zonder hulp van Alonso zijn uitvalbeurt.
Mja, de criticasters kunnen zo veel zeggen, ze vergeten altijd de andere ant van het verhaal, nl dat Schumacher al meer dan 1 keer was uitgevallen dit seizoen...
De criticasters kunnen, eerlijk gezegd, mijn rug op als Schumacher het wk wint :)
ja van mij ook. en ja schumacher is meer dan 1 keer uitgevallen. maar let op nu gaan de criticasters zeggen als schumacher wk wordt dat het te danken is aan de dempers dat renault moets demonteren dus ze gaan toch wat verzinnen. ik noem dan zulke mensen die niet tegen hun verlies kunnen en altijd commentaar moeten weten
Dan breng je hen er gewoon van op de hoogte dat Feri die dempers ook heeft moeten verwijderen hé ;)
Euh... Heeft hier iemand kritiek gegeven op Ferrari of zo?? ??? ???
We gedragen ons eens en krijgen zonder reden de volle laag??
Citaat van: Alan Blues op 08 augustus 2006 - 17:15:14
Euh... Heeft hier iemand kritiek gegeven op Ferrari of zo?? ??? ???
We gedragen ons eens en krijgen zonder reden de volle laag??
Wie is 'ons' en waar krijgen jullie de volle laag?
Ik krijg gewoon de indruk dat al wie niet voor Ferrari is een kriticaster is... Wat lang niet zo is...
Citaat van: Alan Blues op 08 augustus 2006 - 17:39:21
Ik krijg gewoon de indruk dat al wie niet voor Ferrari is een kriticaster is... Wat lang niet zo is...
Dat beweert volgens mij toch niemand. Het is gewoon zo dat er na het wk wel altijd iemand is (of dat nu hier op het forum, een andere website, een krant, ...is doet er niet toe) die gaat beweren dat iemand (Alonso, Schumacher, Hakkinen, Villeneuve, ...) onterecht wereldkampioen is geworden. Het gaat dus om zo'n mensen.
Citaat van: McChouffe op 08 augustus 2006 - 17:46:13
Citaat van: Alan Blues op 08 augustus 2006 - 17:39:21
Ik krijg gewoon de indruk dat al wie niet voor Ferrari is een kriticaster is... Wat lang niet zo is...
Dat beweert volgens mij toch niemand. Het is gewoon zo dat er na het wk wel altijd iemand is (of dat nu hier op het forum, een andere website, een krant, ...is doet er niet toe) die gaat beweren dat iemand (Alonso, Schumacher, Hakkinen, Villeneuve, ...) onterecht wereldkampioen is geworden. Het gaat dus om zo'n mensen.
Er is nog nooit iemand in de geschiedenis van de F1 onterecht wereldkampioen geworden.
Behalve dan vorig jaar...
Even voor de duidelijkheid er bij zeggen, want ik denk dat er een beetje kortzichtigheid uit voort kan komen, dat Raikkonen duidelijk met kop en schouders de beste was en dat Renault de beste wagen had.
Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 20:09:21
Behalve dan vorig jaar...
Even voor de duidelijkheid er bij zeggen, want ik denk dat er een beetje kortzichtigheid uit voort kan komen, dat Raikkonen duidelijk met kop en schouders de beste was en dat Renault de beste wagen had.
Complete onzin. Alonso reed het hele jaar sterk. De McLaren was in het tweede deel van het seizoen de snelste auto. Raikonnen reed ook een sterk jaar, maar Alonoso pakte zijn kans en de titel terecht. Schumacher heeft ook lange tijd geprofiteerd van de beste auto, als een ander dat dan doet pakt ie meteen onterecht de titel. Wat een onzin.
Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 20:09:21
Behalve dan vorig jaar...
Even voor de duidelijkheid er bij zeggen, want ik denk dat er een beetje kortzichtigheid uit voort kan komen, dat Raikkonen duidelijk met kop en schouders de beste was en dat Renault de beste wagen had.
Maar dat is nu eenmaal F1 hé Tim ;) Je hebt een combinatie rijder-wagen. Beide moeten goed zijn, anders win je niet, je kan niet ontkennen dat Alonso niet goed gereden heeft. McLaren kwam te laat, het seizoen begint in maart, in augustus/september pas met een goede wagen op de proppen komen is nu eenmaal te laat. Alonso heeft dat jaar verdiend gewonnen. Hij rijdt F1 op zijn manier, 100% op safe, sja, 1 van de redenen waarom ik denk dat hij dit jaar niet zal winnen...
Voila. Beste rijder van het veld akkoord, maar dan moet je een geweldige wagen hebben vanaf de eerste seconden tot de laatste. Neem het voorbeeld van Gilles Villeneuve: waarom is die nooit wereldkampioen geworden. Hij was zes jaar lang met voorsprong de allerbeste. Hij is de enige coureur in de geschiedenis die een titel verdiende zonder er eentje te krijgen. De andere 26 verdienden het wel, anders wordt je geen wereldkampioen.
Simpel :)
Citaat van: scho0634 op 08 augustus 2006 - 21:28:49
Schumacher heeft ook lange tijd geprofiteerd van de beste auto, als een ander dat dan doet pakt ie meteen onterecht de titel.
Je moet jezelf de vraag stellen of ik met 1 woord over Schumacher heb gerept :P
Je kan Alonso met zijn rijstijl bezwaarlijk een groot kampioen noemen...
Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 21:45:25
Citaat van: scho0634 op 08 augustus 2006 - 21:28:49
Schumacher heeft ook lange tijd geprofiteerd van de beste auto, als een ander dat dan doet pakt ie meteen onterecht de titel.
Je moet jezelf de vraag stellen of ik met 1 woord over Schumacher heb gerept :P
Je kan Alonso met zijn rijstijl bezwaarlijk een groot kampioen noemen...
Heb je de afgelopen GP gemist??
De 23 er voor gezien? ;)
Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 21:45:25
Citaat van: scho0634 op 08 augustus 2006 - 21:28:49
Schumacher heeft ook lange tijd geprofiteerd van de beste auto, als een ander dat dan doet pakt ie meteen onterecht de titel.
Je moet jezelf de vraag stellen of ik met 1 woord over Schumacher heb gerept :P
Je kan Alonso met zijn rijstijl bezwaarlijk een groot kampioen noemen...
Een groot kapioen is hij zeker niet en zal hij zeker niet worden, maar hij is verleden jaar wel verdiend kampioen geworden. Heeft een heel seizoen door goed gepresteerd en reed constant. Dit jaar vind ik dat MS hem verdiend, als je ziet naar zijn vechtlust de laatste races en dan op zijn leeftijd. Alonso is 13 jaar jonger ofziets en heeft nu al zo geen vechtlust meer.
Citaat van: KVDracer op 08 augustus 2006 - 22:31:38
Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 21:45:25
Citaat van: scho0634 op 08 augustus 2006 - 21:28:49
Schumacher heeft ook lange tijd geprofiteerd van de beste auto, als een ander dat dan doet pakt ie meteen onterecht de titel.
Je moet jezelf de vraag stellen of ik met 1 woord over Schumacher heb gerept :P
Je kan Alonso met zijn rijstijl bezwaarlijk een groot kampioen noemen...
Een groot kapioen is hij zeker niet en zal hij zeker niet worden, maar hij is verleden jaar wel verdiend kampioen geworden. Heeft een heel seizoen door goed gepresteerd en reed constant. Dit jaar vind ik dat MS hem verdiend, als je ziet naar zijn vechtlust de laatste races en dan op zijn leeftijd. Alonso is 13 jaar jonger ofziets en heeft nu al zo geen vechtlust meer.
Vind je? Het probleem is vaak als je de beste auto hebt, dat je voorop rijd en weinig vechtlust kan en hoeft te laten zien. Hij pakte vroeg in het seizoen een grote voorsprong en heeft die geconsolideerd. Dat is prima. Als je wat verder naar achteren staat wordt het een ander verhaal en zal je moeten aanvallen. Ik vind het knap dat Alonso zo constant presteerd op zo'n jonge leeftijd. Vreemd dat je nu al gaat roepen dat dit geen groot kampioen kan worden. Van de grote talenten die de afgelopen 4,5 jaar in de F1 zijn gekomen (Button, Montoya Raikonnen, Massa en Alonso) heeft hij het tot dusver het beste gedaan. Tuurlijk komt dat mede door de opkomst van Renault, maar met name Montoya, Massa en Button hebben toch laten zien veel minder constant te zijn.
Je kan hem toch moeilijk verwijten dat hij profiteerd van een goede auto. Senna, Schumacher, Hakkinen en Prost hebben dat ook jaren gedaan. Michael Schumacher is zich idd knap aan het terugvechten dit seizoen. Maar de races die hij won hoefde hij ook niet op de baan continu aan te vallen. Alonso toonde, toen het moest, in Hongarije volgens mij voldoende vechtlust. Verder zal het mij een worst wezen wie de titel pakt, ben allang blij dat het eindelijk weer eens spannend is.
Alonso heeft bij mij voor 100% afgedaan toen hij vlak voor Monaco zei: "Ik hoef hier niet te winnen."
Een kampioen die niet hoeft te winnen, hoeft van mij ook geen kampioen te zijn...
Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 23:08:32
Alonso heeft bij mij voor 100% afgedaan toen hij vlak voor Monaco zei: "Ik hoef hier niet te winnen."
Een kampioen die niet hoeft te winnen, hoeft van mij ook geen kampioen te zijn...
Ik meng mij niet meer in discussies, maar dit moet ik gewoon zeggen:
/me applaudisseert voor Tim C
Citaat van: scho0634 op 08 augustus 2006 - 21:28:49
Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 20:09:21
Behalve dan vorig jaar...
Even voor de duidelijkheid er bij zeggen, want ik denk dat er een beetje kortzichtigheid uit voort kan komen, dat Raikkonen duidelijk met kop en schouders de beste was en dat Renault de beste wagen had.
Complete onzin. Alonso reed het hele jaar sterk. De McLaren was in het tweede deel van het seizoen de snelste auto. Raikonnen reed ook een sterk jaar, maar Alonoso pakte zijn kans en de titel terecht. Schumacher heeft ook lange tijd geprofiteerd van de beste auto, als een ander dat dan doet pakt ie meteen onterecht de titel. Wat een onzin.
Alonso reed sterk?
nou valt nog wel mee want die had gewoon zooo veel geluk... als raikonnen niet zo vaak was uitgevallen, dan was het hele jaar anders gegaan
is dat geluk voor Alonso of stommiteiten van Kimi en/of McLaren
als hij verhuist zullen we het weten, maar (als Ferrari fan) "houd ik mijn hart vast"
Citaat van: Jasper op 08 augustus 2006 - 23:33:23
Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 23:08:32
Alonso heeft bij mij voor 100% afgedaan toen hij vlak voor Monaco zei: "Ik hoef hier niet te winnen."
Een kampioen die niet hoeft te winnen, hoeft van mij ook geen kampioen te zijn...
Ik meng mij niet meer in discussies, maar dit moet ik gewoon zeggen:
/me applaudisseert voor Tim C
Hierin volg ik ook voor 100%
Citaat van: scho0634 op 08 augustus 2006 - 22:49:54
Citaat van: KVDracer op 08 augustus 2006 - 22:31:38
Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 21:45:25
Citaat van: scho0634 op 08 augustus 2006 - 21:28:49
Schumacher heeft ook lange tijd geprofiteerd van de beste auto, als een ander dat dan doet pakt ie meteen onterecht de titel.
Je moet jezelf de vraag stellen of ik met 1 woord over Schumacher heb gerept :P
Je kan Alonso met zijn rijstijl bezwaarlijk een groot kampioen noemen...
Een groot kapioen is hij zeker niet en zal hij zeker niet worden, maar hij is verleden jaar wel verdiend kampioen geworden. Heeft een heel seizoen door goed gepresteerd en reed constant. Dit jaar vind ik dat MS hem verdiend, als je ziet naar zijn vechtlust de laatste races en dan op zijn leeftijd. Alonso is 13 jaar jonger ofziets en heeft nu al zo geen vechtlust meer.
Vind je? Het probleem is vaak als je de beste auto hebt, dat je voorop rijd en weinig vechtlust kan en hoeft te laten zien. Hij pakte vroeg in het seizoen een grote voorsprong en heeft die geconsolideerd. Dat is prima. Als je wat verder naar achteren staat wordt het een ander verhaal en zal je moeten aanvallen. Ik vind het knap dat Alonso zo constant presteerd op zo'n jonge leeftijd. Vreemd dat je nu al gaat roepen dat dit geen groot kampioen kan worden. Van de grote talenten die de afgelopen 4,5 jaar in de F1 zijn gekomen (Button, Montoya Raikonnen, Massa en Alonso) heeft hij het tot dusver het beste gedaan. Tuurlijk komt dat mede door de opkomst van Renault, maar met name Montoya, Massa en Button hebben toch laten zien veel minder constant te zijn.
Je kan hem toch moeilijk verwijten dat hij profiteerd van een goede auto. Senna, Schumacher, Hakkinen en Prost hebben dat ook jaren gedaan. Michael Schumacher is zich idd knap aan het terugvechten dit seizoen. Maar de races die hij won hoefde hij ook niet op de baan continu aan te vallen. Alonso toonde, toen het moest, in Hongarije volgens mij voldoende vechtlust. Verder zal het mij een worst wezen wie de titel pakt, ben allang blij dat het eindelijk weer eens spannend is.
Van die grote kampioenen moet je nu ook wel zeggen dat Button en Massa nog niet in staat zijn geweest om te laten zien wat ze kunnen. Button heeft eerst bij Williams gereden, waar hij knap gereden heeft, maar het was het eerste jaar van BMW, waardoor er nog wat kinderziektes waren bij de motor. Daarna Benetton/Renault, toen ze nog met hun 111° motor aan het experimenteren waren, waardoor hij ook enkel maar kon rijden om wat punten, net als zijn teammaat. En bij BAR heeft hij zijn teamgenoten toch al mooi naar huis gereden, onder andere een ex-wereldkampioen. Dus vind ik niet dat hij het slecht doet, aangezien het materiaal waar hij mee rijdt.Hij heeft tot voor dit seizoen altijd met privé teams gewerkt, waar het budget wel lager ligt als bij een fabrieksteam.
En Massa, die heeft twee jaartjes Sauber achter de rug en is nu aan zijn eerste Ferrari jaar bezig, waar iedereen weet dat hij in dienst moet rijden van MS.
Het enige waar ik het bij Alonso moeilijk mee heb is dat hij nooit echt voor een plek. Dit weekend heeft hij veel inhaalmaneuvers gedaan, maar wanneer hij echt moet vechten voor een plek zal hij nooit iets proberen. Verleden jaar reed MS achter Alonso in de GP van San Marino, MS was steeds een gaatje aan het proberen vinden. Dit jaar waren de rollen omgekeerd en heb ik Alonso nooit echt één actie zien ondernemen om hem voorbij te gaan.
Misschien ben ik ook niet echt voor Alonso en eerder pro Button omdat ik iemand ken die met beiden in de karting heeft samengewerkt en daarvan al vele verhalen heb gehoord, maar ik zie toch liever Button rijden als Alonso. , bij genaamd Droopy ;) (http://mtaz.free.fr/images%20sources/Droopy/droopy_1.jpg)
Alonso krijgt de kuren die Schumacher in zijn jongere jaren bezat, net als Senna en Piquet en nog enkelen. Namelijk de "iedereen moet opzij want ik ben hier"-mentaliteit. Het enige verschil is dat die anderen wel om een positie durfden vechten, iets wat Alonso niet doet. Hij zet zo meer de lijn voort die bij een Stewart begon : ook een zesde plaats levert punten op. Stewart, Lauda, Prost, Hill een klein beetje, en nu Alonso.
Citaat van: Doefie op 09 augustus 2006 - 18:48:46
Alonso krijgt de kuren die Schumacher in zijn jongere jaren bezat, net als Senna en Piquet en nog enkelen. Namelijk de "iedereen moet opzij want ik ben hier"-mentaliteit. Het enige verschil is dat die anderen wel om een positie durfden vechten, iets wat Alonso niet doet. Hij zet zo meer de lijn voort die bij een Stewart begon : ook een zesde plaats levert punten op. Stewart, Lauda, Prost, Hill een klein beetje, en nu Alonso.
Heb jij die tijden allemaal actief meegemaakt? Of heb je dat ergens gelezen...