Zoals jullie weten is eer een nieuwe A1 bollide van ferrari. Er was sprake dat er een A2 race zou komen voor de rookies, echter hoor je hier niks meer van.
Weten jullie hoe dat zit?
De geluiden van de nieuwe A1 zijn wel vet..
http://a1gp.autoalbum.nl/cars/64/videos/55 (http://a1gp.autoalbum.nl/cars/64/videos/55)
A2 komt er nog wel in de toekomst, dat zullen lokale kampioenschappen worden in landen met weinig autosport historie om daar talent te zoeken.
Vandaag de nieuwe AutoVisie in de brievenbus. Een gesprekje met Jan Lammers, eigenaar van A1GP Holland. Het is nog niet bekend wie de wagen gaat besturen. Bleekemolen, Doornbos en vd Zande zijn de 3 opties. Bij Doornbos zit het vast hoe het nieuwe voetbalracen gaat verlopen. Hij vind het ook vreemd dat Albers niets laat horen. Lammers begrijpt niet echt wat die Albers in de DTM doet. Dus afwachten.
Ik denk dat het niet veel verschil maakt of je nu in de DTM of in de A1GP zit, het zijn allebei klasses voor rijders die op een zijspoor zitten en niet (meer) hogerop zullen geraken...
Niet van Hulkenberg, Premat enz. gehoord Jasper?? Maar Lammers schrijft letterlijk in AutoVisie, in citeer: Ik ben er trouwens verbaasd over dat Christijan Albers ons de afgelopen maanden niet heeft gebeld. Ik zie wat onduidelijke ambities bij hem in de DTM. Ik ook, van de F1 in een 3de rangs Audi A4 schiet ook niet op in de DTM.
Citaat van: janke op 28 augustus 2008 - 19:43:32
Niet van Hulkenberg, Premat enz. gehoord Jasper??
Nope.
Nico Hulkenberg klinkt mij wel bekend: vorig jaar heeft hij nog getest voor Williams.
Albers weer in het team van Lammers? Die belt echt niet na het vorige debacel.
Citaat van: Martin op 28 augustus 2008 - 20:35:17
Albers weer in het team van Lammers? Die belt echt niet na het vorige debacel.
Moet je me even helpen, in welk team van Lammers heeft hij gereden en welk debacle???
Citaat van: Supermariobros op 28 augustus 2008 - 20:06:16
Nico Hulkenberg klinkt mij wel bekend: vorig jaar heeft hij nog getest voor Williams.
Is testcoureur 2008 bij Williams. Heb je zelf in het F1 Pits nieuws gezet op 14-12-2007. ;) 2007 was Nakajima testcoureur. Verder:
2005, winnaar Formule BMW.
2006, winnaar A1GP.
2007, winnaar F3 kampioenschap en winnaar Masters of F3 op Zolder.
Ik ga weer naar Zandvoort voor het derde jaar op rij, ik vind de A1 de mooiste klasse die er is. Ik raad dan ook alle Belgen aan om eens naar Zandvoort af te zakken, ookal doet er geen Belgisch team mee. De races worden zonder meer weer spektakel, en de sfeer op de duinen is subliem, dat vind je bij andere autosport evenementen zelden.
Over Hilkenberg ben ik nog neit zeker. Deed het Vorig jaar? best goed ja, maar het is en blijft de A1GP, waar ik zelf niet van onder de indruk ben als ik eer lijk ben.
Laat hem eerst maar in de GP2 wat bewijzen.
De A1GP start volgende week op Zandvoort. Het is daarbij wel erg jammer dat alle auto's nog steeds niet klaar zijn! Heb ook ergens gelezen dat team Duitsland (de kampioen nota bene) zichzelf heeft terug getrokken. Ik meende toch dat het team van Willi Weber was...
Nederland staat op pole!! :)
Monaco staat 5e!
En er zijn toch 15 van de 17 auto's kunnen kwalificeren, morgen rijden ze vrijwel zeker alle 17.
Uitspraak van Jan Lammers na de problemen met het stuur van Bleek:
"Het is net een dronken aap met een machinegeweer."
Ik vond het best wel een aangename race. Duval is volgens mij één van de grote titelkandidaten, samen met misschen Carroll of wie weet zelfs een Fauzy? Afwachten wat de Engelsen gaan doen :)
Ik vergeet elke keer de race te kijken. Heb laatste wel de A1GP van Zandvoort gedownload, maar weet niet echt heel erg spannend vind ik het allemaal niet meer. Of was het nou die supervoetbalformula legaue die ik zag?
A1GP verhuist van Zandvoort naar Assen (http://www.dvhn.nl/nieuws/sport/article4705430.ece/A1_Grand_Prix_naar_Assen). Doodzonde. Assen is geen ideaal circuit van auto's, en Zandvoort is natuurlijk geweldig. Zonde...
Assen heeft, buiten de Formule 1, wel een wat grotere naam dan Zandvoort. Bijvoorbeeld de Champcars. Ik vind het niet zonde, ik moet het nog allemaal eens zien.
De Champcars stellen niks meer voor.. Ik vind Assen een motor baan, niets voor auto's. Zandvoort is veel meer geschikt.
Citaat van: 0634 op 17 mei 2009 - 10:43:13
De Champcars stellen niks meer voor.. Ik vind Assen een motor baan, niets voor auto's. Zandvoort is veel meer geschikt.
Nee, want ze zijn samengevoegd met de Indycars ::). Ik denk dat in Assen zeker een mooie(re) race dan in Zandvoort kan worden opgebouwd.
Citaat van: 0634 op 17 mei 2009 - 10:43:13
De Champcars stellen niks meer voor.. Ik vind Assen een motor baan, niets voor auto's. Zandvoort is veel meer geschikt.
Volgens mij bekijk je het niet objectief en ga je te hard uit van je vooringestelde gedachte door de TT en andere motoraces. Maar dat is dan mijn mening natuurlijk :)
Ik heb de circuits eens gewoon bekeken en naast elkaar gelegd:
zandvoort (http://maps.google.be/maps?hl=nl&q=Circuit%2C%20Zandvoort%202041%20Zandvoort%2C%20Noord-Holland%2C%20Nederland&sourceid=navclient-ff&rlz=1B3GGGL_nlBE312BE312&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl)
assen (http://maps.google.be/maps?hl=nl&q=TT-Circuit%20Assen%2C%20Assen%209405%20Assen%2C%20Drenthe%2C%20Nederland&sourceid=navclient-ff&rlz=1B3GGGL_nlBE312BE312&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl)
Volgens mij zijn beide circuits geschikt voor auto-races. Enkele lange rechte stukken, enkele trage bochten en wat snellere bochten. Maar als je dan gaat kijken naar formule-wagens, waarbij downforce toch wel enorm belangrijk is, dan lijkt Assen me zelfs beter geschikt dan Zandvoort. Zandvoort, met zijn oneindige aaneenkoppelingen van lange bochten, die het lastig maken om in te halen lijkt me een minder circuit voor wagens zoals in de A1.
En dan zijn er nog de faciliteiten, blijkbaar is zandvoort verouderd, wat wil je dan? Uiteraard wil een top-evenement een deftige omgeving, blijkbaar iets waar Zandvoort tekort schiet.
Ik zie eerlijk gezegd geen enkele reden om niet te verhuizen.
Het probleem bij Assen is dat de baan smaller is dan Zandvoort, hierdoor is inhalen voor auto's moeilijker. Maar dat de faciliteiten op Assen wat beter zijn is ook weer waar...
Citaat van: gloudiesaurus op 17 mei 2009 - 12:01:46
Het probleem bij Assen is dat de baan smaller is dan Zandvoort, hierdoor is inhalen voor auto's moeilijker. Maar dat de faciliteiten op Assen wat beter zijn is ook weer waar...
Dat maakt het inhalen misschien inderdaad wel wat moeilijker, alleszins riskanter, zeker bij trage bochten. Maar aangezien er genoeg lange rechte stukken zijn, lijkt me het niet onoverkomelijk.
Nee niet onoverkomelijk maar Zandvoort blijft toch meer een autosportcircuit. Al is Zandvoort voor de A1GP of Formule 3 eigenlijk ook niet geschikt, races daar zijn meestal saaie optochten...
Seizoensopener A1GP geschrapt
De A1GP heeft de seizoensopener van volgende week in Australië geschrapt. Reden is de financiële crisis, die ook in de autosport heeft toegeslagen.
Ferrari wilde geen motoren leveren, omdat de organisatie niet kon voldoen aan de financiële verplichtingen richting de fabrikant.
over en uit voor A1GP? Net als GP2 Asia series, etc...
Citaat van: Beco op 19 oktober 2009 - 08:37:23
over en uit voor A1GP? Net als GP2 Asia series, etc...
Er zijn toch ook veel te veel van deze zogenaamde opstapklasse's,wie kan er jong talent nu nog volgen en meten ze rijden toch nooit tegen elkaar. Beter dat er maar 1 overblijft en dat het echte talent dan kan doorstromen naar de f1.
A1GP is toch eerder een klasse voor ex-"jong talent" dan voor echt jong talent? :)
Ook voor verloren talent. Zie Verstappen en Doornbos. ::)
Citaat van: Jasper op 21 oktober 2009 - 11:46:44
A1GP is toch eerder een klasse voor ex-"jong talent" dan voor echt jong talent? :)
Nog maar eens een bewijs dat er teveel klasse's zijn,ik wist niet eens wat A1 GP nu weer net was.
A1GP ambieert ook niet om een klasse te zijn met vergeten namen hoor, alleen IS het dat gewoon. :D
A1GP is op zich geen opstapklasse... Maar er zijn er gewoon teveel. GP2 Azie is zo goed als dood en lees net in een magazine dat ook de Formula Master zijn beste tijd inmiddels wel gehad heeft (bijna geen teams meer over voor volgend seizoen)
Formule Renault, Formule 3, GP2, etc. is al meer als genoeg ;)
En nu beginnen ze volgend jaar met GP3. Er zijn inderdaad veel te veel race klasses. A1GP heeft een paat talenten gehad, maar meestal was het een wanhoopsdaad van rijders om zich toch nog proberen in de kijker te rijden.
Nico Hulkenberg en Nelson Piquet... maar zij hadden de stempel talent al voordat ze in A1GP kwamen. En om nu te zeggen dat de A1GP ze veel verder hielp? Met ervaring misschien maar beiden hadden aan GP2 veel en veel meer denk ik. In ieder geval qua status bij de F1-teams.
Zeker, er zijn teveel klasse's. Maar het betekent wel dat een nieuw coureur wat makkelijker een kans heeft om zich in the picture te rijden. Vallen er wat klasse's af dan word dat zeker minder. Er zijn dan niet genoeg stoeltjes.
Citaat van: janke op 26 oktober 2009 - 22:30:48
Zeker, er zijn teveel klasse's. Maar het betekent wel dat een nieuw coureur wat makkelijker een kans heeft om zich in the picture te rijden. Vallen er wat klasse's af dan word dat zeker minder. Er zijn dan niet genoeg stoeltjes.
Het zou beter zijn als er minder stoeltjes zijn. Zo kan het sponsorgeld ook naar minder rijders gaan en zitten ze dus financieel zo krap niet meer. Uiteraard is het niet zo dat een sponsor plots van rijder gaat veranderen omdat hij niet naar een andere klasse gaat, maar uiteindelijk blijft het aantal sponsoren voor autosport beperkt, hoe minder rijders het nodig hebben, hoe meer er echt ook kunnen doorstoten.
En nog maar eens een eenzittersklasse erbij:
http://www.autosport.be/news/2009/11/14/AutogpMeestLucratieveRaceSerieInEuropa
Waarom toch?
Citaat van: Schumi 2009 op 15 november 2009 - 14:35:49
En nog maar eens een eenzittersklasse erbij:
http://www.autosport.be/news/2009/11/14/AutogpMeestLucratieveRaceSerieInEuropa
Waarom toch?
Is geen nieuwe klasse, dit is gewoon het Euro F3000 kampioenschap onder een nieuwe naam. reden dit jaar ook al met de oude A1GP wagens.
Hoop dat A1 deze crisis toch overleeft, want het is verruit de meest spectaculiare open wheel klasse ter wereld. Nergens zie je meer inhaalacties (superleague formula komt in de buurt)
Ah, ze bestonden dus al, mijn excuses :) Maar ze waren blijkbaar toch niet tevreden met de naam die ze hadden, niet zo succesvol denk ik dan. Ik vind toch dat er eigenlijk te veel klasses zijn om goed te zijn. Het zou mijn inziens beter zijn moesten er meer echt niveaus bestaan, zodat de top dus telkens doorgroeit. Zaken als Superleague Formula zijn leuk om zien, maar als je kijkt welke piloten erin zitten, merendeel afdankertjes...
Terug naar vroeger met duidelijke opstaplijnen (Formule Ford of Formule Opel Lotus, Formule 3, Formule 2 / 3000, Formule 1) zou veel beter zijn. Zo heb je tenminste degelijke startvelden en komen de talenten zowieso naar boven. Nu heb je in de ene klasse 10 deelnemers, de andere 8, de andere 20, de andere 16, ... smijt die bij elkaar en je hebt pas een race :-) Maar nee, nu wilt elke constructeur "zijn" raceklasse en wordt het meer show dan racen.
Citaat van: Doefie op 16 november 2009 - 01:22:44
Terug naar vroeger met duidelijke opstaplijnen (Formule Ford of Formule Opel Lotus, Formule 3, Formule 2 / 3000, Formule 1) zou veel beter zijn. Zo heb je tenminste degelijke startvelden en komen de talenten zowieso naar boven. Nu heb je in de ene klasse 10 deelnemers, de andere 8, de andere 20, de andere 16, ... smijt die bij elkaar en je hebt pas een race :-) Maar nee, nu wilt elke constructeur "zijn" raceklasse en wordt het meer show dan racen.
Exact wat ik bedoel :)