Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Topics - Maikel0230

#61


Officiele naam GP: 2013 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix
Baan: Yas Marina Circuit
locatie: Yas Island, Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten (VAE )
Baanlengte: 5.554 km
Raceafstand: 55 rondes, 305,355 km
Ronde Reccord: 1:40.279 - Sebastian Vettel (2009, Red Bull Racing)
Winnaar 2012: Kimi Räikkönen, Lotus F1 Team
Snelste Ronde 2012: 1:43.964 - Sebastian Vettel, Red Bull Racing

Winaarslijst   
2009 Sebastian Vettel - Red Bull Racing
2010 Sebastian Vettel - Red Bull Racing
2011 Lewis Hamilton -   Vodafone McLaren Mercedes
2012 Kimi Räikkönen -   Lotus F1 team

Vrijdag 01 november
VT1   10:00 - 11:30
VT2   14:00 - 15:30

Zat 02 november
VT3   11:00 - 12:00
Qua   14:00

Zon 03 november
Race   14:00
#62


Baan: Buddh International Circuit
Baanlengte: 5.137 km
Raceafstand: 60 rondes, 308.220 km


Vrijdag 25 oktober

VT1   06:30 - 08:00
VT2   10:30 - 12:00

Zat 26 oktober
VT3   07:30 - 09:00
Qua   10:30

Zon 27 oktober
Race   10:30

Winnaar 2012: Sebastian Vettel, Red Bull Racing

Snelste ronde: 1:27.249 - Sebastian Vettel (2011, Red Bull Racing)

#63
Marktplaats / Nico Hulkenberg
08 oktober 2013 - 20:33:09
Moesten er mensen zo onder de indruk zijn van Nico Hulkenberg na zijn race in Korea, Sauber gaf na Monza 50% korting (voor P5 dus) op alle mechandising van N.Hulkenberg en nu 60% (voor P4 dus). Vermoed dat ze dat materiaal kwijt willen omdat hij volgend jaar ongetwijfeld voor een ander team zal rijden.



Ik ga me denk ik een petje of een sweater kopen want 60% korting is toch wel nice.
#64



Baan: Suzuka International Racing Course
Baanlengte: 5.807
Raceafstand: 53 rondes, 307.471 km



Vrijdag 11 oktober
VT1   03:00 - 04:30
VT2   07:00 - 19:30

Zat 12 oktober

VT3   04:00 - 05:30
Qua   07:00

Zon 13 oktober

Race   08:00

Winnaar 2012: Sebastian Vettel, Red Bull Racing

Snelste ronde: 1:39.605 - Kimi Räikkönen  (2005, West McLaren Mercedes)




Spanning, dramatiek, snel en historisch, dat is waar Suzuka allemaal om draait.
#65


Baan: Korea International Circuit
Baanlengte: 5.615
Raceafstand: 55 rondes, 309.155 km

Vrijdag 4 oktober
VT1   03:00 - 04:30
VT2   07:00 - 19:30

Zat 5 oktober
VT3   04:00 - 05:30
Qua   07:00

Zon 6 oktober
Race   08:00

Winnaar 2012: Sebastian Vettel, Red Bull Racing

Snelste ronde: 1:39.605 -  (2011, Red Bull Racing)

#66
Andere Autosport / Formula E topic
10 september 2013 - 20:24:27
Formula E seizoen 2014–15

Deze serie zal in September 2014 voor het eerste van start gaan. Het kampioenschap zal bestaan uit 10 teams en 10 races. De kalender is op dit moment nog provisioneel en zal in december 2013 officieel bevestigd worden.

De auto - Spark-Renault SRT_01E




Zoals je wel zou verwachten is dit een auto die 100% word aangedreven door een elektrische motor. Dus de wagen heeft nul emissies en is de eerste in zijn soort. De auto is gebouwd door een nieuw bedrijf, namelijk Spark Racing Technology in samenwerking met chassisbouwer Dallara. Het chassis is zo aerodynamisch ontworpen om inhalen te verbeteren.

De elektrische motor en de elektronica word geleverd door McLaren Electronics Systems terwijl Williams Advanced Engineering de batterijen zal leveren. De motor komt uit op 200kw wat ongeveer een 270pk zou beteken. De versnellingsbak is een gewone sequentiële bak geleverd door Hewland met vaste ratios in tegenstelling tot die uit de F1, dit doet men om kosten te besparen.

De integratie van al deze systemen zal worden overzien door de partner van het kampioenschap, namelijk Renault.

Terwijl Michelin Verantwoordelijk zal zijn voor de banden. Michelin heeft een universele band ontwikeld die bij zowel droog als regenweer zal kunnen gebruikt worden. Dit natuurlijk ook weer om kosten te kunnen uitsparen. De banden zijn trouwens ook uniek omdat ze op 18 inch velgen gemonteerd zullen worden. Iets wat Michelin ook zou willen als ze ooit in de formule 1 zouden terugkeren. Geen ander open wheel klasse hanteert dat maat velg.



De 10 Teams

e.dams Renault Formula E Team


1.Nicolas Prost
2.Sébastien Buemi
Citaate.dams is a brand new team developed specically for Formula E. Based just outside Le Mans, France, the squad is a joint venture between two of the biggest names in European motorsport - Jean-Paul Driot, founder of top single-seater team Dams and racing legend Alain Prost, a four-time Formula One World Champion. With almost 25 years' experience, Jean-Paul has led his squad to numerous team and driver titles including International F3000, A1GP, Auto GP, GP2 and Formula Renault 3.5. Meanwhile, Prost is one of the world's most successful and experienced drivers with four F1 titles (1985, 86, 89 & 93), 51 Grand Prix victories and 108 podiums to his name.
- TrulliGP Formula E Team


1.Jarno Trulli
2.Michela Cerruti
CitaatJarno Trulli is one of the most experienced drivers in the history of Formula 1, competing in 256 Grand Prix and placing third on the all-time entry list. He is also a business entrepreneur in a number of fields including fine Italian wine and real estate. With this business spirit Jarno entered Formula E and faces the biggest challenge of his life driving for a brand new team. He is convinced that bringing his name to the series is an opportunity to show that Formula E is at the forefront of developing future technologies through the challenge of motorsport.
Amlin Aguri Formula E Team


1.Katherine Legge
2.Antonio Felix da Costa
CitaatAmlin-Aguri is a new British-based international racing team. We believe expertise and knowledge gained from Formula E can be applied to creating eco-conscious technological solutions for future transport needs. Particularly in major urban areas and ultimately influencing the next generation of public and private transport. Amlin is a leading global insurer and reinsurer; expert at complex decision-taking and risk management. The Aguri influence brings Formula 1 heritage with proven technical innovation credentials. Together, we are serious about motorsport, serious about innovation and serious about winning. The team will emulate Amlin's core values of leadership, teamwork, professional excellence and sustainability.
Andretti Autosport Formula E Team


1.Franck Montagny
2. N.N.B.
CitaatBased in Indianapolis and led by racing legend Michael Andretti, Andretti Autosport fields multiple entries in the IZOD IndyCar Series. Andretti Autosport also campaigns multiple cars in Firestone Indy Lights, the Pro Mazda Championship and in the USF2000 National Championship. The company boasts four IZOD IndyCar Series championships (2004, 2005, 2007 and 2012), two Firestone Indy Lights titles (2008 and 2009), one USF2000 championship (2010) and has won the Indianapolis 500 twice (2005 and 2007). The team is the first from the USA giving Formula E three teams from three different continents.
Audi Sport ABT Formula E Team


1.Lucas di Grassi
2.Daniel Abt
CitaatWith five titles to its credit in the DTM alone ABT Sportsline is one of the most successful German teams, which has also achieved victories and titles in GT and endurance racing. Led by Team Principal Hans-Jürgen Abt, the squad is located in Germany's Allgäu region, and will compete under the name of Audi Sport ABT Formula E Team - which is based on the name used in its successful commitment as an Audi factory team in the popular international touring car series DTM. The team's new venture marks a return to the outfit's early Formula outings in the 1990s when ABT scored its initial successes in Formel ADAC and Formula Three.
Dragon Racing Formula E Team

1.Mike Conway
2.N.N.B.

CitaatDragon Racing first began in 2006 under the original banner of Luczo Dragon Racing founded by both Penske and Steve Luczo, Chairman and CEO of Seagate Technologies. In May 2007, they made their debut at the Indianapolis 500 finishing an impressive fifth with Ryan Briscoe. Two years later they completed their first full IndyCar season claiming Rookie of the Year with Raphael Matos. Currently Dragon Racing fields two cars in the IndyCar Series with drivers Sebastian Saavedra and four-time Champ Car World Series champion Sébastien Bourdais. In 2013, Dragon Racing's primary strategic partners were: McAfee, Microsoft, TrueCar, and Chevrolet.  It has operations in Indianapolis, Indiana and is headquartered in Los Angeles, California.
China Racing Formula E Team


1. N.N.B.
2. N.N.B.
CitaatTeam China Racing started in 2004 in Beijing as one of the A1GP Teams, authorised by the Ministry of Sports of China. Led by Steven Lu and Yu Liu, it has competed in several different international racing series including A1GP, Superleague Formula and FIA GT1, and has supported many Chinese drivers such as Qinghua Ma, CongFu Cheng and HopIn Tung. Team China Racing also has rich experience in motorsport operation and management having organised 10 events in Beijing, Shanghai, Chengdu, Zhuhai and Ordos, including two street races in Beijing.
Mahindra Racing Formula E Team


1.Karun Chandhok
2.Bruno Senna
CitaatAlready a major global force in the development and production of electric vehicles through its Mahindra Reva Company, Mahindra Racing is the eighth and only Indian team to race in Formula E. Mahindra Racing is already no stranger to international motor sport, competing in the FIM Moto GP World Motorcycle Racing Championship – the first Indian team to do in 2011. Based in Mumbai, India, Mahindra is a USD 16.2 billion multinational group employing more than 180,000 in over 100 countries.
Venturi Formula E Team


1.Nick Heidfeld
2.Stéphane Sarrazin
CitaatBased in Monaco, the new Venturi Grand Prix Formula E Team has been co-founded by Leonardo DiCaprio and Gildo Pallanca Pastor, founder of pioneering EV manufacturer Venturi Automobiles, together with Bert Hedaya and Francesco Costa. The team is centred around the award-winning actor Leonardo DiCaprio and Venturi Automobiles, a leader in high performance electric vehicles developing a range of sports, urban and utilitarian cars, as well as being the current holders of the world land speed record for an electric vehicle with 495kph (307mph).
Virgin Racing Formula E Team


1.Jaime Alguersuari
2.Sam Brid
CitaatVirgin is a brand that is strongly associated with technology and innovation, and is passionate about developing pioneering technology that can be put to commercial use, in the case of Formula E, directly impacting on cars on the road. The Virgin Racing Formula E Team is headed by Team Principal Alex Tai, who has been directly involved in a number of Virgin's pioneering technology projects in aviation, space and more recently racing, alongside Sir Richard Branson. From the Virgin Atlantic GlobalFlyer to Virgin Galactic, Virgin has pursued activities that push technological and human boundaries and capture people's imagination. We look forward to bringing this spirit, along with the fun, energy and excitement of the Virgin brand, to Formula E, and can't wait to see all the fans in person come September 2014!

De kalender - 10 races



Het Format
Alle rondes van het kampioenschap zullen plaatsvinden op straten circuits over gans de wereld (zoals hierboven aangetoond). Dit zal geen raceweekend zijn, de rondes zullen op één dag plaatsvinden de vrije trainingen, kwalificaties en de race.

Vrije Trainingen
Alle evenementen zullen openen met een oefensessie van een uur. Ze hebben dan twee wagens ter beschikking. Men heeft de volle 200kw/270pk ter beschikking.

Kwalificaties
Tijdens deze sessie hebben de coureurs nog maar 1 wagen ter beschikking. De coureur krijgt maximum 4 ronde, twee getimde rondes plus een outlap en een inlap. De auto's worden een voor een naar buiten gestuurd in de vologorde van de eerste oefensessie. Men heeft opnieuw de volle 200kw/270pk ter beschikking

Race
De races begint met een staande start en zal ongeveer één uur duren. De coureurs moeten verplicht twee keer stoppen om van wagen te wisselen. De motors zijn gelimiteerd tot 133kw/180kp maar er is een 'push-to-pass' systeem' zoals in de IZOD indycars die de motor de volle kracht geeft dus 200kw/270pk. Hoelang en hoeveel keer men dit kan gebruiken moet nog worden bepaald door de FIA.

In ieder geval ben ik benieuwd wat deze serie op de tafel zal brengen.
#67


Baan: Marina Bay Street Circuit
Baanlengte: 5.073 km
Raceafstand: 61 rondes, 309.316 km



Vrijdag 20 september
VT1   12:00 - 13:30
VT2   15:30 - 17:00

Zaterdag 21 september
VT3   12:00 - 13:00
Qua   15:00

Zon 22 september
Race   14:00

Winnaar 2012: Sebastian Vettel, Red Bull Racing

Snelste ronde: 1:45.599 - Kimi Räikkönen (2008, Scuderia Ferrari)

#68
Vandaag is de provisionele kalender voor het seizoen 2014 uitgelekt en door autosport verspreid. De formule 1 maakt zijn terugkeer naar de Autodromo Hermanos Rodriguez voor een race in Mexico. Opmerkelijk is ook het verplaatsen van de Koreaanse GP naar het begin van het seizoen als 4de race van het jaar de Koreanen krijgen dus nu een overdosis aan F1 op enkele maanden tijd ;). Het plaatsen van de Grand Prix van Rusland in mid-eind october zou wel eens voor frisse toestanden kunnen zorgen. Maar goed dat de teams mutsen en dikke winterjassen verkopen aan de fans ;D

#69



Baan: Autodromo Nazionale Monza
Baanlengte: 5.793 km
Raceafstand: 5 rondes, 306.720 km




Vrijdag 6 september
VT1   10:00 - 12:30
VT2   14:00 - 15:30

Zat 7 september
VT3   11:00 - 12:00
Qua   14:00

Zon 8 september
Race   14:00

Winnaar 2012: Lewis Hamilton, Vodafone McLaren Mercedes

Snelste ronde: 1:21.046 - Rubens Barichello (2004, Scuderia Ferrari)


(Ha, ben ik je voor Super Seb! Want jij bent met deze topics net zo snel als je idool! Eventjes pinnen Seb?) ;)

Ik heb toch nog even aan onze Franky Rein gedacht! ;D



(Gridgirls Italian Grand Prix 2012 :P)
#70
Goed nieuws Oostenrijk zou vanaf 2014 terug op de kalander staan, mooi om te zien dat er toch weer een race in Europa bij komt terugkeert.

CitaatFormula One will return to Austria in the 2014 season according to a report in the Austrian newspaper Kurier.

[img]http://www.grandprixmerchandise.co.uk/wp-content/uploads/2012/10/A1-ring.jpg[img]
It quotes a Red Bull statement claiming an agreement has been reached between Bernie Ecclestone and Dietrich Mateschitz to revive the event which last took place ten years ago. The race will take place on July 6th.

http://kurier.at/sport/motorsport/redbull-verkuendet-die-formel-1-kommt-zurueck-nach-oesterreich/20.233.001

The race will be held at the Red Bull Ring, formerly the A1-Ring, which was last used for F1 races between 1997 and 2003. The A1-Ring is a truncated version of the Osterreichring which held the Austrian Grand Prix between 1970 and 1987.

The 4.3km, ten-turn circuit was reopened in 2011 after being purchased by Red Bull.

New races are also planned in Sochi, Russia and New Jersey, USA, which could potentially increase the number of races next year to 22

http://www.f1fanatic.co.uk/2013/07/23/f1-tipped-to-return-to-austria-in-2014/

YES! Ik heb dat altijd een leuke baan gevonden terwijl je dat er op het eerste zicht niet van zou maken.

#71
Het is zover, vandaag begint op Silverstone de Young driver test Degene die willen kunnen op onderstaande link de test volgen via updates van F1 fanatic live.

Voor live updates
http://www.f1fanatic.co.uk/f1-information/f1-live/f1-fanatic-live-f1-testing/

Wie rijd waar en waneer door Peter Gloudemans gepost op Gppits.net

CitaatRed Bull
Woensdag: Antonio Felix da Costa en Daniel Ricciardo
Donderdag: Antonio Felix da Costa en Mark Webber Daniel Ricciardo
Vrijdag: Carlos Sainz Jr. en Sebastian Vettel

Ferrari
Woensdag: Davide Rigon
Donderdag: Davide Rigon
Vrijdag: Felipe Massa en Davide Rigon

McLaren
Woensdag: Kevin Magnussen
Donderdag: Oliver Turvey
Vrijdag: Gary Paffett

Lotus
Woensdag: Nicolas Prost
Donderdag: Davide Valsecchi
Vrijdag: Kimi Räikkönen Nicolas Prost

Sauber
Woensdag: Robin Frijns
Donderdag: Robin Frijns en Nico Hülkenberg
Vrijdag: Kimiya Sato

Force India F1
James Calado, Adrian Sutil en Paul di Resta (dagen niet bekend)

Williams F1
Woensdag: Daniel Juncadella
Donderdag: Pastor Maldonado
Vrijdag: Susie Wolff

Scuderia Toro Rosso
Woensdag: Johnny Cecotto Jr.
Donderdag: Carlos Sainz Jr. en Daniel Ricciardo
Vrijdag: Jean-Eric Vergne, Daniil Kvyat

Caterham F1
Woensdag: Alexander Rossi
Donderdag: Charles Pic
Vrijdag: Giedo van der Garde en Charles Pic

Marussia F1
Woensdag: Tio Ellinas
Donderdag: Rodolfo Gonzalez
Vrijdag: Rodolfo Gonzalez

Verder kunnen we in dit topic de resultaten van het aanstormend talent bespreken. Voor details of nieuwtjes over de nieuwe Pirelli banden verwijs ik jullie graag door naar het Pirelli-topic, zodat we het hier nog wat overzichtelijk houden.  ;)

#72
F1-Games / F1 2013
15 juli 2013 - 16:19:12
Het is zover Codemasters pakt EINDELIJK uit met details over de volgdende aanvulling in de reeks. Het beste nieuws? Classic cars uit de jaren 80 en 90 met correct nagebouwde banen. Je moet wel de Classic Edition kopen als je alles wil, anders krijg je niet veel. Maakt niet uit, die is van mij!

Citaat van: f1 fanantic
By their own admission, one of the main aims of Codemasters for the first three years of producing their F1 series was to secure the exclusive rights to make the official games into 2014 and beyond. Once that was achieved, they said, they would be able to make bigger, better and more exciting games.

So what does F1 2013 – the first new game since Codemasters received that all-important rights extension from Bernie Ecclestone – have to offer the sport's millions of fans around the world that previous games did not?

The answer is the most exciting new addition to the series to date. And by 'new', I should really say 'old'.

Classic mode


Yes, the fans' most requested feature – classic grand prix cars – is the major new addition to the official F1 game series for this year. And Codemasters envisage it being a much more extensive offering than what was found in previous official games which included older cars, such as Sony's 2007 release Formula One: Championship Edition.

Instead of throwing random cars from F1 history into the game Codemasters have focused on two decades that will likely strike the most nostalgic chords with their target audience – the eighties and nineties. The Classic mode is split between the two decades and allows players to jump behind the wheel of five classic cars from the eighties and nineties.

The first batch of cars includes the 1988 Lotus 100T (pictured top), Williams cars such as Alan Jones's FW07 and some yet-to-be-announced Ferraris. Screenshots also suggest the 1988 Williams-Judd FW12 will feature.

A further six classic Williams and Ferrari cars from the nineties are on offer including Nigel Mansell's 1992 championship winning FW14B, Damon Hill's FW18 from 1996 and the Ferrari F399 as driven by Eddie Irvine to the runner-up spot in 1999. Advertising restrictions mean they are depicted in non-tobacco liveries.

While some may have hoped for a greater number and wider variety of vehicles, that will likely be forgotten once players reintroduce these retired greats to the race track once again. And with classic cars come classic circuits as Codemasters will include fully modelled retro versions of Jerez, Brands Hatch, Imola and Estoril to drive in the game – all in their classic 1980s and 1990s glory without a single chicane, tarmac run-off or DRS zone in sight.

With fat tyres, less aerodynamic efficiency and – in some cases – screaming turbo engines, the classics are tremendous fun and require real roughneck driving to lower lap times. The FW07B and 100T can be thrown into the corners like over-sized, over-powered go-karts as you feel the car starting to slide at the limit of adhesion. While the FW14B has all the phenomenal mechanical grip and stability you'd expect from a car famed for its advanced active suspension system. Hanging a Lotus 100T on the ragged edge through the high-speed turns of pre-chicane Jerez bathed in beautiful lighting with the whine of the turbo engine as it kicks through the gears is immensely satisfying.

The Classic mode is littered with small touches that will no doubt be appreciated by hardcore F1 fans. The heads-up display for the eighties cars has been redesigned to reflect the basic yellow graphics overlay from F1 broadcasts of the time (if you've seen the film Senna you'll recognise them). The HUD for nineties cars has been designed as a homage to the blue and yellow overlay graphics that were used in FOM's digital coverage of the sport from the late 1990s to 2002.

Each car has a unique tachometer, working cockpit views with basic LED rev counters and both gear and brake-balance changing animations. While the 2013 cars sit in modern pit areas with laptops and monitors on the main home screen, enter Classic mode and the cars sit in old-style garages surrounded by toolboxes. Players will also be introduced to the mode in a series of videos narrated by the iconic voice of Murray Walker, which adds immensely to its nostalgic appeal.

But the best news about the Classic mode isn't that players will get to drive the cars – but that they'll also get to race them. Properly. All cars can be raced in a variety of modes, both online and offline, including Grand Prix mode, Quick Race, in a custom championship as well as in online and split-screen multiplayer.

One disappointing limitation is that players are forbidden from mixing cars from different eras – so no pitting a Williams FW07 against an FW14B or this year's Ferrari against its 1999 ancestor. However players will be able to drive and race any car – 1980s, 1990s and 2013 – on any circuit, modern or classic.

The identities of several famous past racers also appear: Nigel Mansell, Mario Andretti and Gerhard Berger are the first of ten Formula One greats who players can race against in 1980s cars while Alain Prost, David Coulthard, Jacques Villeneuve and Eddie Irvine have been announced as the first confirmed drivers in 1990s cars. Expect more big names to be announced as the game nears its autumn release.

In a first for Codemasters' F1 titles, this year's game will be released in two editions. The standard version will include the 1980s cars plus Jerez and Brands Hatch circuits, with the 1990s cars, Imola and Estoril available to purchase via download after release. F1 2013 Classic Edition features all the classic cars and tracks.

The 2013 game

Those expecting revolutionary changes to the real meat of the game – the 2013 season – will likely be disappointed. The core experience to be had in F1 2013 seems little changed from previous editions, aside from all the expected team, driver and track updates.

Car setup parameters, options, cameras, menu system and game modes remain virtually identical to 2012, A new addition to the Proving Grounds mode is yet to be detailed. As far as the main career mode is concerned, no mention has been made yet of any significant changes and while it is claimed the Young Driver Test tutorial mode at the Yas Marina circuit has been expanded, it's not yet known how.

Handling feels similar but refined compared to last year. Even with no driving assists and the use of an Xbox 360 controller, it was relatively easy to push from the very first lap of the game around Silverstone in Time Trial mode in Nico Hulkenberg's Sauber without spinning. With a Fanatec wheel and pedals set-up the handling felt precise and fun, but no more challenging or removed from 2012. Unfortunately, it still seems at this early stage as though unrealistically extreme setups – ultra-low ride heights and super-stiff springs – offer the best reduction in lap times with minimal impact on balance.

While it's easy to assume this means Codemasters have put all their efforts into the classic mode for this year and neglected the 2013 experience, there are certainly some positive additions to the 2013 aspect of the game. In a welcome move, cockpit mirrors have an increased depth of vision – meaning they are now actually useful, whilst players now have the option to save mid-session, which will surely please 100% race distance enthusiasts. In an attempt to improve AI balancing in single player, F1 2013 now has five difficulty settings – Amateur, Intermediate, Professional, Expert and Legend – each with its own AI speed level to suit.

Tyre wear scaling to race distance makes a return to the series, as does the ability to race a full or custom championship season with any licensed driver in Grand Prix mode. Codemasters claim to have improved the penalty system – which had been criticised by some – and AI driver aggression, making your computer rivals more inclined to attack you. However the demonstration builds that were tested were locked to Time Trial mode, so we'll have to wait for the finished product to see how successful they have been.

The game's audio has been also been improved, with the addition of a satisfying gearbox backfire sound under downshifting and higher-pitched external engine sounds making the cars sound more pleasant when passing. In terms of the online experience, players should not expect anything too different from what they are used to already, although hosts do now have the ability to turn off the penalty system in races – which will surely be music to the ears of those who organise online championships.

With more to be announced as the game nears release, this is likely to prove the most hotly-anticipated Codemasters F1 game since they took over the franchise. We await the arrival of definitive game eager to discover whether the addition of old-style cars and tracks is what Codemasters needed to breathe new life into their exclusive F1 game series.







#73


Baanlengte: 5.901 km
Raceafstand: 52 rondes, 306.747 km

Vrijdag 28 Juni
VT1   11:00 - 12:30
VT2   15:00 - 16:30

Zat 29 Juni
VT3   11:00 - 12:00
Qua   14:00

Zon 30 Juni
Race   14:00

Winnaar 2012: Mark Webber, Red Bull Racing

Snelste ronde:  1:30.874 - F Alonso (2010)

(ik zag dat er nog geen topic over de Britse GP aangemaakt was en heb daarom maar eventjes wat in elkaar gestoken met het vorige topic over cananda als voorbeeld, ik hoop dat niemand hier een probleem mee heeft. Kan een admin dit even vastpinnen)

Edit: thanks fabian voor het vastpinnen!

Verslag VT1

De baan lag er veranderlijk nat bij maar de meeste coureurs gingen toch naar buiten voor een installatie rondje, waarna  het relatief rustig bleef. Doordat er drie weken zit tussen Canada en de Britse GP hebben de teams natuurlijk weer een hoop upgrades die ze met dit weer niet kunnen uittesten. Jean-Eric Vergne stond zelfs de stickers op zijn wagen te controleren. Stonden ze waterpas Jev?

Ooh kijk een vogeltje wast zich in het water! De reporter van Sky sports F1 probeerde een mexican wave op gang te krijgen voor Jenson Button maar het publiek wil wagens zien! Ricciardo is de eerste die zich terug op de baan waagt na 40 minuten maar onmiddellijk terug binnen komt. Vergne gaat ook naar buiten maar komt ook terug naar binnen. Het ziet er naar uit met nog 40 minuten te gaan dat de teams zich toch gereed maken om naar buiten te gaan maar Vergne drukt dat de kop in met een radioboodschap: "it's really too wet out there". De volgende die zich op de baan begeeft is Esteban Gutiérrez maar net zoals de Toro Rosso's komt ook hij onmiddellijk terug binnen. Gelukkig voor ons gaat hij terug naar buiten maar ook nu komt hij weer binnen voor een oefenstart. Na  een uur staat er nog steeds geen tijd op het bord. Met nog 30 minuten te gaan zal daar toch wel verandering in komen. Vettel gaat ook voor een expeditietje van de baan maar kiest dan weer voor zijn comfortabele en warme garage.

Met nog 17 minuten gaan gaat een van de toro rosso coureurs voor een snel rondje. Riccardo opent het bord met een 2:00.029. Hij verbetert in zijn tweede ronde met een 1:57.992. Beide Marussia mannen gaan ook naar buiten voor een snel rondje. Meerdere wagens begeven zich nu ook op de baan. We krijgen er wel nog geen tijden voor in de plaats. Bianchi plaatst de tweede tijd 2:10.529. Maldonado en Guide plaatsen ook een tijd. Hamilton gaat P1 met een 1:55.458. Charles Pic wil teveel en crasht. Met de gele vlag zullen de tijden niet meer verbeteren vrees ik. Ricciardo gaat naar de top met een 1:54.249



Verslag VT2

De baan ligt er stukken beter uit dan de eerste sessie. Intermediate territorium zonder twijfel. Ongetwijfeld zullen de slicks op een gegeven moment uit de dekens gehaald worden. Vettel opent meteen met een 1:44.038 gevolgd door Webber met een 1:44.299. Bottas neemt P1 over met een 1:43.929. Opnieuw een teken dat de jonge Fin geniet van gemixte condities. Hulkenberg neemt het stokje over met een 1:43.811 maar di Resta neemt het roer onmiddellijk over met een 1:43.207. Hulkenberg meldt zijn engineer dat het nu echt wel op het randje van slick tijd is. En Toro Rosso en Ferrari kiezen de nieuwe experimentele harde band. Vergne op slicks gaat P1 met een 1:41.868. Zijn tweede rondje is een 1:38.901. Yep het is slick tijd boys! Vergne blijft hard gaan en maakt er een 1:37.102 van. Vergne blijft P1 met een nieewe 1:36.879 maar Ricciardo gaat sneller 1:36.502! Hebben de heren een Red  Bull contract geroken? Sutil neemt de leiding over 1:36.028. Het feest gaat door Paul di Resta gaat aan de leiding met een 1:35.822. De baan wordt duidelijk sneller met de minuut. Interessant Lotus rijdt voor de eerste keer rond met het DRDS systeem dat zijn vorig jaar hebben ontworpen. Men wil het nu eindelijk in de race inzetten. Sutil verbetert naar een 1:35.677. De grote kanonnen houden zich nog even in. En daar is kersvers Porsche man Webber die naar de kop springt met een 1:34.648. Felipe Massa maakt er 4 in een rij van met een crash in de muur komende uit stowe. Het zit de Ferrari man niet mee. Door de gele vlag zie ik niemand nu voor snelle rondjes gaan. De voorkant van Massa zijn Ferrari ziet er weer serieus gehavend uit. Zijn mannen hebben hun geld al goed verdient. De gele vlag is opgeheven en wagens kunnen weer pushen over de ganse lengte van de baan. Rosberg laat zijn tanden zien en duwt Webber naar P2 met een 1:34.327. Ondanks zijn goede optreden in de Canadese race zal er bij Ferrari toch wel eens getwijfeld worden of Massa niet nu al vervangen zou moeten worden. Rosberg maakt er een 1:33.585 van. Ik vermoed dat zijn harde banden meer kunnen. Riccardo vliegt met een 1:33.550 dat is maar 0:00.005 sneller dan Rosberg! Grosjean is de eerste op de option band van deze race (medium). Sutil laat opnieuw van zich horen met een 1:33.374. Wie zal onder de 1:33 duiken met de medium banden (option). Kimi laat zich veel zien maar goede tijden komen er nog niet uit P21, waarschijnlijk omdat het Lotus DRDS aan het testen is. Vettel duikt bijna onder de 1:33 met een 1:33.068. De wereldkampioen laat zich eventjes gelden. Vettel knalt er een 1:32.680 uit, dat was weer een sensationeel rondje. Hamilton laat zich niet doen en perst er een 1:32.911 met een foutje in de laatste bocht uit. Rosberg laat zich niet dekselen en duwt met een 1:32.248 Vettel naar P2.  Dat is een verschil van +0.432 dus bijna een halve seconde! Het wordt wat rustiger op de baan  met nog 30 minuten te gaan.  De lange runs eisen nu de aandacht van de teams op. De lange runs tonen aan dat Mercedes nog steeds problemen heeft met de banden en dat het met Red Bul aanzienlijk beter gaat. De snelle ronden blijven uit en Rosberg behoudt zijn eerste plaats aan het einde van de sessie.



Verslag VT3
De teams concentreerde zich op lange runs en lichte veranderingen aan de set up van de wagens. Rosberg ontpopt zich meer en meer tot snelste man van beide Mercedes mannen. Hoogtepunt van de vrije training was de 'tire faillure' op de wagen van Sergio Perez. Het is nog niet duidelijk of de band uit zijn eigen ontploft is of dat hij over brokstukken gereden is. Pirelli onderzoekt de zaak maar het plaats natuurlijk toch weer vraagtekens bij de veiligheid van de banden.



Uitlag kwalificaties

#74
Formule 1 forum / Nico Hülkenberg in 2013
24 april 2013 - 13:40:23
Column: Hulkenberg grote verliezer op de transfermarkt
Gepubliceerd op 23 Apr 2013 15:08 door F1today.net


Met welk gevoel zou Nico Hulkenberg naar de prestaties van Force India kijken? De Duitser strompelde in Bahrein als twaalfde over de finish terwijl Paul di Resta net naast het podium eindigde. Force India heeft de zaakjes dit jaar tot op heden veel beter voor elkaar dan Sauber. Het lijkt erop dat de vroege beslissing van Hulkenberg om deze winter Silverstone te verruilen voor Hinwil zijn eerste flater op de transfermarkt is geweest.

Tot nu toe had Hulkenberg een redelijk gelukkige hand met zijn transfers. Na een debuutjaar bij Williams in 2010 gaf de Britse renstal voor 2011 de voorkeur aan de miljoenen van Pastor Maldonado. Geluk bij een ongeluk, want Hulkenberg ontbrak dan wel op de grid, maar hij hoefde niet aan de slag met de amechtige FW33. In plaats daarvan nam hij op de reservebank plaats bij Force India, met de belofte voor promotie naar een racestoeltje in 2012.

Zo gezegd, zo gedaan. En dus racete de talentvolle Duitser vorig seizoen voor de equipe van Vijay Mallya. De Force India VJM05 bleek een behoorlijke auto en Hulkenberg verzamelde in elf van de twintig Grands Prix punten. De oogst bedroeg in totaal 63 punten, zeventien punten meer dan teamgenoot Di Resta. Na vier ontmoetingen in 2013 is de tussenstand 20-5, in het voordeel van Di Resta.

Eind oktober tekende Hulkenberg al bij Sauber. Een overstap die de wenkbrauwen deed fronzen. Want is Sauber nou zoveel beter dan Force India? Dat viel wel mee en dit seizoen zijn de rollen omgedraaid. Dus zochten Formule 1-volgers en de wereldpers naar een andere achterliggende gedachte voor deze transfer en vonden dat in de link met Ferrari. Bij Sauber zou Hulkenberg zich met Ferrari-aandrijving in de kijker willen rijden bij de Scuderia als opvolger voor Felipe Massa.

Als dat de insteek was, wat hij zelf overigens ontkent, dan doet de Duitser momenteel geen goede zaken. Althans, dan stelt zijn materiaal hem tot nu toe niet in staat om goede zaken te doen. Want Sauber heeft met de C32 net als Williams met de FW35 de plank een beetje mis geslagen en is gezakt in de pikorde. De Zwitserse renstal is geen schim van vorig jaar. Hij had niet op een slechter moment bij Sauber kunnen instappen, na het beste seizoen uit de geschiedenis van het team.

Wat voor Hulkenberg ook erg is; de ondermaatse prestaties van teamgenoot Esteban Gutierrez. De Mexicaanse rookie heeft veel moeite om te wennen aan het hogere niveau en heeft Hulkenberg nog geen moment in het nauw gedreven. Hulkenberg moet het helemaal zelf doen bij Sauber, hij wordt niet gepusht door een competitieve stalgenoot en hij heeft niets te winnen ten opzichte van Gutierrez. Het is niet meer dan normaal dat Hulkenberg de betere van de twee is.

De Duitser is de grote verliezer van de afgelopen transferwinter. Zijn nieuwe werkgever presteert minder dan in 2012 en zijn oude team presteert beter. Voor Lewis Hamilton en Sergio Perez geldt het tegenovergestelde. Hulkenberg, een coureur met een rijk gevulde erelijst inclusief titels in de GP2, A1 Grand Prix en Formule 3 Euroseries, maar minder bedeeld qua sponsorbudget, moet het van zijn resultaten hebben.

Als Sauber het tij niet spoedig weet te keren, dan kan dat wel eens nare consequenties hebben voor de toekomst van Hulkenberg. Het gevaar van een reputatie van eeuwig talent ligt op de loer
.


Bron: http://www.f1today.net/nl/nieuws/bcolumnb-hulkenberg-grote-verliezer-op-de-transfermarkt
Opgelet! Ik ben niet de auteur van dit stuk.

En hoe zijn jullie de situatie hier op de pits?

Ze hebben een punt natuurlijk maar hij heeft ook maar gedaan wat hij dacht dat goed was, er waren rond die tijd vorig jaar veel geruchten over financiële problemen bij F.I. (en die zijn er nog steeds). Toch zij er nog mogelijkheden want als Sauber met een goede update komt in Barcelona zou de wagen wel eens competitiever kunnen worden