Poll
Vraag:
Wie was de grote smaakmaker van Barcelona?
Optie 1: Button
stemmen: 1
Optie 2: Barrichello
stemmen: 0
Optie 3: Webber
stemmen: 13
Optie 4: Vettel
stemmen: 0
Optie 5: Alonso
stemmen: 1
Optie 6: Massa
stemmen: 2
Optie 7: Heidfeld
stemmen: 0
Optie 8: Rosberg
stemmen: 1
Het bekende concept. Zeg het maar, heren.
Ik ga voor Webber :).
Ik ook voor Webber!
Jenson goed gereden, maar gewonnen door strategie. Rubens heeft minstens even goed gereden maar pech door strategie.
Chapeau voor Massa, ontzettend jammer voor hem :(
Ik hoop dat er nu eindelijk eens wat Italiaanse koppen gaan rollen bij Ferrari, wat we dit weekend weer allemaal meegemaakt hebben kan niet langer door de beugel !!
Webber, ik heb eigenlijk niemand iets speciaals gezien, maar vond zen duel met Alonso in het begin wel geestig, snel gereageerd! Ik denk niet dat er iemand deze GP echt spectaculaire dingen heeft gedaan.
Citaat van: Forza Ferrari op 10 mei 2009 - 16:17:03
Ik ook voor Webber!
Jenson goed gereden, maar gewonnen door strategie. Rubens heeft minstens even goed gereden maar pech door strategie.
Je kan evengoed zeggen: Webber, goed gereden, maar enkel 3e door strategie..
Eigenlijk steekt er niemand bovenuit deze wedstrijd.. Ze hebben allemaal mooi hun rondjes afgemaald..
Citaat van: Sept op 10 mei 2009 - 18:51:42
Citaat van: Forza Ferrari op 10 mei 2009 - 16:17:03
Ik ook voor Webber!
Jenson goed gereden, maar gewonnen door strategie. Rubens heeft minstens even goed gereden maar pech door strategie.
Je kan evengoed zeggen: Webber, goed gereden, maar enkel 3e door strategie..
Eigenlijk steekt er niemand bovenuit deze wedstrijd.. Ze hebben allemaal mooi hun rondjes afgemaald..
Vind ik niet. De strategie van Rubens was rotslecht, precies een Ferrari-strategie. Ik dacht dat bij Brawn alle piloten gelijk waren, maar daar lijkt het voor mij niet op.
Mark Webber.
Ik heb op Massa gestemd, onder erg moeilijke omstandigheden toch maximaal gepresteerd.
Ben blij dat Ferrari weer mee doet om de punten.
Nu nog de strategie en de betrouwbaarheid.... ::)
Er stak niemand echt uit dus ga ik ook voor Webber :)
Zouden ze bij Brawn opzettelijk een mindere strategie
voor Rubens gekozen hebben?
Net als de vorige race steek er niemand bovenuit,we kunnen beter de flop van de race gaan stemmen en dan gaat het Ferrariteam weer met de hoofdprijs naar huis.En wat Rubens betreft hij was bij Ferrari niet goed genoeg voor de nr1 plaats en dat zal hij nooit in wat voor team dan ook zijn,dus terecht dat hij plaats moet maken voor de nieuwe wk.
Citaat van: leproffesseur op 10 mei 2009 - 22:00:58
Zouden ze bij Brawn opzettelijk een mindere strategie
voor Rubens gekozen hebben?
Ik zou graag "ja" zeggen, maar ik twijfel toch ook nog... Op een bepaald moment leek een 3-stopper niet zo'n gek moment. Maar ze hadden het beter omgeschakeld naar een 2-stopper... Maarjah... Zelfs meester-tacticus Ross Brawn maakt wel eens een foutje :)
Ergens zou het wel logisch zijn dat ze voor Button kiezen. 't Is ook een Brit, en het (Honda-)team investeert al jaren in hem. Rubens is misschien toch aan z'n laatste jaar bezig.
Gelijke statussen binnen teams zijn leuk, maar voor een absolute #1 kiezen brengt ook voordelen met zich me, ben erg benieuwd of we hier tijdens de volgende races nog tekens van gaan zien :)
Citaat van: Forza Ferrari op 10 mei 2009 - 23:06:24
Citaat van: leproffesseur op 10 mei 2009 - 22:00:58
Zouden ze bij Brawn opzettelijk een mindere strategie
voor Rubens gekozen hebben?
Ik zou graag "ja" zeggen, maar ik twijfel toch ook nog... Op een bepaald moment leek een 3-stopper niet zo'n gek moment. Maar ze hadden het beter omgeschakeld naar een 2-stopper... Maarjah... Zelfs meester-tacticus Ross Brawn maakt wel eens een foutje :)
Welk moment was dat dan? Vanaf dat je eerste hangt, de 2de voor jouw pit en je genoeg voorsprong hebt op de 3de, pit je toch gewoonweg 2 keer? Voor de start was 3 stops misschien zo slecht nog niet, maar vanaf Rubens eerste hong hadden ze die strategie moeten omgooien.
Mark Webber
Citaat van: Ferrari 2009 op 10 mei 2009 - 21:14:58
Citaat van: Sept op 10 mei 2009 - 18:51:42
Citaat van: Forza Ferrari op 10 mei 2009 - 16:17:03
Ik ook voor Webber!
Jenson goed gereden, maar gewonnen door strategie. Rubens heeft minstens even goed gereden maar pech door strategie.
Je kan evengoed zeggen: Webber, goed gereden, maar enkel 3e door strategie..
Eigenlijk steekt er niemand bovenuit deze wedstrijd.. Ze hebben allemaal mooi hun rondjes afgemaald..
Vind ik niet. De strategie van Rubens was rotslecht, precies een Ferrari-strategie. Ik dacht dat bij Brawn alle piloten gelijk waren, maar daar lijkt het voor mij niet op.
Rubens had weer zijn traditionele slechte stint waarin de auto ineens "enorm moeilijk" te besturen was. Dat heeft hij altijd altijd. Als hij gewoon de rondetijden had gereden die hij had moeten rijden dan was hij voor Button gefinisht.
Verder denk ik dat Webber de man van de race is.
Webber.
Fijn dat hij eens voor Vettel was, want die dreigt met alle pluimen te gaan lopen terwijl hij volgens mij Webber dit seizoen niet "naar huis" zal rijden.
Jammer dat Buemi's race zo kort was. Ik kan me vergissen maar volgens mij heeft Bourdais nog geen meter voor hem gereden, noch in de kwali's, noch in de race. (Geen tijd om het nu te checken)
Subliem van Button nochtans.
Maar mensen worden alles zo rap gewoon. ;)
(Naast me zaten enkele mensen te kijken die het seizoen NU al saai vonden...Ironisch genoeg Ferrari-freaks...)
Ik vond Massa het gehele weekend niet slecht. Had waarschijnlijk een podiumplaats ingezeten.
Citaat van: sloggerke op 11 mei 2009 - 11:24:29(Naast me zaten enkele mensen te kijken die het seizoen NU al saai vonden...Ironisch genoeg Ferrari-freaks...)
Das gewoon belachelijk, de races zijn nochtans alles behalve saai. Als je enkel wilt kijken naar wie er als eerste over de witte streep komt moet je pas om 15u30 je TV opzetten.
;)
Citaat van: sloggerke op 11 mei 2009 - 11:24:29
Webber.
Fijn dat hij eens voor Vettel was, want die dreigt met alle pluimen te gaan lopen terwijl hij volgens mij Webber dit seizoen niet "naar huis" zal rijden.
Jammer dat Buemi's race zo kort was. Ik kan me vergissen maar volgens mij heeft Bourdais nog geen meter voor hem gereden, noch in de kwali's, noch in de race. (Geen tijd om het nu te checken)
Subliem van Button nochtans.
Maar mensen worden alles zo rap gewoon. ;)
(Naast me zaten enkele mensen te kijken die het seizoen NU al saai vonden...Ironisch genoeg Ferrari-freaks...)
Het seizoen was voor deze race ook al saai. Niet per se qua races maar wel voor het WK. Je moet geen Ferrari-freak zijn om dat te vinden. Al is het voor Ferrari-freaks wel gezond om eens te ondervinden hoe 2002 en 2004 waren. :P
Klopt, het seizoensbegin wordt enkel door het natuurfenomeen regen als interessant beschouwd, terwijl het seizoen eigenlijk net zo saai is als de voorbije seizoenen.. 1 à 2 teams die om de overwinning strijden met daarachter een gevecht voor de titel 'best of the rest'..
Nu goed, het ging hier over de man van de race, maar daarover heb ik mijn mening al geventileerd: geen.
Citaat van: Jasper op 11 mei 2009 - 13:44:13
Het seizoen was voor deze race ook al saai. Niet per se qua races maar wel voor het WK. Je moet geen Ferrari-freak zijn om dat te vinden. Al is het voor Ferrari-freaks wel gezond om eens te ondervinden hoe 2002 en 2004 waren. :P
Eerlijk gezegd, wat kan mij het schelen als het wk niet spannend is? Zolang de races maar leuk zijn! En of de eerste dan met zen vingers in de neus wint of niet, als de rest maar wat duelletjes uitvecht is het ok. Wie de snelste is is bijzaak.
Citaat van: Ferrari 2009 op 11 mei 2009 - 15:02:14
Citaat van: Jasper op 11 mei 2009 - 13:44:13
Het seizoen was voor deze race ook al saai. Niet per se qua races maar wel voor het WK. Je moet geen Ferrari-freak zijn om dat te vinden. Al is het voor Ferrari-freaks wel gezond om eens te ondervinden hoe 2002 en 2004 waren. :P
Eerlijk gezegd, wat kan mij het schelen als het wk niet spannend is? Zolang de races maar leuk zijn! En of de eerste dan met zen vingers in de neus wint of niet, als de rest maar wat duelletjes uitvecht is het ok. Wie de snelste is is bijzaak.
I second that ;)
Als de races spannend zijn zal het WK logischerwijs ook bijna altijd spannend zijn.
Citaat van: Ferrari 2009 op 11 mei 2009 - 15:02:14
Citaat van: Jasper op 11 mei 2009 - 13:44:13
Het seizoen was voor deze race ook al saai. Niet per se qua races maar wel voor het WK. Je moet geen Ferrari-freak zijn om dat te vinden. Al is het voor Ferrari-freaks wel gezond om eens te ondervinden hoe 2002 en 2004 waren. :P
Eerlijk gezegd, wat kan mij het schelen als het wk niet spannend is? Zolang de races maar leuk zijn! En of de eerste dan met zen vingers in de neus wint of niet, als de rest maar wat duelletjes uitvecht is het ok. Wie de snelste is is bijzaak.
Strijd voor de overwinning is 30 keer leuker dan strijd voor de tweede plaats, en voor zover ik het mij kan herinneren hebben we dat dit jaar nog niet gezien. Strijd in het WK maakt het bovendien nog eens veel spannender, denk maar aan de seizoenseindes 2008 en 2007...
Citaat van: Jasper op 11 mei 2009 - 17:16:55
Strijd voor de overwinning is 30 keer leuker dan strijd voor de tweede plaats, en voor zover ik het mij kan herinneren hebben we dat dit jaar nog niet gezien. Strijd in het WK maakt het bovendien nog eens veel spannender, denk maar aan de seizoenseindes 2008 en 2007...
Dat was bij mij vroeger ook, maar sinds ik regelmatig ook zelf wedstrijden bezoek op Zolder en Spa, is dat verandert. Als je daar zit weet je toch niet wie eerste hangt ofzo, en doordat je niet altijd bepaald fan van iemand bent, boeit het ook niet wie wint. Zolang je maar leuke duels ziet. En dat is bij mij in de F1 tegenwoordig ook zo, als ik maar leuke duels zie op de baan, ben ik tevreden. Of ze nu vechten om p1 of p8, het boeit me echt niet.
geen echte uitschieter deze race...dus heb ik niet gekozen
als ik al iemand moet kiezen...mijn moeder, omdat ze me halverwege deze saaie GP heeft wakker gebeld :)
sorry hoor maar dit was echt een saaie race. In het begin een spectaculaire crash, ergens halverwege de race een gevechtje tussen Alonso en Webber... en voor de rest naar de tgv van Spanje gekeken.
Dit was in vergelijking met de vorige races echt wel een saaie race ::)
De andere races waren heel boeiend ook al is er weinig spanning voor het wk.
Je moet het positief bekijken zeker want als Rubens wint in monaco en button
haalt geen punten zit er maar 4 punten meer tussen die 2....
We hebben in het verleden gezien dat een voorsorong kan wegsmelten dus laat
ons hopen.
Eerste helft was wel aardig om te zien, maar daarna viel het wat tegen. Ik denk Webber toch wel de beste race reed, hoewel ik Massa ook zeer sterk vond rijden, tot de tactische blunder van Ferrari zijn 4de plek verneukte en hij zelf daarna zijn 5de plek verneukte.
Citaat van: Burorri op 23 mei 2009 - 16:29:04
Eerste helft was wel aardig om te zien, maar daarna viel het wat tegen. Ik denk Webber toch wel de beste race reed, hoewel ik Massa ook zeer sterk vond rijden, tot de tactische blunder van Ferrari zijn 4de plek verneukte en hij zelf daarna zijn 5de plek verneukte.
Hijzelf ?
Citaat van: meatball op 23 mei 2009 - 22:58:18
Citaat van: Burorri op 23 mei 2009 - 16:29:04
Eerste helft was wel aardig om te zien, maar daarna viel het wat tegen. Ik denk Webber toch wel de beste race reed, hoewel ik Massa ook zeer sterk vond rijden, tot de tactische blunder van Ferrari zijn 4de plek verneukte en hij zelf daarna zijn 5de plek verneukte.
Hijzelf ?
Ja, vond ik wel. Tenzij ik het verkeerd begrepen heb, wist Massa ongeveer 5 ronden lang dat hij misschien niet genoeg brandstof zou hebben voor het einde van de race te halen maar toch ging hij door met racen. Op zich leuk om te zien, maar echt niet slim. Het had echt zijn hele race kunnen kosten.
Citaat van: Burorri op 23 mei 2009 - 23:41:10
Citaat van: meatball op 23 mei 2009 - 22:58:18
Citaat van: Burorri op 23 mei 2009 - 16:29:04
Eerste helft was wel aardig om te zien, maar daarna viel het wat tegen. Ik denk Webber toch wel de beste race reed, hoewel ik Massa ook zeer sterk vond rijden, tot de tactische blunder van Ferrari zijn 4de plek verneukte en hij zelf daarna zijn 5de plek verneukte.
Hijzelf ?
Ja, vond ik wel. Tenzij ik het verkeerd begrepen heb, wist Massa ongeveer 5 ronden lang dat hij misschien niet genoeg brandstof zou hebben voor het einde van de race te halen maar toch ging hij door met racen. Op zich leuk om te zien, maar echt niet slim. Het had echt zijn hele race kunnen kosten.
En jij gelooft dat Massa zelf beslist of hij door racet? Het is het team dat zegt van "en nu moet je echt linderen, sorry". Massa kan dat zelf niet beslissen hoor, als hij dat wel had gedaan was hij niet net na maar net voor de streep stilgevallen. Volledig de keuze van het team.
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 mei 2009 - 08:31:48
Citaat van: Burorri op 23 mei 2009 - 23:41:10
Citaat van: meatball op 23 mei 2009 - 22:58:18
Citaat van: Burorri op 23 mei 2009 - 16:29:04
Eerste helft was wel aardig om te zien, maar daarna viel het wat tegen. Ik denk Webber toch wel de beste race reed, hoewel ik Massa ook zeer sterk vond rijden, tot de tactische blunder van Ferrari zijn 4de plek verneukte en hij zelf daarna zijn 5de plek verneukte.
Hijzelf ?
Ja, vond ik wel. Tenzij ik het verkeerd begrepen heb, wist Massa ongeveer 5 ronden lang dat hij misschien niet genoeg brandstof zou hebben voor het einde van de race te halen maar toch ging hij door met racen. Op zich leuk om te zien, maar echt niet slim. Het had echt zijn hele race kunnen kosten.
En jij gelooft dat Massa zelf beslist of hij door racet? Het is het team dat zegt van "en nu moet je echt linderen, sorry". Massa kan dat zelf niet beslissen hoor, als hij dat wel had gedaan was hij niet net na maar net voor de streep stilgevallen. Volledig de keuze van het team.
Senna, Schumacher, Prost of piquet hadden dat denk ik echt wel zelf besloten. En van uit racersperspectief zou dit ook logisch zijn, de gok willen wagen om als nog op zijn minst huidige plek vast te houden. Volgens mij heeft Ferrari Felipe ook opgedragen Vettel voorbij te laten, anders was Massa wel door blijven racen, daar had het team niks over gezegd. Ik denk dat als het team zo'n waarschuwing geeft, dat ze juist zeggen: Massa(Of Kimi of Alonso of Hamilton) je kan zonder benzine komen te staan, doe het rustig aan.
Een rijder kan niet zelf weten hoeveel benzine er nog in de wagen zit en hoeveel hij verbruikt bij een bepaalde snelheid. Dit kan een rijder gewoon niet op zichzelf beslissen.
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 mei 2009 - 09:02:52
Een rijder kan niet zelf weten hoeveel benzine er nog in de wagen zit en hoeveel hij verbruikt bij een bepaalde snelheid. Dit kan een rijder gewoon niet op zichzelf beslissen.
Nee dat kan hij inderdaad ook niet weten, maar als het team tegen jou zegt dat er misschien te weinig benzine in de wagen zit om de finish te halen, ga je niet tot het uiterste puchen om je plek te verdedigen. De kans dat je dan uitvalt zonder benzine is velemalen groter dan wanneer je rustig uitrijd.
Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 09:05:13
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 mei 2009 - 09:02:52
Een rijder kan niet zelf weten hoeveel benzine er nog in de wagen zit en hoeveel hij verbruikt bij een bepaalde snelheid. Dit kan een rijder gewoon niet op zichzelf beslissen.
Nee dat kan hij inderdaad ook niet weten, maar als het team tegen jou zegt dat er misschien te weinig benzine in de wagen zit om de finish te halen, ga je niet tot het uiterste puchen om je plek te verdedigen. De kans dat je dan uitvalt zonder benzine is velemalen groter dan wanneer je rustig uitrijd.
Als Ferrari tegen Massa zegt dat hij van het gas af moet omdat hij te weinig benzine heeft, dat Massa dat dan gewoon doet. Die steekt heus niet zijn middelvinger op om met Vettel te gaan racen.
Citaat van: 0634 op 24 mei 2009 - 09:23:12
Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 09:05:13
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 mei 2009 - 09:02:52
Een rijder kan niet zelf weten hoeveel benzine er nog in de wagen zit en hoeveel hij verbruikt bij een bepaalde snelheid. Dit kan een rijder gewoon niet op zichzelf beslissen.
Nee dat kan hij inderdaad ook niet weten, maar als het team tegen jou zegt dat er misschien te weinig benzine in de wagen zit om de finish te halen, ga je niet tot het uiterste puchen om je plek te verdedigen. De kans dat je dan uitvalt zonder benzine is velemalen groter dan wanneer je rustig uitrijd.
Als Ferrari tegen Massa zegt dat hij van het gas af moet omdat hij te weinig benzine heeft, dat Massa dat dan gewoon doet. Die steekt heus niet zijn middelvinger op om met Vettel te gaan racen.
Maar waarom duurde het dan 5? ronden voor Vettel langs Massa mocht? Ik hen het over de beslissing van Massa zelf dat hij door bleeft racen na dat het team hem waarschuwde over zijn benzine load. Massa ging pas van zijn gas toen het team dat zei, en dat had Massa zelf moeten doen. Of vragen hoe het met de benzine was. Maar hij deed geen van beide en dat vind ik wel slechte keuze van massa.
Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 09:30:25
Citaat van: 0634 op 24 mei 2009 - 09:23:12
Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 09:05:13
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 mei 2009 - 09:02:52
Een rijder kan niet zelf weten hoeveel benzine er nog in de wagen zit en hoeveel hij verbruikt bij een bepaalde snelheid. Dit kan een rijder gewoon niet op zichzelf beslissen.
Nee dat kan hij inderdaad ook niet weten, maar als het team tegen jou zegt dat er misschien te weinig benzine in de wagen zit om de finish te halen, ga je niet tot het uiterste puchen om je plek te verdedigen. De kans dat je dan uitvalt zonder benzine is velemalen groter dan wanneer je rustig uitrijd.
Als Ferrari tegen Massa zegt dat hij van het gas af moet omdat hij te weinig benzine heeft, dat Massa dat dan gewoon doet. Die steekt heus niet zijn middelvinger op om met Vettel te gaan racen.
Maar waarom duurde het dan 5? ronden voor Vettel langs Massa mocht? Ik hen het over de beslissing van Massa zelf dat hij door bleeft racen na dat het team hem waarschuwde over zijn benzine load. Massa ging pas van zijn gas toen het team dat zei, en dat had Massa zelf moeten doen. Of vragen hoe het met de benzine was. Maar hij deed geen van beide en dat vind ik wel slechte keuze van massa.
Massa kan niet anders doen dan vertrouwen op wat het team hem zegt. Massa ging van het gas toen het team hem zei dat hij van het gas moest gaan, niet vroeger, niet later. Dit is echt niet de keuze van Massa maar die van het team.
En waarom zou hij moeten vragen hoe het ermee zit? Er zit daar ergens 10 man van Ferrari in een kotteke niets anders te doen dan te bekijken hoe het met de wagens zit en te berekenen hoe lang hij nog met die benzine kan doen aan een bepaalde snelheid. Massa moet gewoon doen wat zijn team hem opdraagt, weet hij veel hoe lang hij met een bepaalde lading benzine kan doen.
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 mei 2009 - 10:26:35
Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 09:30:25
Citaat van: 0634 op 24 mei 2009 - 09:23:12
Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 09:05:13
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 mei 2009 - 09:02:52
Een rijder kan niet zelf weten hoeveel benzine er nog in de wagen zit en hoeveel hij verbruikt bij een bepaalde snelheid. Dit kan een rijder gewoon niet op zichzelf beslissen.
Nee dat kan hij inderdaad ook niet weten, maar als het team tegen jou zegt dat er misschien te weinig benzine in de wagen zit om de finish te halen, ga je niet tot het uiterste puchen om je plek te verdedigen. De kans dat je dan uitvalt zonder benzine is velemalen groter dan wanneer je rustig uitrijd.
Als Ferrari tegen Massa zegt dat hij van het gas af moet omdat hij te weinig benzine heeft, dat Massa dat dan gewoon doet. Die steekt heus niet zijn middelvinger op om met Vettel te gaan racen.
Maar waarom duurde het dan 5? ronden voor Vettel langs Massa mocht? Ik hen het over de beslissing van Massa zelf dat hij door bleeft racen na dat het team hem waarschuwde over zijn benzine load. Massa ging pas van zijn gas toen het team dat zei, en dat had Massa zelf moeten doen. Of vragen hoe het met de benzine was. Maar hij deed geen van beide en dat vind ik wel slechte keuze van massa.
Massa kan niet anders doen dan vertrouwen op wat het team hem zegt. Massa ging van het gas toen het team hem zei dat hij van het gas moest gaan, niet vroeger, niet later. Dit is echt niet de keuze van Massa maar die van het team.
En waarom zou hij moeten vragen hoe het ermee zit? Er zit daar ergens 10 man van Ferrari in een kotteke niets anders te doen dan te bekijken hoe het met de wagens zit en te berekenen hoe lang hij nog met die benzine kan doen aan een bepaalde snelheid. Massa moet gewoon doen wat zijn team hem opdraagt, weet hij veel hoe lang hij met een bepaalde lading benzine kan doen.
Laat ik even duidelijk zijn dat ik het punt snap dat Ferrari de beslissingen neemt en alles in de gaten houd. Dat was inderdaad ook een tactische blunder van Ferrari. Maar ik ben wel van mening dat een coureur ook enig eigen initiatief neemt met bepaalde informatie. Hij had op zijn minst kunnen vragen aan het team wat zij hadden verwacht.
Ik neem mijn woorden ook direct terug als ik gemist heb dat Ferrari opdracht gaf om gewoon door gas te geven, al is het dan nog krappe beslissing.