Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Wutputt

#1
Autoforum / Re: nieuwe 407 coupé (?)
14 februari 2005 - 23:11:50
Citaat van: Ruud op 14 februari 2005 - 22:46:25
De overhang vóór is zo groot, volgens mij kan dat nooit goed rijden.
Bwa, heel veel gewicht zit er niet in het voorste deel van die snuit, omwille van voetgangersveiligheid en de toekomstige wetgevingen hieromtrend. Dus zo'n waanzinnig nadeel zal dit wel niet zijn. Al zie ik peroonlijk ook liever een wat kortere overhang vooraan.
#2
Autoforum / Peugeot 407
02 december 2004 - 14:44:44
Je mag op je twee oren slapen Roel, dit is de Peugeot 407 Silhouette. Een prototype van een 407 raceversie. Hij heeft een 3 liter V6 van 350 pk (of is het 320 pk?) achterin en een sequentiële versnellingsbak, weegt maar 1000 kg en heeft een draaicirkel gelijk een boot :D

De 407 coupé zal waarschijnlijk wel wat trekjes hiervan hebben, maar zal er eleganter uitzien, en niet zo'n 'in your face'-look hebben.
#3
Het vorige Nordschleife record voor "productie"wagens stond niet op naam van de Carrera GT, maar van de Radical SR3 Turbo, met een tijd van 7 minuten 19 seconden (in de zomer van 2003 neergeze)t. Er zijn veel artikels die dit record over het hoofd zagen, waarschijnlijk omdat de SR3 Turbo maar in een zeer kleine oplage gemaakt is (25 stuks geloof ik). Maar in dat opzicht kun je de D8 270RS ook moeilijk een echte productiewagen noemen, zeker aangezien het record neergezet is met een aangepaste versie.
#4
Andere Autosport / Ford Focus RS WRC 2006
09 november 2004 - 16:14:30
Voor alle duidelijkheid, dit is de concept van de 2006 WRC rallywagen van van Ford, dus nog niet de werkelijke wagen ;)






#5
Andere Autosport / Aston Martin DBR9
09 november 2004 - 16:08:30
De wegversie DB9 ziet er heerlijk uit, maar deze race DBR9 mag er ook zeker wezen. Hopelijk is hij voldoende betrouwbaar en snel, dan kan hij voor voldoende concurrentie zorgen.
#6
Autoforum / De nieuwe A6 avant
09 november 2004 - 16:04:09
Vandaag vrijgegeven, de officiële foto's van de nieuwe A6 avant.

Vanaf april 2005 verschijnt hij op de markt. De Avant krijgt de beschikking over drie benzinemotoren: 2.4 V6 (177 pk), 3.2 V6 FSI (255 pk) en de 4.2 V8 met 335 pk. Verder zijn er twee diesels: de 2.7 V6 TDI (180 pk) en de 3.0 V6 TDI (225). Voor de diesels wordt overigens een dieselroetfilter leverbaar. Zoals steeds is er de keuze tussen voorwielaandrijving en vierwielaandrijving (Quattro).

Da A6 Avant is 4,93 meter lang en de wielbasis groeide 8 centimeter tot 2,84 m en zorgt er mede voor dat de beschikbare ruimte binnenin aanzienlijk is toegenomen. Ook de inhoud van de bagageruimte nam toe (+110 liter) en bedraagt nu 565 liter. Indien de achterbank is neergeklapt ontstaat er een totale ruimte van 1660 liter. De doorlaadbreedte is 1,05 meter en de Audi is standaard voorzien van twee bevestigingsrails met in totaal vier verschuifbare, verstelbare en vergrendelbare bevestigingsogen. Verder kan de vlakke laadvloer omhoog worden geklapt en in verschillende standen worden gezet zodat de bagageruimte variabel is in te delen.
























Foto's: Autobild.de
#7
Autoforum / Nieuwe Saab 95 Estate
02 november 2004 - 13:51:20
Citaat van: JasperAlleen blijven de Saab-ongemakjes wel, bijvoorbeeld de koffer die je apart los moet doen (die dus vast blijft als je je wagen opent), en je moet de wagen in achteruit zetten voor je de sleutel eruit kan halen, hier snap ik het nut ook niet van.
Bij onze 9-5 sedan, kun je de koffer opendoen via een knop in het interieur of via de afstandsbediening. Heb daar op zich niet zo'n probleem mee. Onze vorige wagen had een gelijkaardig koffer-open-doen-systeem.

De reden waarom Saab de versnellingsbak in achteruit blokkeren heeft geïntroduceerd enkele jaren geleden is tweeledig. Ten eerste is dit een extra barrière om de wagen te stelen. En ten tweede kan de wagen niet van een helling afrollen als men de handrem is vergeten op te zetten.
Nu bij de nieuwste Saabs, zoals de 9³ SS van Eric, is dat er niet meer bij omdat er blijkbaar nogal een hoop mensen dit hinderlijk vonden.

Nu ja wij hebben daar geen last van aangezien de onze een automatic is. En die zet je zowieso in P wanneer je hem parkeert.
#8
Autoforum / TopGear
02 november 2004 - 13:42:55
Idd, zeker qua autoprogramma's. Maar in de UK steekt TopGear er ook wel bovenuit tussen de andere Britse autoprogramma's zoals 5th Gear en nog zoeen waar ik de naam van ben vergeten. Nu die programma's zijn dan weer een stuk beter als bij ons.

Een deel daarvan is ook logisch. In de UK is er een veel grotere autocultuur als bij ons en kunnen ze ook een zeer breed publiek aantrekken.

Nu sommige Duitse en Franse autoporgramma's zijn ook van een hoog niveau. Maar TopGear is echt wel onbereikbaar. De manier van filmen, de manier van reportages maken, enz. is gewoonweg zeer goed.
#9
Autoforum / Nieuwe Saab 95 Estate
23 oktober 2004 - 20:31:55
Het gaat dus om de 2.2 TiD? Die motor trekt wel lekker, maar persoonlijk vind ik hem een te zwaar dieselachtig geluid maken. Het is dan ook nog een oudere motor zonder commonrail. Paste de 3.0 TiD niet in het budget? Die is een stuk aangenamer.

Bij ons thuis hebben ze ook een 9-5, maar dan wel in sedan uitvoering en met Saabs eigen 2290cc gietijzeren blok met Mitsubishi TD04 turbo :mrgreen:
#10
Autoforum / TopGear
23 oktober 2004 - 14:16:43
Overzichtje van wat er morgen te zien valt:

- The Crap Porsche Challenge
- Ferrari 575M GTC v Aston Vanquish S
- Lamborghini Murcielago Roadster
- New Porsche 911
- BMW 1-Series
- New Ford Focus
- Supercharged Ariel Atom


Heb ook vernomen dat ze voor de aflevering van 31 oktober het geflikt hebben om met de Enzo een paar rondjes op hun circuit af te malen.
#11
Ik zet m'n joker in en kies voor David Palmer :lol:

Nu ff serieus. Ik vrees dat Bush toch de meeste kans maakt, omdat de Amerikanen na 9/11 graag een harde aanpak zien, en de zwart-wist visie koesteren. Maar hierbij spijtig genoeg niet echt verder kijken dan hun neus lang is. Anderen stemmen waarschijnlijk ook gewoon op Bush omdat ze altijd republikeins gestemd hebben.
Ook zullen een deel op Bush stemmen omdat "hij dat toch goed gedaan heeft". Daarbij kijken die stemmers dan enkel naar zijn "war agianst terrorism" en vallen ze in de schrikaanjaagpolitiek van de Bush-administratie. Want dat is me nu toch al verschillende keren opgevallen. Op het moment dat Bush z'n postitie wat aangevallen wordt of er wat te veel kritiek komt, spuwt men de berichten de wereld in dat er opnieuw een terroristische aanval gepland is. En die wordt daarna dan zogezegd weer mooi voorkomen.

Ik hoop dat Kerry de slag thuis haalt, maar ik heb er toch geen gerust hart in.
#12
Autoforum / Nieuw en oud
17 september 2004 - 14:44:26
Zoiets gebeurt wel vaker spijtig genoeg.
#13
Autoforum / Nieuwe Mercedes superwagen of photoshop?
16 september 2004 - 12:19:22
Zogoed als alle officiële foto's van constructeurs zijn nadergand met de PC bijgewerkt om meer accenten te leggen, of wat meer 'drama' in de foto te steken.


Nu over die Mercedes: heb hem 'ns laten zien aan een photoshopper. De achtergrond is er zeker opgeplakt. Maar wat hem doet vermoeden dat dit een mooi afgewerkte photshop is, is de neus die als je het gaat uitvergroten enkele elementen heeft (vericale aluminium staafjes onder de ster, zwarte openingen ter hoogte van motorkap) die waarschijnlijk getekend zijn. Ook zit de bestuurder maar vreemd in de auto (tegen de zijruit vooraan geplakt).
#14
Andere Onderwerpen / Humor topic
16 september 2004 - 12:12:03
Waar devolgende gast de vorige 50 jaar heeft gezeten, vraag ik me echt wel af:
http://www.xs4all.nl/~mlnbrg/funnymovies/microfoontelefoon.mpeg
#15
Autoforum / Nieuwe BMW 3-serie
15 september 2004 - 20:46:17
Citaat van: SaffierFMOm even over de evolutie van de dieselmotoren te beginnen: Voor zover ik weet zijn het de duitse topmerken die met krachtige en zuinige diesels (TDI bijv) voor de pinnen zijn gekomen.De Japanse merken liepen ( en lopen  nog) achterop wat betreft de dieseltechnologie. Ik zal de laatste zijn om de betrouwbaarheid van japanse auto's in twijfel te trekken,maar ik heb toch de indruk dat ze op gebied van design en technologie de grote europese merken braafjes na-apen.
Ik denk dat je de bron van de evolutie van dieselmotoren mag toeschrijven aan de Italiaantjes: eerste direct ingespoten diesel, eerste commonrail, etc. zijn allemaal ontstaan uit het Fiat-concern. Nu de vercommercialisering van de dieselmotor mag je wel toeschrijven voornamelijk aan VAG.
Dat Japanse constructeurs niet echt op die trein van nieuwe dieselmotoren zijn gestapt in het verleden heeft te maken met het feit dat dieselmotoren in personenwagens bijna enkel in Europa worden verkocht, op wereldniveau is dit maar een kleine markt. Nuja erg klein ook weer niet vandaar dat Japanners recent hier ook hard in geïnvesteerd hebben, zie maar naar de laatste nieuwe diesels van bvb Toyota en Honda. Qua technologie doen zij zelf ook heel veel onderzoek, maar ze doen idd ook aan reverse engineering, zoals ook alle Europese merken trouwens doen. Enkel is de cultuur van reverse engineering vele uitgesprokener in Japan. Maar zeggen dat ze mooi alles van de Europeanen na-apan is dus niet echt waar. Qua design is het wel wat anders, die Japanners hebben nogal een vreemde smaak en om hier in Europa voet aan wal te steken doen ze nogal veel inspiratie op bij Europese modellen :D