Poll
Vraag:
Wie heeft het best gereden in Melbourne?
Optie 1: G. Fisichella
stemmen: 15
Optie 2: R. Barrichello
stemmen: 9
Optie 3: F. Alonso
stemmen: 5
Optie 4: D. Coulthard
stemmen: 4
Optie 5: M. Webber
stemmen: 0
Optie 6: J. Montoya
stemmen: 0
Optie 7: C. Klien
stemmen: 1
Optie 8: K. Räikkönen
stemmen: 8
Optie 9: J. Trulli
stemmen: 0
Optie 10: F. Massa
stemmen: 0
Optie 11: J. Button
stemmen: 0
Optie 12: R. Schumacher
stemmen: 0
Optie 13: J. Villeneuve
stemmen: 0
Optie 14: T. Sato
stemmen: 0
Optie 15: N. Karthikeyan
stemmen: 0
Optie 16: T. Monteiro
stemmen: 0
Optie 17: P. Friesacher
stemmen: 0
Optie 18: M. Schumacher
stemmen: 0
Optie 19: N. Heidfeld
stemmen: 0
Optie 20: C. Albers
stemmen: 0
Gemakkelijke vraag, moeilijk antwoord. Vorig seizoen is deze poll af en toe gehouden, en het lijkt me niet slecht om dat dit seizoen altijd te doen.
Voor elke rijder kan je bijna een reden verzinnen.
GF: Winnaar, foutloos gereden
RB: Van 11 naar 2
FA: Van 13 naar 3, mooi duel met Villeneuve
DC: In een Red Bull vierde worden, kan niet slecht zijn
MW: Lange tijd in de top-3 vertoefd, maar kon het uiteindelijk niet waarmaken
JPM: Anoniem gereden maar lang Barrichello achter zich gehouden, zelfs een kloofje geslagen
CK: Zijn allereerste F1-punten als we de Sporza-commentatoren mogen geloven
KR: Schumacher onder druk gezet, maar toch niet veel ingehaald. Van 20 naar 8 en dus de grootste vooruitgang van alle rijders
JT: Zeer lang op 2 gereden maar alles verloren rond zijn pitstops
FM: Van 18 naar 10 in een Sauber, zelfs nog voor zijn teamgenoot geëindigd
JB: Tegenvallende wagen, anonieme race
RS: 3 plaatsen goedgemaakt in de race, daar waar zijn teamgenoot er 7 verliest
JV: Knappe inhaalbeweging op Fernando Alonso, waarschijnlijk mooiste van de race
TS: 3 plaatsen goedgemaakt maar nooit in beeld gekomen
NK: Liet zich gemakkelijk dubbelen, geen enkel probleem voor de andere rijders, niet slecht voor een eerste race
TM: Idem NK.
PF: Niet echt iets speciaal gedaan...
MS: Van de 19de plaats uiteindelijk nog achtste gereden, maar door een race-incident uitgevallen
NH: Slachtoffer van Schumi's manoeuvre, maar wel een goeie race. Hij had punten verdiend.
CA: Voor wie in Nederland woont en Albers zo geweldig vindt.
Dus: voor Jenson Button, Patrick Friesacher en Christijan Albers kan ik niet echt iets bedenken. Voor de rest: stem erop los!
Mijn stem gaat naar Alonso, maar ik vond Räikkönen ook sterk rijden. Schumi zeker ook, maar het onsportieve manoeuvre met Heidfeld doet hem dalen bij mij. Hij komt dus op drie.
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Ik heb op Fisico gestemd: van begin tot einde foutloos aan de leiding gereden, heel het weekend sterk gepresteerd, mooi debuut van hem bij Renault.
Op twee en drie zou ik Barrichello en Alonso zetten omwille van hun sterke opmars.
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 14:48:18
KR: Van 20 naar 8 en dus de grootste vooruitgang van alle rijders
Idd ;)
Klien werd 6de in Francorchamps en had dus al 3 puntjes (nu dus 5 na vandaag).
Ik twijfelde tussen Fisichella, Räikkönen en nog enkele anderen. Uiteindelijk voor Fisichella gekozen. Räikkönen reed sterk, zo ook Webber, Coulthard, Alonso, Barrichello, Trulli kon in het begin ook mooi volgen maar waarschijnlijk teveel gevraagd van zijn banden.
Ik heb op Fisichella gestemd omdat hij een perfecte race heeft gereden in ware Schumi stijl. "rustig" rondgereden, in zoverre da ge van rustig kunt spreken, en dan op de momenten dat het moest genoeg gas gegeven dat hij een veilige voorsprong kon opbouwen ten opzichte van zijn achterligger. Hoewel we eigenlijk het volledige Renault team tot het beste team van het weekend moeten rekenen, want Alonso heeft ook schitterend gereden. En eigelijk verdient Coulthard ook wel om hier verkozen te worden, want ik denk echt dat Red Bull hem vleugels heeft gegeven.
Er zijn er veel die een sterke race hebben gereden, heb op Barrichello gestemd. Hoe hij met de interim wagen al zoveel wagens inhaalt voorspelt een sterk seizoen van Ferrari, en ik denk dat RB en MS dit seizoen heel gewaagd aan elkaar gaan zijn.
Mijn keuze viel ook op Barrichello, misschien wel omdat ik niet gedacht had dat hij tweedes ging eindigen met de wagen die ze nu hebben.
Ik heb voor Fisico gestemd, beleefde een sterk weekend en in de race reed hij foutloos.
Ik twijfelde tussen Barichello en Alonso: beide hebben een erg goede inhaalrace achter de rug. Uiteindelijk maar gestemd voor Baricchello omdat ie 2de werd.
Fisichella. Liet zien uit het juiste hout gesneden te zijn. Hij kan hoog eindigen dit seizoen
Citaat van: Scuderia Ferrari op 06 maart 2005 - 17:32:21
Fisichella. Liet zien uit het juiste hout gesneden te zijn. Hij kan hoog eindigen dit seizoen
Hier sluit ik me volledig bij aan. De beste was Fisichella, zonder twijfel.
Ook de regels lijken hem op het lijf geschreven, meer dan Alonso. Ze zijn ongeveer even snel als het gaat om één ronde, maar Fisichella rijdt minder agressief, vloeiender.
Barrichello zie ik het ook nog ver schoppen dit seizoen, die kan altijd al goed overweg met lange stints. Schumacher zal een flinke dobber aan hem hebben.
Coulthard kijgt volledig mij stem. Had liever op Raïkkonen gestemd maar de doorslag was de positie van DC. Prachtprestatie...
Fisichella was de beste. Gewoon foutloos gereden en perfecte overwinning. Prachtig gewoon.
De beste was de winnaar, anders win je niet.
Dus stem ik niet.
Citaat van: Martin op 07 maart 2005 - 13:52:53
De beste was de winnaar, anders win je niet.
Dus stem ik niet.
Stem dan toch gewoon op fisi omdat je hem de beste vond :-X
Citaat van: Martin op 07 maart 2005 - 13:52:53
De beste was de winnaar, anders win je niet.
Dus stem ik niet.
Niet noodzakelijk. Boedapest '97. Damon Hill was de beste maar won niet. Melbourne '96, JV was de beste, hij won niet,... ;)
Citaat van: IVY440 op 07 maart 2005 - 14:08:30
Citaat van: Martin op 07 maart 2005 - 13:52:53
De beste was de winnaar, anders win je niet.
Dus stem ik niet.
Niet noodzakelijk. Boedapest '97. Damon Hill was de beste maar won niet. Melbourne '96, JV was de beste, hij won niet,... ;)
Daar ben ik het niet mee eens.
Voor de beste moet je kunnen racen en een betrouwbare wagen hebben.
Mis je een van de twee en heb je pech en ben je niet de beste.
En geluk? Ja dat moet je ook hebben.
Afgelopen zaterdag was het een loterij.
Als iedereen op een droge baan had gereden was de uitslag heel anders geweest.
Geen Renault op het podium.
Volledig mee eens Martin.
Ik denk dat we dit jaar maar 2 teams hebben die er om gaan strijden en dat zijn McLaren en Ferrari.
Bij Williams hebben ze volgens mij teveel talent weggegooid door Ralf en Montoya te verliezen. Ik zie hun vervangers niet al te hoog eindigen.
Kimi en Michael waren voor mij de beste rijders op het circuit.
Zonder de crash van MS, die hij volledig zelf heeft uitgelokt vind ik, had MS veel hoger geïndigd.
Montoya heeft me ook niet echt kunnen overtuigen, misschien moet hij nog een beetje wennen maar hij heeft sober gereden, zoals zovelen dit weekend.
Maar Kimi en MS vond ik er toch iets bovenuit steken.
David heeft ook redelijk goed stand gehouden, moet deugd doen voor hem om al direct in de punten te rijden. Als er iemand van mij punten verdiend is hij het wel.
Even omdraaien: Monteiro vond ik veruit het zwakste dit weekend. Het verschil met zijn (eveneens debuterende) teamgenoot Karthikeyan was het grootste van allemaal, ik dacht dat het dichtste dat hij kon geraken een seconde of 2 was. Friesacher had zelf toegegeven dat hij veel te weinig Formule 1-wagen ervaring had om goed te presteren, hij werd dan ook pas laat benoemd en in een Minardi kan je moeilijk veel gaan testen he.
Alonso gaf ditmaal voor mij een goede & grote indruk.Na vorig jaar
begon ik er wat in te twijfelen maar in deze race reed hij sterk.
Ook toen ie vast zat achter Jacques bleef hij rustig en beheerst het
goede moment afwachten.Zoals hij zelf zei een belangrijke en moeilijke fase in zijn race. Om er dan pijlsnel vandoor te gaan...en
alsnog op het podium
Zeer goede indruk, dit circuit ligt hem duidelijk ook zeer goed
reed er vorig jaar ook sterk.
Fisico & Barrico von ik ook goe
Citaat van: Martin op 07 maart 2005 - 15:09:54
Als iedereen op een droge baan had gereden was de uitslag heel anders geweest.
Geen Renault op het podium.
Daar ben ik het niet mee eens! Renault is wel degelijk een titelkandidaat, net als Ferrari en McLaren! Daarachter is er een gat en komt de rest. Ik ben ervan overtuigd dat het tussen deze drie teams zal gaan dit jaar.
De reden van het succes van Renault:
Ideaal chassis
Krachtige motor(al blijkt die nog niet even betrouwbaar, vrees voor een blow up in maleisië)
En vooral, die banden verslijten niet bij Renault. Ze reden zelfs met de softere compounds!
Die snelhied is er bij Renault, was al te zien tijdens de wintertests. Wie dacht dat ze een spelletje speelden door de hele tijd snelle rondjes te rijden had het goed mis. Vorig jaar misten ze nog de racesnelheid. Dit jaar hebben ze dit echter verholpen en ze lijken zeer consistent tijdens de race. Ook grotendeels door de matige bandenslijtage volgens mij. En ze bezitten twee goede coureurs, als schat ik fisi veel hoger in dan alonso.
We zien wel, ik denk niet dat het hele jaar zo saai zal zijn zoals dit weekend.
:-\
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:18:20
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Heidfeld kon ook gemakkelijk de andere kant op voordat hij te laat ging remmen.
Maar toch was het inderdaad stom van Schumi om nog snel alle druk op die ene bocht te willen zetten.
Citaat van: FerrariMan op 07 maart 2005 - 19:34:28
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:18:20
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Heidfeld kon ook gemakkelijk de andere kant op voordat hij te laat ging remmen.
Als hij al met zijn voorvleugel rechts naast Schumacher was zou dat niet meer gaan (weet niet of dat al het geval was). Links moest hij buitenom en dan had hij het niet gehaald.
Citaat van: DoefieF1 op 07 maart 2005 - 19:36:31
Citaat van: FerrariMan op 07 maart 2005 - 19:34:28
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:18:20
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Heidfeld kon ook gemakkelijk de andere kant op voordat hij te laat ging remmen.
Als hij al met zijn voorvleugel rechts naast Schumacher was zou dat niet meer gaan (weet niet of dat al het geval was). Links moest hij buitenom en dan had hij het niet gehaald.
Toch wel, hij had gas kunnen lossen, links in duiken en wat steviger remmen in plaats van zo laat nog.
Dan had hij wel wat meer tijd verloren natuurlijk maar hij had het gehaald. En dat hebben we al meer dan eens gezien van andere piloten de voorbije jaren.
Het is allemaal mogelijk, het hangt er alleen maar van af wat ze beide in gedachten hadden.
Ik kan me best bedenken dat als je een plan in gedachten hebt, niet op een miliseconde alles gaat dichtgooien om een ander plan uit te voeren. ik denk niet dat de mns zo snel kan reageren als de situatie helemaal anders uitdraait dan verwacht.
Citaat van: Schumi 2002 op 07 maart 2005 - 19:54:46
Ik kan me best bedenken dat als je een plan in gedachten hebt, niet op een miliseconde alles gaat dichtgooien om een ander plan uit te voeren. ik denk niet dat de mns zo snel kan reageren als de situatie helemaal anders uitdraait dan verwacht.
Dat is waar, je kan dat niet zomaar veranderen wanneer je een keuze maakt. Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat het niet mogelijk is...alé, ik bedoel maar, het is mogelijk om een andere plan te kiezen ;)
Maar kijk, dat is racen nu éénmaal. Het zal niet de laatste keer zijn.
er staat over dat accident trowuens een stukje gescheven doro Leinders in de GVA, hij zei dat MS de deur dicht deed en NH uitweikte. Echter gooide MS de deur niet zo ver dicht als NH dacht, waardoor hij in het gras belandde terwijl dat niet nodig was.
Ik denk dat NH de het niet mogelijk achte te remmen en tussen de wielen van schumi uit te blijven en dus maar op zij ging. Eens hij in het gras belandde was hij de cntrole over de wagen zo goed als kwijt en was het kwaad dus geschoten.
Citaat van: Schumi 2002 op 07 maart 2005 - 20:04:50
er staat over dat accident trowuens een stukje gescheven doro Leinders in de GVA, hij zei dat MS de deur dicht deed en NH uitweikte. Echter gooide MS de deur niet zo ver dicht als NH dacht, waardoor hij in het gras belandde terwijl dat niet nodig was.
Ik denk dat NH de het niet mogelijk achte te remmen en tussen de wielen van schumi uit te blijven en dus maar op zij ging. Eens hij in het gras belandde was hij de cntrole over de wagen zo goed als kwijt en was het kwaad dus geschoten.
Een mogelijkheid ja. Ik denk ook niet dat het echt kwade opzet was van MS.
Citaat van: FerrariMan op 07 maart 2005 - 20:06:40
Citaat van: Schumi 2002 op 07 maart 2005 - 20:04:50
er staat over dat accident trowuens een stukje gescheven doro Leinders in de GVA, hij zei dat MS de deur dicht deed en NH uitweikte. Echter gooide MS de deur niet zo ver dicht als NH dacht, waardoor hij in het gras belandde terwijl dat niet nodig was.
Ik denk dat NH de het niet mogelijk achte te remmen en tussen de wielen van schumi uit te blijven en dus maar op zij ging. Eens hij in het gras belandde was hij de cntrole over de wagen zo goed als kwijt en was het kwaad dus geschoten.
Een mogelijkheid ja. Ik denk ook niet dat het echt kwade opzet was van MS.
Ik zie MS nog niet direct iemand opzettelijk uit de race rijden. Laten we het als eindstempel geven PROBEREN IEMAND TEGEN TE HOUDEN MET ONGEWILDE SLECHTE AFLOOP
Ik denk dat er veel het hiermee eens kunnen worden. Nick had verwacht dat schumi hem geen wagenbreedte circuit zou geven en nam het zeker voor het onzkere, met slechte afloop voor beide racers.
Citaat van: Schumi 2002 op 07 maart 2005 - 20:20:05
Ik zie MS nog niet direct iemand opzettelijk uit de race rijden. Laten we het als eindstempel geven PROBEREN IEMAND TEGEN TE HOUDEN MET ONGEWILDE SLECHTE AFLOOP
Ik denk dat er veel het hiermee eens kunnen worden. Nick had verwacht dat schumi hem geen wagenbreedte circuit zou geven en nam het zeker voor het onzkere, met slechte afloop voor beide racers.
[Oude koeien uit de stal halen]Jerez 1997[/oude koeien uit de stal halen] ...
Mocht het zo zijn van Heidfeld, is het niet de eerste keer (--> Oostenrijk 2002, ook gras en controleverlies, alleen in de andere volgorde).
Met opzet was het zeker niet dit weekend, ik hou het eerder op een misverstand van beide coureurs.
Citaat van: DoefieF1 op 07 maart 2005 - 21:01:43
[Oude koeien uit de stal halen]Jerez 1997[/oude koeien uit de stal halen] ...
Mocht het zo zijn van Heidfeld, is het niet de eerste keer (--> Oostenrijk 2002, ook gras en controleverlies, alleen in de andere volgorde).
Met opzet was het zeker niet dit weekend, ik hou het eerder op een misverstand van beide coureurs.
De inzet van de situatie met die oude koe was wel helemaal anders. En ik denk dat MS zijn lesje wel geleerd heeft.
Citaat van: Martin op 07 maart 2005 - 15:09:54
Citaat van: IVY440 op 07 maart 2005 - 14:08:30
Citaat van: Martin op 07 maart 2005 - 13:52:53
De beste was de winnaar, anders win je niet.
Dus stem ik niet.
Niet noodzakelijk. Boedapest '97. Damon Hill was de beste maar won niet. Melbourne '96, JV was de beste, hij won niet,... ;)
Daar ben ik het niet mee eens.
Voor de beste moet je kunnen racen en een betrouwbare wagen hebben.
Mis je een van de twee en heb je pech en ben je niet de beste.
En geluk? Ja dat moet je ook hebben.
Afgelopen zaterdag was het een loterij.
Als iedereen op een droge baan had gereden was de uitslag heel anders geweest.
Geen Renault op het podium.
Werkelijk belachelijk. Om te winnen moet je kunnen racen en een betrouwbare wagen hebben.
Om de beste rijder te zijn moet je talent hebben, maar geen wagen. Het vergt niet veel IQ om dat te snappen denk ik. Het gaat hier om de beste rijder, niet om de beste combinatie rijder+wagen.
En als je de inhaalrace van Alonso ziet, en je weet dat hij gedupeerd was door het weer in de eerste kwalificatie, trek ik daar toch andere conclusies uit in verband met zijn eindpositie als hij gelijk weer had gekregen in de kwalificatie...
Citaat van: Jasper op 08 maart 2005 - 16:42:12Werkelijk belachelijk. Om te winnen moet je kunnen racen en een betrouwbare wagen hebben.
Om de beste rijder te zijn moet je talent hebben, maar geen wagen. Het vergt niet veel IQ om dat te snappen denk ik. Het gaat hier om de beste rijder, niet om de beste combinatie rijder+wagen.
Stel, je hebt de absolute 'beste rijder' gevonden. Hij wint alles. Maar wanneer je hem in een andere wagen steekt die hem niet ligt dan wint hij minder. De piloot heeft dus altijd een wagen nodig die hem ligt om zijn kunnen als beste te mogen tonen. Het lukt niet zomaar in alle wagens.
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:18:20
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Nu ik er zo over nadenk, eigenlijk is het bijna identiek aan KR vs MS enkele jaren geleden in Melbourne, alleen liep het voor Schumi beter af dan voor Heidfeld.
Citaat van: FerrariMan op 08 maart 2005 - 17:19:42
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:18:20
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Nu ik er zo over nadenk, eigenlijk is het bijna identiek aan KR vs MS enkele jaren geleden in Melbourne, alleen liep het voor Schumi beter af dan voor Heidfeld.
2 jaar geleden? Ze gingen toen achter elkaar de bocht in, niet naast elkaar ;)
DC is voor mij de man v/d wedstrijd, want hij stond al het gehele weekend vooraan en zijn 4de plek nadat hij lang op het podium heeft gereden is dit een uitstekend resultaat!
Citaat van: DoefieF1 op 08 maart 2005 - 18:37:21
2 jaar geleden? Ze gingen toen achter elkaar de bocht in, niet naast elkaar ;)
Zo'n groot verschil met vorig weekend was het niet, gezien MS al verder voor lag op NH.
2003: (bron: www.formule1.nl)
(http://www.sbsonline.nl/images/subgalleries/183/4030.jpg)
2005: (bron: www.f1.com)
(http://www.formula1.com/photos/270x240/tvimages/2005/australian/sunpic8.jpg)
Akkoord, je kan alle details en kleine verschillen gaan uitspitten, maar een koe is een koe. Het is zo goed als identiek. Kimi verdedigde destijds mooi zijn plek, en het lukte. MS wou nu ook zijn plek verdedigen maar het mislukte. Het zijn vergelijkbare race-incidenten.
Citaat van: FerrariMan op 09 maart 2005 - 13:38:46
Citaat van: DoefieF1 op 08 maart 2005 - 18:37:21
2 jaar geleden? Ze gingen toen achter elkaar de bocht in, niet naast elkaar ;)
Zo'n groot verschil met vorig weekend was het niet, gezien MS al verder voor lag op NH.
2003: (bron: www.formule1.nl)
(http://www.sbsonline.nl/images/subgalleries/183/4030.jpg)
2005: (bron: www.f1.com)
(http://www.formula1.com/photos/270x240/tvimages/2005/australian/sunpic8.jpg)
Akkoord, je kan alle details en kleine verschillen gaan uitspitten, maar een koe is een koe. Het is zo goed als identiek. Kimi verdedigde destijds mooi zijn plek, en het lukte. MS wou nu ook zijn plek verdedigen maar het mislukte. Het zijn vergelijkbare race-incidenten.
Hierin moet ik je gelijk geven. MS verdedigde gewoon zijn lijn met al wat drastische gevolgen. Eigen schuld dikke bult. Al was hij zelf slachtoffer maar ook heidfeld. Heidfeld had alle redenen om hem snel te passeren, but it just didn't work out!
Ik geef Schumacher ook geen schuld he, was een gewoon race-incident, dat gebeurt...
Citaat van: DoefieF1 op 09 maart 2005 - 15:17:15
Ik geef Schumacher ook geen schuld he, was een gewoon race-incident, dat gebeurt...
Inderdaad.
Citaat van: FerrariMan op 08 maart 2005 - 17:19:42
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:18:20
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Nu ik er zo over nadenk, eigenlijk is het bijna identiek aan KR vs MS enkele jaren geleden in Melbourne, alleen liep het voor Schumi beter af dan voor Heidfeld.
Citaat van: FerrariMan op 08 maart 2005 - 17:12:43
Citaat van: Jasper op 08 maart 2005 - 16:42:12Werkelijk belachelijk. Om te winnen moet je kunnen racen en een betrouwbare wagen hebben.
Om de beste rijder te zijn moet je talent hebben, maar geen wagen. Het vergt niet veel IQ om dat te snappen denk ik. Het gaat hier om de beste rijder, niet om de beste combinatie rijder+wagen.
Stel, je hebt de absolute 'beste rijder' gevonden. Hij wint alles. Maar wanneer je hem in een andere wagen steekt die hem niet ligt dan wint hij minder. De piloot heeft dus altijd een wagen nodig die hem ligt om zijn kunnen als beste te mogen tonen. Het lukt niet zomaar in alle wagens.
Maar dan is die rijder nog steeds de beste rijder.
Citaat van: Jasper op 09 maart 2005 - 17:31:46
Citaat van: FerrariMan op 08 maart 2005 - 17:19:42
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:18:20
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Nu ik er zo over nadenk, eigenlijk is het bijna identiek aan KR vs MS enkele jaren geleden in Melbourne, alleen liep het voor Schumi beter af dan voor Heidfeld.
Citaat van: FerrariMan op 08 maart 2005 - 17:12:43
Citaat van: Jasper op 08 maart 2005 - 16:42:12Werkelijk belachelijk. Om te winnen moet je kunnen racen en een betrouwbare wagen hebben.
Om de beste rijder te zijn moet je talent hebben, maar geen wagen. Het vergt niet veel IQ om dat te snappen denk ik. Het gaat hier om de beste rijder, niet om de beste combinatie rijder+wagen.
Stel, je hebt de absolute 'beste rijder' gevonden. Hij wint alles. Maar wanneer je hem in een andere wagen steekt die hem niet ligt dan wint hij minder. De piloot heeft dus altijd een wagen nodig die hem ligt om zijn kunnen als beste te mogen tonen. Het lukt niet zomaar in alle wagens.
Maar dan is die rijder nog steeds de beste rijder.
In die situatie kan hij niet laten zien dat hij de beste rijder is. Het is allemaal vergezocht, dat wel. Maar het klopt wel.
Race-incident ? ? ?
Toch niet volgens de Duitse boekjes
;D ;D ;D
Die Duitse kranten zijn te vergelijken met Het Laatste Nieuws hier in België ... veel blabla, maar niets deftig.
Ik ging voor Rubens. Ook al maakte Giancarlo geen enkele fout en reed hij aan de leiding. Rubens komt mooi van plaats 11 naar 2 zonder problemen en mooie race. :)
Ik vind het eigenlijk raar dat veel meer mensen voor Rubens kiezen dan voor Alonso. Alonso heeft een hele tijd vastgezeten achter Villeneuve, die sterk zijn plaats verdedigde. Door de reglementen wil niemand veel inhalen, en dus heeft Alonso daarom lang vastgezeten. Naar eigen zeggen had hij 25s verloren, maar dat zijn zijn eigen woorden natuurlijk.
Ieder zijn eigen mening, maar ik vind de prestatie om dan nog naar het podium te komen, veel knapper dan de redelijk anonieme opmars van Barrichello.
Nu ja, ieder z'n eigen mening, met respect daarvoor.