We gaan naar Albert Park te Melbourne. Er is geen ontkomen aan.
Albert Park staat gewoon weer op de kalender, ondanks onze jaarlijkse telefonade, toen met Bernie, nu met Domenicale, "doe het niet meer, saai, saai, saai".
Maar het mag en mocht niet baten, we blijven optochten uitzenden op ongristelijke ontijden als 5 uur in de nacht.
We zeggen het nog één keer: doe het niét!
De filetijden van het komend weekend:
Vrijdag 22 maart
Eerste vrije training 2:30 - 3:30
Tweede vrije training 6:00 - 7:00
Zaterdag 23 maart
Derde vrije training 2:30 - 3:30
Kwalificatie 6:00 - 7:00
Zondag 24 maart
Race 5:00 - 7:00
Toch vind ik het vanuit nostalgische motieven wel een race die op de kalender hoort. Tien keer liever de klassiekers dan de zoveelste zandbakrace of stratencircuit, al dan niet in het donker.(Melbourne is ook een stratencircuit, maar jullie begrijpen mijn punt).
Jawel, en ik zat een beetje op mijn overdrijfstoel natuurlijk.
En ik ben het met je eens, maar toch. De combi van heel vroeg op in het weekend en die saaie optocht...
Werkt niet goed.
Vorig jaar was geen saaie optocht:
https://www.gpblog.com/nl/videos/265459/genieten-van-verstappen-in-australi-kijk-de-incidentrijke-gp-terug.html
Citaat van: Mickey op 20 maart 2024 - 18:29:01Vorig jaar was geen saaie optocht:
https://www.gpblog.com/nl/videos/265459/genieten-van-verstappen-in-australi-kijk-de-incidentrijke-gp-terug.html
Uitzondering op de regel.
Vroeger veroorzaakte de naam nog enige opwinding als teken dat het seizoen weer begon. Maar dat is ook niet meer.
Om de zaak te redden moet voor dit soort circuits een groot taboe uit de kast worden gehaald: omgekeerde startvolgorde. Of een milde variant daarvan, waarbij het startveld is opgedeeld in 3 of 4 sub-blokken.
Citaat van: Breaktest op 20 maart 2024 - 18:59:37Citaat van: Mickey op 20 maart 2024 - 18:29:01Vorig jaar was geen saaie optocht:
https://www.gpblog.com/nl/videos/265459/genieten-van-verstappen-in-australi-kijk-de-incidentrijke-gp-terug.html
Om de zaak te redden moet voor dit soort circuits een groot taboe uit de kast worden gehaald: omgekeerde startvolgorde. Of een milde variant daarvan, waarbij het startveld is opgedeeld in 3 of 4 sub-blokken.
Ach, wellicht verkloot Verstappen z'n kwalificatie 'n keertje, dan komen we al een heel end toch?
Ik vind Albert Park altijd leuk! Jammer dat het niet meer de seizoensopener is. Eigenlijk zou deze race dat gewoon standaard moeten zijn, zoals vroeger vroeg uit de veren om de auto's voor de eerste keer in het jaar te bekijken...
En is het natuurlijk qua sfeer top, echt fans naast de baan.
En met Piastri en Ricciardo nu twee thuisrijders!
Volgend jaar is t weer de seizoensopener :)
Ik vind het als seizoensopener ook altijd een leuke race. Beetje meer sfeer dan in die zandbak in Bahrein. De race zelf is nooit mega spannend, maar heb er wel een aantal leuke races gezien op zich.
Ik vind het ook een leuk circuit waar het venijn vaak in de staart van de race zit. Gebeuren vaak gekke dingen.
Sargeant moet zijn auto afstaan aan Albon. Deze had zijn auto plat gereden en ze hebben niet een nieuw chassis.
https://www.telegraaf.nl/sport/707708648/williams-passeert-logan-sargeant-en-geeft-auto-aan-albon-moeilijkste-moment-in-loopbaan
Groet,
C.G. de Beaufort
Hebben ze überhaupt kans op punten ;D .
Maar ik snap de keuze aan de ene kant wel maar aan de andere kant ook weer niet.
Ja ik snap de keuze wel. Albon haalt daar 99% van de punten binnen.
En de Williams lijkt nog wel redelijk goed te gaan op Albert Park.
Maar voor Sargeant is dit ook wel heftig. Albon rijdt nota bene zelf zijn auto plat en Sargeant is het slachtoffer.
Überhaupt had Williams eigenlijk niet zonder reserve-auto naar Australië moeten afreizen. Maar schijnbaar moeten ze nog steeds een grote inhaalslag maken.
Ik had sowieso als ik Williams was Sargeant uit die auto gehaald en iemand anders erin gezet.
Kost je misschien wat sponsorgeld maar levert je veel meer WK-punten op die op de langere termijn misschien wel meer geld waar zijn (TV-geld verdeling en prijzengeld).
Vrij bizar besluit ja. De schade die het team en met name Sargeant oploopt is vele malen groter dan de enkele louzy points die ze hier zouden kunnen laten liggen.
Indrukwekkend wat Sainz doet. Het beeld dat Ferrari zich behoorlijk in de vingers heeft gesneden door hem in te ruilen voor een 'overpriced fasion icon' houdt nog wel even aan.
En ai ai ai, wat zakt Ricciardo toch door het ijs. Ik noteer 'm als alweer een mispeer van Marko, want hadden de meesten van ons 'm een jaar/half jaar(?) geleden niet al de wacht aangezegd? Ik verwacht dat One Eye Jack deze fout binnen drie gp's gaat herstellen. En dan mag Riciardo Mazepin vervangen - waar die momenteel ook rijdt.
Citaat van: Breaktest op 23 maart 2024 - 15:13:30En ai ai ai, wat zakt Ricciardo toch door het ijs. Ik noteer 'm als alweer een mispeer van Marko, want hadden de meesten van ons 'm een jaar/half jaar(?) geleden niet al de wacht aangezegd? Ik verwacht dat One Eye Jack deze fout binnen drie gp's gaat herstellen. En dan mag Riciardo Mazepin vervangen - waar die momenteel ook rijdt.
https://nieuwspaal.nl/fia-overweegt-boete-voor-sainz-wegens-verwijderen-blindedarm/
1 april
Citaat van: Breaktest op 23 maart 2024 - 15:13:30... En dan mag Riciardo Mazepin vervangen - waar die momenteel ook rijdt.
Asian Le Mans Series🤕
Sodemieters, die 20 seconden straf voor Alonso? Ik heb hem niets raar zien doen.
Zou eerder gelift hebben volgens dectelemetrie die de Stewards hebben ingezien...
Was niet te zien in de uitzending volgens mij?
Regelmatig, ook bij een race als vandaag, moet ik aan Lou reed denken. Vanwege deze tekst: "They'll shit in a river, dump battery acid in a stream, they'll watch dead rats wash up on the beach, and complain if they can't swim.".
Last Great American Whale (http://youtu.be/xTlsSXNT2bg?si=MQMptBuB10N8iGrg&t=151)
De connectie met F1? Het wegsmijten van die tear-offs die vervolgens in brake ducts verstrikt raken, zie Ocon (en wie weet dat Verstappens probleem daar ook verband mee hield).
Het aantal keren dat het gilde zichzelf in moeilijkheden brengt is niet meer te tellen; soms lijkt het zelfs met opzet te worden gedaan om je achtervolger af te schudden.
Is het niet bizar dat dat probleem al vele jaren op zijn beloop wordt gelaten? Op zijn minst kun je afdwingen dat dit alleen tijdens pitstops wordt gedaan, en niet op de baan (met dispensatie als je achter een olie sprenkelende motor zit).
Citaat van: Robbert65 op 24 maart 2024 - 10:41:25Sodemieters, die 20 seconden straf voor Alonso? Ik heb hem niets raar zien doen.
Zou eerder gelift hebben volgens dectelemetrie die de Stewards hebben ingezien...
Was niet te zien in de uitzending volgens mij?
Volgens de data hij heeft veel eerder geremd als normaal. Een soort brake test dus.
Ik vind zelf dat het allemaal wel mee viel en dat de fout vooral bij Russell zit die de controle over zijn auto verloor. Heb het idee dat als Russell onder druk komt te staan dat hij snel fouten maakt. Goede coureur hoor Russell, maar of hij de echte opvolger is van Hamilton bij Mercedes?
Vorig jaar in Singapore net zo, en hij gooide ook al eens een goede race bij Williams weg op Imola.
Volgens mij is Russel 3x gecrashed dit jaar, op ieder circuit een keertje. Ik zeg dat ff zo uit m'n hoofd, misschien vergis ik me, maar Bahrein weten we nog wel...
Citaat van: Breaktest op 24 maart 2024 - 11:06:18De connectie met F1? Het wegsmijten van die tear-offs die vervolgens in brake ducts verstrikt raken, zie Ocon (en wie weet dat Verstappens probleem daar ook verband mee hield).
Het aantal keren dat het gilde zichzelf in moeilijkheden brengt is niet meer te tellen; soms lijkt het zelfs met opzet te worden gedaan om je achtervolger af te schudden.
Is het niet bizar dat dat probleem al vele jaren op zijn beloop wordt gelaten? Op zijn minst kun je afdwingen dat dit alleen tijdens pitstops wordt gedaan, en niet op de baan (met dispensatie als je achter een olie sprenkelende motor zit).
Zo'n verdwaalde tear-off schijnt ook de race van Perez deels te hebben verpest, las ik ergens. Dat ding bleef hangen aan de vloer waardoor zijn RB performance verloor.
Ik schreef 'deels' want wat liet de Mexicaan zich in de openingsronde makkelijk wegzetten door Russell, waardoor hij sowieso grote achterstand opliep t.o.v. de frontrunners. Checo had hier, na Verstappens uitvallen, minstens 1 Ferrari achter zich moeten houden.