Poll
Vraag:
Wat is de beste racestrategie
Optie 1: Bijna lege wagen en vroege pitstop
stemmen: 12
Optie 2: Volgetankte wagen en late pitstop
stemmen: 10
Wat denken jullie dat de beste racestrategie is om een race te kunnen winnen ???? Laat jullie fantasie maar eens de volle loop !!!
Ik heb voor het eerste gekozen !!!! Denk dat je met een lege wagen sneller kunt uitlopen op de rest van het veld, je minder vast geraakt in het verkeer en je zo de kans op een overwinning vergroot. Anderzijds denk ik dat de meeste teams voor een verschillende strategie gaan kiezen, één wagen met minder benzine aan boord, en één met meer en naderhand uitdokteren wat de beste strategie was. :D
Wie met meer benzine start zal zich niet zo direct vastrijden in verkeer want normaal gezien zou hij in het begin trager zijn dan de rest. Ik denk dat de meesten met min of meer dezelfde hoeveelheid gaan starten, zodat ze op 1/3 van de race kunnen gaan tanken en dan blijft alles zoals bij het oude. Want wat heb je eraan om tijdens de quali's de show te stelen als je na 5 rondes al moet gaan tanken en dan als laatste de baan oprijdt met een zware wagen?
Heb niet gestemt want volgens mij starten ze de quali's met iets meer benzine aan boord dan waarmee ze de andere jaren aan de start van de race verschenen.
Ik zou het eigenlijk niet weten, aangezien dit circuitafhankelijk is. Op snelle circuits zou ik eerder kiezen voor weinig benzine tijdens de kwalificaties omdat je anders na 1 ronde al bent gedubbeld.
Het hangt natuurlijk ook af van het team. Als je een snelle wagen hebt, kan je wat meer benzine meenemen.
Er zijn nog wel andere zaken te bedenken die invloed hebben op de strategie.
Een éénduidig antwoord is dus volgens mij niet mogelijk.
Citaat van: WebMachineIk zou het eigenlijk niet weten, aangezien dit circuitafhankelijk is. Op snelle circuits zou ik eerder kiezen voor weinig benzine tijdens de kwalificaties omdat je anders na 1 ronde al bent gedubbeld.
Het hangt natuurlijk ook af van het team. Als je een snelle wagen hebt, kan je wat meer benzine meenemen.
Er zijn nog wel andere zaken te bedenken die invloed hebben op de strategie.
Een éénduidig antwoord is dus volgens mij niet mogelijk.
Volledig mee eens, hangt allemaal af van verschillende factoren
hangt ook af vanwaar je normaliter op de grid staat he. Vooraan of achteraan maakt een verschil.
Citaat van: Ramseshangt ook af vanwaar je normaliter op de grid staat he. Vooraan of achteraan maakt een verschil.
Ik dacht dat er tussen de kwali's en de start niet getankt mocht worden?
Of heb ik de nieuwe regels weer verkeerd gelezen?
Ik zal het eens opzoeken in jullie topic en kom er dan op terug, maar als het echt zo is dan denk ik dat je toch moeilijk op voorhand weet waar je op de grid gaat staan.
Heb je de kwali's gedaan met vollere tanks dan heb je ook meer kans dat je achterin staat en omgekeerd. Een moeilijke keuze dus...
Citaat van: BrunoCitaat van: Ramseshangt ook af vanwaar je normaliter op de grid staat he. Vooraan of achteraan maakt een verschil.
Ik dacht dat er tussen de kwali's en de start niet getankt mocht worden?
Of heb ik de nieuwe regels weer verkeerd gelezen?
Ik zal het eens opzoeken in jullie topic en kom er dan op terug, maar als het echt zo is dan denk ik dat je toch moeilijk op voorhand weet waar je op de grid gaat staan.
Heb je de kwali's gedaan met vollere tanks dan heb je ook meer kans dat je achterin staat en omgekeerd. Een moeilijke keuze dus...
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)
Citaat van: Jasper
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)
goed gelezen, en het bestaat wel degelijk. Een ietwat ouderwetse verwoording voor normaal. Komt waarschijnlijk omdat ik mij mag verdiepen in de Middelnederlandse litteratuur :roll:
Citaat van: RamsesCitaat van: Jasper
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)
goed gelezen, en het bestaat wel degelijk. Een ietwat ouderwetse verwoording voor normaal. Komt waarschijnlijk omdat ik mij mag verdiepen in de Middelnederlandse litteratuur :roll:
Ik weet ook wel dat dat bestaat, maar het was gewoon om het aan Bruno te verduidelijken. ;)
Die -iter is in het Latijn een uitgang van regelmatige bijwoorden van de 3de verbuiging, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. ;)
Citaat van: JasperCitaat van: RamsesCitaat van: Jasper
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)
goed gelezen, en het bestaat wel degelijk. Een ietwat ouderwetse verwoording voor normaal. Komt waarschijnlijk omdat ik mij mag verdiepen in de Middelnederlandse litteratuur :roll:
Ik weet ook wel dat dat bestaat, maar het was gewoon om het aan Bruno te verduidelijken. ;)
Die -iter is in het Latijn een uitgang van regelmatige bijwoorden van de 3de verbuiging, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. ;)
Heu, wil je daarmee bedoelen dat je plaatsen op de grid toegewezen krijgt en dat er dus geen kwali's zijn? Dan kan je zo veel of zo weinig benzine meenemen als je wilt. Andersom is het gesteld als er tussen de kwali's en de start niet getankt mag worden. Dan is de vraag verkeerd gesteld want je kan je plek op de grid op voorhand niet weten. (normaliter of niet) :?
Er mag niet bijgetankt worden tussen kwali en start van de race.
Speelt volgens mij in t voordeel van het team met de lichtste wagen en ik dacht dat dat voorlopig de Ferrari is. Die kunnen gerust een deftige hoeveelheid benzine meenemen en nog sneller zijn dan de rest.
En dan kan je nog uw banden kiezen in functie van uw startstrategie natuurlijk, was vroeger al zo, zal nu nog belangrijker zijn.
Citaat van: Jean TodtEr mag niet bijgetankt worden tussen kwali en start van de race.
Speelt volgens mij in t voordeel van het team met de lichtste wagen en ik dacht dat dat voorlopig de Ferrari is. Die kunnen gerust een deftige hoeveelheid benzine meenemen en nog sneller zijn dan de rest.
En dan kan je nog uw banden kiezen in functie van uw startstrategie natuurlijk, was vroeger al zo, zal nu nog belangrijker zijn.
Sorry dat ik effe off-topic ga maar het is nu al de derde keer dak die avatar tegenkom en ik vind het ne geslaagden Jean Todt! ;)
Citaat van: BrunoCitaat van: JasperCitaat van: RamsesCitaat van: Jasper
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)
goed gelezen, en het bestaat wel degelijk. Een ietwat ouderwetse verwoording voor normaal. Komt waarschijnlijk omdat ik mij mag verdiepen in de Middelnederlandse litteratuur :roll:
Ik weet ook wel dat dat bestaat, maar het was gewoon om het aan Bruno te verduidelijken. ;)
Die -iter is in het Latijn een uitgang van regelmatige bijwoorden van de 3de verbuiging, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. ;)
Heu, wil je daarmee bedoelen dat je plaatsen op de grid toegewezen krijgt en dat er dus geen kwali's zijn? Dan kan je zo veel of zo weinig benzine meenemen als je wilt. Andersom is het gesteld als er tussen de kwali's en de start niet getankt mag worden. Dan is de vraag verkeerd gesteld want je kan je plek op de grid op voorhand niet weten. (normaliter of niet) :?
Welke vraag is er gesteld?
Jij zegt dat je het niet snapt. Ik verduidelijk dat er staat 'de plaats die je normaal gezien', dat is dus de voorbije races, hebt. En zeg jij dat de vraag (die er niet is :?) verkeerd gesteld is. :? : ? ;)
Citaat van: JasperCitaat van: BrunoCitaat van: JasperCitaat van: RamsesCitaat van: Jasper
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)
goed gelezen, en het bestaat wel degelijk. Een ietwat ouderwetse verwoording voor normaal. Komt waarschijnlijk omdat ik mij mag verdiepen in de Middelnederlandse litteratuur :roll:
Ik weet ook wel dat dat bestaat, maar het was gewoon om het aan Bruno te verduidelijken. ;)
Die -iter is in het Latijn een uitgang van regelmatige bijwoorden van de 3de verbuiging, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. ;)
Heu, wil je daarmee bedoelen dat je plaatsen op de grid toegewezen krijgt en dat er dus geen kwali's zijn? Dan kan je zo veel of zo weinig benzine meenemen als je wilt. Andersom is het gesteld als er tussen de kwali's en de start niet getankt mag worden. Dan is de vraag verkeerd gesteld want je kan je plek op de grid op voorhand niet weten. (normaliter of niet) :?
Welke vraag is er gesteld?
Jij zegt dat je het niet snapt. Ik verduidelijk dat er staat 'de plaats die je normaal gezien', dat is dus de voorbije races, hebt. En zeg jij dat de vraag (die er niet is :?) verkeerd gesteld is. :? : ? ;)
Jasper, Jasper toch :-) Je maakt het allemaal zo ingewikkeld :lol:
Citaat van: BjornCitaat van: Jean TodtEr mag niet bijgetankt worden tussen kwali en start van de race.
Speelt volgens mij in t voordeel van het team met de lichtste wagen en ik dacht dat dat voorlopig de Ferrari is. Die kunnen gerust een deftige hoeveelheid benzine meenemen en nog sneller zijn dan de rest.
En dan kan je nog uw banden kiezen in functie van uw startstrategie natuurlijk, was vroeger al zo, zal nu nog belangrijker zijn.
Sorry dat ik effe off-topic ga maar het is nu al de derde keer dak die avatar tegenkom en ik vind het ne geslaagden Jean Todt! ;)
Tnx, kwam hem toevallig tegen en vond het ook wel lekker :-)
Maar lees ook ff m'n signature en stemmen maar :-)
Citaat van: Jean TodtCitaat van: BjornCitaat van: Jean TodtEr mag niet bijgetankt worden tussen kwali en start van de race.
Speelt volgens mij in t voordeel van het team met de lichtste wagen en ik dacht dat dat voorlopig de Ferrari is. Die kunnen gerust een deftige hoeveelheid benzine meenemen en nog sneller zijn dan de rest.
En dan kan je nog uw banden kiezen in functie van uw startstrategie natuurlijk, was vroeger al zo, zal nu nog belangrijker zijn.
Sorry dat ik effe off-topic ga maar het is nu al de derde keer dak die avatar tegenkom en ik vind het ne geslaagden Jean Todt! ;)
Tnx, kwam hem toevallig tegen en vond het ook wel lekker :-)
Maar lees ook ff m'n signature en stemmen maar :-)
Je kan die zin van Bjorn op 2 manieren interpreteren:
- Hey Jean Todt, dit vind ik wel een mooie avatar!
- Dit vind ik wel een mooie afbeelding van Jean Todt (de echte dan) :lol: :lol: :lol: :lol:
Citaat van: JasperCitaat van: BrunoCitaat van: JasperCitaat van: RamsesCitaat van: Jasper
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)
goed gelezen, en het bestaat wel degelijk. Een ietwat ouderwetse verwoording voor normaal. Komt waarschijnlijk omdat ik mij mag verdiepen in de Middelnederlandse litteratuur :roll:
Ik weet ook wel dat dat bestaat, maar het was gewoon om het aan Bruno te verduidelijken. ;)
Die -iter is in het Latijn een uitgang van regelmatige bijwoorden van de 3de verbuiging, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. ;)
Heu, wil je daarmee bedoelen dat je plaatsen op de grid toegewezen krijgt en dat er dus geen kwali's zijn? Dan kan je zo veel of zo weinig benzine meenemen als je wilt. Andersom is het gesteld als er tussen de kwali's en de start niet getankt mag worden. Dan is de vraag verkeerd gesteld want je kan je plek op de grid op voorhand niet weten. (normaliter of niet) :?
Welke vraag is er gesteld?
Jij zegt dat je het niet snapt. Ik verduidelijk dat er staat 'de plaats die je normaal gezien', dat is dus de voorbije races, hebt. En zeg jij dat de vraag (die er niet is :?) verkeerd gesteld is. :? : ? ;)
Sorry ik had het dus waarschijnlijk verkeerd begrepen, ik was in de veronderstelling dat het hier over de races van dit jaar ging (met de regels van dit jaar dus). Over de racestrategie van vorig jaar spreek ik me niet uit want daar is al genoeg over gezegd volgens mij.
Mijn excuses. :wink:
eventjes offtopic=> worden de tijden van de vrijdag en zaterdag samengeteld of dienen de tijden van vrijdag alleen maar voor de startpositie in de kwalificatie op zaterdag?
ontopic=>
Citaat van: WebMachineIk zou het eigenlijk niet weten, aangezien dit circuitafhankelijk is. Op snelle circuits zou ik eerder kiezen voor weinig benzine tijdens de kwalificaties omdat je anders na 1 ronde al bent gedubbeld.
Het hangt natuurlijk ook af van het team. Als je een snelle wagen hebt, kan je wat meer benzine meenemen.
Er zijn nog wel andere zaken te bedenken die invloed hebben op de strategie.
Een éénduidig antwoord is dus volgens mij niet mogelijk.
inderdaad
het lijkt me trouwens wel interesant om te zien hoe de teams met die nieuwe stategiën gaan omgaan
Allereerst is het belangrijk op te merken dat er vanaf dit jaar opnieuw twee kwalificaties zijn. De sessie op vrijdag heeft echter geen invloed op de uiteindelijke startpositie, maar wel op de positie waaraan de tweede sessie wordt begonnen. Wie op vrijdag de snelste tijd neerzet, mag op zaterdag als laatste aan zijn kwalificatierondje beginnen en dat is een niet te onderschatten voordeel.
laat al maar :oops:
Citaat van: JasperCitaat van: RamsesCitaat van: Jasper
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)
goed gelezen, en het bestaat wel degelijk. Een ietwat ouderwetse verwoording voor normaal. Komt waarschijnlijk omdat ik mij mag verdiepen in de Middelnederlandse litteratuur :roll:
Ik weet ook wel dat dat bestaat, maar het was gewoon om het aan Bruno te verduidelijken. ;)
Die -iter is in het Latijn een uitgang van regelmatige bijwoorden van de 3de verbuiging, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. ;)
Ik dacht dat dat uit de Kiekeboe strips kwam !! :D
ik dacht dat het over normale benzine ging :mrgreen:
en hoeveel liter :mrgreen: :wink:
Ik vind dat het meest logische zou zijn voor een topteam om met veel benzine te starten, en de kleinere teams met weinig. Zo komen zij een beetje meer in beeld en kunnen ze sponsers aantrekken. Het verschil tussen een topteam en een kleiner is groot, ferrari zal met een volle tank een minardi mss nog kunnen volgen met een lege tank.