Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Gonzalo

#46
Voor wie zich net als mij afvroeg hoe de motoren ontwikkeld mogen worden de komende jaren, lees dit eens door. Zeer interessante blogpost.

http://joesaward.wordpress.com/2014/07/08/changing-the-f1-engines-of-today/
#47
Formule 1 forum / Re: Formule 1 in de toekomst
09 juli 2014 - 12:07:31
Wat vinden we trouwens van de grotere banden, die Pirelli heeft voorgesteld bij de test in Silverstone gisteren?

Ik ben voor en vraag me zelfs af waarom ze er zo lang mee wachten. Er is nog geen akkoord over de invoering, toch?
#48
Regels kunnen toch niet halfweg het seizoen gewijzigd worden? Enkel met unanieme toestemmingen van de teams of wanneer veiligheid in gedrang komt, maar dat is nu toch niet het geval?
#49
Formule 1 forum / Re: Formule 1 in de toekomst
09 juli 2014 - 11:24:20
*verkeerde topic*
#50
Hij zou een klap te verwerken gekregen hebben van meer dan 30G. Is dat niet erg veel voor een crash met 'maar' 180 km/u? Heeft dat met het verhoogde gewicht van de wagens te maken?
#51
Dat was potentieel een zwaar ongeval. Goed opgevangen van Massa.
#52
Monza moet echt blijven, traditioneel hogesnelheidscircuit!

Ik hoop dat hij aan het pokeren is.
#53
Formule 1 forum / Re: Formule 1 in de toekomst
27 juni 2014 - 08:28:46
De discussie over bandenwarmers wordt uitgesteld tot wanneer de wielen groter worden... Heb ik iets gemist?
#54
Formule 1 forum / Re: Formule 1 anno 2014
24 juni 2014 - 12:26:40
Hoe zijn de testen met de "vonken" trouwens verlopen? Was het de moeite?
#55
Formule 1 forum / Re: Formule 1 in de toekomst
20 juni 2014 - 13:42:09
Ik vind het nochtans geen slecht plan... Kunstmatig, uiteraard, en ook oneerlijk... maar dat is de safety car nu toch ook?
#56
Formule 1 forum / Re: Formule 1 in de toekomst
20 juni 2014 - 08:37:57
Vonken zouden wel leuk zijn, geef toch weer meer dat snelheidsgevoel.
De megafoons hoeven voor mij niet, laat ons toch nog een beetje zelfrespect behouden.
#57
Vanwaar komt dat nieuwsbericht trouwens?
#58
Citaat van: Perton op 03 april 2014 - 11:52:51
Ik zeg ook niet dat kortere races een slecht plan zijn (ik ben er juist voorstander van om meer het IndyCar-model te gebruiken: afwisseling van lange races, korte races en soms zelfs double headers). Waar het mij om gaat is dat de redenatie van Luca di Montezemolo (zoals Allen die brengt, tenminste) een beetje raar is. Want als de FIA akkoord gaat met kortere races, gaat het maximale brandstofverbruik ook echt wel omlaag (anders hebben de nieuwe reglementen al geen zin meer) en heb je dus nog steeds zuinige, stille auto's, alleen zijn ze na een uur al klaar ipv anderhalf uur.

Vandaar ook dat ik me afvroeg of ik iets mis in dit verhaal, want met de informatie die ik heb, komt Di Montezemolo bijzonder naïef op me over.
Hmm ja, hij zal hopen op kortere races met dezelfde regels vermoed ik.
#59
Citaat van: Perton op 03 april 2014 - 11:21:51
Di Montezemolo wil weer es een meeting met de FIA. Volgens James Allen wil hij pleiten voor kortere races, zodat coureurs wel weer kunnen pushen. Wat is daar in vredesnaam het nut van? Als races korter worden, dan zegt de FIA: ok, doen we geen 100 kg, maar 80 kg. En schiet je er dus echt geen ene reet mee op, lijkt me. Het lijkt mij tenminste erg naïef van Ferrari om te denken dat de FIA dan wel vasthoudt aan 100 kg, als ze juist zuinigheid willen bevorderen.

Of mis ik nu iets?
Kortere races zouden wel tof zijn en een nieuw publiek aanspreken. Lange processies spreken nu eenmaal niet tot de verbeelding. Het kan ook voorkomen dat de F1 steeds meer als endurance race aanzien wordt.
Voor mij zou het ook geen probleem zijn, als we dan maar actie zien!

Geen probleem met de kleinere en zuinigere motors, in tegendeel! Laat de hybride technologie maar komen en laat de Formule 1 maar een voorloper zijn!
Ik heb wel een probleem met het sparen en het ecologische gedrag op de baan. Welke motor of aandrijving dan ook, er moet steeds voluit gegaan kunnen worden! Als dat met kortere races is, so be it.
#60
Ik vond het wel gigantisch gek klinken ja ;D

Hoe komt het eigenlijk dat de motoren zo stil zijn? In de Indycar gebruiken ze toch ook V6-motoren, hebben ze daar hetzelfde probleem?