En in welke klasses reden Wheldon, Surtees en Wilson?
De F1 is al zo veilig. Kijk eens wat er al gedaan is na het ongeluk van Bianchi. De manier waarop Charlie Whiting de snelheden kan controleren tijdens geel, safety car en virtual safety car. En die laatste zelf ook al.
Toch vind ik dat je dit soort dingen niet mag "verkrachten". Coureurs accepteren al tientallen jaren de risico's en stappen iedere keer in die Formule 1 auto. Zo is het gewoon. Ga dan in een klasse rijden waar de inderdaad cockpits gesloten zijn. Het is een charme en onderdeel van de F1. De Open Wheel Class.
Ik wil het echt niet goedpraten dat we in 20 jaar 3 doden (tijdens GP evenementen) moesten betreuren in de F1. Maar de coureurs van deze klasse opsluiten zou ik een nagel in de doodskist van Formule 1 vinden. Bovendien brengt de gesloten cockpit ook weer andere nadelen met zich mee. Dan liever inderdaad hogere randen etc. Liever open en vrij zoals nu dan een halo, liever een halo dan een gesloten cockpit.
De F1 is al zo veilig. Kijk eens wat er al gedaan is na het ongeluk van Bianchi. De manier waarop Charlie Whiting de snelheden kan controleren tijdens geel, safety car en virtual safety car. En die laatste zelf ook al.
Toch vind ik dat je dit soort dingen niet mag "verkrachten". Coureurs accepteren al tientallen jaren de risico's en stappen iedere keer in die Formule 1 auto. Zo is het gewoon. Ga dan in een klasse rijden waar de inderdaad cockpits gesloten zijn. Het is een charme en onderdeel van de F1. De Open Wheel Class.
Ik wil het echt niet goedpraten dat we in 20 jaar 3 doden (tijdens GP evenementen) moesten betreuren in de F1. Maar de coureurs van deze klasse opsluiten zou ik een nagel in de doodskist van Formule 1 vinden. Bovendien brengt de gesloten cockpit ook weer andere nadelen met zich mee. Dan liever inderdaad hogere randen etc. Liever open en vrij zoals nu dan een halo, liever een halo dan een gesloten cockpit.