Waar ik benieuwd naar ben is de opmaat naar dit ongeluk. Hoe kon het zo gebeuren, wat ging eraan vooraf? Ik heb nog nergens commentaar van betrokkenen of ooggetuigen gevonden. Het lijkt alsof dit door alle toeschouwers is gemist.
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Toon bijdragen MenuCitaat van: Matthijs op 12 november 2018 - 09:13:46Ben het hier geheel mee eens. Bijzonder aan dit incident is dat het om de koppositie versus helemaal niks ging, en dat geeft Max het moreel gelijk. Maar meer psychologie speelt een rol. Was het niet twee races geleden dat Hamilton ver bij Verstappen vandaan bleef bij een inhaalpoging - want, was zijn commentaar na afloop, bij Verstappen weet je het nooit. Welnu, moet Max hebben gedacht, als mijn Uit de weg, ik kom eraan-reputatie betekent dat zelfs Hamilton ruimte maakt, dan mag ik er toch zeker blind op rekenen dat het mindere garnituur dat ook doet. Maar zo werkt dat dus niet. Ik vermoed dat niet alleen Ocon, maar ook Magnussen - en wellicht zelfs Verstappen zelf in zijn Toro Rosso-jaren - meteen had teruggeslagen als ie daartoe was geweest.Citaat van: Mickey op 12 november 2018 - 06:24:40Het één hoeft de ander niet uit te sluiten. Voor mij is Ocon de veroorzaker maar treft Verstappen wel blaam. Tenminste, medeverantwoordelijkheid. Ocon had daar niet moeten rijden wat mij betreft, maar hij zat er wel dus kan je als Verstappen zijnde niet zomaar insturen. Wel enorm kinderachtig van Ocon dat hij achteraf geen enkele blaam bij zichzelf legt. Ach, het zijn natuurlijk allemaal jonge gassies en jonkies hebben de neiging ongenuanceerd te zijn.
Natuurlijk is Ocon de veroorzaker en treft Verstappen geen blaam. Maar na een nachtje slapen wil ik toch wat nuance toevoegen.
Citaat van: Fietser op 30 oktober 2018 - 13:55:21Inconsequent gebruik van voornaam of achternaam vind ik niet echt chauvinisme. Wat ik bedoelde is dat wij Nederlanders misschien niet de eerst aangewezenen zijn om Max' plek in de F1-geschiedenis nauwkeurig en waardevrij te duiden.Citaat van: Breaktest op 30 oktober 2018 - 12:45:39
Farina is eigenlijk de vreemde eend in het rijtje blablala....
...maar dan wel ontdaan van het chauvinisme waar we allen onder gebukt gaan. Daar moet vast een balans tussen te vinden zijn.
Eens. Maar niet met 'chauvinisme waar we allen onder gebukt gaan'. Dat valt op dit forum namelijk best mee. Mede om die reden gebruik ik niet de naam 'Max', maar zijn achternaam. (Mij treft daardoor soms hoon, maar dat mag.) Als ik de grote namen hierboven in dit topic lees, zoals Farina, Fangio, Villeneuve, Senna, Hamilton en Max, dan hou ik het toch liever bij een neutraler en minder chauvinistisch klinkend Verstappen.
Citaat van: Robbert65 op 30 oktober 2018 - 00:05:10Dat gebeurt natuurlijk nu al voor een deel. Als je naar de MotoGP kalender kijkt rijdt men ongeveer voor de helft op pure motorcircuits en de andere helft op waar ook veelvuldig autosport wordt bedreven. Ik denk niet dat je die tweede groep zo maar weg kunt strepen. De trend is juist om gespecialiseerde circuits multi inzetbaar te maken.
Ik heb een idee. We doen de fietsen gewoon op Assen en de Formule 1 op Zandvoort. We doen de tweewielers op Zolder en het echte werk op Francorchamps. De MotoGP op Paul Ricard en de F1 op Magny Cours. malloten in leren pakjes mogen hun domme dingetjes doen op Fuji en de helden van de koningsklasse van de mechanische sport op Suzuka.
Is dat wat? kunnen we gewoon grindbakken en muren bouwen op de F1-circuits zonder dat die orgaandonoren een te grote omloopsnelheid krijgen.
Page created in 0.721 seconds with 17 queries.