Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Niels_

#1
Citaat van: Matthijs op 13 juli 2016 - 19:55:24
Ho wacht even Niels. In 2010 lag er nog gewoon grind in Bruxelles (Rivage), toch kon Hamilton verder.
Really? Dan ben ik even 2 situaties door elkaar aan het halen :/ Als je al een aantal jaren gaat kijken kan dat al eens gebeuren :D Mijn excuses!
#2
Het ziet er totaal niet uit en het had volgens mij ook de meeste gevallen de afgelopen jaren niet kunnen redden. Maar een goed gedacht is veel waard natuurlijk!
#3
Citaat van: Jozef op 12 juli 2016 - 18:15:04
In Silverstone vond ik het juist wel goed, de balans tussen uitloopstroken en grindbakken. Wehrlein heeft zich vastgereden en Alonso's race had er ook op moeten zitten maar hij kon zich toch nog wel weer uitgraven. Anderen die uitjes maakten zoals Hamilton, Verstappen, Räikkönen, Vettel, eigenlijk zowat het hele veld, kon wel door omdat ze maar een paar meter naast de baan gingen en/of nooit de controle volledig verloren.

Dus het is echt niet overal zo erg. :) In Oostenrijk ligt ook bijna overal grind, in Hongarije ook op veel plaatsen denk ik. In Monza dan weer weinig, dat is wel jammer ja.
Klopt, daarom dat het mij net opviel. Maar zoals je zelf al merkt, zijn het vaak de circuits die al langer op de kalender staan die dit hebben. En zelfs daar is het al fel aan het minderen. Vroeger lag er bijvoorbeeld op Spa in bocht 8 (Bruxelles) een volledige grindbak naast de baan, die ze volledig aangepast hebben naar asfalt. Het toeval wil dat net in dat jaar (2010) het een halve regeneditie was en Hamilton hier van de baan ging, maar gewoon kon doorgaan net omdat de grindbak hier verdwenen was.

Nuja, het zijn 'maar' grindbakken waar het over gaat zullen sommige denken. :P Toch vind ik dit een negatieve evolutie.
#4
Volledig naast de discussie die nu aan de gang is, maar ik erger mij echt blauw aan die starts achter safety car bij regen. Ok, soms kan het te gevaarlijk zijn als er echt teveel water staat, maar stilaan krijg je (of ik toch) het gevoel dat het elke keer prijs is als er een baan nat ligt.

Alles wat ik vroeger zo goed vond aan F1 gaat er stilaan uit. En dan gaat het niet alleen over starts achter SC, maar ook het verwijderen van grindbakken die de foutemarge verkleinen om maar wat op te noemen.
#5
Ik weet dat het wat laat komt, maar het verhaal in de openingspost klopt niet helemaal :D Schumacher en Alonso hadden evenveel punten voor de voorlaatste race in Japan. Daar lag Schumacher aan de leiding tot hij uitviel waardoor Alonso kon winnen. In de laatste race (Brazilië) werd hij in de openingsronde aangereden door Fisichella met een lekke band tot gevolg waardoor hij een ronde achter lag, maar uiteindelijk wist hij volgens mij nog 4e te eindigen op 24 seconden. Ik heb dat altijd een ontzettend sterke prestatie gevonden die nooit echt de media-aandacht heeft gehaald.
#6
Formule 1 forum / Re: Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA
23 februari 2015 - 18:31:25
Hoezo? McLaren is net met een officiële verklaring gekomen, hoe kan dat dan vaag zijn als ze de exacte oorzaak zeggen?
#7
Formule 1 forum / Re: Jerez testtopic
03 februari 2015 - 17:06:54
Alonso toch 32 ronden kunnen rijden maar na de middag blijkbaar problemen. Toch vind ik 32 ronden al een hele prestatie als je ziet waar Renault vorig jaar stond.
#8
Formule 1 forum / Re: Formule 1 in de toekomst
20 januari 2015 - 14:54:27
Maar natuurlijk moeten niet al die circuits evenveel betalen. Ik geloof best dat Spa een heel pak minder moet neerleggen dan bv Bahrein (en maar logisch ook).
#9
Formule 1 forum / Re: Silly Season 2014/2015
11 december 2014 - 02:13:06
Naar de toekomst toe lijkt het wel ideaal voor Vandoorne. Binnen een jaartje of 1-2 Button zijn positie innemen zou zomaar kunnen.
#10
Mercedes AMG Petronas F1 Team (1ste in WCC)
Punten:  9/10
Commentaar: Paar keer problemen gehad met betrouwbaarheid, vandaar niet de volle score of 9,5.
44. Lewis Hamilton (1ste in WDC)
Punten:  9/10
Commentaar: De beste van de (helaas maar 2) kanshebbers. Terechte kampioen.
6. Nico Rosberg (2de in WDC)
Punten:  8/10
Commentaar: Moest niet eens zoveel onder doen voor Hamilton, maar maakte te vaak op cruciale momenten een fout. En dan denk ik vooral aan Monza en Austin.

Infiniti Red Bull Racing (2de in WCC)
Punten:  8/10
Commentaar: Moeilijk. Begonnen dramatisch tijdens de tests, maar kwamen stilaan naar voor.
1. Sebastian Vettel (5de in WDC)
Punten:  4/10
Commentaar: 4-vouding wereldkampioen onwaardig.
3. Daniel Ricciardo (3de in WDC)
Punten:  9/10
Commentaar: Wat een topper. Ook al is hij dan geen kampioen geworden, voor mij toch wel de man van het seizoen.

Scuderia Ferrari (4de in WCC)
Punten:  3/10
Commentaar: Zouden ze daar in Maranello hun lappen geld tellen in plaats van er wat nuttig mee te doen? Of is de onkunde nu echt zo groot?
14. Fernando Alonso (6de in WDC)
Punten:  8,5/10
Commentaar: Tja, wat moet je nog zeggen. In Hongarije maakte hij bijna het onmogelijke waar: met een Ferrari winnen. Verdient een betere wagen dan deze zeepkist.
7. Kimi Räikkönen (12de in WDC)
Punten:  5/10
Commentaar: Ga gewoon wat rally rijden ofzo. Maar hou dan niet de echte talenten uit de F1 als je op dit niveau komt presteren, hier heeft niemand wat aan.

Williams Martini Racing (3de in WCC)
Punten:  8/10
Commentaar: Goede punten voor de ontwikkeling, maar in de race kwam het er niet altijd uit zoals zou moeten. En dat komt vooral door tactiek.
19. Felipe Massa (7de in WDC)
Punten:  7,5/10
Commentaar: Het zat de man niet altijd mee, maar al bij al een goed seizoen. Ik gun hem van harte een overwinning.
77.Valtteri Bottas (4de in WDC)
Punten:  8,5/10
Commentaar: Hier hebben we duidelijk nog niet alles van gezien.

Sahara Force India F1 Team (6de in WCC)
Punten:  7,5/10
Commentaar: Leverde een deftige wagen (vooral in het begin van het seizoen) en pakten vaak uit met alternatieve strategieën die vaak ook nog leken te werken.
27. Nico Hulkenberg (9de in WDC)
Punten:  7,5/10
Commentaar: Hier en daar wat uitschieters, zoals het ook de voorgaande jaren was. Ik heb het wel voor hem, maar aan zijn regelmaat mag toch wat gedaan worden.
11. Sergio Perez (10de in WDC)
Punten:  7,5/10
Commentaar: Werd beter en beter naarmate het seizoen vorderde.

McLaren Mercedes (5de in WCC)
Punten:  6/10
Commentaar: Ik weet het niet eigenlijk. Je verwacht gewoon meer van McLaren dan dit.
22. Jenson Button (8ste in WDC)
Punten:  8/10
Commentaar: Het lijkt me duidelijk dat deze man nog nier klaar is voor een exit in de F1.
20. Kevin Magnussen (11de in WDC)
Punten:  7/10
Commentaar: Heeft zich laten zien in enkele duels. Ging tot het randje en soms erover. Ik kan begrijpen dat mensen dat geweldig vinden, maar dat soort acties moet natuurlijk wel opbrengen.

Scuderia Toro Rosso (7de in WCC)
Punten:  6/10
Commentaar: Het is al veel beter geweest.
25. Jean-Éric Vergne (13de in WDC)
Punten:  7/10
Commentaar: Niet slecht. Maar komt allicht net te kort voor de top en dan weet je dat je tijd bij Toro Rosso erop zit.
26. Daniil Kvyat (15de in WDC)
Punten:  7,5/10
Commentaar: Ik vind het zeer gewaagd om hem nu al in een Red Bull te zetten.

Lotus F1 Team (8ste in WCC)
Punten:  2/10
Commentaar: Triest.
8. Romain Grosjean (14de in WDC)
Punten:  6,5/10
Commentaar: Dat moet toch echt gigantisch frustrerend zijn als je ziet vanwaar dit team komt?
13. Pastor Maldonado (16de in WDC)
Punten:  6/10
Commentaar: Hier valt ook echt amper wat van te zeggen.

Marussia F1 Team (9de in WCC)
Punten:  4/10
Commentaar: Doei
17. Jules Bianchi (17de in WDC)
Punten:  7/10
Commentaar: De beste man bij de 'dutsenteams'. Hopelijk komt het goed met hem.
4. Max Chilton (21ste in WDC)
Punten:  4/10
Commentaar: Er zijn rijders die dit stoeltje veel meer verdienen.

Sauber F1 Team (10de in WCC)
Punten:  3/10
Commentaar: Kleurloos.
99. Adrian Sutil (18de in WDC)
Punten:  5/10
Commentaar: Je verwacht wel eens een uitschieter, maar nee. Teleurstellend.
21. Esteban Gutiérrez (20ste in WDC)
Punten:  3/10
Commentaar: Dit soort figuren kunnen we ook echt missen.

Caterham F1 Team (11de in WCC)
Punten:  4/10
Commentaar: Doei
10. Kamui Kobayashi (22ste in WDC)
Punten:  5/10
Commentaar: Wat kwam je hier nu eigenlijk zoeken, Kamui?
9. Marcus Ericsson (19de in WDC)
Punten:  4/10
Commentaar: Heeft het niet. Het talent wel te verstaan, gelukkig kom je in het leven ver met geld!
45. André Lotterer (NC in WDC) *
Punten:  6/10
Commentaar: Deed het niet onaardig in de kwalificaties, maarja, wat kan je er nog meer over zeggen?
46. Will Stevens (23ste in WDC) *
Punten:  6/10
Commentaar: Gezien de omstandigheden was dit ook wel ok.
#11
Formule 1 forum / Re: Ferrari in 2014
02 december 2014 - 16:08:30
Fernando Alonso has wasted no time in strongly distancing himself from Ferrari, where he spent the past five seasons as the fabled Formula One team's top driver.

On Tuesday, the Spaniard appeared to be openly laughing at the Maranello team's latest managerial shakeup, after Ferrari split with team boss Marco Mattiacci. Alonso retweeted a photo showing him grinning broadly as his friend Flavio Briatore posed with an unlit cigarette in his mouth and an open Marlboro packet as they dined in a restaurant. It was obviously a reference to the "Marlboro Man," as Mattiacci's successor is Mauruzio Arrivabene, a former branding executive for Philip Morris.

Not only that, it seems that at some point after the checkered flag waved in Abu Dhabi last Sunday, Alonso symbolically unfollowed the Ferrari team on Twitter. Meanwhile, although he was photographed in plain clothes in the Ferrari garage on Tuesday, Alonso's successor Sebastian Vettel was reportedly unhappy with the Italian team on his first day of work at the Abu Dhabi test. That is because when asked by Germany's Sport Bild what he thought of Mattiacci's departure, Vettel appeared to have not been told the news first-hand. "Is it true?" he asked the correspondent. The report said Vettel reacted by telling Ferrari he was disappointed to have not been informed about the major shakeup. Finally, when asked by Brazil's Globo if he will be accompanying Alonso from Ferrari to McLaren next year, the Spanish driver's race engineer Andrea Stella answered clearly: "Yes."

Former F1 driver David Coulthard admits he has some concerns about Ferrari's 2015 driver lineup, despite Vettel and Raikkonen's combined five career titles. "Kimi Raikkonen's return to Ferrari was the worst season for one of their drivers since 1982," he told the Telegraph, adding that Vettel also "looked a shadow of himself" in 2014. "The German did not like the new formula, he did not like the engines," Coulthard explained. "That is fair enough, but his mantra seemed to affect his ability to perform."


Had dit bericht laatst gelezen op Autoweek, maar volgens mij stond het hier nog niet. Ik weet niet wat daar allemaal gebeurd is of nog gaat gebeuren, but seriously...
#12
Formule 1 forum / Re: Formule 1 in de toekomst
14 november 2014 - 14:41:53
Het eerste wat ik mij dan afvraag als ik zoiets hoor: drinken 70+ers dan ook meer Red Bull dan jongeren? :)
#13
Formule 1 forum / Re: is McLaren nog een topteam?
12 november 2014 - 01:20:16
Kunnen we die vraag niet van bijna alle teams stellen? Welke teams zijn nog topteams dan als McLaren dat niet meer is?
#14
Formule 1 forum / Re: Interlagos : man van de race?
10 november 2014 - 04:36:37
Citaat van: Jeroen op 09 november 2014 - 19:44:34
Met Alonso had hij nog een leuk duelletje. Kimi verloor alleen maar. Kon hij niks aan doen, maar om hem dan tot Man van de race uit te roepen...

Maar goed, Button is ook mager hoor. Ik onthou me denk ik maar van stemmen.
Natuurlijk lijkt het alsof Kimi alleen maar plaatsen verloor, maar dat is natuurlijk ook gewoon het 'nadeel' dat je hebt als je een stop minder doet. Prima race van hem, helaas dit seizoen veel te weinig van hem gezien.

Maar toch ga ik voor Rosberg.
#15
Formule 1 forum / Re: Het dubbele punten topic!
10 november 2014 - 04:24:18
Ik vind het toch altijd tricky om met de intentie aan een race te beginnen van "er mogen er zoveel aan mij eindigen, ik moet niet winnen, ...". Bij Hamilton ging het in 2008 bijna fout en in 2010 moest Alonso ook 'maar' 4e worden terwijl hij als 3e vertrok en toch ging het nog mis.

Natuurlijk was het niet te vergelijken met de dominantie die er nu bij Mercedes is, maar om nu te zeggen dat Hamilton gewoon kan cruisen op P2... Ze hebben dit seizoen ook al problemen gehad.