Poll
Vraag:
zeg t maar
Optie 1: 10
stemmen: 7
Optie 2: 9
stemmen: 14
Optie 3: 8
stemmen: 4
Optie 4: 7
stemmen: 1
Optie 5: 6
stemmen: 1
Optie 6: 5
stemmen: 0
Optie 7: 4
stemmen: 1
Optie 8: 3
stemmen: 0
Ik ga voor een 9. Geweldig genoten, prachtig podium.
De smaakmakers waren Lewis, Nico, Perez en Ricciardo!
Een 10 ik heb van kop tot staart genoten 8)
9, fantastische race! Laatste puntje blijft achterwege vanwege de matige P9 van Alonso, maar verder was het echt genieten.
Dikke negen. Mercedes oppermachtig, maar Rosberg en Hamilton maken er een leuk gevecht van. Daarachter de Williamsen en de FI's in het eerste deel en later de RBR van Ricciardo die ook mee komt. Maldonado's actie was ontzagwekkend stom, maar de SC kwam op een heel mooi moment. Leek wel een Gp2 style sprintrace.
Citaat van: Sabai op 06 april 2014 - 18:48:08
Een 10 ik heb van kop tot staart genoten 8)
Ik ga mee! Hoeveel beter kan het worden? Genoten van het eerste moment tot aan de finish. Ik houd een opening van een half puntje voor een soort gelijke race met een fotofinish dus een 9.5, afgerond een 10!
Gevechten voor de race, gevechten erachter, Lauda die klagers idioten noemt en nu terwijl ik dit typ het heeft over bullshit, ik zou niet weten wat deze race nog meer had moeten krijgen. Dus ik ga ook voor de 10.
De perfectie bestaat niet, dus een 9 (eigenlijk verdient de race een 9,5). 8)
Geweldig ook dat een 'saai' circuit als Bahrein zo'n schitterend kijkstuk aflevert.
Ik geef de race een 9! Mooie gevechten van start tot finish gezien!! 8) :)
schitterende race gezien. Dit circuit moet op de kalender blijven, en ik vind het ook spectaculairder omdat het in het donker is
een 10
en ik zou er een 11 willen maken als wielrennen niet iets compleet anders is dan f1
voor de klagers over de brandstoflimiet: probeer de laatste kilometer van de ronde van vlaanderen te zien en trek en de gp bahrein
en trekt uw conclusies
zo slecht is het nog niet maar misschien moet ik opeens de volgende race mijn woorden inslikken
Een negen!
Lewis die wint en veel gevechtjes op de baan. Plus dat Ricciardo zeker geen 'tweede Webber' is... :)
9, geen race is perfect maar dit was fantastische van start tot finish, Skahir, het blijft toch mooie races voortbrengen vindt ik.
Citaat van: Sabai op 06 april 2014 - 18:48:08
Een 10 ik heb van kop tot staart genoten 8)
Ik ga met je mee, mooier als deze krijg je ze niet meer. Continu gevechten door het gehele veld, met de nu al legendarische battle tussen de leiders. Een handjevol ongevallen, horen er imo ook gewoon bij, en 'n SC die precies op het moment dat de koers gelopen leek naar buiten kwam. Perfectie. :)
Citaat van: Maikel0230 op 06 april 2014 - 19:34:45
9, geen race is perfect maar dit was fantastische van start tot finish, Skahir, het blijft toch mooie races voortbrengen vindt ik.
Citaat van: robbert op 06 april 2014 - 19:18:01
schitterende race gezien. Dit circuit moet op de kalender blijven, en ik vind het ook spectaculairder omdat het in het donker is
Toch grappig dat 'n, ook door mij, zo verguisde baan na twee mooie races ineens moet blijven. ;)
Dit is racing. Een dikke negen. Tjezus een vette race op dit circuit?
Citaat van: janke op 06 april 2014 - 19:42:12
Dit is racing. Een dikke negen. Tjezus een vette race op dit circuit?
;D ;D ;D
Als op dit circuits mooie races zijn, misschien is het dan wel zo dat Tilke eigenlijk een briljant ontwerper is die zijn tijd gewoon ver vooruit was. ;D
(http://3.bp.blogspot.com/-3QEToHJ1HxA/ThLd8jFfvwI/AAAAAAAAAL0/GSQRUbiy5lc/s1600/521px-10-skylt%252C_Swedish_roadsign_svg.png)
Een dikke 8 [tegen een 9 aan]!! Genieten dus, zeker met die teamadviezen [niet teamorders] ;D
Een 9 briljante wedstrijd!
Mercedes dominant tja na 10 rondjes al 20sec. voorsprong, maar als ze op deze manier blijven racen met elkaar vind ik het prima!
Citaat van: SDG op 06 april 2014 - 19:15:18
De perfectie bestaat niet, dus een 9 (eigenlijk verdient de race een 9,5). 8)
Geweldig ook dat een 'saai' circuit als Bahrein zo'n schitterend kijkstuk aflevert.
Dat is wel iets he. Paar jaar terug kwam de veel snellere Alonso maar niet langs Petrov, en nu zien we overal gevechten.
Lang leve de FIA dus.
Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 20:42:36
Citaat van: SDG op 06 april 2014 - 19:15:18
De perfectie bestaat niet, dus een 9 (eigenlijk verdient de race een 9,5). 8)
Geweldig ook dat een 'saai' circuit als Bahrein zo'n schitterend kijkstuk aflevert.
Lang leve de FIA dus.
tot dat er weer iets is, dat tegen de zin van de fans is
6. Hoewel het gevecht tussen Rosberg en Hamilton leuk was om naar te kijken miste ik de spanning om de zege. Die twee sloegen zo makkelijk een gat. Daarachter was het leuk racen.
Citaat van: Fabian op 06 april 2014 - 20:48:36
6. Hoewel het gevecht tussen Rosberg en Hamilton leuk was om naar te kijken miste ik de spanning om de zege. Die twee sloegen zo makkelijk een gat. Daarachter was het leuk racen.
Een 6 :o ok..
Citaat van: Sabai op 06 april 2014 - 20:52:58
Citaat van: Fabian op 06 april 2014 - 20:48:36
6. Hoewel het gevecht tussen Rosberg en Hamilton leuk was om naar te kijken miste ik de spanning om de zege. Die twee sloegen zo makkelijk een gat. Daarachter was het leuk racen.
Een 6 :o ok..
Yup. Dat is mijn mening. Vond het eerste stuk geen bal aan.
Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 20:42:36
Citaat van: SDG op 06 april 2014 - 19:15:18
De perfectie bestaat niet, dus een 9 (eigenlijk verdient de race een 9,5). 8)
Geweldig ook dat een 'saai' circuit als Bahrein zo'n schitterend kijkstuk aflevert.
Dat is wel iets he. Paar jaar terug kwam de veel snellere Alonso maar niet langs Petrov, en nu zien we overal gevechten.
Lang leve de FIA dus.
Da was toch Abu Dhabi?
Citaat van: Fabian op 06 april 2014 - 20:48:36
6. Hoewel het gevecht tussen Rosberg en Hamilton leuk was om naar te kijken miste ik de spanning om de zege. Die twee sloegen zo makkelijk een gat. Daarachter was het leuk racen.
Die spanning zat hem toch juist in dat gevecht, of ben ik nu gek? ???
Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 20:57:09
Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 20:42:36
Citaat van: SDG op 06 april 2014 - 19:15:18
De perfectie bestaat niet, dus een 9 (eigenlijk verdient de race een 9,5). 8)
Geweldig ook dat een 'saai' circuit als Bahrein zo'n schitterend kijkstuk aflevert.
Dat is wel iets he. Paar jaar terug kwam de veel snellere Alonso maar niet langs Petrov, en nu zien we overal gevechten.
Lang leve de FIA dus.
Da was toch Abu Dhabi?
Dacht ik ook. ::)
Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 20:57:09
Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 20:42:36
Citaat van: SDG op 06 april 2014 - 19:15:18
De perfectie bestaat niet, dus een 9 (eigenlijk verdient de race een 9,5). 8)
Geweldig ook dat een 'saai' circuit als Bahrein zo'n schitterend kijkstuk aflevert.
Dat is wel iets he. Paar jaar terug kwam de veel snellere Alonso maar niet langs Petrov, en nu zien we overal gevechten.
Lang leve de FIA dus.
Da was toch Abu Dhabi?
Dat zou wel eens kunnen... Dan heb ik niks gezegd :-[
Het was immers de seizoensfinale, en da's Bahrein nooit geweest :P
Of jullie zijn allemaal in de war. Of ik in mijn eentje.
Ik denk jullie allemaal. ;)
Ik geef deze race een 9. Erg vermakerlijk, maar geen 10 omdat Kimi daar eindigde.
Een zes? Wie geeft er een zes? Wat verwacht iemand dan van een autorace?
Of het is een fanatieke Alonso of Vettel-fan... ;)
... of een Karthikeyan fan?
Bestaan die dan?
of een vandergardefan
Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 22:26:30
Bestaan die dan?
Jazeker, we hebben er hier ééntje op het forum. ;)
Citaat van: robbert op 06 april 2014 - 22:29:14
of een vandergardefan
Misschien ook wel. ???
Prima race. Eindelijk weer eens een toprace.
maar ik blijf me zorgen maken over het banden en benzine-sparen.
en natuurlijk de ongelooflijke dominantie van Mercedes.
Een 8tje. De safetycar verprutste het voor mij een beetje.
Citaat van: Terminator op 06 april 2014 - 23:25:39
Prima race. Eindelijk weer eens een toprace.
maar ik blijf me zorgen maken over het banden en benzine-sparen.
en natuurlijk de ongelooflijke dominantie van Mercedes.
Zolang die dominantie zulke gevechten als vandaag oplevert, heb ik er geen enkele moeite mee.
Mja, Ze zijn een seconde per rondje sneller. Daar mag best verandering inkomen.
Ik vind het wel best. Buiten dat het weer eens andere namen zijn dan namen die beginnen met V en eindigen met Ettel, zijn deze twee teamgenoten tot nu toe goed aan elkaar gewaagd. En ik vind het ook hele mooie auto's, dus die mogen van mij best vaker in beeld.
Daarover gesproken (hah bruggetje), die gekke neuzen van Force India en Toro Rosso waren voor mijn gevoel een stuk minder opvallend in het donker. Goede zaak, ik kijk uit naar Singapore.
Ik zou niet weten wat deze race nog meer zou moeten hebben om hem nog boeiender te maken. Ja, ik ben McLarenfan dus een dubbele uitvalbeurt is zeer teleurstellend, maar ik kan me niet door fanboyisme laten leiden en kan niet anders dan een volle 10 geven! Dit was wel de leukste race sinds Canada 2011, denk ik.
Lol, er heeft iemand een 4 gegeven. Die persoon mag wel eens uitleggen waarom, vind ik. :D
ja van mij ook. Mss een maldonadofan :D
Ik geef ook een negen. Briljante race met her en der gevechten. Sinds Brazilie 2012 niet meer zo'n leuke race gezien.
Een dikke acht.
Minder leuk: een avondrace.
Opvallend: het verschil in tempo tussen de Red Bulls.
Smaakmakers: Bernt Maylander (hoort een Umlaut op) en indirect dus ook Maldonado.
Winnaar: naast de veelgenoemden, vooral het publiek.
Geheime winnaar: de vaak verguisde Tilke, want op old school tracks was dit niet mogelijk geweest.
Humor/cynisme: Alonso die zwaaiend van blijdschap de finish passeert.
Verreweg de beste race van het seizoen. IK geef het een 6je... ;D
Vooral petje af voor Rosberg die zijn teamgenoot (een beetje geholpen door de safetycar) de hele race het vuur na aan de schenen legde. Petje af voor Mercedes ook dat het dit toestond.
Citaat van: Fietser op 07 april 2014 - 09:20:46
Geheime winnaar: de vaak verguisde Tilke, want op old school tracks was dit niet mogelijk geweest.
Ben ik het niet mee eens. Op vrijwel alle Tilke-banen is tractie vanuit trage bochten essentieel. In voorgaande seizoenen hadden auto's veel downforce en relatief weinig koppel (blijkt nu), dus kon je op tractie geen verschil maken en werd het een optocht. Nu met de nieuwe turbomotoren en de mindere downforce blijkt heel veel spektakel te komen uit de verschillen in tractie (in combinatie met oude banden, nieuwe banden etc). Maar Tilke heeft zijn circuits nooit ontwikkeld voor turbomotoren met enorm veel koppel, dus het is meer geluk bij een ongeluk voor good-old Hermann dan inzicht. Daar komt bij dat ik nog geen bewijs heb gezien dat dit op old-school tracks niet mogelijk zou zijn.
Ik heb trouwens een 9 gegeven. Jammer dat ik afgeleid werd door blèrende kinderen, anders was ik IN de televisie gekropen!
Ik roep wel vaker dat je een circuit niet kunt afrekenen op één raceklasse of formule. Dat bleek nu wel: met de juiste technische regelgeving kun je van elk circuit een feestje maken.
Mwah ... vorig jaar behoorde de race in Bahrein ook tot één vd mooiste van het seizoen, en ook in 2007 was de race echt wel de moeite waard. Het is dus niet zo dat er nu voor het eerst 'n keer 'n fatsoenlijke race verreden werd in Manama, er zijn alleen teveel saaie optochten geweest waardoor men de mooie races vergeten lijkt.
Daarbij wordt ik er 'n beetje moe van dat Tilke altijd maar weer verguist wordt. Ja ... hij heeft 'n aantal draken van circuits ontworpen, maar ook genoeg mooie waarop bijna ieder jaar wel leuke races te zien zijn. Z'n eerste poging (Maleisië) blijf ik nog steeds de beste vinden, maar ook Turkije en China lever(d)en eigenlijk altijd mooie races op. En ja ... z'n draken zorgen soms ook voor spektakel. De eerste 2x Singapore waren echt het aanzien waard, Bahrein heeft al eerder voor leuke races gezorgd en ook Abu Dhabi was niet altijd saai. Hell ... zelfs Valencia heeft 'n fantastische race op z'n naam staan.
@Jehoentelaar,
Je hebt in principe gelijk dat je 'n circuit niet af mag rekenen op één klasse. Echter vind ik dat in het geval vd Tilke banen niet helemaal opgaan. Deze banen zijn specifiek ontworpen vóór de F1, dus dan mag je ook verwachten dat ze daar geschikt voor zijn. ::)
Dat is waar, Kootje. Maar je kan anderzijds ook weer niet inschatten hoe de Formule 1 zich ontwikkelt. Het is op zich niet slecht dat de races op dergelijke circuits beter worden zodra de auto's lastiger te besturen zijn.
Probleem met Tilke is dat hij ook altijd enorme restricties opgelegd heeft gekregen qua veiligheid enzo. Daarom lijken al die circuits van hem ook zo op elkaar qua basisidee. Kijk naar Austin waar hij meer vrijheid had en prompt heeft ie een ontzettend vette eerste bocht op een heuvel. Ik zou wel eens een conceptcircuit (of liever zelfs nog een echte) van Tilke willen zien als hij de volledige vrijheid krijgt om in een mooi glooiend landschap (denk aan Spa, Interlagos) een circuit te ontwerpen.
Zo is het. En de circuits van Tilke zijn juist ontworpen om te kunnen inhalen. Uiteindelijk draait het om het racen. En als dit het racen in F1 anno 2014 is en kan blijven de rest van het jaar, dan hebben toch een fraaie nieuwe formule te pakken. De verloren snelheid halen de teams echt wel weer terug.
Oja de race. 9, wat fantastisch. Volslagen anarchie. Teammaten die elkaar buiten de baan dwingen. Vettel die gewoon klop krijgt. Hulk die toch wel even zal denken aan hoe Perez zich erlangs wurmde. Uiteindelijk was Williams misschien zelfs wel een van de verliezers. En dan Ferrari, @ Jehoentelaar, ik denk dat je de 2014 uit je voetnoot wel weg mag laten. Of vervangen voor 2015. Vrees dat het dit jaar niks gaat worden met Fernando.
Citaat van: Figge op 07 april 2014 - 11:19:20En de circuits van Tilke zijn juist ontworpen om te kunnen inhalen.
Dat bedoel ik dus: als dat zo zou zijn dat heeft hij in veel gevallen de plank volledig misgeslagen met de atmosferische motoren. Op circuits als Spa en Silverstone kan veel makkelijker ingehaald worden dan op circuits als Buddh en Abu Dhabi.
Maakt niet uit, we rijden niet meer met de atmosferische motoren, maar met turbo's. Ik kijk uit naar de rest van het seizoen!
Ik denk dat we dit jaar meer mooie races op de Tilke banen zullen zien dan ooit. De oude Vblokken met te veel downforce, maakte dat je niet dicht genoeg in elkaars buurt kon rijden. Dat is nu eindelijk veranderd. Banen als Spa en Silverstone blijven naar mijn idee nog steeds lastig inhalen.
@Perton,
Austin is geen Tilke ontwerp, zijn ontwerpbureau had slechts 'n adviserende rol. De lay-out vd baan is echter door Tavo Hellmund en Kevin Schwantz ontworpen.
Citaat van: Kootje op 07 april 2014 - 11:38:02
@Perton,
Austin is geen Tilke ontwerp, zijn ontwerpbureau had slechts 'n adviserende rol. De lay-out vd baan is echter door Tavo Hellmund en Kevin Schwantz ontworpen.
Ah ik twijfelde er al over en keek op Wikipedia. Daar stond Tilke. Maar nu je dit zo zegt, herinner ik het me weer. Nuja, slecht voorbeeld dan mij.
Dat gezegd hebbende.. hoe zou Turn 8 van Istanbul met deze motoren worden genomen?
Geen idee, qua motoren zou ik zeggen nog steeds vol gas, maar ja ... er schijnt wel minder grip te zijn. Dus euh ... liftend? We gaan het zien op Suzuka (130R) en Spa (Eau Rouge/Raidillon). Dat zijn ook van die bochten waar ze vorig jaar nog makkelijk vol gas doorheen gingen, maar of dat nu nog zo is? Ik hoop dat het alleen de helden lukt, zoals dat vroeger ook al was. Dan krijgen ze tenminste weer iets van hun glorie terug.
Citaat van: Figge op 07 april 2014 - 11:19:20
En dan Ferrari, @ Jehoentelaar, ik denk dat je de 2014 uit je voetnoot wel weg mag laten. Of vervangen voor 2015. Vrees dat het dit jaar niks gaat worden met Fernando.
Oh ja, ik heb onderschriften uitgeschakeld omdat het mij wat te dol werd met al die afbeeldingen. Maar ik haal het pas weg als het mathematisch niet meer mogelijk is, hoe onwaarschijnlijk alles nu lijkt te zijn. ;)
Citaat van: Jehoentelaar op 07 april 2014 - 00:48:16
Ik vind het wel best. Buiten dat het weer eens andere namen zijn dan namen die beginnen met V en eindigen met Ettel, zijn deze twee teamgenoten tot nu toe goed aan elkaar gewaagd. En ik vind het ook hele mooie auto's, dus die mogen van mij best vaker in beeld.
Daarover gesproken (hah bruggetje), die gekke neuzen van Force India en Toro Rosso waren voor mijn gevoel een stuk minder opvallend in het donker. Goede zaak, ik kijk uit naar Singapore.
Als je die spuuglelijke neus wegdenkt is de Force India best wel een heel mooie auto.
Zonder spuuglelijke neus was Alain Prost ook een knappe vent.
Citaat van: Jeroen op 07 april 2014 - 16:57:48
Zonder spuuglelijke neus was Alain Prost ook een knappe vent.
Maar die kon je zijn neus er niet even afhakken. ;)
Citaat van: Matthijs op 07 april 2014 - 11:24:58
Citaat van: Figge op 07 april 2014 - 11:19:20En de circuits van Tilke zijn juist ontworpen om te kunnen inhalen.
Dat bedoel ik dus: als dat zo zou zijn dat heeft hij in veel gevallen de plank volledig misgeslagen met de atmosferische motoren. Op circuits als Spa en Silverstone kan veel makkelijker ingehaald worden dan op circuits als Buddh en Abu Dhabi.
Maakt niet uit, we rijden niet meer met de atmosferische motoren, maar met turbo's. Ik kijk uit naar de rest van het seizoen!
om het nou alleen in de motoren te zoeken lijkt me ook wat overdreven. Dr zijn wel meer dingen veranderd en daarnaast maakt 1 zwaluw ook nog geen zomer, vorige week was er nog vrij weinig te beleven. We hebben de afgelopen jaren wel meer mooie race's gezien waarbij er ook veel werd ingehaald. Maar t mooie van deze race was dat het echte gevechten waren en ik denk dat de banden daarin ook een belangrijke rol hebben gespeeld. Zelfs de 2 stoppers konden redelijk vol uit pushen en strijden.
Ik heb trouwens een 8 gegeven, had eigenlijk wel een 9 kunnen zijn. Ik zat halverwege nog aan een dikke 7 te denken ;) Die laatste 12 ronden geven misschien wel aan dat het een idee van een sprintrace helemaal nog niet zo gek is.