Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Topics - Mike05021984

#1
Formule 1 forum / Wintertestsessies 2017
08 januari 2017 - 20:07:33
Ik vroeg me af, heeft Mercedes dit jaar weer niet gewoon de beste papieren tijdens de 2 x 4-daagse testdagen ?
Mercedes gebruikt een doorontwikkeling van hun al oh zo sterke en betrouwbare motor. Die gaan tijdens de testdagen wss weer honderden rondjes na elkaar rijden zonder tegen al teveel problemen te komen. En zodanig wss weer heel veel info verzamelen.
De andere teams (mclaren & renault) komen met een geheel nieuwe motor. Ferrari ook gedeeltelijk. Dus deze motoren gaan wss weer veel problemen tegenkomen en wss pas in de laatste testdagen eens full power kunnen gaan...
Het lijkt me dat Mercedes toch weer ontzettend veel voordeel zal hebben, vermits die hoogstwss weer vanaf dag 1 of 2 volgas gaan geven en onmiddellijk met de afstelling en banden gaan bezig zijn... Terwijl al de andere teams toch weer een hele tijd gaan nodig hebben om hun motor op punt te krijgen.
Wat is jullie idee hierover?
#2
Formule 1 forum / Formule 1 wagen als safetycar?
13 december 2016 - 22:23:48
Ik vraag me al heel lang af, waarom wordt er geen F1 wagen gebruikt als safetycar?
De rijders klagen bijna altijd dat de safetycar te traag rijdt ( maar deze rijdt natuurlijk zelf op zijn limiet van wat de auto kan), maar voor de formule 1 wagens is dit natuurlijk veel te traag... Waardoor hun banden dan weer afkoelen en dergelijke.
Dus mijn vraag, waarom niet gewoon een oudere F1 wagen gebruiken?
Bijvoorbeeld dit jaar gewoon een F1 van 2015 gebruiken.
#3
Ik stel me al geruime tijd de volgende vraag, dus mss kan iemand me hieromtrend eens een duidelijk antwoord geven? :-)
Als een constructeur een wijziging aan hun motor wil doorvoeren (en dus tokens gebruiken) , hoe gebeurd dit dan?
Neem nu Ferrari dit weekend in Sotsji, zij hebben blijkbaar 3 tokens ingezet voor hun motor te verbeteren...
Zeggen zij dan gewoon even aan de FIA , hey mannen wij gaan paar zaken veranderen, komen jullie eens kijken? :-)
Ik snap niet hoe de FIA kan weten wat er aan die motoren allemaal veranderd tussen de races door... Die motoren zijn zo complex geworden, kunnen die constructeurs niet gewoon paar zaken verbeteren in de fabriek zonder dat de FIA dit weet?
Het zal wel niet zo simpel zijn als ik het vertel wss, maar toch, ik snap dit hele boeltje niet zo goed.
Moet je op voorhand aankondigen wat je gaat veranderen? En dan je motor even presenteren bij de volgende GP ter controle of je toevallig niet meer veranderd hebt dan eerst gezegd? :-)
Iemand een duidelijk antwoord hoop ik, want het lijkt me toch veel te moeilijk voor de FIA om al die motoren in die fabrieken elke week te gaan controleren?
#4
Formule 1 forum / Updates GP Barcelona
04 mei 2015 - 22:36:16
Nu het Europese seizoen begint, is het zowat de traditie dat alle teams grote updates meebrengen. Mss is het wel interessant om hieronder een lijstje te maken? Altijd leuk om weten welke teams wat veranderd hebben. Ik probeer dit beetje te volgen maar sowieso zijn er wss anderen onder jullie die veel meer info hebben.
Ik heb al enkele nieuwtjes gelezen : 

1) Mclaren used 2 tokens for combustion chamber and electronic injection, expecting a gain of 15/20hp. Upgrades on #Alonso's car . @omnicorse
Also, on the #Mp430, it will be installed a bigger heat exchanger air/air. Also is expected a new gasoline by Mobil Exxon @omnicorse

2) ook leuk om weten maar beetje offtopic: Het team van McLaren verschijnt in Spanje met een licht aangepaste livery aan de start. Dat vernam Adam Cooper van bronnen rondom de Britse renstal. Het zal geen schokkende verandering zijn, McLaren blijft de huidige kleuren trouw. Het chroom en zilver verdwijnen helemaal uit de livery, het team stapt over op grijstinten.

3) Ferrari : een grote motorupdate voor de race in Canada en - nog voor daarvoor - de introductie van een groot pakket met aerodynamische updates voor de aanstaande Grand Prix van Spanje.

4) Redbull : Het Red Bull F1 Team reist met hoge verwachtingen af naar Barcelona, waar over anderhalve week de eerste Europese Grand Prix van het seizoen begint. De voormalige kampioensformatie komt met een fundamenteel vernieuwde en verbeterde RB11 op de proppen. Dat moet resulteren in een grote stap voorwaarts, waarmee zij zich direct kunnen mengen in de strijd om de podiumplaatsen. Hoewel de Renaultmotor nog altijd het zwakke punt is, heeft het team van ontwerper Adrian Newey er alles aan gedaan om het chassis te verbeteren.

De belangrijkste wijziging is de ultrakorte neus. De aangepaste versie is niet alleen stukken korter dan de huidige neus, hij zou ook zo'n 8 centimeter korter zijn dan elke andere neus op de grid. Red Bull werkt hier al geruime tijd aan, maar keer op keer kwam het concept niet door de verplichte FIA-crashtest. Naar verluid zijn er meer dan zestig neuzen afgekeurd voordat het groene licht ging branden. Toch is de invoering van de nieuwe neus in Barcelona geen toeval: in de daaropvolgende periode worden zeven races in elf weken tijd verreden. RBR is van mening dat de concurrentie op deze manier de minste kans heeft om concepten te kopiƫren.

Veel nieuwe aerodynamische onderdelen zijn gebaseerd op de korte neus, waarmee RBR verwacht zo'n 0,7 tot 1,0 seconden tijd te winnen ten opzichte van de concurrentie.