Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Mike05021984

#1
Formule 1 forum / Re: GP BELGIË: Spa Francorchamps
24 augustus 2018 - 14:47:50
Ik heb een gold 8 overdekte tribuneplaats in La Source, dus idd een plaats moet ik niet meer zoeken :-)

Ja vraag me echt af hoelaat ik best vertrek, want hoor soms verhalen dat je 3 a 4u moet aanschuiven om het circuit binnen te kunnen.... dan moet je daar echt al voor 12u zeker zijn!

En het zou ook wel jammer zijn ook dat ik daar om 09u al sta, en ik dan op 5min binnen ben haha

Moeilijke keuze hehe
Iemand die al enkele jaren ervaring heeft?
#2
Formule 1 forum / Re: GP BELGIË: Spa Francorchamps
24 augustus 2018 - 13:23:24
Ik kom van Brussel
Maar ik bedoelde de aankomsttijd op het circuit ;-)
Race is om 15u, dus arriveren aan het circuit rond 12u?
Of moet je er echt al van smorgends 09u best staan?
#3
Formule 1 forum / Re: GP BELGIË: Spa Francorchamps
24 augustus 2018 - 12:14:12
Wat bedoel je met vroeg vertrekken?
Race begint om 15u, dus daar toekomen rond 12u?
Of toekomen om 09u smorgends al ? :-)
#4
Formule 1 forum / Re: GP BELGIË: Spa Francorchamps
23 augustus 2018 - 20:25:17
Hey iedereen, ik ga voor de allereerste keer naar Spa zondag.
Nu hoor en lees ik overal dat het blijkbaar zo een hel is om er te geraken en terug weg te rijden na de race....
Heeft iemand enkele nuttige tips voor me?
De race begint om 15u , welk uur moet je daar zeker zijn om het minste te moeten aanschuiven? Waar parkeer je best? En hoelaat vertrek je best na de race? Alle tips of info zijn welkom :-)
#5
Formule 1 forum / Re: McLaren-Honda Topic
30 maart 2017 - 08:41:30
Dit jaar moeten ze wel uitdoen met mclaren, want hun hele auto is ontworpen rond die Honda motor, dus ze kunnen niet ineens omswitchen naar een andere leverancier...
Dus als Honda goede stappen weet te zetten tegen de zomer, zodat mclaren weer voor punten kan strijden, dan zie ik het nog wel goedkomen tegen het einde van het jaar. Tis tenslotten een compleet nieuwe motor, dus er zal nog een hoop winst te boeken zijn eens de puzzelstukken in elkaar vallen.
Maar voorlopig moeten we dus de eerstvolgende 4-5 grand prix niet teveel verwachten...
#6
Formule 1 forum / Re: McLaren-Honda Topic
29 maart 2017 - 22:52:26
Honda werkt momenteel aan een nieuwe motor, ze spreken van 2 maand (gp Canada wss).
Nu heb ik net gezien dat er 18-19 april 2 testdagen zijn in Bahrein (net na de GP van Bahrein zelf)
Laat ons hopen dat Honda op tijd klaar is en ze hun nieuwe motor goed kunnen testen op deze 2 dagen, zou heel goed van pas komen lijkt me na hun rampzalige testdagen in Barcelona!
#7
Formule 1 forum / Re: Wintertestsessies 2017
09 januari 2017 - 19:58:01
Ja idd, net daarmee dat ik vrees dat zowel Renault als Honda wss weer helemaal vanaf nul ( bij wijze van spreken natuurlijk) zullen moeten beginnen... Stap voor stap.
Terwijl Mercedes vanaf dag 1 weer volgas zal starten...
Wss dat Renault en Honda meer zullen kunnen doorontwikkelen zoals jullie al aangaven; maar dat zal dan wss pas duidelijk worden vanaf een race of 10 vrees ik. Het begin zal sowieso voor Mercedes zijn
#8
Formule 1 forum / Wintertestsessies 2017
08 januari 2017 - 20:07:33
Ik vroeg me af, heeft Mercedes dit jaar weer niet gewoon de beste papieren tijdens de 2 x 4-daagse testdagen ?
Mercedes gebruikt een doorontwikkeling van hun al oh zo sterke en betrouwbare motor. Die gaan tijdens de testdagen wss weer honderden rondjes na elkaar rijden zonder tegen al teveel problemen te komen. En zodanig wss weer heel veel info verzamelen.
De andere teams (mclaren & renault) komen met een geheel nieuwe motor. Ferrari ook gedeeltelijk. Dus deze motoren gaan wss weer veel problemen tegenkomen en wss pas in de laatste testdagen eens full power kunnen gaan...
Het lijkt me dat Mercedes toch weer ontzettend veel voordeel zal hebben, vermits die hoogstwss weer vanaf dag 1 of 2 volgas gaan geven en onmiddellijk met de afstelling en banden gaan bezig zijn... Terwijl al de andere teams toch weer een hele tijd gaan nodig hebben om hun motor op punt te krijgen.
Wat is jullie idee hierover?
#9
Formule 1 forum / Re: Formule 1 wagen als safetycar?
14 december 2016 - 18:48:59
Ik denk er net zo over, zet bijv een Mark Webber in een F1 wagen als SC car, het zou allemala veeeeel beter zijn hoor
#10
Formule 1 forum / Re: Formule 1 wagen als safetycar?
14 december 2016 - 18:45:31
Dat is jouw mening, maar hoe kan je nu een F1 wagen vergelijken met een straatauto die op compleet andere banden rijdt....
Dan mag je nog zoveel ervaring hebben, als je nooit een f1 auto bestuurd hebt kan je dat nooit inschatten zoals het zou moeten...
#11
Formule 1 forum / Re: Formule 1 wagen als safetycar?
14 december 2016 - 18:29:16
Maar kan je de grip van zo een safety car dan vergelijken met een F1 wagen? Neen toch lijkt me... Dat is dag en nacht verschil. Dus of iemand in een safety car nu kan beslissen of er te weinig grip is door de bijv teveel regen, lijkt me absoluut niet vergelijkbaar.
Hoe dikwijls hoor je de F1 piloten niet klagen dat ze bijv na 5 rondjes SC al terug meer dan genoeg grip hebben... Terwijl die SC dat toch onmogelijk kan voelen in zijn wagen? Compleet andere banden SC vs F1 auto om nog maar een groot verschil te geven...
Als je op dat moment een f1 wagen als safety car hebt (en je zet die dan nog eens op dezelfde regenbanden als de F1 wagens zelf) lijkt het mij toch veel relevanter om het in te schatten.
Een goede bestuurder vinden lijkt me ook absoluut niet moeilijk , genoeg ex F1 piloten die daar rondlopen op zo een grand prix weekend... (Coulthard,Webber, Berger, Vergne,...)
En een F1 auto wat opvallender maken om beter herkenbaar te zijn is nu ook weer geen grote opgave toch...
En te grote kosten? Al die 2015 wagens (en ouder ook) staan daar nu toch maar te verkommeren, worden ze tenminste nog voor iets gebruikt.
Kijk zoals nu bijv worden ze ingezet om de 2017 banden te testen.



#12
Formule 1 forum / Re: Formule 1 wagen als safetycar?
13 december 2016 - 23:27:10
Dient een safety car niet gewoon om te checken of het wel veilig genoeg is op de baan om te racen?
Al de rest kan toch gewoon via de boortradio gebeuren ....
Het belangrijkste is toch de 'track', de rest kan simpelweg van de pitmuur komen , daar zitten genoeg mensen alles te monitoren.
#13
Formule 1 forum / Formule 1 wagen als safetycar?
13 december 2016 - 22:23:48
Ik vraag me al heel lang af, waarom wordt er geen F1 wagen gebruikt als safetycar?
De rijders klagen bijna altijd dat de safetycar te traag rijdt ( maar deze rijdt natuurlijk zelf op zijn limiet van wat de auto kan), maar voor de formule 1 wagens is dit natuurlijk veel te traag... Waardoor hun banden dan weer afkoelen en dergelijke.
Dus mijn vraag, waarom niet gewoon een oudere F1 wagen gebruiken?
Bijvoorbeeld dit jaar gewoon een F1 van 2015 gebruiken.
#14
Ik stel me al geruime tijd de volgende vraag, dus mss kan iemand me hieromtrend eens een duidelijk antwoord geven? :-)
Als een constructeur een wijziging aan hun motor wil doorvoeren (en dus tokens gebruiken) , hoe gebeurd dit dan?
Neem nu Ferrari dit weekend in Sotsji, zij hebben blijkbaar 3 tokens ingezet voor hun motor te verbeteren...
Zeggen zij dan gewoon even aan de FIA , hey mannen wij gaan paar zaken veranderen, komen jullie eens kijken? :-)
Ik snap niet hoe de FIA kan weten wat er aan die motoren allemaal veranderd tussen de races door... Die motoren zijn zo complex geworden, kunnen die constructeurs niet gewoon paar zaken verbeteren in de fabriek zonder dat de FIA dit weet?
Het zal wel niet zo simpel zijn als ik het vertel wss, maar toch, ik snap dit hele boeltje niet zo goed.
Moet je op voorhand aankondigen wat je gaat veranderen? En dan je motor even presenteren bij de volgende GP ter controle of je toevallig niet meer veranderd hebt dan eerst gezegd? :-)
Iemand een duidelijk antwoord hoop ik, want het lijkt me toch veel te moeilijk voor de FIA om al die motoren in die fabrieken elke week te gaan controleren?
#15
Nog iets wat ik me afvraag, teams mogen tijdens die testsessies blijkbaar maar 1 auto/chassis gebruiken heb ik gelezen...
Wil dat zeggen dat (laten we nu even Mercedes nemen) de auto van Hamilton gebruikt wordt voor alle 8 testdagen? En dat dus de auto van Rosberg tot aan de start in Melbourne nog geen meter gereden heeft?
Dat kan toch bijna niet...
Mercedes heeft tijdens die eerste test op donderdag en vrijdag, beide coureurs laten rijden. De ene voor de middag, de andere nam gewoon over na de middag...
Maar dit gebeurt dus telkens met dezelfde auto?
Ik kan me toch moeilijk inbeelden dat die 2de auto nog geen meter gereden heeft op het circuit tot aan de start in Melbourne?ze zeggen altijd dat testen op dyno niet hetzelfde is als op het circuit...waarom mag je dan maar 1 chassis inzetten? Dit lijkt me toch een serieus nadeel voor de 2de auto?