Iemand enig idee waarvoor die dienen?
Ik las op F1 technical dat ze waarschijnlijk er voor zorgen dat er in een bocht beter gedraait kan worden. Iemand anders enig idee?
En hoelang zou het duren voor die verboden worden? Dat is toch levensgevaarlijk als die dingen loskomen en recht op de rijder vliegen? Laat staan de afleiding die ze veroorzaken omdat ze de hele tijd over en weer gaan.
foto (http://www.f1racing.net/en/photolarge.php?photoID=61723&catID=598)
tziet er eerder wel raar uit hoor
kan mss gevaarlijk zijn maar we zullen het zien hé
Citaat van: Tim C op 12 juli 2006 - 11:50:48
En hoelang zou het duren voor die verboden worden? Dat is toch levensgevaarlijk als die dingen loskomen en recht op de rijder vliegen? Laat staan de afleiding die ze veroorzaken omdat ze de hele tijd over en weer gaan.
De FIA heeft ze toch al goedgekeurd, dus ja... volgens mij geven die vleugeltjes een veel betere begeleiding van de luchtstromen rond de wagen, en "klapt" de lucht niet opeens volledig op de rollbar maar gaat die daar fijner langs. (Maar ik ben dan ook geen genie op vlak van aërodynamica).
ziet er inderdaad maar gek uit... Zal wel ergens goed voor zijn maar geen flauw idee waarvoor :-\
Het ziet er nu wel niet direct naar uit dat ze er zomaar zullen afwapperen dus over de veiligheid zou ik me geen zorgen maken
ik dacht dat het niet meer mocht, ik kan me nog voor de geest halen dat Arrows geloof ik met zoiets kwam..
Citaat van: Juan Pablo op 12 juli 2006 - 16:40:26
ik dacht dat het niet meer mocht, ik kan me nog voor de geest halen dat Arrows geloof ik met zoiets kwam..
ja juist arrows kwam er ook eens mee af en toen moesten ze dat direcht verwijderen van de wagen
das dan vreemd dat het nu niet moet
hopelijk gaan ze niet teveel bewegen of er komt weer een heisa rond flexibele vleugels :D
Door die dingen komt er toch een dode hoek op de wagen. De auto word er niet mooier op.
Ik begrijp niet dat de FIA dit goedkeurd.
(http://images.f1racing.net/news/61728.jpg)
Bij de Arrows destijds hing er nog een volledige vleugel aan vast,het leek wel een miniachtervleugel.Toen werd het onmiddelijk verboden.
(http://www.autoreview.ru/new_site/year2001/n11/formula-1/verstapen_.jpg)
Jordan had toendertijd toch ook zoiets tijdens Monaco. of vergis ik me nu?
ja van jordan herriner ik mij ook iets van maar ik vind het toch vreemd dat het niet verboden is door de fia
Zal snel genoeg gebeuren denk ik. Vrijdagmorgen rijden ze ermee, er moet er maar een afbreken voordat het meteen verboden wordt. Ik vind dit trouwens nog gevaarlijker dan de Arrows van Monaco 2001
*edit: heb BTW klein fototje gevonden van de Jordan gevonden, grote waren niet beschikbaar :-\
De FIA had het bij Arrows en Jordan onmiddelijk verboden omdat het een volledige vleugel is, bij BMW.Sauber is dat niet het geval. De FIA ziet er blijkbaar geen voordeel of nadeel in tegenover de andere teams waardoor het niet onmiddellijk verboden wordt. Verschil is ook dat bij de Jordan en de Arrows die vleugels zo goed als zowieso tegen de coureur zouden vliegen als ze afbreken, bij de BMW.Sauber kunnen ze nog makkelijk zijwaarts vliegen.
Of iets dergellijks ;D We zien wel.
Citaat van: Doefie op 13 juli 2006 - 12:48:36
De FIA had het bij Arrows en Jordan onmiddelijk verboden omdat het een volledige vleugel is, bij BMW.Sauber is dat niet het geval. De FIA ziet er blijkbaar geen voordeel of nadeel in tegenover de andere teams waardoor het niet onmiddellijk verboden wordt. Verschil is ook dat bij de Jordan en de Arrows die vleugels zo goed als zowieso tegen de coureur zouden vliegen als ze afbreken, bij de BMW.Sauber kunnen ze nog makkelijk zijwaarts vliegen.
Of iets dergellijks ;D We zien wel.
Als die dingen aan meer dan 300 per uur afvliegen, zullen ze heus niet zijwaarts vliegen hoor... :D
da's voor sjakie, om terug te focussen :-*
Ze hebben bij BMW ook maar ineens een kopietje van de McLaren horens op de luchthapper gemaakt.
Citaat van: McChouffe op 16 juli 2006 - 11:32:40
Ze hebben bij BMW ook maar ineens een kopietje van de McLaren horens op de luchthapper gemaakt.
het helpt ze niet echt veel ;D
Citaat van: Juan Pablo op 16 juli 2006 - 12:42:26
Citaat van: McChouffe op 16 juli 2006 - 11:32:40
Ze hebben bij BMW ook maar ineens een kopietje van de McLaren horens op de luchthapper gemaakt.
het helpt ze niet echt veel ;D
Bij McLaren tegenwoordig ook niet he ;)
Toch raar dat deze vleugels wel mogen en de x-wings destijds werden afgevoerd, zogezegd omdat ze bij een hevige crash zouden kunnen losschieten ::).
ja en dan vinden ze veiligheid toch o zo belangrijk... hopen voor hun dat ze geen crash krijgen anders kunne we et senario senna krijge
en dat wil niemand
Zo zwaar zijn ze denk ik niet. Van mij mogen ze overigens ook wel verboden worden.
En... de vleugels zijn verboden :-\ Ik vind het toch wel spijtig dat er echt geen ruimte meer is voor een creatief brein. Eigenlijk zijn ze evengoed dat ze allemaal met dezelfde auto's rijden, want wanneer er iemand is iets probeert, dat mss niet mooi oogt, maar wat wel voordeel opbrengt, wordt het onmiddellijk verboden. Ze zouden beter teug het creatieve de bovenhand laten nemen, want zoals het nu is ::)
Blijkbaar kent de FIA hun eigen wetten niet. Ze zijn er maar laat achter gekomen dat die regel in hun boekje stond.
Als BMW ze nu eens in een doorzichtige stof maken, dan kunnen hun torens blijven?
De vleugels werden verboden omdat ze het zicht zouden belemmeren. Waarom is er één van die creatieve brains er nog niet opgekomen om ze doorzichtig te maken? Volgens mij kan die regel hier mee omzeilt worden.
Mooi dat ze verboden zijn, wat een lelijke dingen waren dat ..
Citaat van: Juan Pablo op 25 juli 2006 - 18:14:02
Mooi dat ze verboden zijn, wat een lelijke dingen waren dat ..
Kwestie van gewoonte ;)
Citaat van: Juan Pablo op 25 juli 2006 - 18:14:02
Mooi dat ze verboden zijn, wat een lelijke dingen waren dat ..
Lelijk? Vindt ik niets lelijk aan hoor. Is net zoals die vikinghorens, de olifantenneus, ... , gewoon iets nieuws dat je niet gewoon bent, dat is dan vaak lelijk in het begin.
Citaat van: Schumi 2006 op 25 juli 2006 - 19:13:10
Citaat van: Juan Pablo op 25 juli 2006 - 18:14:02
Mooi dat ze verboden zijn, wat een lelijke dingen waren dat ..
Lelijk? Vindt ik niets lelijk aan hoor. Is net zoals die vikinghorens, de olifantenneus, ... , gewoon iets nieuws dat je niet gewoon bent, dat is dan vaak lelijk in het begin.
mooi, lelijk. Kwestie van smaak.
Ze moeten het wel F1 auto's laten, net zoals het idee van een dubbele achtervleugel achter de banden: (http://images.fok.nl/s/pukey.gif)
Citaat van: Juan Pablo op 25 juli 2006 - 20:11:07
Citaat van: Schumi 2006 op 25 juli 2006 - 19:13:10
Citaat van: Juan Pablo op 25 juli 2006 - 18:14:02
Mooi dat ze verboden zijn, wat een lelijke dingen waren dat ..
Lelijk? Vindt ik niets lelijk aan hoor. Is net zoals die vikinghorens, de olifantenneus, ... , gewoon iets nieuws dat je niet gewoon bent, dat is dan vaak lelijk in het begin.
mooi, lelijk. Kwestie van smaak.
Ze moeten het wel F1 auto's laten, net zoals het idee van een dubbele achtervleugel achter de banden: (http://images.fok.nl/s/pukey.gif)
Willen of niet, dat komt er.
mja formule1 wagens zijn meestal niet gemaakt om super mooi te zijn... maar om snel te zijn (dat mooie gedeelte komt later :O )