Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Vulture

#1
Formule 1 forum / Re: GP van Canada
10 juni 2007 - 22:29:41
Over veiligheid gesproken:

Tijdens de safetycar periode moeten de gelapte rijders ineens het hele pak voorbij om terug achteraan aan te sluiten.


F1 zou het toppunt van de autosport moeten zijn.
In mijn ogen is het een dieptepunt geworden.
De ziel is weg, de ziel van het racen, het MOGEN racen, het KUNNEN racen.
De rijders die elkaar in de armen vallen na een race en mekaar respecteren, en terwijl ze op de grid staan heel even vriendelijk zwaaien naar de mensen thuis, eventjes lachen....
Te mooi om waar te zijn? Kijk naar WTCC, GP2, MotoGP (Rossi, Stoner, die mekaar in de armen vallen, ff lol trappen met elkaar en dit voor de camera), Superbike,....het bestaat nog, maar niet meer in de F1.
Buiten Kubica, Hamilton, Massa en Sutil zijn er maar weinigen op de grid die niet kil en stijf overkomen.

Zeg eens eerlijk
Hoeveel mensen dachten deze avond bij het aanzetten van de tv: "Eens kijken wie er vandaag vooraan het treintje gaat rijden...."

#2
Formule 1 forum / Re: GP van Canada
10 juni 2007 - 22:06:08
Volgens mij kunnen de teams en rijders er zelf niet meer aan uit, al die regels zeg!
En niet te vergeten, ze veranderen elk jaar.
Een rijder moet racen, punt. Het team moet de rijder informeren over gevaren op de weg, positie, tijden enz...
Maar als alles zo onduidelijk geworden is als hedendage........

Safetycar kennen we, maar de regels daaromtrend   :o
1. Allemaal plaatsnemen achter de safetycar => OK
2. Pits is gesloten => OK (alhoewel)
3. Plots gaat de pits open => zie 2
4. Je wilt de pits uit om terug achter de safetycar aan te sluiten, maar het is rood => Zijn we aan het racen of staan we op de openbare weg? Je verliest al tijd en je plaats door achteraan de safetycar aan te sluiten, maar je krijgt er nog 'een bestraffing' bovenop omdat je de pits ingereden bent????

Verschiet je er dan van dat de teams en rijders het zelf niet meer weten? Ik zeker niet.
Het gebaar van Massa (wedden dat er een boete op komst is?  ::)) verklaart veel.....


Over de race zelf:
Na hele lange tijd eindelijk nog eens spektakel op de weg gezien, het vreselijke ongeluk van Kubica erbuiten gelaten.
Eindelijk inhalen, al zie je dat de rijders het er moeilijk mee hebben (Alonso een paar keer op het gras enz...), ze vinden te moeilijk de juiste grip.
Sato liet nog maar eens zien dat hij durft, alleen maar lof voor hem.
Ook lof voor Webber die het zo te zien erg naar zijn zin had en daar ook voor beloond werd.
Het is leuk te zien dat de mindere rijders ook potentieel hebben wanneer er wat geluk bij komt te zien, ziedaar Kovalainen en Wurz.
Raikonnen was zo goed als onzichtbaar.
Alonso deed moeite maar had problemen (?)
Hamilton, een toprijder, een van de weinig lachende/socialere/vriendelijke rijders van het veld, het zou mooi zijn om hem kampioen te zien worden dit jaar, maar laten we niet vooruitlopen op de feiten.

Op naar de US of A
#3
Formule 1 forum / Re: Heimwee.
01 augustus 2006 - 21:16:59
Heimwee, inderdaad.

Wanneer wordt er nu ingehaald? Tijdens de pitstops.
Waarom niet op de baan?

1.
Door het smaller worden van de wagens tov vroeger is de wagen moeilijker te hanteren naast de ideale rijlijn.

2.
Bij het aanraken van je tegenstander + eventuele crash (race incident, niet?) schiet de 'race control' wakker en geven ze je een straf (dikwijls 10 plaatsen achteruit op de grid volgende race).

3.
Motor moet 2 races meegaan (ongelooflijk toch dat DIT kan in F1), dus waarom risico's nemen en de motor opblazen  (= 10 plaatsen achteruit) door te lang achter iemand anders te hangen, dus allemaal plaats tussen laten, tjoek tjoek, het allombekende treintje rijden....

De F1 zegt me bijna niets meer. Elke race hoop ik iets te zien. Enkel de start + 1e ronde is spannend. Nadien is het wachten (als de tv nog aanstaat natuurlijk) op de pitstops.
Kijk naar de DTM of andere raceklassen, daar gaan ze voor elke plaats, mogen en kunnen ze nog iets.
#4
Formule 1 forum / Re: GP van Engeland
12 juni 2006 - 07:52:32
Treintje rijden...alweer  ::)

Waarom zijn er tegenwoordig zo weinig inhaalacties?

1. Raak je lichtjes je tegenstander en gaat deze eraf dan krijg je 9/10 een boete in de vorm van 10 plaatsen achteruit volgende race. Ook na een gewoon tikje/race-incident krijg je het hatelijke 'Racecontrol is investigating an incident involving...' op je scherm. Dus waarom nog risico's nemen? Je wordt toch afgestraft....

2. Je motor moet 2 races meegaan, dit verklaart misschien waarom Raikonnen afstand hield van Schumacher. De kans dat je je motor opblaast door dicht achter je tegenstander te hangen  + volgende race (ook hier, jawel!) 10 plaatsen achteruit gezet te worden, je snapt het plaatje wel.

Nee, de F1 is echt niet meer wat het geweest is, zonde.

Dit is wat de fans willen zien:
#5
Formule 1 forum / Re: Exit=> Suzuka
14 maart 2006 - 14:05:13
Puur voor het geld...alweer...  >:(

Als ik het goed heb was Fuji toch heel moeilijk bereikbaar?
Daarom dat ze er geen race meer hielden, de toeschouwers bleven weg.
#6
Formule 1 forum / Re: GP van Bahrein
09 maart 2006 - 20:14:37
Citaat van: Angel op 09 maart 2006 - 19:25:42
Even iets totaal anders:

Wanneer en op welke zender wordt de race uitgezonden?
Ik woon in België en heb enkel kabel-tv.

(Ik weet het: het klinkt stom om dit te vragen maar ik heb totaal geen idee   :-[ )

Zondag is geen probleem ==> om 12.15u zenden ze het uit op Canvas, rond hetzelfde uur op RTBF (LaDeux)

Zaterdag is WEL een probleem ==> nergens kan ik terugvinden welke zender de kwalificatie uitgeeft, niemand blijkbaar?  >:(
#7
Andere Autosport / A1GP - Stream = betalen
26 februari 2006 - 11:40:58
Omdat ik geen schotel of een andere methode staan heb om de A1GP races te bekijken, bekeek ik de races (al dan niet live) via de stream op de site.
Wil je vanaf dit weekend een race bekijken vanop de site, dan moet je je creditcard bovenhalen.
Het was dan ook weer veel te mooi om waar te zijn..... :(
#8
Formule 1 forum / Re: Alonso naar McLaren in 2007
19 december 2005 - 13:48:33
En komend jaar?
Gaan ze bij Renault nog ten volle werken voor Alonso?
Hopelijk krijgt Fissichella zijn kans.
#9
Andere Autosport / Re: A1 Grand Prix
16 december 2005 - 13:20:55
We hebben goede piloten genoeg, alleen het geld (want om sport draait het allang niet meer) ontbreekt.
Waar is de tijd dat er verschillende Belgische piloten tegelijk actief waren in de F3000 (Leinders, Goossens, Van Hooydonck). Ze reden daarom niet vooraan, maar België was toch aanwezig.
#10
Andere Autosport / Re: A1 Grand Prix
13 december 2005 - 18:36:07
Bedankt voor de link!  :)
#11
Andere Autosport / Re: A1 Grand Prix
12 december 2005 - 13:56:54
Link plz  ;)
#12
Andere Autosport / Re: A1 Grand Prix
11 december 2005 - 13:30:24
Euhm, het lijkt erop dat de streams niet meer te bekijken zijn via de Anonymouse-site, zelfde bericht bij het opstarten van de stream:

"It appears to us that you are based outside of the territories where this on-demand Race is available therefore we regret that you are not able to subscribe for it"


Ik vrees dat ik de A1GP serie op m'n buik kan schrijven  :'(
#13
Citaat van: cookie op 09 november 2005 - 17:07:30
op de A1 website kun je de races live kijken en later on demand. Je moet er wel naartoe surfen via deze site: www.anonymouse.org want normaal kan je vanuit Belgie die livestream niet bekijken

Werkt, bedankt!!!
#14
En intussen vind ik nergens een link naar een video van de race(s)...  :-\
Had de A1GP graag kunnen volgen zoals zovele Belgen, enkel de 1e race stond een tijdje online, op de A1GP site zelf.
#15
Organisator Formule 1 Francorchamps vraagt faillissement aan

Didier Defourny.
Het bedrijf van Didier Defourny, de organisator van de Grote Prijs Formule 1, heeft donderdagochtend het failliet aangevraagd bij de handelsrechtbank van Luik. Het bedrijf deelde via zijn advocaten mee dat het zijn rekeningen niet meer kan betalen. De handelsrechtbank van Luik zal maandag acte nemen van het faillissement.

Hoe het nu verder moet met de GP F1 van België is onduidelijk. Overnemers lijken er niet. Nochtans prijkt Francorchamps op de (provisoire) kalender van het seizoen 2006, voor 17 september.

Bron: Het Laatste Nieuws

Terwijl er in woestijnen (Bahrein) en in beschermd natuurgebied (Turkije) gebouwd wordt, is het weer een pot nat in de Ardennen.....  :(