Poll
Vraag:
Wat vonden jullie ervan?
Optie 1: 10
stemmen: 2
Optie 2: 9
stemmen: 14
Optie 3: 8
stemmen: 7
Optie 4: 7
stemmen: 1
Optie 5: 6
stemmen: 0
Optie 6: 5
stemmen: 0
Optie 7: 4
stemmen: 0
Optie 8: 3
stemmen: 0
Ik ga voor een 8. Mooi hoor.
9 meeste actie in 1 race tot nu toe
Ook een 9! :)
Gave race, alleen het resultaat van Vettel vind ik minder..
Een 10..deze race had alles in zich...
8
Eindelijk weer eens 'n mooie race met 'n verrassende en ietwat gelukkige, maar niet minder terechte winnaar.
7. Alleen de samenvatting gezien dus heel wat gemist. Maar goed mijn middag is nog steeds top!
9. Race had werkelijk álles wat je tegenwoordig kan verwachten. En meer. Van begin tot eind op het puntje van m'n (gelukkig comfortabele) stoel gezeten.
9, alles zat er in wat wij ervan verwachten als fan. Wat een verschil met de vorige races op dit circuit.
9, een super race! Actie tot er met, en een mooie winnaar :)
twijfel tussen de 8 en de 9. Van begin tot eind vermaakt en zelfs beetje onder de indruk van de vinger :P (al had hij 2 momentjes waar ik wel iets had van: daar heb je de oude Vettel weer. )
Zelfs zonder de winst voor Lewis ga ik voor een 9. Met Kimi als winnaar kan ik prima leven, de overwinning waar hij het hele jaar al recht op heeft. Super.
Ben benieuwd hoe de verhoudingen liggen. Lotus lijkt nu ook in kwalificatie snel, maar Ferrari lijkt aan te kunnen haken. Hoe de snelheid van Vettel precies is is nog de vraag. Dankzij zijn 2 stops waren zijn banden verser, want in feite kan je 1 stop weg strepen. Maar ze lijken niet meer zo snel als af gelopen 4 races.
Met afstand de mooiste race van het jaar. En dat op deze baan!!
Hulde voor Kimi, hulde voor Seb!!
Een negen, ondanks het onnodig uitvallen van Hamilton. Met Kimi als winnaar kon ik goed leven. Hell, zelfs als Alonso de race had gewonnen zou ik tevreden zijn. Want dat zou dan goed zijn voor het WK.
Abu Dhabi heeft iedereen op het verkeerde been gezet, maar dat komt voornamelijk omdat Vettel teruggezet werd na zijn 'foute kwalificatie'...Daardoor liep de spanning behoorlijk op.
En toch zou ik dit circuit liever vandaag dan morgen van de lijst geschrapt zien.
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 12:33:20
Een negen, ondanks het onnodig uitvallen van Hamilton. Met Kimi als winnaar kon ik goed leven. Hell, zelfs als Alonso de race had gewonnen zou ik tevreden zijn. Want dat zou dan goed zijn voor het WK.
Abu Dhabi heeft iedereen op het verkeerde been gezet, maar dat komt voornamelijk omdat Vettel teruggezet werd na zijn 'foute kwalificatie'...Daardoor liep de spanning behoorlijk op.
En toch zou ik dit circuit liever vandaag dan morgen van de lijst geschrapt zien.
Ik niet, het circuit mag van mij zeker blijven. Maar dan wel met wijziging van de layout.
Citaat van: Matthijs op 05 november 2012 - 13:15:35
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 12:33:20
Een negen, ondanks het onnodig uitvallen van Hamilton. Met Kimi als winnaar kon ik goed leven. Hell, zelfs als Alonso de race had gewonnen zou ik tevreden zijn. Want dat zou dan goed zijn voor het WK.
Abu Dhabi heeft iedereen op het verkeerde been gezet, maar dat komt voornamelijk omdat Vettel teruggezet werd na zijn 'foute kwalificatie'...Daardoor liep de spanning behoorlijk op.
En toch zou ik dit circuit liever vandaag dan morgen van de lijst geschrapt zien.
Ik niet, het circuit mag van mij zeker blijven. Maar dan wel met wijziging van de layout.
Hoe had het je willen wijzigen, dan? Het technisch gedeelte is idd. uitdagend [game F1 2011], maar je kunt er niet inhalen ondanks dat de rijders zich een ongeluk moeten remmen...
Ben benieuwd naar je wijzigingen... ;)
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 14:31:22
Hoe had het je willen wijzigen, dan? Het technisch gedeelte is idd. uitdagend [game F1 2011], maar je kunt er niet inhalen ondanks dat de rijders zich een ongeluk moeten remmen...
Ben benieuwd naar je wijzigingen... ;)
Er valt inderdaad niet veel in te halen en het ligt daadwerkelijk aan het circuit, en niet aan de Formule 1. Ik heb de V8Supercar-races in het voorprogramma gezien en er waren daar ook een stuk minder inhaalmaneuvers dan we gewoon zijn.
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 14:31:22
Citaat van: Matthijs op 05 november 2012 - 13:15:35
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 12:33:20
Een negen, ondanks het onnodig uitvallen van Hamilton. Met Kimi als winnaar kon ik goed leven. Hell, zelfs als Alonso de race had gewonnen zou ik tevreden zijn. Want dat zou dan goed zijn voor het WK.
Abu Dhabi heeft iedereen op het verkeerde been gezet, maar dat komt voornamelijk omdat Vettel teruggezet werd na zijn 'foute kwalificatie'...Daardoor liep de spanning behoorlijk op.
En toch zou ik dit circuit liever vandaag dan morgen van de lijst geschrapt zien.
Ik niet, het circuit mag van mij zeker blijven. Maar dan wel met wijziging van de layout.
Hoe had het je willen wijzigen, dan? Het technisch gedeelte is idd. uitdagend [game F1 2011], maar je kunt er niet inhalen ondanks dat de rijders zich een ongeluk moeten remmen...
Ben benieuwd naar je wijzigingen... ;)
Ik pak de handschoen op!
Ik zou het gedeelte voor het eerste rechte stuk wijzigen (bochten 4,5 en 6, de chicane en de hairpin voor het rechte stuk). Nu is dit stuk zo traag dat de coureurs niet heel dicht achter elkaar kunnen rijden en zo op tractie uit elkaars slipstream rijden. Ik zou het vervangen voor een haakse bocht naar links (ongeveer op de hoogte van de chicane), die vervolgens met een toenemende radius naar links (steeds flauwer wordende bocht) uitkomt op het rechte stuk. Volgens mij kunnen de coureurs in de eerste haakse bocht dichter op elkaar rijden en kunnen de coureurs met verse bandjes op tractie in de flauwe bocht naar de voorligger toerijden en in de slipstream komen.
Daarnaast mogen van mij wel wat bochten iets vloeiender, zonder dat het karakter echt anders wordt. Nu zijn alle bochten met de liniaal ingetekend, waardoor alle coureurs in een rechte lijn aanremmen en uitaccelereren. Door dit wat af te ronden zijn misschien ook meer lijnen mogelijk bij aanremmen en uitaccelereren bijvoorbeeld.
Heet jij stekum Mathijs Tilke?
oh dear...
;)
Citaat van: Matthijs op 05 november 2012 - 15:12:32
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 14:31:22
Citaat van: Matthijs op 05 november 2012 - 13:15:35
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 12:33:20
Een negen, ondanks het onnodig uitvallen van Hamilton. Met Kimi als winnaar kon ik goed leven. Hell, zelfs als Alonso de race had gewonnen zou ik tevreden zijn. Want dat zou dan goed zijn voor het WK.
Abu Dhabi heeft iedereen op het verkeerde been gezet, maar dat komt voornamelijk omdat Vettel teruggezet werd na zijn 'foute kwalificatie'...Daardoor liep de spanning behoorlijk op.
En toch zou ik dit circuit liever vandaag dan morgen van de lijst geschrapt zien.
Ik niet, het circuit mag van mij zeker blijven. Maar dan wel met wijziging van de layout.
Hoe had het je willen wijzigen, dan? Het technisch gedeelte is idd. uitdagend [game F1 2011], maar je kunt er niet inhalen ondanks dat de rijders zich een ongeluk moeten remmen...
Ben benieuwd naar je wijzigingen... ;)
Ik pak de handschoen op!
Ik zou het gedeelte voor het eerste rechte stuk wijzigen (bochten 4,5 en 6, de chicane en de hairpin voor het rechte stuk). Nu is dit stuk zo traag dat de coureurs niet heel dicht achter elkaar kunnen rijden en zo op tractie uit elkaars slipstream rijden. Ik zou het vervangen voor een haakse bocht naar links (ongeveer op de hoogte van de chicane), die vervolgens met een toenemende radius naar links (steeds flauwer wordende bocht) uitkomt op het rechte stuk. Volgens mij kunnen de coureurs in de eerste haakse bocht dichter op elkaar rijden en kunnen de coureurs met verse bandjes op tractie in de flauwe bocht naar de voorligger toerijden en in de slipstream komen.
Daarnaast mogen van mij wel wat bochten iets vloeiender, zonder dat het karakter echt anders wordt. Nu zijn alle bochten met de liniaal ingetekend, waardoor alle coureurs in een rechte lijn aanremmen en uitaccelereren. Door dit wat af te ronden zijn misschien ook meer lijnen mogelijk bij aanremmen en uitaccelereren bijvoorbeeld.
Kan er niet meteen chocola van maken...Ik weet niet of je handig ben met paint?
(http://www.menainfra.com/media/media-news/f1track3-01.png)
Maarre...Mathijs Tilke... ;D ...Er lijkt op het eerste gezicht weinig ruimte voor je wijzigingen.
Chicane (links-rechts) vóór de hairpin compleet verwijderen. (gewoon rechtdoor naar de hairpin)
Chicane (links-rechts) ná de hairpin veranderen in 80* bocht linksaf. (ipv rechts nu direct het rechte stuk op)
Chicane (links-rechts-links) daar weer na, veranderen in 90* bocht linksaf. (ipv rechts links, nu rechtdoor naar de volgende knik links)
Citaat van: Kootje op 05 november 2012 - 17:05:44
Chicane (links-rechts) vóór de hairpin compleet verwijderen. (gewoon rechtdoor naar de hairpin)
Chicane (links-rechts) ná de hairpin veranderen in 80* bocht linksaf. (ipv rechts nu direct het rechte stuk op)
Chicane (links-rechts-links) daar weer na, veranderen in 90* bocht linksaf. (ipv rechts links, nu rechtdoor naar de volgende knik links)
De eerste twee wijzigingen van je...daar kan ik op in komen...Maar die laatste chicane zou ik laten staan. Dat zorgde afgelopen zondag voor veel spektakel...[Massa, Webber, Perez, Grosjean en Maldonado]... ;)
En de tweede chicane mag van mij een 90 graden bocht worden. Laat de HH coureurs maar hard werken, dus flink afremmen voor die bocht. Ga je mooie uitremactie's krijgen, denk ik.
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 17:10:13
Maar die laatste chicane zou ik laten staan. Dat zorgde afgelopen zondag voor veel spektakel...[Massa, Webber, Perez, Grosjean en Maldonado]... ;)
Tsja ..... dat was dit jaar ook voor 't eerst. :-\
Citaat
En de tweede chicane mag van mij een 90 graden bocht worden. Laat de HH coureurs maar hard werken, dus flink afremmen voor die bocht. Ga je mooie uitremactie's krijgen, denk ik.
Op zich mee eens, maar 80* komt beter uit voor het rechte stuk dat volgt, vandaar. ::)
Leuk, al die ideeën. Heb zelf in het verleden ook potlood en papier erbij gepakt om wat aan dit circuit te veranderen. Iets voor een forumwedstrijdje? 8)
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 16:19:36
Citaat van: Matthijs op 05 november 2012 - 15:12:32
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 14:31:22
Citaat van: Matthijs op 05 november 2012 - 13:15:35
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 12:33:20
Een negen, ondanks het onnodig uitvallen van Hamilton. Met Kimi als winnaar kon ik goed leven. Hell, zelfs als Alonso de race had gewonnen zou ik tevreden zijn. Want dat zou dan goed zijn voor het WK.
Abu Dhabi heeft iedereen op het verkeerde been gezet, maar dat komt voornamelijk omdat Vettel teruggezet werd na zijn 'foute kwalificatie'...Daardoor liep de spanning behoorlijk op.
En toch zou ik dit circuit liever vandaag dan morgen van de lijst geschrapt zien.
Ik niet, het circuit mag van mij zeker blijven. Maar dan wel met wijziging van de layout.
Hoe had het je willen wijzigen, dan? Het technisch gedeelte is idd. uitdagend [game F1 2011], maar je kunt er niet inhalen ondanks dat de rijders zich een ongeluk moeten remmen...
Ben benieuwd naar je wijzigingen... ;)
Ik pak de handschoen op!
Ik zou het gedeelte voor het eerste rechte stuk wijzigen (bochten 4,5 en 6, de chicane en de hairpin voor het rechte stuk). Nu is dit stuk zo traag dat de coureurs niet heel dicht achter elkaar kunnen rijden en zo op tractie uit elkaars slipstream rijden. Ik zou het vervangen voor een haakse bocht naar links (ongeveer op de hoogte van de chicane), die vervolgens met een toenemende radius naar links (steeds flauwer wordende bocht) uitkomt op het rechte stuk. Volgens mij kunnen de coureurs in de eerste haakse bocht dichter op elkaar rijden en kunnen de coureurs met verse bandjes op tractie in de flauwe bocht naar de voorligger toerijden en in de slipstream komen.
Daarnaast mogen van mij wel wat bochten iets vloeiender, zonder dat het karakter echt anders wordt. Nu zijn alle bochten met de liniaal ingetekend, waardoor alle coureurs in een rechte lijn aanremmen en uitaccelereren. Door dit wat af te ronden zijn misschien ook meer lijnen mogelijk bij aanremmen en uitaccelereren bijvoorbeeld.
Kan er niet meteen chocola van maken...Ik weet niet of je handig ben met paint?
(http://www.menainfra.com/media/media-news/f1track3-01.png)
Ik ben wel handig met paint, maar niet met uploaden...
Als we de kaart pakken die jij gekozen hebt, zie je uiterst rechts de sectie die ik bedoel. Het eerste deel van de chicane naar links behoud je (of je verplaatst dit 10-20 meter verder), de bocht naar rechts verang je voor een flauwe bocht naar links tot het rechte stuk. Heb je bovendien voldoende runoff, in tegenstelling tot de suggesties van Kootje.
Citaat van: Kootje op 05 november 2012 - 17:20:26
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 17:10:13
Maar die laatste chicane zou ik laten staan. Dat zorgde afgelopen zondag voor veel spektakel...[Massa, Webber, Perez, Grosjean en Maldonado]... ;)
Tsja ..... dat was dit jaar ook voor 't eerst. :-\
Citaat
En de tweede chicane mag van mij een 90 graden bocht worden. Laat de HH coureurs maar hard werken, dus flink afremmen voor die bocht. Ga je mooie uitremactie's krijgen, denk ik.
Op zich mee eens, maar 80* komt beter uit voor het rechte stuk dat volgt, vandaar. ::)
Voor een 90 graden bocht moet je harder remmen dan een 80 graden bocht...En anders passen ze het eea op elkaar aan, toch?
We zijn Abu Dhabi toch al aan het "verbouwen"... ;D ;D ;D
;)
Ik zou gewoon een gum pakken en het circuit uitgummen...
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 20:10:57
Citaat van: Kootje op 05 november 2012 - 17:20:26
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 17:10:13
Maar die laatste chicane zou ik laten staan. Dat zorgde afgelopen zondag voor veel spektakel...[Massa, Webber, Perez, Grosjean en Maldonado]... ;)
Tsja ..... dat was dit jaar ook voor 't eerst. :-\
Citaat
En de tweede chicane mag van mij een 90 graden bocht worden. Laat de HH coureurs maar hard werken, dus flink afremmen voor die bocht. Ga je mooie uitremactie's krijgen, denk ik.
Op zich mee eens, maar 80* komt beter uit voor het rechte stuk dat volgt, vandaar. ::)
Voor een 90 graden bocht moet je harder remmen dan een 80 graden bocht...En anders passen ze het eea op elkaar aan, toch?
We zijn Abu Dhabi toch al aan het "verbouwen"... ;D ;D ;D
;)
Maar met een 90 graden bocht sta je meteen in het hotel ;)
Citaat van: SanderAlonso op 05 november 2012 - 20:16:00
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 20:10:57
Citaat van: Kootje op 05 november 2012 - 17:20:26
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 17:10:13
Maar die laatste chicane zou ik laten staan. Dat zorgde afgelopen zondag voor veel spektakel...[Massa, Webber, Perez, Grosjean en Maldonado]... ;)
Tsja ..... dat was dit jaar ook voor 't eerst. :-\
Citaat
En de tweede chicane mag van mij een 90 graden bocht worden. Laat de HH coureurs maar hard werken, dus flink afremmen voor die bocht. Ga je mooie uitremactie's krijgen, denk ik.
Op zich mee eens, maar 80* komt beter uit voor het rechte stuk dat volgt, vandaar. ::)
Voor een 90 graden bocht moet je harder remmen dan een 80 graden bocht...En anders passen ze het eea op elkaar aan, toch?
We zijn Abu Dhabi toch al aan het "verbouwen"... ;D ;D ;D
;)
Maar met een 90 graden bocht sta je meteen in het hotel ;)
Is dat zo? Ik zie een leeg vlak bij de exit van de chicane na de lange rechte stuk...Dus hairpin, lang recht stuk en dan de chicane..Over dat 'spot' heb ik het...Links van de baan zie je dan witte 'tenten' in L-vorm.
Is dat het hotel? Nee, toch? ???
Maak het toch allemaal niet zo moeilijk met die graden en hoeken en weet ik veel welke rare dingen nog meer. Gewoon wegwezen daar, hoef je ook niks aan te passen. Het scheelt mij ook nog eens het lezen van tientallen posts over wiskundige dingen...
:) ;)
Dit is wat ik ervan knutsel:
(http://i46.tinypic.com/iw2gir.png)
Is that your gun or are you just happy to see me? ;)
@Jehoentelaar,
Netjes, erg netjes...Als ik jou was zou ik solliciteren bij Tilke... ;)
Nicely done!!
Op de chicane tussen de rechte stikken na helemaal mee eens...
Kun je nog meer banen bewerken?
Meestal valt er na een Grand Prix her en der wel kritiek te lezen op bepaalde stukken van het circuit, en dan pak ik vaak Paint en een layout van Wiki erbij om te kijken of er wat aan te doen valt. 8)
Citaat van: Jehoentelaar op 06 november 2012 - 21:45:28
Meestal valt er na een Grand Prix her en der wel kritiek te lezen op bepaalde stukken van het circuit, en dan pak ik vaak Paint en een layout van Wiki erbij om te kijken of er wat aan te doen valt. 8)
Wordt tijd dat jij het baantje van die Tilke overneemt!
Ik heb ooit eens, in een lang verleden, geprobeerd kart banen te tekenen en later ook een paar race circuits. Wat Jahoentelaar heeft laten zien, ziet er ook erg indrukwekkend uit. Ik zou zeggen stuur een sollicitatie naar Herman.
Wat een positiviteit voor een kwartiertje tekenen met de virtuele kwast en verfpot. :P ;)
Aangezien de passage onder het Yas Marina Hotel wegvalt, geef ik dit voorstel weinig kans op slagen. ;)