GP van Spanje

Gestart door Supermariobros, 18 april 2008 - 09:50:24

« vorige - volgende »

dj Peter

Citaat van: Wizard op 27 april 2008 - 22:36:29
Even offtopic (inhoeverre dat nog niet was); Saffier, die naam ken ik!! Veronica of F1RR?? Kan dat? Heb je ooit onder die naam geforumt?
Ik heb altijd, tot voor kort, SaffierFM gebruikt als forumnaam en die naam slaat op het radiostation in Wuustwezel waar ik lange tijd heb gedraaid. Het station is niet meer in ether,maar wel op het internet te beluisteren  ( www.saffier.fm)

Wizard

#136
Citaat van: dj Peter op 27 april 2008 - 22:32:04
Ligt het aan mij of worden de discussies hier na elke race saaier en vervelender ? Dit gaat niet meer over Formule 1, dit zijn ellenlange persoonliijke discussies

Ellelange discussies? Gast, er zijn over dat onderwerp; hoeveel? 4,5 postings -door mij- geschreven verdeelt over 4 pagina's ofzo? Valt niet echt onder ellelange en vervelende discussies hoogstens onder je standpunt verdedigen. Ben het wel met je eens dat het een persoonlijke wending gaat krijgen en dus dat het hoogst tijd wordt voor het einde. Wat mij betreft was het ook mijn laatste post daarover.


robbert

Citaat van: Doefie op 27 april 2008 - 19:28:56
Nja Olav Mol kan ik ook totaal niet horen, maar geef hem wel gelijk :)

Citaat van: Tim op 27 april 2008 - 18:49:44
Beetje zwak dat kritiek op de saaiheid niet mag ;)

Dit was een saai spektakelstuk

Ik geef geen commentaar op de kritiek, ik geef commentaar op het feit dat het élke sessie opnieuw, élke race in élk seizoen hetzelfde gezeik naar boven komt. Dat ergert mij, niet het feit dat ze kritiek geven op de saaiheid. En sorry dat het nu net weer Jasper is dat ik quote, maar is (weeral) de eerste die zoiets zei.

Zoals ik al zei: elke race Brazilië 2003 is onmogelijk... 60% van alle races de laatste 40 jaar zijn saaie spektakelstukken, verwacht ge dan dat er op elke meter 5 wagens gaan rijden?

ik geef je volledig gelijk. Iedere race zitten er hier een paar te zeiken dat de race saai was en om in slaap te vallen. Dat ze dan niet meer kijken hé, want tis toch altijd om te zagen dat het een saaie race is.
En toch blijven ze kijken en dan kunnen ze dan weer zagen dat het saai is en bla bla bla. Akkoord sommige races vond ik ook minder maar daarvoor zaag ik toch niet dat het saai was of slaapverwekkend. Ik vind dan dat f1 voor die mensen tijdsverspilling is hoor.

Na ga ik veel commentaar krijgen :D

TheIceman

Citaat van: robbert op 27 april 2008 - 23:54:19
Citaat van: Doefie op 27 april 2008 - 19:28:56
Nja Olav Mol kan ik ook totaal niet horen, maar geef hem wel gelijk :)

Citaat van: Tim op 27 april 2008 - 18:49:44
Beetje zwak dat kritiek op de saaiheid niet mag ;)

Dit was een saai spektakelstuk

Ik geef geen commentaar op de kritiek, ik geef commentaar op het feit dat het élke sessie opnieuw, élke race in élk seizoen hetzelfde gezeik naar boven komt. Dat ergert mij, niet het feit dat ze kritiek geven op de saaiheid. En sorry dat het nu net weer Jasper is dat ik quote, maar is (weeral) de eerste die zoiets zei.

Zoals ik al zei: elke race Brazilië 2003 is onmogelijk... 60% van alle races de laatste 40 jaar zijn saaie spektakelstukken, verwacht ge dan dat er op elke meter 5 wagens gaan rijden?

ik geef je volledig gelijk. Iedere race zitten er hier een paar te zeiken dat de race saai was en om in slaap te vallen. Dat ze dan niet meer kijken hé, want tis toch altijd om te zagen dat het een saaie race is.
En toch blijven ze kijken en dan kunnen ze dan weer zagen dat het saai is en bla bla bla. Akkoord sommige races vond ik ook minder maar daarvoor zaag ik toch niet dat het saai was of slaapverwekkend. Ik vind dan dat f1 voor die mensen tijdsverspilling is hoor.

Na ga ik veel commentaar krijgen :D

Klopt, steeds minder races worden mega-interresant, maar daar moet je als echte fan mee leven, en dat krijg je dan dubbel terug in de echte leuke races (Canada + Europa 2007, Hongarije 2006, Brazilië 2003)

Wizard

Ach laten we eerlijk zijn, men heeft wel over vroeger, maar wat er dan zo anders? Ook vroeger domineerde bepaalde teams. Neem nu 1988-1989-1990 en 1991. Jaren die door McLaren gedomineerd werden hoofdzakelijk. Vooral 1988 en 1989. Welk ander team kwam daar aan te pas? Vanaf eind 1991 werd het williams die steeds beter werden, 1992 was een Mansell one-men-show. Onaantastbaar WK. In 1993 dito. Senna liet nog wat leuke dingen zien en dan heb je het ook gehad. In 1994 dito. Pas in Australië is er een spannend gevecht tussen Schumacher en Hill. 1995 is een one-man-show van Schumacher. Hill probeert nog wel, maar komt er niet aan te pas. Ik weet me weinig superspannende races te herinneren en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als ik de afgelopen 20 jaar neem, welk jaar kende 16 spannende races met veel gevechten?

Alan Blues

Dit: zie je inderdaad bijna nooit meer. Ze hebben de keuze moeten maken tussen spektakel en veiligheid. Blij dat alles nu veilig is, anders zaten we nu te treuren om Kovalainen. Maar de mogelijkheden om in te halen zijn nu ook beperkt...

Wizard

Hoeveel van dit soort gevechten weet je tevoorschijn te halen in jaren lang F1? Oh, is trouwens wel een vet gevecht...om de tweede plaats. ;)

Doefie

http://nl.youtube.com/watch?v=xHhWD095uj0&feature=related

Twee woorden: mechanische grip en aerodynamische grip :) Tegenwoordig kiest men alleen voor het laatste, als ze voor het eerste zouden kiezen krijgen we terug wagens die ronden onder de achtervleugel kunnen hangen.

Jasper

Citaat van: Doefie op 27 april 2008 - 19:28:56Ik geef geen commentaar op de kritiek, ik geef commentaar op het feit dat het élke sessie opnieuw, élke race in élk seizoen hetzelfde gezeik naar boven komt. Dat ergert mij, niet het feit dat ze kritiek geven op de saaiheid. En sorry dat het nu net weer Jasper is dat ik quote, maar is (weeral) de eerste die zoiets zei.

Straf, ik ben nochtans niet zo'n erge op dat vlak. Bespeur ik ergens enige overdrijving?

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 28 april 2008 - 13:59:57
Citaat van: Doefie op 27 april 2008 - 19:28:56Ik geef geen commentaar op de kritiek, ik geef commentaar op het feit dat het élke sessie opnieuw, élke race in élk seizoen hetzelfde gezeik naar boven komt. Dat ergert mij, niet het feit dat ze kritiek geven op de saaiheid. En sorry dat het nu net weer Jasper is dat ik quote, maar is (weeral) de eerste die zoiets zei.

Straf, ik ben nochtans niet zo'n erge op dat vlak. Bespeur ik ergens enige overdrijving?
Maar het is wel elke race opnieuw. Beetje eentonig, als dat al is dat je te vertellen hebt ..
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Wizard op 28 april 2008 - 10:59:51
Hoeveel van dit soort gevechten weet je tevoorschijn te halen in jaren lang F1? Oh, is trouwens wel een vet gevecht...om de tweede plaats. ;)
Talloze. Ook in de jaren die jij hierboven even wegzet als saai. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar volgens mij kijk jij alleen naar WK uitslagen ofzo en heb jij die jaren niet bewust meegemaakt. De Senna/Prost jaren waren niet saai, ondanks McLaren dominantie. 93 was zeker niet saai. 94 was een uitermate enerverend seizoen. In 95 was de titelstrijd idd saai, maar waren er ook spectaculaire races zat. Uit mijn hoofd weet ik al de Nurburgring, Monza, Spa, Silverstone, Brazilie. Daarna werd het ieder jaar toch iets saaier. Door de regelgeving en de professionalisering. Het boek met regels was toen, gok ik, 30% van wat het nu is. Ik heb nog een grote foto uit 84 (?) van Senna in de pitstraat in zijn auto (Toleman). Wachtend op zijn outlap ijdens de vrije training op Zandvoort. Is nu ondenkbaar dat je zo dichtbij komt. amateuristisch, maar wel leuk. Toen was ook 40% van de races saai. Maar dat is bij iedere sport zo.

Al wordt het nog 10 keer saaier, ik zal altijd blijven kijken. Het blijft een passie. Maar noem het beestje wel bij zijn naampje, en geef toe dat 70% van de races het aanzien nauwelijks waard is. En ga niet lopen miepen als iemand dat dan ook daadwerkelijk uitspreekt.

amp

On topic:

Kimi en Felipe reden een foutloze wedstrijd, Hamilton kon vrij goed volgen, net als Kubica.
Wat een crash van Kovalainen, enkel een lichte hersenschudding, ik hoop dat het ook zo is.
Dat Alonso licht stond was wel te verwachten, Renault kon immers nooit op zo'n korte tijd zoveel progressie boeken.
Button eindelijk ook eens in de punten, het zal hem deugd doen en ik gun het hem van harte.

McLaren zal toch nog wat snelheid moeten vinden willen ze meedoen voor de titel. Ferrari is op dit moment gewoon té sterk imo.
Voor de rest vond ik het ook niet echt een boeiende wedstrijd buiten de start.

scho0634

Citaat van: amp op 28 april 2008 - 19:20:15
Dat Alonso licht stond was wel te verwachten, Renault kon immers nooit op zo'n korte tijd zoveel progressie boeken.
Licht stond?

Ik vond het nogal meevallen. Volgens mij kwam hij welgeteld 2 ronden eerder binnen dan Massa (?). Dan is hij dus niet zo heel erg veel lichter geweest.

amp

#148
Citaat van: 0634 op 28 april 2008 - 19:24:00
Citaat van: amp op 28 april 2008 - 19:20:15
Dat Alonso licht stond was wel te verwachten, Renault kon immers nooit op zo'n korte tijd zoveel progressie boeken.
Licht stond?

Ik vond het nogal meevallen. Volgens mij kwam hij welgeteld 2 ronden eerder binnen dan Massa (?). Dan is hij dus niet zo heel erg veel lichter geweest.

respectievelijk 3 en 4 ronden voor massa en kimi en 5 voor hamilton en kubica. hij stond wel niet superlicht, maar ik vind 5 ronden toch al vrij veel.;)

amp

hmm foutje, kan post niet verwijderen :s