GP van Spanje

Gestart door Supermariobros, 18 april 2008 - 09:50:24

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 27 april 2008 - 09:12:34
Mja, snel zijn in Q2 is zoals snel zijn in vrije trainingen hé, dat zegt net niets voor topteams. De grootsten geven nog niet echt alles en als je dan even gaat pushen, dan rijdt je zonder al te veel moeite tussen de Macs en de Ferrari's met een wagen die anders p8 ofzo haalt...

Klopt. Maar ik vind hem het hele weekend vrij snel, vanmiddag zal blijken hoe snel. Ik denk ook dat hij eerder gaat stoppen, maar ik vermoed dat dat hooguit iets van 3 rondjes eerder zal zijn.

En zoals gezegd, Piquet rijd ook zijn beste qualy van het jaar. Hem zullen ze toch niet ook lichter hebben gemaakt ? Maar goed, om een uur of half 4 weten we alles. Tot dan: koffiedik kijken. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 27 april 2008 - 09:52:48
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 april 2008 - 09:12:34
Mja, snel zijn in Q2 is zoals snel zijn in vrije trainingen hé, dat zegt net niets voor topteams. De grootsten geven nog niet echt alles en als je dan even gaat pushen, dan rijdt je zonder al te veel moeite tussen de Macs en de Ferrari's met een wagen die anders p8 ofzo haalt...

Klopt. Maar ik vind hem het hele weekend vrij snel, vanmiddag zal blijken hoe snel. Ik denk ook dat hij eerder gaat stoppen, maar ik vermoed dat dat hooguit iets van 3 rondjes eerder zal zijn.

En zoals gezegd, Piquet rijd ook zijn beste qualy van het jaar. Hem zullen ze toch niet ook lichter hebben gemaakt ? Maar goed, om een uur of half 4 weten we alles. Tot dan: koffiedik kijken. ;)
Op dat eerste heb ik te zeggen: dat zijn allemaal maar vrije trainingen, stellen even weinig voor. Alonso moet gewoon in de spotlight staan, het is Spanje en die man heeft niet het kleinste ego van het veld hé ;) Ik ga niet beweren dat ze er niets op vooruit zijn gegaan hé, maar ik denk niet dat ze al bij BMW zitten, misschien net iets voor Williams en Toyota denk ik.
Op dat tweede: Wordt misschien stilaan tijd dat die ietwat gaat presteren hé :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sloggerke

Dit is de moeilijkste voorspelling tot nu toe....
Fernando heeft andermaal zijn "grote cohones" laten zien. (figuurlijk dan)

1. Kimi (is al het hele weekend snel)
2.Massa (even gokken dat hij dit keer wel op de baan blijft... ook al spinde hij reeds tweemaal)
3.Kubica (is minstens even snel als de McLarens inmiddels...)

Hamilton moet weer inhalen... dat betekent dat er fouten zullen gemaakt worden.
Fernando is het grote vraagteken... Als hij werkelijk licht staat impliceert dat wel dat hij in het begin van de race als een speer gaat...Als hij nadien gaat tanken kunnen ze hem zwaar laden... Fernando voorbijsteken op dat circuit... in Spanje... no way!!
Kovalainen staat te ver om meer dan de derde plaats te kunnen pakken.
En alles natuurlijk in de veronderstelling dat het hele veld zonder kleerscheuren door de eerste rechts-linkse komt, iets wat nog lang niet zeker is....

Wizard

Citaat van: 0634 op 27 april 2008 - 09:52:48
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 april 2008 - 09:12:34
Mja, snel zijn in Q2 is zoals snel zijn in vrije trainingen hé, dat zegt net niets voor topteams. De grootsten geven nog niet echt alles en als je dan even gaat pushen, dan rijdt je zonder al te veel moeite tussen de Macs en de Ferrari's met een wagen die anders p8 ofzo haalt...

Klopt. Maar ik vind hem het hele weekend vrij snel, vanmiddag zal blijken hoe snel. Ik denk ook dat hij eerder gaat stoppen, maar ik vermoed dat dat hooguit iets van 3 rondjes eerder zal zijn.

En zoals gezegd, Piquet rijd ook zijn beste qualy van het jaar. Hem zullen ze toch niet ook lichter hebben gemaakt ? Maar goed, om een uur of half 4 weten we alles. Tot dan: koffiedik kijken. ;)

Gezien Renault er in het hele weekend er al goed bij zit en Alonso tijdens de Q1 en Q2 ook erg snel was lijkt me niet dat Renault Alonso licht heeft afgetankt om een stunt uit te halen. Renault zit er gewoon leuk bij dit weekend. Overigens denk ik niet dat Alonso op het podium gaat komen.

Wizard

Citaat van: McChouffe op 27 april 2008 - 08:18:42
Citaat van: FerrariMan op 26 april 2008 - 20:38:48
Iemand Alonso zien vieren nadat hij over de lijn kwam? Ik denk echt niet dat die zooooo licht is hoor...anders zou hij zo niet doen lijkt me.

"We hebben waarschijnlijk minder benzine aan boord dan de rest van het veld. We zijn echt niet plotseling zo goed dat we tussen twee Ferrari's in weten te komen."
Bron: GPUpdate.net

Reëele uitspraak. Lijkt mij ook sterk dat Renault de strijd met Ferrari aankan. Desalnietemin blijft het een leuke prestatie van de Spanjaard en de vraag is hoeveel lichter is die Renault? Ik denk dat het wel meevalt.

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 27 april 2008 - 10:19:34
Op dat eerste heb ik te zeggen: dat zijn allemaal maar vrije trainingen, stellen even weinig voor. Alonso moet gewoon in de spotlight staan, het is Spanje en die man heeft niet het kleinste ego van het veld hé ;)

Maar streelt het je ego als je ver vooraan staat, maar dat je vervolgens veelste vroeg naar binnen moet? Dat maakt je enkel en alleen "het lachertje" van het weekend. Gekeken naar de snelheid van Renault afgelopen weekend zeg ik dat ze er goed bij zitten. Nu, dit weekend, ik heb het dus niet over een algemene stap voorwaarts en dat Barcelona een Renault gezind circuit is, is ook wel weer zo. De presatie van Alonso is wat mij betreft wel verklaarbaar.

CitaatIk ga niet beweren dat ze er niets op vooruit zijn gegaan hé, maar ik denk niet dat ze al bij BMW zitten, misschien net iets voor Williams en Toyota denk ik.

Of een stapje dichterbij BMW, wie zal het zeggen??

CitaatOp dat tweede: Wordt misschien stilaan tijd dat die ietwat gaat presteren hé :)

Nou, wel erg voorbarig hoor. Dat kan ik eerder zeggen over McLaren. Die tsaan toch al wat jaartjes droog inmiddels.  :P

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 27 april 2008 - 11:38:05
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 april 2008 - 10:19:34
Op dat eerste heb ik te zeggen: dat zijn allemaal maar vrije trainingen, stellen even weinig voor. Alonso moet gewoon in de spotlight staan, het is Spanje en die man heeft niet het kleinste ego van het veld hé ;)

Maar streelt het je ego als je ver vooraan staat, maar dat je vervolgens veelste vroeg naar binnen moet? Dat maakt je enkel en alleen "het lachertje" van het weekend. Gekeken naar de snelheid van Renault afgelopen weekend zeg ik dat ze er goed bij zitten. Nu, dit weekend, ik heb het dus niet over een algemene stap voorwaarts en dat Barcelona een Renault gezind circuit is, is ook wel weer zo. De presatie van Alonso is wat mij betreft wel verklaarbaar.
Als je kan kiezen tussen een anoniem weekend of een weekend waarop je op de 1ste startrij staat, en dat in je thuisland? Dan kiest hij in ieder geval het laatste denk ik.

Citaat
CitaatIk ga niet beweren dat ze er niets op vooruit zijn gegaan hé, maar ik denk niet dat ze al bij BMW zitten, misschien net iets voor Williams en Toyota denk ik.

Of een stapje dichterbij BMW, wie zal het zeggen??
Als Williams even ver van BMW blijft, en Renault schuift van Williams weg, is wat jij zegt dan niet hetzelfde als wat ik zei?

Citaat
CitaatOp dat tweede: Wordt misschien stilaan tijd dat die ietwat gaat presteren hé :)

Nou, wel erg voorbarig hoor. Dat kan ik eerder zeggen over McLaren. Die tsaan toch al wat jaartjes droog inmiddels.  :P
Ja, nu je het zegt, verleden jaar stond McLaren ook nergens, geen enkele overwinning, altijd anoniem rondcruisen op p10, geen poles, amper punten, laatste plaats in het klassement. Die staan inderdaad al lang droog, en verleden jaar moet het absolute dieptepunt zijn geweest tot hiertoe.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 27 april 2008 - 12:05:06
Als je kan kiezen tussen een anoniem weekend of een weekend waarop je op de 1ste startrij staat, en dat in je thuisland? Dan kiest hij in ieder geval het laatste denk ik.

Lijkt mij van niet, want als je vervolgens veelste vroeg naar binnen moet, wat is die prestatie dan nog waard? Niks toch. Ik denk dat Renault er leuk bij zit, ik verwacht ook een top 6 finish van Alonso.

Citaat
Als Williams even ver van BMW blijft, en Renault schuift van Williams weg, is wat jij zegt dan niet hetzelfde als wat ik zei?

Als...alleen ik vond BMW met name Heidfeld wat tegenvallend presteren.

Citaat
Ja, nu je het zegt, verleden jaar stond McLaren ook nergens, geen enkele overwinning, altijd anoniem rondcruisen op p10, geen poles, amper punten, laatste plaats in het klassement. Die staan inderdaad al lang droog, en verleden jaar moet het absolute dieptepunt zijn geweest tot hiertoe.

Of je reageert normaal en vraagt wat ik bedoel met mijn uitspraak. Je kunt overwinningen scoren tot in den treure, uiteindelijk telt 1 ding en dat is de titel. McLaren heeft in dit decenium/eeuw nog geen titel behaald.De laatste titel van McLaren stamt alweer af van 1999 (bijna 10 jaar geleden) dus ik zou eerder zeggen dat het weer eens tijd wordt dat McLaren weer eens een titel pakt, dan dat Renault weer gaat presteren. Renault vierde een goeie 20 races nog hun kampioenschap. Hun tweede achter elkaar.

scho0634

#83
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 april 2008 - 10:19:34

Op dat eerste heb ik te zeggen: dat zijn allemaal maar vrije trainingen, stellen even weinig voor. Alonso moet gewoon in de spotlight staan, het is Spanje en die man heeft niet het kleinste ego van het veld hé ;) Ik ga niet beweren dat ze er niets op vooruit zijn gegaan hé, maar ik denk niet dat ze al bij BMW zitten, misschien net iets voor Williams en Toyota denk ik.

Mee eens, zoals ik al zei. Alleen denk ik niet dat de Renault echt overdreven leeg is. Een paar rondjes eerder pitten, dat denk ik.

CitaatOp dat tweede: Wordt misschien stilaan tijd dat die ietwat gaat presteren hé :)
Hmm. Waar is de tijd toch gebleven dat een jong talent nog eens de tijd kreeg. Gaan we nu na 3 races al prestaties eisen? Het is toch duidelijk bij Renault: Alonso moet presteren, Piquet krijgt de tijd. En zo slecht doet ie het niet. Kova moest vorig jaar ook wennen.

TheIceman

Citaat van: Wizard op 27 april 2008 - 12:20:03

Citaat
Als Williams even ver van BMW blijft, en Renault schuift van Williams weg, is wat jij zegt dan niet hetzelfde als wat ik zei?

Als...alleen ik vond BMW met name Heidfeld wat tegenvallend presteren.



Ooit eens gehoord van een zware strategie?

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 27 april 2008 - 09:12:34
Citaat van: 0634 op 26 april 2008 - 23:35:14
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 april 2008 - 21:00:51
Citaat van: FerrariMan op 26 april 2008 - 20:38:48
Iemand Alonso zien vieren nadat hij over de lijn kwam? Ik denk echt niet dat die zooooo licht is hoor...anders zou hij zo niet doen lijkt me.
Ik hoop het voor hem, maar waar Renault zo veel tijd heeft gevonden, het zou me verwonderen ...
Och, hij was in Q2 ook al snel, met lichte auto's. Piquet rijd voor het eerst top 10.

Ik weet het niet, Alonso zal ongetwijfeld niet de zwaarste zijn, maar ik denk ook niet dat hij zijn race opgeeft voor een kwalificatie.
Mja, snel zijn in Q2 is zoals snel zijn in vrije trainingen hé, dat zegt net niets voor topteams. De grootsten geven nog niet echt alles en als je dan even gaat pushen, dan rijdt je zonder al te veel moeite tussen de Macs en de Ferrari's met een wagen die anders p8 ofzo haalt...

Citaat van: McChouffe op 27 april 2008 - 08:18:42
Citaat van: FerrariMan op 26 april 2008 - 20:38:48
Iemand Alonso zien vieren nadat hij over de lijn kwam? Ik denk echt niet dat die zooooo licht is hoor...anders zou hij zo niet doen lijkt me.

"We hebben waarschijnlijk minder benzine aan boord dan de rest van het veld. We zijn echt niet plotseling zo goed dat we tussen twee Ferrari's in weten te komen."
Bron: GPUpdate.net
thx :)
Ja maar het zit dit jaar zo dicht bij elkaar dat 1 of 2 liter(dus 2tiende ongeveer.) je dus zo plaats of 4 kunt zakken. Ik denk dat hij mijsschien 2 of 3 rondjes eerder naar binnen gaat.
Maar Kijk Kubica. Lichter dan Massa en Kimi, maar kon toch redelijk goed mee komen met de Ferraris. En laten we ook niet vergeten: misschien proberen ze de andere beetje op verkeerde been te zetten, want je wee tnooit hoe lang de adner buiten blijven.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: 0634 op 27 april 2008 - 09:52:48
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 april 2008 - 09:12:34
Mja, snel zijn in Q2 is zoals snel zijn in vrije trainingen hé, dat zegt net niets voor topteams. De grootsten geven nog niet echt alles en als je dan even gaat pushen, dan rijdt je zonder al te veel moeite tussen de Macs en de Ferrari's met een wagen die anders p8 ofzo haalt...

Klopt. Maar ik vind hem het hele weekend vrij snel, vanmiddag zal blijken hoe snel. Ik denk ook dat hij eerder gaat stoppen, maar ik vermoed dat dat hooguit iets van 3 rondjes eerder zal zijn.

En zoals gezegd, Piquet rijd ook zijn beste qualy van het jaar. Hem zullen ze toch niet ook lichter hebben gemaakt ? Maar goed, om een uur of half 4 weten we alles. Tot dan: koffiedik kijken. ;)

ik lust geenKoffie, mag ik Cola dik kijken?


en over jongtalent ben ik het wel met je eens. Talent moet nog tijd krijgen en wennen aan al het nieuwe. Maar het is niet nieuw dat ze kort de tijd krijgen. Verstappen werd iin 94 ook direct afgerekend met fouten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

1 of 2 liter maakt geen tiende hoor, dan reden ze veel grotere verschillen ;)

Citaat van: Wizard op 27 april 2008 - 12:20:03
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 april 2008 - 12:05:06
Als je kan kiezen tussen een anoniem weekend of een weekend waarop je op de 1ste startrij staat, en dat in je thuisland? Dan kiest hij in ieder geval het laatste denk ik.

Lijkt mij van niet, want als je vervolgens veelste vroeg naar binnen moet, wat is die prestatie dan nog waard? Niks toch. Ik denk dat Renault er leuk bij zit, ik verwacht ook een top 6 finish van Alonso.
Voor jouw niet en voor mij ook niet, maar hij zou niet de eerste zijn die het doet hé ;)

Citaat
Citaat
Als Williams even ver van BMW blijft, en Renault schuift van Williams weg, is wat jij zegt dan niet hetzelfde als wat ik zei?

Als...alleen ik vond BMW met name Heidfeld wat tegenvallend presteren.
Mja, kan pech of zwaar staan betekenen. Kubica stond niet zo slecht leek me.

Citaat
Citaat
Ja, nu je het zegt, verleden jaar stond McLaren ook nergens, geen enkele overwinning, altijd anoniem rondcruisen op p10, geen poles, amper punten, laatste plaats in het klassement. Die staan inderdaad al lang droog, en verleden jaar moet het absolute dieptepunt zijn geweest tot hiertoe.

Of je reageert normaal en vraagt wat ik bedoel met mijn uitspraak. Je kunt overwinningen scoren tot in den treure, uiteindelijk telt 1 ding en dat is de titel. McLaren heeft in dit decenium/eeuw nog geen titel behaald.De laatste titel van McLaren stamt alweer af van 1999 (bijna 10 jaar geleden) dus ik zou eerder zeggen dat het weer eens tijd wordt dat McLaren weer eens een titel pakt, dan dat Renault weer gaat presteren. Renault vierde een goeie 20 races nog hun kampioenschap. Hun tweede achter elkaar.
[/quote]
Had geen zin om er normaal op te reageren, sorry ;) Het is uiteraard een verschil of je wel of niet die titel haalt, zeker voor degenen die de F1 niet van dichtbij volgen. Maar voor diegenen die dat wel doen, die weten dat McLaren absoluut niet slecht bezig is hé ;) Ik begrijp niet dat jij als iemand die de F1 effectief volgt kan zeggen dat McLaren droger staat dan Piquet de afgelopen races stonds :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Is dat zo?
Ik was altijd in de veronderstelling dat 1 liter tussen de 2 of 3 tiende verschil was.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 27 april 2008 - 13:51:39
Is dat zo?
Ik was altijd in de veronderstelling dat 1 liter tussen de 2 of 3 tiende verschil was.
Dat zou maken dat je met 80 liter te tanken, geen abnormale tankbeurt lijkt me, direct meer dan 16 seconden trager bent, das wat veel :)
Per benzine voor één ronde één à 1,5 tiende, dat lijkt me realistischer ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.