GP van Spanje

Gestart door Supermariobros, 18 april 2008 - 09:50:24

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: 0634 op 28 april 2008 - 17:34:00
Talloze.

Barst los...

CitaatOok in de jaren die jij hierboven even wegzet als saai.

Mischien dat het verkeerd overkomt, maar ik heb de jaren niet ervaren als saai. Wel zie ik een overeenkomst en dat is, dat niet iedere race een -ik-zit-op-het-puntje-van-de-stoel race was. Vaker wordt wel zo geredeneerd en daar ben ik het niet mee eens.

CitaatIk weet niet hoe oud jij bent, maar volgens mij kijk jij alleen naar WK uitslagen ofzo en heb jij die jaren niet bewust meegemaakt.

De jaren heb ik bewust meegemaakt.

CitaatDe Senna/Prost jaren waren niet saai, ondanks McLaren dominantie.

Ze waren niet saai, maar er werd ook niet iedere race de mooiste gevechten uitgevochten. Net als nu.

Citaat93 was zeker niet saai. 94 was een uitermate enerverend seizoen. In 95 was de titelstrijd idd saai, maar waren er ook spectaculaire races zat. Uit mijn hoofd weet ik al de Nurburgring, Monza, Spa, Silverstone, Brazilie. Daarna werd het ieder jaar toch iets saaier.

Nürburgring was inderdaad een leuke race. Maar dat is met de meeste nat-droog races wel het geval (Zie Nürburgring 07, Hongarije 06). Schumacher haalde Alesi in de laatste ronde nog in en won de race. Inderdaad leuk. Brazilië? Moet je me even helpen, zegt me weinig. Monaco 1995? Volgens mij won Schumacher een halve minuut voor Hill, en Hill finishte een halve minuut voor Berger. Voor de rest viel de helft zowat uit met een technisch mankement, wat was daar dan zo leuk aan? Anders gezegd, wat is daar zo anders aan dan bijvoorbeeld afgelopen race in Spanje? En Monza en Silverstone hadden Hill en Schumacher het met elkaar aan de stok zover ik weet. Herbert won Monza weet ik me nog te herinneren. Mja, de helft van de races die jij laat vallen onder de noemer spectaculair, vond ik niet echt spectaculair. Althans, niet van een ander niveau als wat we tegenwoordig te zien krijgen

CitaatDoor de regelgeving en de professionalisering. Het boek met regels was toen, gok ik, 30% van wat het nu is. Ik heb nog een grote foto uit 84 (?) van Senna in de pitstraat in zijn auto (Toleman). Wachtend op zijn outlap ijdens de vrije training op Zandvoort. Is nu ondenkbaar dat je zo dichtbij komt. amateuristisch, maar wel leuk. Toen was ook 40% van de races saai. Maar dat is bij iedere sport zo.

Goed, de sport is ook een stuk commerciëler dan vroeger plus het veiligheidsniveau ligt ontzettend hoog.

CitaatAl wordt het nog 10 keer saaier, ik zal altijd blijven kijken. Het blijft een passie. Maar noem het beestje wel bij zijn naampje, en geef toe dat 70% van de races het aanzien nauwelijks waard is. En ga niet lopen miepen als iemand dat dan ook daadwerkelijk uitspreekt.

Ach, iedereen mag wat mij betreft zijn mening over geven. Ik interpreteer dat niet gelijk alszijnde zeuren of miepen, maar een mening delen.

robbert

Citaat van: TheIceman op 28 april 2008 - 00:24:15
Citaat van: robbert op 27 april 2008 - 23:54:19
Citaat van: Doefie op 27 april 2008 - 19:28:56
Nja Olav Mol kan ik ook totaal niet horen, maar geef hem wel gelijk :)

Citaat van: Tim op 27 april 2008 - 18:49:44
Beetje zwak dat kritiek op de saaiheid niet mag ;)

Dit was een saai spektakelstuk

Ik geef geen commentaar op de kritiek, ik geef commentaar op het feit dat het élke sessie opnieuw, élke race in élk seizoen hetzelfde gezeik naar boven komt. Dat ergert mij, niet het feit dat ze kritiek geven op de saaiheid. En sorry dat het nu net weer Jasper is dat ik quote, maar is (weeral) de eerste die zoiets zei.

Zoals ik al zei: elke race Brazilië 2003 is onmogelijk... 60% van alle races de laatste 40 jaar zijn saaie spektakelstukken, verwacht ge dan dat er op elke meter 5 wagens gaan rijden?

ik geef je volledig gelijk. Iedere race zitten er hier een paar te zeiken dat de race saai was en om in slaap te vallen. Dat ze dan niet meer kijken hé, want tis toch altijd om te zagen dat het een saaie race is.
En toch blijven ze kijken en dan kunnen ze dan weer zagen dat het saai is en bla bla bla. Akkoord sommige races vond ik ook minder maar daarvoor zaag ik toch niet dat het saai was of slaapverwekkend. Ik vind dan dat f1 voor die mensen tijdsverspilling is hoor.

Na ga ik veel commentaar krijgen :D

Klopt, steeds minder races worden mega-interresant, maar daar moet je als echte fan mee leven, en dat krijg je dan dubbel terug in de echte leuke races (Canada + Europa 2007, Hongarije 2006, Brazilië 2003)
voila dat is nu eens een goed antwoord. Echte fans leren daar mee leven met mindere races en zagen daar niet telkens over

Tim C

Ok, het is niet de bedoeling dat we hier gaan attention-whoren.

Voor zij die graag absoluut hun gelijk willen halen: Wees gewaarschuwd.

Folkert

Citaat van: amp op 28 april 2008 - 19:20:15
On topic:

Kimi en Felipe reden een foutloze wedstrijd, Hamilton kon vrij goed volgen, net als Kubica.
Wat een crash van Kovalainen, enkel een lichte hersenschudding, ik hoop dat het ook zo is.
Dat Alonso licht stond was wel te verwachten, Renault kon immers nooit op zo'n korte tijd zoveel progressie boeken.
Button eindelijk ook eens in de punten, het zal hem deugd doen en ik gun het hem van harte.

McLaren zal toch nog wat snelheid moeten vinden willen ze meedoen voor de titel. Ferrari is op dit moment gewoon té sterk imo.
Voor de rest vond ik het ook niet echt een boeiende wedstrijd buiten de start.

Ik snap nooit echt dat mensen kunnen zeggen: team X kan nooit zoveel gewonnen hebben in korte tijd. Ik denk dat het perfect mogelijk is.
Ze zijn misschien al maanden aan het testen met een nieuwe vleugel en eindelijk is he tklaar en kan het in gebruik worden genomen. En misschien is het inderdaad 2 tietnde sneller dan de rest van de teams. Want iedereen was er van overtuigd dat die nieuwe neus van Ferrari extreem sel was. Dus waarom kan renault niets hebben gevonden?


Maar goed
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 29 april 2008 - 01:35:38
Citaat van: amp op 28 april 2008 - 19:20:15
On topic:

Kimi en Felipe reden een foutloze wedstrijd, Hamilton kon vrij goed volgen, net als Kubica.
Wat een crash van Kovalainen, enkel een lichte hersenschudding, ik hoop dat het ook zo is.
Dat Alonso licht stond was wel te verwachten, Renault kon immers nooit op zo'n korte tijd zoveel progressie boeken.
Button eindelijk ook eens in de punten, het zal hem deugd doen en ik gun het hem van harte.

McLaren zal toch nog wat snelheid moeten vinden willen ze meedoen voor de titel. Ferrari is op dit moment gewoon té sterk imo.
Voor de rest vond ik het ook niet echt een boeiende wedstrijd buiten de start.

Ik snap nooit echt dat mensen kunnen zeggen: team X kan nooit zoveel gewonnen hebben in korte tijd. Ik denk dat het perfect mogelijk is.
Ze zijn misschien al maanden aan het testen met een nieuwe vleugel en eindelijk is he tklaar en kan het in gebruik worden genomen. En misschien is het inderdaad 2 tietnde sneller dan de rest van de teams. Want iedereen was er van overtuigd dat die nieuwe neus van Ferrari extreem sel was. Dus waarom kan renault niets hebben gevonden?


Maar goed
Ik denk dat het effect van die nieuwe neus gewoon is opgeblazen door de pers, zou niet de eerste keer zijn dat de pers iets opblaast ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 april 2008 - 17:27:26
Citaat van: Jasper op 28 april 2008 - 13:59:57
Citaat van: Doefie op 27 april 2008 - 19:28:56Ik geef geen commentaar op de kritiek, ik geef commentaar op het feit dat het élke sessie opnieuw, élke race in élk seizoen hetzelfde gezeik naar boven komt. Dat ergert mij, niet het feit dat ze kritiek geven op de saaiheid. En sorry dat het nu net weer Jasper is dat ik quote, maar is (weeral) de eerste die zoiets zei.

Straf, ik ben nochtans niet zo'n erge op dat vlak. Bespeur ik ergens enige overdrijving?
Maar het is wel elke race opnieuw. Beetje eentonig, als dat al is dat je te vertellen hebt ..

Ik vond Bahrein en Spanje saai. Mag het? Twee races achter elkaar is niet meteen "elke race opnieuw"...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 29 april 2008 - 13:00:15
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 april 2008 - 17:27:26
Citaat van: Jasper op 28 april 2008 - 13:59:57
Citaat van: Doefie op 27 april 2008 - 19:28:56Ik geef geen commentaar op de kritiek, ik geef commentaar op het feit dat het élke sessie opnieuw, élke race in élk seizoen hetzelfde gezeik naar boven komt. Dat ergert mij, niet het feit dat ze kritiek geven op de saaiheid. En sorry dat het nu net weer Jasper is dat ik quote, maar is (weeral) de eerste die zoiets zei.

Straf, ik ben nochtans niet zo'n erge op dat vlak. Bespeur ik ergens enige overdrijving?
Maar het is wel elke race opnieuw. Beetje eentonig, als dat al is dat je te vertellen hebt ..

Ik vond Bahrein en Spanje saai. Mag het? Twee races achter elkaar is niet meteen "elke race opnieuw"...
Tuurlijk mag dat. Maar als dat alles is wat je te vertellen hebt, 2 races na elkaar, sorry, zeg dan even goed niets of typ iets meer dan die ene regel. Whatever, meer ga ik er niet over zeggen of we krijgen nog zo'n eindeloze discussie.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 29 april 2008 - 07:38:54
Citaat van: Burorri op 29 april 2008 - 01:35:38
Citaat van: amp op 28 april 2008 - 19:20:15
On topic:

Kimi en Felipe reden een foutloze wedstrijd, Hamilton kon vrij goed volgen, net als Kubica.
Wat een crash van Kovalainen, enkel een lichte hersenschudding, ik hoop dat het ook zo is.
Dat Alonso licht stond was wel te verwachten, Renault kon immers nooit op zo'n korte tijd zoveel progressie boeken.
Button eindelijk ook eens in de punten, het zal hem deugd doen en ik gun het hem van harte.

McLaren zal toch nog wat snelheid moeten vinden willen ze meedoen voor de titel. Ferrari is op dit moment gewoon té sterk imo.
Voor de rest vond ik het ook niet echt een boeiende wedstrijd buiten de start.

Ik snap nooit echt dat mensen kunnen zeggen: team X kan nooit zoveel gewonnen hebben in korte tijd. Ik denk dat het perfect mogelijk is.
Ze zijn misschien al maanden aan het testen met een nieuwe vleugel en eindelijk is he tklaar en kan het in gebruik worden genomen. En misschien is het inderdaad 2 tietnde sneller dan de rest van de teams. Want iedereen was er van overtuigd dat die nieuwe neus van Ferrari extreem sel was. Dus waarom kan renault niets hebben gevonden?


Maar goed
Ik denk dat het effect van die nieuwe neus gewoon is opgeblazen door de pers, zou niet de eerste keer zijn dat de pers iets opblaast ;)
Ja dat zowieso. Maar toch ben ik van mening dat het weldegelijk mogelijk is in 3 weken tijd het verschil met de andere teams te vinden. Volgens mij is 2003 daar heel goed voorbeeld van. Ferrari was te sterk in het eerste deel en ineens waren ze dat kwijt in....1 of 2 races na nurnburg ring.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 29 april 2008 - 13:35:24
Citaat van: Ferrari 2008 op 29 april 2008 - 07:38:54
Citaat van: Burorri op 29 april 2008 - 01:35:38
Citaat van: amp op 28 april 2008 - 19:20:15
On topic:

Kimi en Felipe reden een foutloze wedstrijd, Hamilton kon vrij goed volgen, net als Kubica.
Wat een crash van Kovalainen, enkel een lichte hersenschudding, ik hoop dat het ook zo is.
Dat Alonso licht stond was wel te verwachten, Renault kon immers nooit op zo'n korte tijd zoveel progressie boeken.
Button eindelijk ook eens in de punten, het zal hem deugd doen en ik gun het hem van harte.

McLaren zal toch nog wat snelheid moeten vinden willen ze meedoen voor de titel. Ferrari is op dit moment gewoon té sterk imo.
Voor de rest vond ik het ook niet echt een boeiende wedstrijd buiten de start.

Ik snap nooit echt dat mensen kunnen zeggen: team X kan nooit zoveel gewonnen hebben in korte tijd. Ik denk dat het perfect mogelijk is.
Ze zijn misschien al maanden aan het testen met een nieuwe vleugel en eindelijk is he tklaar en kan het in gebruik worden genomen. En misschien is het inderdaad 2 tietnde sneller dan de rest van de teams. Want iedereen was er van overtuigd dat die nieuwe neus van Ferrari extreem sel was. Dus waarom kan renault niets hebben gevonden?


Maar goed
Ik denk dat het effect van die nieuwe neus gewoon is opgeblazen door de pers, zou niet de eerste keer zijn dat de pers iets opblaast ;)
Ja dat zowieso. Maar toch ben ik van mening dat het weldegelijk mogelijk is in 3 weken tijd het verschil met de andere teams te vinden. Volgens mij is 2003 daar heel goed voorbeeld van. Ferrari was te sterk in het eerste deel en ineens waren ze dat kwijt in....1 of 2 races na nurnburg ring.
Was Ferrari toen niet zo goed als gestopt met de evolutie van hun wagen? En dat kan inderdaad, maar enkel als je ergens een fout hebt gemaakt denk ik. Dus wanneer je idee wel goed was maar dat het verkeerd is uitgewerkt en zodoende niet het nodige effect heeft. Als je dan je fout in de uitwerking ervan vindt, dan kan dat plots veel verschil maken. Met een gewone update kan dat denk ik niet zo eenvoudig, tenzij echt heel de wagen overhoop is gegooid.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Wizard op 28 april 2008 - 23:12:28

Barst los...
Hehe, heb je eventjes.  ;)?

Citaat van: Wizard op 28 april 2008 - 23:12:28

Mischien dat het verkeerd overkomt, maar ik heb de jaren niet ervaren als saai. Wel zie ik een overeenkomst en dat is, dat niet iedere race een -ik-zit-op-het-puntje-van-de-stoel race was. Vaker wordt wel zo geredeneerd en daar ben ik het niet mee eens.
Zo kwam het wel over, ja. Maar dat doet er niet toe. Ik ben het er zeker mee eens dat er toen ook saaie races waren. Zoals er ook saaie voetbalwedstrijden en tennispotjes zijn. Maar de tendens is wel dat het door de regelgeving en professionalisering aanmerkelijk lastiger is om gevechten te voeren. En daarom vind ik nu meer races saai dan destijds.

Dat heeft overigens niks te maken met de rijders.

CitaatAch, iedereen mag wat mij betreft zijn mening over geven. Ik interpreteer dat niet gelijk alszijnde zeuren of miepen, maar een mening delen.

Die opmerking was ook niet zozeer naar jou bedoeld. ;)

Ps: Monaco 95 ? Heb ik niet genoemd...

Wizard

Citaat van: 0634 op 29 april 2008 - 20:22:17
Hehe, heb je eventjes.  ;)?

Ja.  ;D

Citaat
Zo kwam het wel over, ja. Maar dat doet er niet toe. Ik ben het er zeker mee eens dat er toen ook saaie races waren. Zoals er ook saaie voetbalwedstrijden en tennispotjes zijn. Maar de tendens is wel dat het door de regelgeving en professionalisering aanmerkelijk lastiger is om gevechten te voeren. En daarom vind ik nu meer races saai dan destijds.

Komt ook door de verstoorde lucht achter de bolides wat het slipstreamen een stuk moeilijker maakt. Dus met minimaal verschil wordt inhalen vrij lastig.

CitaatDat heeft overigens niks te maken met de rijders.

Deels deels niet nee. Maar rijders als Mansell zijn een gemis in de F1-wereld als je het mij vraagt. Maar goed, dat is weer een andere discussie. In de basis kan ik me wel vinden in je uitspraak.

CitaatDie opmerking was ook niet zozeer naar jou bedoeld. ;)

Dat was me wel duidelijk. Ik klaag ook niet gauw dat races saai zijn. Afgelopen race in Spanje (hey ontopic  :D) was geen ik-zit-op-de-punt-van-mijn-stoel race, maar hij was goed te kijken.

CitaatPs: Monaco 95 ? Heb ik niet genoemd...

Ik zie het, my bad, excuses.

scho0634

Citaat van: Wizard op 30 april 2008 - 21:12:15

Deels deels niet nee. Maar rijders als Mansell zijn een gemis in de F1-wereld als je het mij vraagt. Maar goed, dat is weer een andere discussie. In de basis kan ik me wel vinden in je uitspraak.

Mansell als persoonlijkheid missen we zeker. En ook hield ik wel van zijn do-or-die mentaliteit op de baan. Maar ik bedoelde meer dat kwalitatief rijders als Alonso, Raikkonen of Hamilton niet veel onderdoen voor de eerdere generaties. Toprijders zullen er altijd zijn.

swiffie94

Weet iemand de titel van dit liedje die je hoord in het filmpje van GP Spanje?
http://www.formula1.com/services/play_video.html

swiffie94

Tim C

Kasabian met Club Foot :)