Super Aguri - Over and out?

Gestart door Ferrari 2010, 16 april 2008 - 22:33:53

« vorige - volgende »

Wat denk jij er van?

Ze blijven in leven en zullen bij elke GP aanwezig zijn
7 (38.9%)
Ze blijven in leven maar zullen enkele GP's missen
2 (11.1%)
Ze gaan binnen enkele races failliet
8 (44.4%)
Ze halen de GP van Spanje niet
1 (5.6%)

Totaal aantal stemmen: 14

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 24 april 2008 - 16:31:42
Een roep naar sponsors, hmm, zou dom zijn denk ik. Als ik sponsor was, dan zou ik toch een team zoeken waar ik mee zou kunnen pronken, en waarvan ik op zen minst zeker van kan zijn dat ze het seizoen uit doen...
Ja het is misschien dom, maar het kan ook best een noodkreet zijn. Dat het nu nog neit erg is, maar dat ze voorzien dat er weldegelijk problemen op komst zijn. Ach ja we zien het allemaal wel. Ik zou het jammer vinden als SA zou verdwijnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 24 april 2008 - 17:52:19
Citaat van: Ferrari 2008 op 24 april 2008 - 16:31:42
Een roep naar sponsors, hmm, zou dom zijn denk ik. Als ik sponsor was, dan zou ik toch een team zoeken waar ik mee zou kunnen pronken, en waarvan ik op zen minst zeker van kan zijn dat ze het seizoen uit doen...
Ja het is misschien dom, maar het kan ook best een noodkreet zijn. Dat het nu nog neit erg is, maar dat ze voorzien dat er weldegelijk problemen op komst zijn. Ach ja we zien het allemaal wel. Ik zou het jammer vinden als SA zou verdwijnen.
Mja, doen alsof je bijna failliet bent gaat gewoon geen sponsors trekken denk ik, als het nu nog niet erg is zouden ze beter die zieligheid laten en doen alsof ze een relatief sterk team zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 24 april 2008 - 16:31:42
Een roep naar sponsors, hmm, zou dom zijn denk ik. Als ik sponsor was, dan zou ik toch een team zoeken waar ik mee zou kunnen pronken, en waarvan ik op zen minst zeker van kan zijn dat ze het seizoen uit doen...

Nou, ten eerste kom je zo wel voortdurend in het nieuws (SA) en ten tweede krijgt een eventuele sponsor natuurlijk diezelfde media aandacht zouden hun SA "uit de sloot trekken". En wat nog meer wens je als sponsor dat je hoofdpagina nieuws bent? Een mooiere reclame kun je je niet wensen. Dus het seizoen uitzingen door het sponsorgeld van.....

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 24 april 2008 - 20:38:55
Citaat van: Burorri op 24 april 2008 - 17:52:19
Citaat van: Ferrari 2008 op 24 april 2008 - 16:31:42
Een roep naar sponsors, hmm, zou dom zijn denk ik. Als ik sponsor was, dan zou ik toch een team zoeken waar ik mee zou kunnen pronken, en waarvan ik op zen minst zeker van kan zijn dat ze het seizoen uit doen...
Ja het is misschien dom, maar het kan ook best een noodkreet zijn. Dat het nu nog neit erg is, maar dat ze voorzien dat er weldegelijk problemen op komst zijn. Ach ja we zien het allemaal wel. Ik zou het jammer vinden als SA zou verdwijnen.
Mja, doen alsof je bijna failliet bent gaat gewoon geen sponsors trekken denk ik, als het nu nog niet erg is zouden ze beter die zieligheid laten en doen alsof ze een relatief sterk team zijn.
Nee slim is het allerminst, maar ja soms kan er hulp van een vreemde kant komen die toch denkt: nou laat ik maar eens een gok je wagen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 24 april 2008 - 23:27:39
Citaat van: Ferrari 2008 op 24 april 2008 - 16:31:42
Een roep naar sponsors, hmm, zou dom zijn denk ik. Als ik sponsor was, dan zou ik toch een team zoeken waar ik mee zou kunnen pronken, en waarvan ik op zen minst zeker van kan zijn dat ze het seizoen uit doen...

Nou, ten eerste kom je zo wel voortdurend in het nieuws (SA) en ten tweede krijgt een eventuele sponsor natuurlijk diezelfde media aandacht zouden hun SA "uit de sloot trekken". En wat nog meer wens je als sponsor dat je hoofdpagina nieuws bent? Een mooiere reclame kun je je niet wensen. Dus het seizoen uitzingen door het sponsorgeld van.....

Mja, bedrijven wensen doorgaans te showen met hun samenwerking met F1 teams, iedereen die een beetje van F1 kent, weet dat Super Aguri er slecht voor staat. Op foto's enzu zullen ze inderdaad wel goed in beeld komen, maar is dat voldoende? Als ze zo volgend jaar terug sterk meerijden en het team je naam constant noemt, dan is dat inderdaad geen slechte zet. Maar wat als Super Aguri even later alsnog failliet gaat? Je gaat maar enkele races in beeld zijn geweest, en gaan pronken met foto's van een faillet team en een samenwerking ermee is nu niet echt idieaal. Als gok kan het tellen, maar wie neemt dat risico? Dan moet het denk ik al een grote sponsor zijn, want het team zit volledig aan de grond, dus kan die sponsor het team even goed over nemen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Ze rijden alvast mee dit weekend.

Ferrari 2010

Tsja, maar ik vraag me af met welk nut :-\ De rijders zullen uiteraard liever wel dan niet rijden en zo komt er toch ook wat data binnen. Maar in hoeverre is er geld voor ontwikkelingen? Ik hoop in ieder geval dat ze achter de schermen hard verder werken aan nieuwe ideeën enzo. Testen kunnen ze dan later eventueel doen als ze weer geld hebben...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

JA, je moet je neus natuurlijk blijven laten zien al is het om data te verzamelen en mee te draaien in het wereldje.

supersteven

ze kunnen in ieder geval het startgeld opstrijken als dat nog bestaat
let the sunshine shine in your heart

janke

Citaat van: Ferrari 2008 op 25 april 2008 - 10:57:10
Tsja, maar ik vraag me af met welk nut :-\ De rijders zullen uiteraard liever wel dan niet rijden en zo komt er toch ook wat data binnen. Maar in hoeverre is er geld voor ontwikkelingen? Ik hoop in ieder geval dat ze achter de schermen hard verder werken aan nieuwe ideeën enzo. Testen kunnen ze dan later eventueel doen als ze weer geld hebben...

Maar met geen goede update van de auto wordt het dit jaar een lachertje. Je hebt geld nodig wat jij zelf ook al aangeeft. Maar vooral tijd en het maken van nieuwe onderdelen. Maar testen zal net zo belangrijk zijn. Daardoor krijg je veel data en kun je nog eventueel veranderen. Als ze zover zijn dan hebben we race (ik zeg maar) 15 gehad. Maar de wagen van 2009 dan? Zo blijf je achter de feiten aanlopen. Ik denk dat investeerders dat ook wel zien. Die zullen ook wel weten wat het ontwikkelen van een nieuwe auto kost. En wat je erbij nodig hebt. Met die paar man die SA in dienst heeft lukt dat niet. Je moet eerst maar eens met een goede ontwerper en engineer komen. Gascoyne bijv. zorgt er wel voor dat de auto beter wordt bij Force India. Fisi is met de aanpak van het team  zeer tevreden. Maar die hebben nu veel geld. Dus ook getest.
Some things are too important to be left in the past.

janke

En verder, waar maken we ons druk over? Wereldkampioenen hebben het niet overleeft zoals: Brabham, Lotus. En de veldvulling ook niet. Zoals Brun, Rial, Zakspeed, ATS en noem ze op. F1 is nu eenmaal een rare sport. Ben je stinkend rijk dan kun je winnen, ben je rijk dan mag je blij zijn voor een puntje. Vooral meneer Stoddard.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 26 april 2008 - 06:50:44
En verder, waar maken we ons druk over? Wereldkampioenen hebben het niet overleeft zoals: Brabham, Lotus. En de veldvulling ook niet. Zoals Brun, Rial, Zakspeed, ATS en noem ze op. F1 is nu eenmaal een rare sport. Ben je stinkend rijk dan kun je winnen, ben je rijk dan mag je blij zijn voor een puntje. Vooral meneer Stoddard.
Dat maakt de prestatie, of laten we zeggen de lengte van het leven van Minardie, deste indrukwekkender. 1985 was eerste GP? als ik me niet vergis zeker zo'n 15 jaar al dan niet succesvol gereden in de top van de autosport. En Minardi vond ik altijd erg leuk team, ook al presteerde ze niets. Gewoon knap wat ze gedaan hebben, want v olgens mij elk jaar bevonden ze zich in redelijke Financiele problemen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 26 april 2008 - 13:58:08
Citaat van: janke op 26 april 2008 - 06:50:44
En verder, waar maken we ons druk over? Wereldkampioenen hebben het niet overleeft zoals: Brabham, Lotus. En de veldvulling ook niet. Zoals Brun, Rial, Zakspeed, ATS en noem ze op. F1 is nu eenmaal een rare sport. Ben je stinkend rijk dan kun je winnen, ben je rijk dan mag je blij zijn voor een puntje. Vooral meneer Stoddard.
Dat maakt de prestatie, of laten we zeggen de lengte van het leven van Minardie, deste indrukwekkender. 1985 was eerste GP? als ik me niet vergis zeker zo'n 15 jaar al dan niet succesvol gereden in de top van de autosport. En Minardi vond ik altijd erg leuk team, ook al presteerde ze niets. Gewoon knap wat ze gedaan hebben, want v olgens mij elk jaar bevonden ze zich in redelijke Financiele problemen.
Ik denk het niet, bij Minardi reden enkel betalende rijders, zodat ze steeds zeker waren dat ze rond kwamen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 26 april 2008 - 18:02:04
Citaat van: Burorri op 26 april 2008 - 13:58:08
Citaat van: janke op 26 april 2008 - 06:50:44
En verder, waar maken we ons druk over? Wereldkampioenen hebben het niet overleeft zoals: Brabham, Lotus. En de veldvulling ook niet. Zoals Brun, Rial, Zakspeed, ATS en noem ze op. F1 is nu eenmaal een rare sport. Ben je stinkend rijk dan kun je winnen, ben je rijk dan mag je blij zijn voor een puntje. Vooral meneer Stoddard.
Dat maakt de prestatie, of laten we zeggen de lengte van het leven van Minardie, deste indrukwekkender. 1985 was eerste GP? als ik me niet vergis zeker zo'n 15 jaar al dan niet succesvol gereden in de top van de autosport. En Minardi vond ik altijd erg leuk team, ook al presteerde ze niets. Gewoon knap wat ze gedaan hebben, want v olgens mij elk jaar bevonden ze zich in redelijke Financiele problemen.
Ik denk het niet, bij Minardi reden enkel betalende rijders, zodat ze steeds zeker waren dat ze rond kwamen...
Betaalde coureurs of niet, het blijft knap dat ze zolang hebben volgehouden.
Vergeet niet dat er in veel van dit soort teams betalende coureurs zaten. Denk aan Arrows, Forti, Lotus toen ze hun return wilde maken. Persoonlijk vind ik het echt knap, zolang in de achterhoede met wel 1 van de kleinste butgeten rond komen en blijven leven. Betaalde coureurs of niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 27 april 2008 - 03:51:31
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 april 2008 - 18:02:04
Citaat van: Burorri op 26 april 2008 - 13:58:08
Citaat van: janke op 26 april 2008 - 06:50:44
En verder, waar maken we ons druk over? Wereldkampioenen hebben het niet overleeft zoals: Brabham, Lotus. En de veldvulling ook niet. Zoals Brun, Rial, Zakspeed, ATS en noem ze op. F1 is nu eenmaal een rare sport. Ben je stinkend rijk dan kun je winnen, ben je rijk dan mag je blij zijn voor een puntje. Vooral meneer Stoddard.
Dat maakt de prestatie, of laten we zeggen de lengte van het leven van Minardie, deste indrukwekkender. 1985 was eerste GP? als ik me niet vergis zeker zo'n 15 jaar al dan niet succesvol gereden in de top van de autosport. En Minardi vond ik altijd erg leuk team, ook al presteerde ze niets. Gewoon knap wat ze gedaan hebben, want v olgens mij elk jaar bevonden ze zich in redelijke Financiele problemen.
Ik denk het niet, bij Minardi reden enkel betalende rijders, zodat ze steeds zeker waren dat ze rond kwamen...
Betaalde coureurs of niet, het blijft knap dat ze zolang hebben volgehouden.
Vergeet niet dat er in veel van dit soort teams betalende coureurs zaten. Denk aan Arrows, Forti, Lotus toen ze hun return wilde maken. Persoonlijk vind ik het echt knap, zolang in de achterhoede met wel 1 van de kleinste butgeten rond komen en blijven leven. Betaalde coureurs of niet.
Mja, zolang je coureurs hebt die willen betalen kan zo'n team overleven hé, het is 'alleen' kwestie van dat geld goed te besteden. Dat is nu net met de kleine teams van tegenwoordig, waar eigenlijk nu enkel Super Aguri nog onder valt (want al de rest heeft wel budget), het probleem. Ze willen zich groter voordoen, door zelf hun rijders te kiezen en hen ook nog een beetje te betalen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.