Bahrein man van de race

Gestart door meatball, 06 april 2008 - 17:27:25

« vorige - volgende »

bekende vraag

Massa
Raikkonen
Kubica
Heidveld
Kovalainen
Webber
Hamilton
Trulli
Rosberg
andere

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 08 april 2008 - 16:12:59
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 april 2008 - 13:33:59Dat van Button was niet serieus, het is nog steeds de Button-freak hé. Hoewel ik ook wel vind dat Coulthard ook ietwat schuld treft, hij had het iig kunnen vermijden, door niet opzij te gaan wanneer de neus naast zen achterband zat, want dat was absoluut nog niet de plek om in te sturen als ik me goed herinner.

Op televisie ziet ge dat, maar in de wagen niet altijd ...

Derbij, degene die achter rijdt is altijd in fout, of hij nu een centimeter met zijn neus er naast zat of niet. Er naast geldt pas vanaf meer dan de helft van de wagen, wat in Button zijn geval nog lààng niet zo was. Button zijn fout, Coulthard gaat hier vrijuit.
Daar kan ik me in vinden, ik zei alleen dat Coulthard het had kunnen voorkomen ;) Overigens heb je gelijk dat het idd moeilijk in te schatten zal zijn of een wagen nu nog net achter of al net naast je zit.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Ferrari 2008 op 08 april 2008 - 17:06:39
Daar kan ik me in vinden, ik zei alleen dat Coulthard het had kunnen voorkomen ;) Overigens heb je gelijk dat het idd moeilijk in te schatten zal zijn of een wagen nu nog net achter of al net naast je zit.

De enige manier dat hij het had kunnen voorkomen was dat hij aan Button zei : hier jongen, ga maar voorbij. Dat hij het had kunnen voorkomen is bullshit ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 08 april 2008 - 17:52:24
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 april 2008 - 17:06:39
Daar kan ik me in vinden, ik zei alleen dat Coulthard het had kunnen voorkomen ;) Overigens heb je gelijk dat het idd moeilijk in te schatten zal zijn of een wagen nu nog net achter of al net naast je zit.

De enige manier dat hij het had kunnen voorkomen was dat hij aan Button zei : hier jongen, ga maar voorbij. Dat hij het had kunnen voorkomen is bullshit ;)
Als hij niet van zijn lijn was afgegaan toen Button al net naast hem zat, had hij het voorkomen. Dus, kon hij het voorkomen? Ja. Had Button er dan voorbij gekomen? Dat had gekunnen. Is er iets mis met wat David deed? Neen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Bocht naar rechts, dan ligt de rijlijn op de linkerkant van de baan (zoals we allemaal weten, een bocht = buiten -> binnen -> buiten) ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 11 april 2008 - 16:19:30
Bocht naar rechts, dan ligt de rijlijn op de linkerkant van de baan (zoals we allemaal weten, een bocht = buiten -> binnen -> buiten) ;)
Inderdaad, en als ik me niet vergis ging hij naar rechts toen Button naast hem kwam. Whatever: dit zijn de beelden:

Coulthard reed niet op de rijlijn, maar Button had die bocht nooit kunnen halen. Inderdaad wat optimistisch van Button en hierdoor eigenlijk zen eigen fout. Maar ik blijf erbij, Coulthard had het kunnen voorkomen (waarbij ik benadruk dat dit niet zijn plicht was, en dat ik dat ook niet verwacht van rijders ;) )
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Icecognito

Blijft toch altijd gezeur over en met Coulthard (niet altijd even terecht), hij is zo vaak bij botsingen enz. betrokken. Dan denk ik: Als je Button heet, dan ga je het toch niet in zo'n bocht op zo'n manier bij zo'n Coulthard ernaast zetten?!
Mol: Hamilton, stomme geit! Hij ramt Alonso vol in z'n kont!

scho0634

Ik denk om eerlijk te zijn dat Button zich dan ook verremde.

Jasper

Hoe meer ik die beelden bekijk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat Coulthard in fout was. Button verremde zich inderdaad en schoof zelfs redelijk hard, maar had de bocht kunnen halen en zat naast Coulthard toen die de deur volledig dichtgooide.

Doefie

Bij het begin van het manoeuvre ligt Button achter en zit hij er nog lang niet naast, dus is het aan Button om een accident te voorkomen. Zelfs als verdedigd Coulthard zijn lijn.

Jasper

De definitie van een inhaalmanoeuvre is dat het begint met een auto die achter een andere auto rijdt. Dat is dus niet echt een argument...

Wizard

Citaat van: Burorri op 07 april 2008 - 09:01:35
Citaat van: _Makke_ op 06 april 2008 - 19:34:41
Ik vind dat je hier maar voor 1 man kan gaan: Massa. 1 klein foutje maar voor de rest sterk gereden.
Ik vind dat iedereen vrij is om te kiezen wie ze willen. Kimi heeft de mooiste acties gedaan en had zelfs heel veel geluk in het begin dat Kovoleinen hem er niet uit tikte.
Maar toch vond ik Kubica erg sterk rijden, licht gekwalificeerd en toch erg dicht bij Kimi gereden.

Licht gekwalificeerd? Volgens mij kwam Massa 1 ronde later binnen dan Kubica, dus zo licht was Kubica niet.

Ferrari 2010

Kubica kwam 3 ronden voor Kimi en 4 voor Massa binnen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: Doefie op 08 april 2008 - 16:12:59
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 april 2008 - 13:33:59Dat van Button was niet serieus, het is nog steeds de Button-freak hé. Hoewel ik ook wel vind dat Coulthard ook ietwat schuld treft, hij had het iig kunnen vermijden, door niet opzij te gaan wanneer de neus naast zen achterband zat, want dat was absoluut nog niet de plek om in te sturen als ik me goed herinner.

Op televisie ziet ge dat, maar in de wagen niet altijd ...

Derbij, degene die achter rijdt is altijd in fout, of hij nu een centimeter met zijn neus er naast zat of niet. Er naast geldt pas vanaf meer dan de helft van de wagen, wat in Button zijn geval nog lààng niet zo was. Button zijn fout, Coulthard gaat hier vrijuit.

Want? Coulthard ziet Button en behoord niet eens in te sturen in de wetenschap dat je belager er naast zit. Dit noemen ze sportieve ruimte bieden.

Folkert

Citaat van: Wizard op 17 april 2008 - 13:43:08
Citaat van: Doefie op 08 april 2008 - 16:12:59
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 april 2008 - 13:33:59Dat van Button was niet serieus, het is nog steeds de Button-freak hé. Hoewel ik ook wel vind dat Coulthard ook ietwat schuld treft, hij had het iig kunnen vermijden, door niet opzij te gaan wanneer de neus naast zen achterband zat, want dat was absoluut nog niet de plek om in te sturen als ik me goed herinner.

Op televisie ziet ge dat, maar in de wagen niet altijd ...

Derbij, degene die achter rijdt is altijd in fout, of hij nu een centimeter met zijn neus er naast zat of niet. Er naast geldt pas vanaf meer dan de helft van de wagen, wat in Button zijn geval nog lààng niet zo was. Button zijn fout, Coulthard gaat hier vrijuit.

Want? Coulthard ziet Button en behoord niet eens in te sturen in de wetenschap dat je belager er naast zit. Dit noemen ze sportieve ruimte bieden.
Dat is dus echt onzin. Sportieviteit bestaat niet. Moet DC zo makkelijk zijn plaats maar op geven omdat de heer Button dacht dat DC aan de kant ging en er wel voorbij mocht?
Denk je echt dat Senna en prost sportief vwaren? of Al de Acties van Schumacher bij de start? Hil van de baan rammen al slingerend over de baan rijden om al je belagers te blokken?
Waarom denk je dat Prost in 90 naar Ferrari is gegaan? uit sportieviteit om Senna meer kans te geven bij Mclaren? Nee, hij kon Senna niet luchten en zaten elkaar altijd dwars. Dat hoort bij de sport.

En in dit geval: Button zat echt veel te ver weg.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 17 april 2008 - 13:55:29
Dat is dus echt onzin.

Je vindt dat onzin bedoel je?

CitaatSportieviteit bestaat niet.

??

CitaatMoet DC zo makkelijk zijn plaats maar op geven omdat de heer Button dacht dat DC aan de kant ging en er wel voorbij mocht?

Ik heb het over ruimte bieden, niet zijn plaats afgeven. Nogal een verschil.

CitaatDenk je echt dat Senna en prost sportief vwaren? of Al de Acties van Schumacher bij de start? Hil van de baan rammen al slingerend over de baan rijden om al je belagers te blokken?
Waarom denk je dat Prost in 90 naar Ferrari is gegaan? uit sportieviteit om Senna meer kans te geven bij Mclaren? Nee, hij kon Senna niet luchten en zaten elkaar altijd dwars. Dat hoort bij de sport.

De regels zijn niet voor niks aangescherpt geworden in de loop der jaren. Bovendien noem jij hier één van de twee grootste aardsrivalen op en wil dat vergelijken met het bieden van sportieve ruimte. Mijn inziens gaat dat een beetje mank.

CitaatEn in dit geval: Button zat echt veel te ver weg.

Dat ontkent ik ook niet, alleen gooit DC dat gat weldegelijk dicht. Hij had Button ook de ruimte kunnen bieden.