GP van Bahrein

Gestart door waard500, 26 maart 2008 - 15:28:55

« vorige - volgende »

waard500

Waarom eigenlijk een straf?? Laten we blij zijn dat Hamilton Alonso probeerde in te halen. We willen toch graag spektakel? Te veel regels en straffen komen de sport niet ten goede. Anders moeten we bij iedere crash een schuldige aanwijzen en straffen. Hoe meer inhaalacties, hoe beter. Ik zie de zaak gewoon als raceincident :D
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

alonsolover

Citaat van: bogief1 op 06 april 2008 - 19:15:11
Moet er eerst niet afgewacht worden of Fernando eventjes van z'n gas ging?
Lewis word hier wel wat gemakkelijk beschuldigd...


Als je onboard hoorde was zijn gas helemaal volle toeren

scho0634

#122
Citaat van: bogief1 op 06 april 2008 - 19:15:11
Moet er eerst niet afgewacht worden of Fernando eventjes van z'n gas ging?
Lewis word hier wel wat gemakkelijk beschuldigd...
Ach hou op. The Golden Boy mag niet beschuldigt worden?

Kijk naar de beelden. Hij kwam harder de bocht uit, ja. Maar als je achterop rijdt, zit je altijd fout.

Overigens hoeft Hamilton niet beschuldigt te worden, lijkt mij. Alonso heeft er geen schade van ondervonden en Hamilton wel. Dus ik zie het nut niet.

En om deze theorie naar het rijk der fabelen te verwijzen:
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=7155

Jasper

Citaat van: TurboBoost op 06 april 2008 - 19:09:16
Citaat van: 0634 op 06 april 2008 - 16:20:41
Hehe. Nou, het was wel een klein blundertje, hoor. Alonso vanachteren een kusje geven...

Die achtervleugel van Renault is overigens wel van uitstekende kwaliteit ;).

Ik wacht trouwens nog altijd op een straf voor hamilton.
Er zijn al sancties gegeven voor veel mindere dingen.

Man, waarom zou je hiervoor een straf geven? Niemand heeft er last van gehad buiten Hamilton zelf. ::)

bogief1

Citaat van: 0634 op 06 april 2008 - 19:26:18
Citaat van: bogief1 op 06 april 2008 - 19:15:11
Moet er eerst niet afgewacht worden of Fernando eventjes van z'n gas ging?
Lewis word hier wel wat gemakkelijk beschuldigd...
Ach hou op. The Golden Boy mag niet beschuldigt worden?

Kijk naar de beelden. Hij kwam harder de bocht uit, ja. Maar als je achterop rijdt, zit je altijd fout.

Overigens hoeft Hamilton niet beschuldigt te worden, lijkt mij. Alonso heeft er geen schade van ondervonden en Hamilton wel. Dus ik zie het nut niet.

En om deze theorie naar het rijk der fabelen te verwijzen:
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=7155

Net ook gelezen, blijkbaar heeft Lewis zich mispakt aan de tractie - of het gebrek er van - van Alonso.

Btw, Lewis is niet m'n Golden Boy. Vettel en Rosberg schat ik hoger in  ;)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

_Makke_

Citaat van: TurboBoost op 06 april 2008 - 19:09:16
Ik wacht trouwens nog altijd op een straf voor hamilton.

::)

McLaren_über_alles

Citaat van: bogief1 op 06 april 2008 - 19:36:47

Net ook gelezen, blijkbaar heeft Lewis zich mispakt aan de tractie - of het gebrek er van - van Alonso.

Idd, toch alleszins opvallend dat er zo een verschil is tussen de Renault en de McLaren qua tractie  :D. Ok, Hamilton kwam iets sneller op die bocht, maar knalt er dan echt wel tegenaan in het accelereren... Iets wat ik toch nog niet veel gezien heb in de F1. Het was precies dat de ene optrok, en de andere afremde (wat on ontkend is overigens)  :D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Folkert

Nee man straf voor schumacher.
Hij was duidelijk schudlig >:( >:( 8) :D
Trotse vader van Rosalie(L)

TimoGlockfan

Wat was het probleem overigens met Vettel die zo snel uit de race lag?
Timo's nieuwe helm.

robbert

Citaat van: Jasper op 06 april 2008 - 15:39:33
Citaat van: KVDracer op 06 april 2008 - 11:27:19

Ik denk dat Kubica in zijn start wat plekken zal verliezen, vanop pole starten is toch nog iets anders als tweede of derde starten. Maar ik gun hem zeker de overwinning met de ferrari's op 2 en 3. Ik denk, als je zo de eerste drie kwalificaties van het seizoen bekijkt, dat we wel eens een spannend seizoen kunnen krijgen, eentje die we al heel lang niet meer gekend hebben.
Zeg je dat nu serieus of om te lachen? ???

Citaat van: meatball op 06 april 2008 - 15:01:36Terechte winnaar heel het weekend de beste en dan winnen,nu op naar de meer dan verdiende titel :)

Inderdaad. Massa heeft een goede race gereden, het zou onrechtvaardig zijn als hij de titel nu niet zou winnen.

Citaat van: 0634 op 06 april 2008 - 15:05:08
Absoluut een terechte winnaar. Goede race, goed weekend.

Kimi nu klassementsleider. Lewis was erg slecht. Kova bewees de matige Mclaren snelheid.

Verder ben ik blij dat deze is afgelopen. Weinig verheffends.

100% mee eens. Meer heb ik niet te zeggen. Kutrace, eentje om snel te vergeten.

eigenlijk zou de f1 beter stoppen hé of gewoon geen f1 meer uitzenden en gp2 uitzenden. De laatste jaren zijn de f1 races zo saai. Ik vind dat er niemand meer zou moeten kijken dan is er geen tijdverspilling meer door naar saaie races te kijken.

hehe nu ga ik veel reactie krijgen :P

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 06 april 2008 - 15:19:08
Citaat van: McChouffe op 06 april 2008 - 14:24:01
Citaat van: 0634 op 06 april 2008 - 14:19:37
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Hamilton zowel bij Sato als bij Fisico zo'n raar handgebaar maakt, als hij er eindelijk langsgaat?

Omdat hij in z'n McLaren verwacht dat iedereen zomaar opzij gaat...

Edit:
Hé, waar is de lollipopman van Ferrari?

Ze gebruiken een lichtsysteem. Moet eens er op letten, er hangt een rood bakje boven de wagen.
Is dat dan ook meteen de reden van het draadje aan het karretje dat de voorvleugel lift? Overigens wel een slim systeem, zo moet de lollypopman zich enkel nog bezig houden met andere wagens...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: TimoGlockfan op 06 april 2008 - 21:26:05
Wat was het probleem overigens met Vettel die zo snel uit de race lag?

Aangereden bij de start, wagen beschadigd.

McLaren_über_alles

#132
Citaat van: robbert op 06 april 2008 - 23:06:03
eigenlijk zou de f1 beter stoppen hé of gewoon geen f1 meer uitzenden en gp2 uitzenden. De laatste jaren zijn de f1 races zo saai. Ik vind dat er niemand meer zou moeten kijken dan is er geen tijdverspilling meer door naar saaie races te kijken.

hehe nu ga ik veel reactie krijgen :P

Tja, dat is natuurlijk nogal radicaal en iedereen beslist zelf of hij al dan niet kijkt hé.
Ik zelf moet zeggen dat ik vroeger altijd keek (zeker in de jaren '97 tot ongeveer '03 denk ik), maar sindsdien kijk ik toch veel minder. Meestal (toch bij ongeveer 70 % vd races)  kijk ik wel nog naar de start  en kijk ik zo ongeveer tot de eerste pitstops (vooral om te zien wie er zwaar geladen is en zo, zodat je de echte snelheid van de wagens kunt inschatten). Vanaf dan is het meestal toch pokkesaai en kan je evengoed een uur lang een trein filmen en hopen dat de derde wagon de tweede inhaalt. . .  ::)

Ik hoop nu vooral dat die raceklasse met voetbalclubs er door komt. Dit is een zeer attractief concept met allemaal evenwaardige auto's met een beperkt aerodynamisch pakket én met slicks. Zoiets lijkt mij veel meer de moeite om naar te kijken dan de huidige F1...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Citaat van: McLaren_über_alles op 07 april 2008 - 10:10:35
en kan je evengoed een uur lang een trein filmen en hopen dat de derde wagon de 2 inhaalt. . .  ::)
Dat is nu eens een goede samenvatting van 50% van een F1 race :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: McLaren_über_alles op 07 april 2008 - 10:10:35
Citaat van: robbert op 06 april 2008 - 23:06:03
eigenlijk zou de f1 beter stoppen hé of gewoon geen f1 meer uitzenden en gp2 uitzenden. De laatste jaren zijn de f1 races zo saai. Ik vind dat er niemand meer zou moeten kijken dan is er geen tijdverspilling meer door naar saaie races te kijken.

hehe nu ga ik veel reactie krijgen :P

Tja, dat is natuurlijk nogal radicaal en iedereen beslist zelf of hij al dan niet kijkt hé.
Ik zelf moet zeggen dat ik vroeger altijd keek (zeker in de jaren '97 tot ongeveer '03 denk ik), maar sindsdien kijk ik toch veel minder. Meestal (toch bij ongeveer 70 % vd races)  kijk ik wel nog naar de start  en kijk ik zo ongeveer tot de eerste pitstops (vooral om te zien wie er zwaar geladen is en zo, zodat je de echte snelheid van de wagens kunt inschatten). Vanaf dan is het meestal toch pokkesaai en kan je evengoed een uur lang een trein filmen en hopen dat de derde wagon de 2 inhaalt. . .  ::)

Ik hoop nu vooral dat die raceklasse met voetbalclubs er door komt. Dit is een zeer attractief concept met allemaal evenwaardige auto's met een beperkt aerodynamisch pakket én met slicks. Zoiets lijkt mij veel meer de moeite om naar te kijken dan de huidige F1...

en zo zie ik nog gebeuren dat er geen f1 meer zal bestaan door die saaie races en door dat er minder en minder zullen kijken naar de f1