GP van Bahrein

Gestart door waard500, 26 maart 2008 - 15:28:55

« vorige - volgende »

Doefie

Citaat van: Supermariobros op 05 april 2008 - 11:14:11Rosberg heeft zonet de snelste tijd gereden, ik heb het gevoel dat hij gaat verrassen in de kwalificatie.

Bahrein ligt hem wel. In zijn debuutrace snelste ronde gereden, voorbije jaar ook al goed gereden daar ... :)

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 05 april 2008 - 11:42:19
hij zal wel vlug zijn, want hij heeft zand in de ogen van ferrari gestrooid.
En hoe weet jij dat hij zand heeft gestrooid?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Wohow, geweldig voor Kubica!!! :D

Olav Mol had meteen een mooi zinnetje: "De Pool pakt pool!"

Tim C

Hadden we maar een echte kwalificatie...

Dan pakken dit soort grapjes niet...

Ferrari 2010

#64
Knappe pole voor de Kubica, BMW rolt duidelijk goed. Kimi nogal ver naar achter precies, maar ik denk dat dat de strategie zal zijn, Kimi zal morgen met de overwinning gaan lopen :) Massa, sja, foutje dat iedereen wel eens kan overkomen, heeft hem de pole gekost maar alweer toch een verdienstelijke kwali gereden.

Citaat van: Tim op 05 april 2008 - 14:07:07
Hadden we maar een echte kwalificatie...

Dan pakken dit soort grapjes niet...
Inderdaad, de laatste sessie van de kwalificatie is niets dan de startgrid zetten zoals men de strategie heeft, voordeel is dat er in de eerste stint moeilijk treintjes creëerd, nadeel is dat er ook nauwelijks ingehaald wordt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Inderdaad. Lijkt me nogal wiedes dat Kubica heel wat lichter is. Maar toch, Massa had hier met gemak de pole moeten nemen. De druk lijkt toe te nemen op hem. En what about Kimi??

amp

Tis eens iets anders, in Sepang was Kubica ook niet ver van de pole. Zou dit eindelijk de eerste zege van BMW kunnen betekenen ? Het maakt er voor mij alvast een race van om naar uit te zien.

Ben benieuwd naar de eerste bocht, of Massa zich niet geprikkeld gaat voelen aangezien hij het ganse weekend de snelste was, en een agressief maneuver uit zijn mouw schudt.

En misschien de eerste punten voor Honda en Jenson ? Moet lukken vanop de 9e plek.

Jasper

Ik voorspel een saaie race waarin McLaren niet mee kan, Massa wint en Kimi derde wordt (achter Kubica).

amp

Een klein vraagje nog trouwens.. na de spin/crash van Sato in Q1, werd de gele vlag gezwaaid, en ondertussen zette Massa de snelste tijd neer.. moet hij dan niet vertragen ? Hij leek me toch volluit te gaan ? Of heb ik het volledig mis ?

Tim C

Zelfde situatie als in Monaco 2006: Je moet aantonen dat je die bocht trager nam

meatball

Massa toch weer sneller dan Kimi :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Klopt, net als vorige keer...

Hoe was het toen op zondag ook alweer? ;)

ff serieus; je zal toch even moeten afwachten tot de strategieen zich ontvouwen. En Massa is ook gewoon een goede kwalifieer. De race is waar hij problemen mee heeft. Maar wie weet kan hij morgen zijn eerste overwinning pakken waarbij hij niet van pole vertrok...

FerrariMan

Citaat van: 0634 op 05 april 2008 - 15:32:31
Klopt, net als vorige keer...

Hoe was het toen op zondag ook alweer? ;)

ff serieus; je zal toch even moeten afwachten tot de strategieen zich ontvouwen. En Massa is ook gewoon een goede kwalifieer. De race is waar hij problemen mee heeft. Maar wie weet kan hij morgen zijn eerste overwinning pakken waarbij hij niet van pole vertrok...
Ter info, Lewis heeft (op één na) ook al zijn overwinningen vanop pole behaald. Die ene waarbij hij dat niet deed was vanaf P2. Met cijfers valt vanalles te concluderen. Of het daarom ook rechtvaardig is?

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 05 april 2008 - 16:28:53
Citaat van: 0634 op 05 april 2008 - 15:32:31
Klopt, net als vorige keer...

Hoe was het toen op zondag ook alweer? ;)

ff serieus; je zal toch even moeten afwachten tot de strategieen zich ontvouwen. En Massa is ook gewoon een goede kwalifieer. De race is waar hij problemen mee heeft. Maar wie weet kan hij morgen zijn eerste overwinning pakken waarbij hij niet van pole vertrok...
Ter info, Lewis heeft (op één na) ook al zijn overwinningen vanop pole behaald. Die ene waarbij hij dat niet deed was vanaf P2. Met cijfers valt vanalles te concluderen. Of het daarom ook rechtvaardig is?
Ook ter info: Lewis deed dat in 22 gp starts, Massa in 90. Wat dat betreft moeten we Lewis nog iets langer de kans geven.

Maar uiteraard kan Massa ook gerust wel een race winnen vanaf een andere plek dan pole. Maar ik zie wel enigzins een patroon in zijn rijden. Races waarin hij niet de snelste auto heeft, of waar er een probleempje zich voordoet, of waar hij vanaf achteren moet komen zijn toch bepaald niet de races waarin Massa excelleerd. En juist dat zijn de races waarin je kan laten zien dat je Kampioen kan worden.

Wel vind ik Massa een prima qualyfier. Daarvoor niets dan lof. En morgen heeft hij zeker kans op een mooie zege, Kubica zal denk ik toch lichter zijn. Maar kampioen, nee.

FerrariMan

Citaat van: 0634 op 05 april 2008 - 17:14:46
Citaat van: FerrariMan op 05 april 2008 - 16:28:53
Citaat van: 0634 op 05 april 2008 - 15:32:31
Klopt, net als vorige keer...

Hoe was het toen op zondag ook alweer? ;)

ff serieus; je zal toch even moeten afwachten tot de strategieen zich ontvouwen. En Massa is ook gewoon een goede kwalifieer. De race is waar hij problemen mee heeft. Maar wie weet kan hij morgen zijn eerste overwinning pakken waarbij hij niet van pole vertrok...
Ter info, Lewis heeft (op één na) ook al zijn overwinningen vanop pole behaald. Die ene waarbij hij dat niet deed was vanaf P2. Met cijfers valt vanalles te concluderen. Of het daarom ook rechtvaardig is?
Ook ter info: Lewis deed dat in 22 gp starts, Massa in 90. Wat dat betreft moeten we Lewis nog iets langer de kans geven.


Geen 22 starts voor Lewis, 19.

Nog meer ter info:

Lewis deed dat in 19 starts met een winnende wagen = 5 op 22.
Massa deed dat in 37 starts met een winnende wagen = 5 op 37.

Procentueel brengt de vergelijking op DIT MOMENT, zonder de race van morgen dan:

Hamilton: 22,73
Massa: 13,51

Natuurlijk kunnen ze beiden niet winnen maar indien één van de twee wint is het onderlinge verschil dit:

Lewis wint morgen, Massa niet:
Massa: 5 op 38 = 13,16
Lewis: 6 op 23 = 26,09

Massa wint morgen, Lewis niet:
Massa: 6 op 38 = 15,79
Lewis: 5 op 23 = 21,74

Wat wil ik hier nu mee zeggen?

Massa: 15,79 (in geval van winst) - 13,51 (huidig cijfer) = 2,28
Hamilton: 26,09 (in geval van winst) - 22,73 (huidig cijfer) = 3,36

Massa stijgt per overwinning 2,28 in de onderlinge strijd terwijl dit bij Lewis toch al 3,36 is.
Komt natuurlijk doordat Massa in zijn eerste Ferrari-jaar minder overwinningen heeft gepakt dan Lewis in het zijne bij McLaren.

Wat kunnen we concluderen?
In elk geval dat ze beiden, op het gebied van mogelijkheden in een winnende wagen, echt niet ver van mekaar af zitten kwestie overwinningen.

En, dat met cijfers een hoop dingen te vertellen vallen, zever of niet.  :)

En als het allemaal niet klopt, hetgeen ik berekende?? Dan maar foei!