Jérôme D'Ambrosio

Gestart door meatball, 23 maart 2008 - 07:03:46

« vorige - volgende »

Jasper

Voor zover ik zie zijn het helemaal geen formule-wagens, raar dat ze zichzelf dan wel een Formula Le Mans noemen. ???

lemans24uur

Citaat van: Jasper op 03 augustus 2009 - 17:01:57
Voor zover ik zie zijn het helemaal geen formule-wagens, raar dat ze zichzelf dan wel een Formula Le Mans noemen. ???
Ok maar hoe wou je de auto's dan noemen waar ze in rijden en waar moet een formule auto aan voldoen volgens jouw ?

Ferrari 2010

Een formule wagens lijkt me alleszins open wheel :) Hoe ze deze wagens verder noemen, maakt mij niet zo zeer uit, maar bij formule Le Mans dacht ik ook altijd aan formulewagens, terwijl dit Le Mans wagens zijn :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: lemans24uur op 04 augustus 2009 - 08:32:26
Citaat van: Jasper op 03 augustus 2009 - 17:01:57
Voor zover ik zie zijn het helemaal geen formule-wagens, raar dat ze zichzelf dan wel een Formula Le Mans noemen. ???
Ok maar hoe wou je de auto's dan noemen waar ze in rijden en waar moet een formule auto aan voldoen volgens jouw ?
Een formulewagen is open wheel, zoals Schumi 2009 al zei.

Doefie

Formule LeMans is de instapklasse voor de LeMans Series, waar de 24u deel van uitmaakt -> http://www.formulalemans.com . Je kan het formule-wagens noemen, je kan het ook anders bekijken. Ergens zijn het wel formulewagens gezien ze dezelfde opbouw hebben, ook niet omdat ze niet "open wheel" zijn. Nu ja, veel maakt het niet uit, ze gaan in elk geval even snel. Nico Verdonck, in een ver leven nog Belgische hoop in de toenmalige Formule 3000, stond daar trouwens dit jaar aan de leiding.

Baguette maakt volgens mij het meeste kans op een Formule 1-zitje tegenwoordig, dankzij zijn titel in de World Series en de nodige connecties in de paddock, plus al die nieuwe teams. Het geld dat hij moet meebrengen zal er vanaf hangen denk ik. Jérôme d' Ambrosio gaat wel aardig maar ook niet meer dan dat. Na een sterk seizoensbegin is hij stilgevallen en rijdt hij zich niet meer in de kijker.

Naast die twee zijn er trouwens nog aanstormende talenten. Benjamin Bailly die de Formul' Academy Series op zijn naam schrijft en nieuwe laureaat voor volgend jaar, Stoffel Vandoorne. Stoffel is vice-wereldkampioen karting KF2 en gaat bijzonder goed (ken hem ook persoonlijk :-) ): http://video.rtlinfo.be/Video/71439.aspx . Zoals altijd, er is veel talent, maar of het geld er ook komt is de jammerlijke vraag.

Ferrari 2010

Volgens mij is er toch nog een aanstormend talent: Laurens Vanthoor, dit jaar met zen vingers in zen neus Duits F3 kampioen geworden. Of stelt dat kampioenschap niet zo veel meer voor? Ik denk dat hij bovendien best wel aan wat geld kan geraken (papa rijdt Belgian GT met de gebroeders Wauters en zal daar wel wat connecties hebben), of het genoeg is, weet ik ook niet :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Vanthoor inderdaad, maar zoals gezegd is het Duits Formule 3-kampioenschap echt niet meer wat het geweest is. Frédéric Vervisch werd al "op z'n gemakje" (bij wijze van spreken dan natuurlijk) kampioen, Vanthoor nu ook. Nu zal hij voor volgend jaar ergens degelijk moeten kunnen uitkomen (Engels Formule 3 ofzo) en degelijk presteren wilt hij voor de Formule 1 kans maken. Papa zal wel de nodige centen voorzien, hij heeft vorig jaar voor zoonlief enkele vrienden aangesproken die hem een zitje betaald hebben in het Formule 3-kampioenschap...

Vervisch doet het alleszinds niet slecht in USA. Hij is er dit jaar derde of vierde geworden in de Formule Atlantic, instapklasse naar de IRL. Hopen dat we hem binnenkort nog eens aan het werk zien.

meatball

Mooi resultaat dit weekend,ik hoop op meer van dat.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

meatball

Citaat van: meatball op 23 maart 2008 - 07:03:46
Jérôme D'Ambrosio heeft een podium beet in de gp 2 ,wat denken jullie komt hij in de f1 ?
Ja dus  :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat