GP van Maleisië

Gestart door Tim C, 16 maart 2008 - 13:52:07

« vorige - volgende »

Jasper

Als ze zoiets niet kunnen weten, kunnen ze tijdens de race ook niet weten voor wie ze de blauwe vlag moeten zwaaien.

Ray Den

Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 15:49:14
Citaat van: Ray Den op 22 maart 2008 - 15:00:41
Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 14:50:57
Citaat van: Ray Den op 22 maart 2008 - 14:36:43
Citaat van: fawlty op 22 maart 2008 - 14:34:05
Mac's kunnen het niet rieken hé, ik zag geen blauwe vlaggen dus hoe konden ze dan weten dat ze opzij moesten???
Er bestaat zoiets als radio en spiegels. Hoe verklaar je anders dat Kubica wel van zijn lijn afweek voor heidfeld en alonso?
Team Radio van Kubica? Die weten dat Heidfeld er aan komt ;)

Maar denk wel dat de straf terecht is. AL moet ik zeggen dat de FIA nog wel eens inconciquent is met hun bizarre regeltjes.
Dit was zeer zeker niet opzettelijk gedaan door de coureurs, waar Schumacher en Alonso vorig jaar het met opzet deden.
Al moet ik wel zeggen dat de straf van Mclaren belachelijk was en waarom kreeg Ferrari niet een zelfde straf als Mclaren?
Ahja daarom liet hij Alonso ook ineens door die er 15 seconden achter zat. Had Kubica het enkel voor Heidfeld gedaan, kon hij na het doorlaten van Heidfeld terug weer de ideale strook nemen maar dat deed hij niet.Of misschien sprong Pat Symonds even van de pitmuur om BMW te vertellen dat alonso er aan kwam, allemaal in 15 seconden tijd. En waarom gaat Hamilton na hij doorhad dat Heidfeld daar nog reed, van de ideale lijn weg om Alonso door te laten? Omdat ze beste vrienden zijn? Volledig terechte straf.

Tuurlijk verdient Ferrari geen straf. Massa zat al bijna in de voorlaatste bocht en ging volledig naar de andere kant, buiten de ideale lijn. Kimi heb ik zelfs niet eens meer gezien op de beelden dus zoveel hinder kan die nu ook weer niet veroorzaakt worden.
Hij reed daar dus al omdat hij wist dat Heidfeld er aan kwam en die wist waarschijnlijk ook dat Alonso achter hem zat en heeft dit door ge geven. Mclaren was denk ik niet op de hoogte van andere autos in een snelle ronde.

Over de Ferrari straf, doelde ik op monaco 2006. Waar schumacher dood leuk zijn auto in de muur zette bij 20Km/u. Mclaren kreeg een jaar later voor de actie van Alonso wel een straf. Dat is wel beetje raar vind je niet?

@Ferrari2008: In de kwalificatie worden zeer zeker wel blauwe vlaggen gebruikt als dat nodig is. Bv bij iemand in een uitloopronde. Maar dit is per circuit dus weer afhankelijk van de marshals.

De straf is hoe dan ook terecht.
Ik kan gerust wel geloven dat McLaren niet op de hoogte was, maar dat doet niets af van het feit dat ze wel een straf verdienden zoals je aangeeft in je laatste zin.
Ik versta niet goed wat Monaco 2006 daarmee heeft te maken. Ik heb niet alles gelezen maar Schumacher verdiende daar een zware straf - alhoewel ik een grote fan ben van MS - en die heeft hij ook gekregen. In Monaco achteraan moeten starten is geen cadeau, alleen heeft Schumacher daar een cadeau van gemaakt door zijn uitzonderlijke rijstijl uit te buiten.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

amp

Jammer, maar wel terechte straf voor McLaren  :(

Ik ben er wel van overtuigd dat ze geen besef hadden dat de BMW's nog een snelle ronde reden, maar ze hebben ze wel degelijk gehinderd ( en alonso nog meer dan heidfeld vond ik). Ze zouden er toch rekening kunnen mee houden dat er bep. coureurs nog een vlugge ronde willen afwerken, wat ik trouwens van de Mac's zelf ook nog had verwacht.

Het zou misschien handig zijn om in de toekomst eens een blauwe vlag boven te halen, kwestie van te weten dat er nog bezig zijn met een snelle ronde.

Hopelijk gaat het morgen regenen, want anders zie ik weinig mogelijkheden voor McLaren om achter die Ferraris te raken.

Spijtige zaak voor McLaren, spannender voor het WK!

Folkert

Citaat van: Ray Den op 22 maart 2008 - 17:05:19
Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 15:49:14
Citaat van: Ray Den op 22 maart 2008 - 15:00:41
Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 14:50:57
Citaat van: Ray Den op 22 maart 2008 - 14:36:43
Citaat van: fawlty op 22 maart 2008 - 14:34:05
Mac's kunnen het niet rieken hé, ik zag geen blauwe vlaggen dus hoe konden ze dan weten dat ze opzij moesten???
Er bestaat zoiets als radio en spiegels. Hoe verklaar je anders dat Kubica wel van zijn lijn afweek voor heidfeld en alonso?
Team Radio van Kubica? Die weten dat Heidfeld er aan komt ;)

Maar denk wel dat de straf terecht is. AL moet ik zeggen dat de FIA nog wel eens inconciquent is met hun bizarre regeltjes.
Dit was zeer
zeker niet opzettelijk gedaan door de coureurs, waar Schumacher en Alonso vorig jaar het met opzet deden.
Al moet ik wel zeggen dat de straf van Mclaren belachelijk was en waarom kreeg Ferrari niet een zelfde straf als Mclaren?
Ahja daarom liet hij Alonso ook ineens door die er 15 seconden achter zat. Had Kubica het enkel voor Heidfeld gedaan, kon hij na het doorlaten van Heidfeld terug weer de ideale strook nemen maar dat deed hij niet.Of misschien sprong Pat Symonds even van de pitmuur om BMW te vertellen dat alonso er aan kwam, allemaal in 15 seconden tijd. En waarom gaat Hamilton na hij doorhad dat Heidfeld daar nog reed, van de ideale lijn weg om Alonso door te laten? Omdat ze beste vrienden zijn? Volledig terechte straf.

Tuurlijk verdient Ferrari geen straf. Massa zat al bijna in de voorlaatste bocht en ging volledig naar de andere kant, buiten de ideale lijn. Kimi heb ik zelfs niet eens meer gezien op de beelden dus zoveel hinder kan die nu ook weer niet veroorzaakt worden.
Hij reed daar dus al omdat hij wist dat Heidfeld er aan kwam en die wist waarschijnlijk ook dat Alonso achter hem zat en heeft dit door ge geven. Mclaren was denk ik niet op de hoogte van andere autos in een snelle ronde.

Over de Ferrari straf, doelde ik op monaco 2006. Waar schumacher dood leuk zijn auto in de muur zette bij 20Km/u. Mclaren kreeg een jaar later voor de actie van Alonso wel een straf. Dat is wel beetje raar vind je niet?

@Ferrari2008: In de kwalificatie worden zeer zeker wel blauwe vlaggen gebruikt als dat nodig is. Bv bij iemand in een uitloopronde. Maar dit is per circuit dus weer afhankelijk van de marshals.

De straf is hoe dan ook terecht.
Ik kan gerust wel geloven dat McLaren niet op de hoogte was, maar dat doet niets af van het feit dat ze wel een straf verdienden zoals je aangeeft in je laatste zin.
Ik versta niet goed wat Monaco 2006 daarmee heeft te maken. Ik heb niet alles gelezen maar Schumacher verdiende daar een zware straf - alhoewel ik een grote fan ben van MS - en die heeft hij ook gekregen. In Monaco achteraan moeten starten is geen cadeau, alleen heeft Schumacher daar een cadeau van gemaakt door zijn uitzonderlijke rijstijl uit te buiten.

Inderdaad, de straffen waren terecht in allegevallen. Maar wilde even aan geven dat Schumacher en Alonso in 2007 en 2006 wel iets deden waar ze voor gestraft zijn. Terecht ook.
Echter, Mclaren kreeg vorig jaar wel een team straf voor iets wat alleen Alonso deed. Ferrari kreeg in 2006 geen straf. Dat vind ik raar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 22 maart 2008 - 17:00:18
Als ze zoiets niet kunnen weten, kunnen ze tijdens de race ook niet weten voor wie ze de blauwe vlag moeten zwaaien.
Dat gaat ook puur op gedacht zoiets, maar die mensen volgen de race zelf ook wel hé, en zullen wel een beeld met de live timing hebben ofzo. Wat denk je, dat er ergens iemand zit die elke marshal zegt wanneer ze welke vlag moeten zwaaien? Neem bijvoorbeeld die Arrows die zoveel jaren terug op p6 reed in Monaco, kreeg ook de blauwe vlag gezwaait puur omdat men dacht dat dat niet klopte. Zoiets kan je zien op een live timing, maar wie er in zen snelle ronde zit, das wel al wat lastiger hé, dat kan je in principe niet rechtsreeks van het beeld afleiden, tis niet omdat je niet als snelste onderweg bent, dat je niet voor en tijd rijdt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 22 maart 2008 - 18:35:37
Citaat van: Jasper op 22 maart 2008 - 17:00:18
Als ze zoiets niet kunnen weten, kunnen ze tijdens de race ook niet weten voor wie ze de blauwe vlag moeten zwaaien.
Dat gaat ook puur op gedacht zoiets, maar die mensen volgen de race zelf ook wel hé, en zullen wel een beeld met de live timing hebben ofzo. Wat denk je, dat er ergens iemand zit die elke marshal zegt wanneer ze welke vlag moeten zwaaien? Neem bijvoorbeeld die Arrows die zoveel jaren terug op p6 reed in Monaco, kreeg ook de blauwe vlag gezwaait puur omdat men dacht dat dat niet klopte. Zoiets kan je zien op een live timing, maar wie er in zen snelle ronde zit, das wel al wat lastiger hé, dat kan je in principe niet rechtsreeks van het beeld afleiden, tis niet omdat je niet als snelste onderweg bent, dat je niet voor en tijd rijdt.
Je spreekt je zelf beetje tegen he ;). als ze inderdaad livetiming hebben, kunnen ze dus ook ziend at iemand in een snel rondje zit.
Trotse vader van Rosalie(L)

fawlty

de helft zit hier te zeggen dat ze DENKEN dat de mac's heidfeld niet hadden gezien, maar toch vinden ze het terecht?? beetje dubbelzinnig niet? als raikonnen binnen twee weken achter een tragere Mc zit , allebei in een snelle ronde, moet de Mc ook opzij dan? de mc's zullen wel goed presteren morgen, ze winnn zoiezo twee plaatsen door het uitvallen van de onbetrouwbare ferraris   :P
Ja sluw is die Hamilton

Doefie

Zoals al gezegd; Kubica, de Ferrari's en de Toyota's gaan goed opzij van de rijlijn. McLaren doet dat niet. Ja ge hebt gelijk, het is allemaal een complot tegen McLaren!

::)

meatball

Het is in elk geval tof dat de juiste Ferrari op 1 staat :)
Massa mag van mij gerust winnen,en gaat dat gewoon ook doen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Tim C

Citaat van: meatball op 22 maart 2008 - 19:25:32
Het is in elk geval tof dat de juiste Ferrari op 1 staat :)
Massa mag van mij gerust winnen,en gaat dat gewoon ook doen.
Zullen we alvast afspreken dat dit de laatste keer is dat je jezelf herhaalt?

meatball

Citaat van: Tim op 22 maart 2008 - 19:28:11
Citaat van: meatball op 22 maart 2008 - 19:25:32
Het is in elk geval tof dat de juiste Ferrari op 1 staat :)
Massa mag van mij gerust winnen,en gaat dat gewoon ook doen.
Zullen we alvast afspreken dat dit de laatste keer is dat je jezelf herhaalt?
Had ik dan al ergens gemeld dat de juiste Ferrari op 1 staat ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: fawlty op 22 maart 2008 - 19:18:37
de helft zit hier te zeggen dat ze DENKEN dat de mac's heidfeld niet hadden gezien, maar toch vinden ze het terecht?? beetje dubbelzinnig niet? als raikonnen binnen twee weken achter een tragere Mc zit , allebei in een snelle ronde, moet de Mc ook opzij dan? de mc's zullen wel goed presteren morgen, ze winnn zoiezo twee plaatsen door het uitvallen van de onbetrouwbare ferraris   :P
Of er nou opzet in het spel was of niet, ze hoorde daar niet te rijden als er nog andere mensen in hun snelle ronde zitten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: meatball op 22 maart 2008 - 19:30:23
Citaat van: Tim op 22 maart 2008 - 19:28:11
Citaat van: meatball op 22 maart 2008 - 19:25:32
Het is in elk geval tof dat de juiste Ferrari op 1 staat :)
Massa mag van mij gerust winnen,en gaat dat gewoon ook doen.
Zullen we alvast afspreken dat dit de laatste keer is dat je jezelf herhaalt?
Had ik dan al ergens gemeld dat de juiste Ferrari op 1 staat ?
Volgens mij nog niet, vermeld het anders er even bij alsjewilt :)
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 19:31:34
Citaat van: meatball op 22 maart 2008 - 19:30:23
Citaat van: Tim op 22 maart 2008 - 19:28:11
Citaat van: meatball op 22 maart 2008 - 19:25:32
Het is in elk geval tof dat de juiste Ferrari op 1 staat :)
Massa mag van mij gerust winnen,en gaat dat gewoon ook doen.
Zullen we alvast afspreken dat dit de laatste keer is dat je jezelf herhaalt?
Had ik dan al ergens gemeld dat de juiste Ferrari op 1 staat ?
Volgens mij nog niet, vermeld het anders er even bij alsjewilt :)
Wat bedoel je ? Dat van die juiste Ferrari misschien ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Tim C

Citaat van: meatball op 22 maart 2008 - 19:30:23
Citaat van: Tim op 22 maart 2008 - 19:28:11
Citaat van: meatball op 22 maart 2008 - 19:25:32
Het is in elk geval tof dat de juiste Ferrari op 1 staat :)
Massa mag van mij gerust winnen,en gaat dat gewoon ook doen.
Zullen we alvast afspreken dat dit de laatste keer is dat je jezelf herhaalt?
Had ik dan al ergens gemeld dat de juiste Ferrari op 1 staat ?
Stel jezelf bij de volgende post die je maakt de vraag: "Wil ik hier enkel mee zeggen dat Felipe Massa mijn rijder is?". Is het antwoord op die vraag "ja", dan heb je de post al eens gemaakt ;)