GP van Maleisië

Gestart door Tim C, 16 maart 2008 - 13:52:07

« vorige - volgende »

fawlty

Citaat van: fawlty op 22 maart 2008 - 14:38:21
maja ferrari had nog maar 1 puntje , daar moest bernie iets aan doen natuurlijk, alonso vindt iedere reden dan weer goed genoeg voor een klacht in te dienen tegen McLaren... pfft  >:(
die zal ze wel gezien hebben hé, en die was wat jovialer, als je iemand MOET voorlaten moet er een blauwe vlag wapperen, anders kan je toch niet gestaft worden ???
Ja sluw is die Hamilton

robbert

terechte straf. Een betere straf voor die reden is niet te vinden.

Folkert

Citaat van: Ray Den op 22 maart 2008 - 14:36:43
Citaat van: fawlty op 22 maart 2008 - 14:34:05
Mac's kunnen het niet rieken hé, ik zag geen blauwe vlaggen dus hoe konden ze dan weten dat ze opzij moesten???
Er bestaat zoiets als radio en spiegels. Hoe verklaar je anders dat Kubica wel van zijn lijn afweek voor heidfeld en alonso?
Team Radio van Kubica? Die weten dat Heidfeld er aan komt ;)

Maar denk wel dat de straf terecht is. AL moet ik zeggen dat de FIA nog wel eens inconciquent is met hun bizarre regeltjes.
Dit was zeer zeker niet opzettelijk gedaan door de coureurs, waar Schumacher en Alonso vorig jaar het met opzet deden.
Al moet ik wel zeggen dat de straf van Mclaren belachelijk was en waarom kreeg Ferrari niet een zelfde straf als Mclaren?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Ray Den op 22 maart 2008 - 14:36:43
Citaat van: fawlty op 22 maart 2008 - 14:34:05
Mac's kunnen het niet rieken hé, ik zag geen blauwe vlaggen dus hoe konden ze dan weten dat ze opzij moesten???
Er bestaat zoiets als radio en spiegels. Hoe verklaar je anders dat Kubica wel van zijn lijn afweek voor heidfeld en alonso?
Omdat Kubica in hetzelfde team zit als Heidfeld en dus wel op de hoogte was van Heidfeld?

Ray Den

#109
Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 14:50:57
Citaat van: Ray Den op 22 maart 2008 - 14:36:43
Citaat van: fawlty op 22 maart 2008 - 14:34:05
Mac's kunnen het niet rieken hé, ik zag geen blauwe vlaggen dus hoe konden ze dan weten dat ze opzij moesten???
Er bestaat zoiets als radio en spiegels. Hoe verklaar je anders dat Kubica wel van zijn lijn afweek voor heidfeld en alonso?
Team Radio van Kubica? Die weten dat Heidfeld er aan komt ;)

Maar denk wel dat de straf terecht is. AL moet ik zeggen dat de FIA nog wel eens inconciquent is met hun bizarre regeltjes.
Dit was zeer zeker niet opzettelijk gedaan door de coureurs, waar Schumacher en Alonso vorig jaar het met opzet deden.
Al moet ik wel zeggen dat de straf van Mclaren belachelijk was en waarom kreeg Ferrari niet een zelfde straf als Mclaren?
Ahja daarom liet hij Alonso ook ineens door die er 15 seconden achter zat. Had Kubica het enkel voor Heidfeld gedaan, kon hij na het doorlaten van Heidfeld terug weer de ideale strook nemen maar dat deed hij niet.Of misschien sprong Pat Symonds even van de pitmuur om BMW te vertellen dat alonso er aan kwam, allemaal in 15 seconden tijd. En waarom gaat Hamilton na hij doorhad dat Heidfeld daar nog reed, van de ideale lijn weg om Alonso door te laten? Omdat ze beste vrienden zijn? Volledig terechte straf.

Tuurlijk verdient Ferrari geen straf. Massa zat al bijna in de voorlaatste bocht en ging volledig naar de andere kant, buiten de ideale lijn. Kimi heb ik zelfs niet eens meer gezien op de beelden dus zoveel hinder kan die nu ook weer niet veroorzaakt worden.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

KVDracer

Iedereen weet dat als je in je uitloopronde izt, je van de ideale lijn moet gaan. Dit is zo al van in de karting, Formule Renault,... . De Mac's zullen het niet met opzet gedaan hebben, maar feit is wel dat Heidfeld van zijn ideale lijn af moest en hierdoor wrs niet het ideale rempunt heeft gehad. Dat van dat rempunt kan ik enkel gissen, want zo zoveel zeggen de beelden hier niet over.

Ray Den

Citaat van: Jasper op 22 maart 2008 - 14:57:56
Citaat van: Ray Den op 22 maart 2008 - 14:36:43
Citaat van: fawlty op 22 maart 2008 - 14:34:05
Mac's kunnen het niet rieken hé, ik zag geen blauwe vlaggen dus hoe konden ze dan weten dat ze opzij moesten???
Er bestaat zoiets als radio en spiegels. Hoe verklaar je anders dat Kubica wel van zijn lijn afweek voor heidfeld en alonso?
Omdat Kubica in hetzelfde team zit als Heidfeld en dus wel op de hoogte was van Heidfeld?
zie vorige post: waarom alonso dan ook? En kijken macs niet meer in hun spiegels?

Hamilton had wel door dat hij een fout maakte, verranderde van lijn voor Alonso.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

FerrariMan

Citaat van: fawlty op 22 maart 2008 - 14:34:05
Mac's kunnen het niet rieken hé, ik zag geen blauwe vlaggen dus hoe konden ze dan weten dat ze opzij moesten???
Iedereen, op de Mac's na, ging van de ideale lijn af. Hoe weten zij dat dan?

Ferrari 2010

Maar mensen toch, waarom zou er in godsnaam een blauwe vlag moeten gewapperd hebben of zou het team hen moeten hebben gezegd dat ze aan de kant moesten? Blauwe vlaggen zijn er niet in een quali en bovendien mag een rijder een rijder in zijn snalle ronde niet hinderen en dus voor hen aan de kant gaan. Of zij al dan niet op de hoogte zijn van die snellere rijder, maakt geen zak verschil. Normaal gezien hebben ze overigens tijd genoeg om snellere rijders te zien aankomen, tenzij je natuurlijk als een slak over het circuit gaat bollen.

En aan diegenen die nog steeds denken dat Heidfeld daar geen tijd is verloren: hij moet van rijlijn veranderen (akkoord, vergt niet veel tijd), banden worden ietwat vuil (slechter aanremmen), concentratieverlies (je moet je gaan bezig houden met slalommen terwijl je normaal maar aan 1 ding moet denken, je rempunt). Heidfeld zit met zen tijd slechts 4 hondersten onder die van Trulli en slechts een tiende onder die van Heikki. Heikki moet hij nu wel niet meer inhalen, maar intussen zit hij waarschijnlijk heel de eerste stint vast achter de Toyota, waardoor zijn kans op een podiumplek sterk verkleind.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 22 maart 2008 - 15:12:23
Citaat van: fawlty op 22 maart 2008 - 14:34:05
Mac's kunnen het niet rieken hé, ik zag geen blauwe vlaggen dus hoe konden ze dan weten dat ze opzij moesten???
Iedereen, op de Mac's na, ging van de ideale lijn af. Hoe weten zij dat dan?
Je hoeft helemaal niet te weten wie er nog waar snel rijd. Als je van het gas afgaat, ga je tevens van de racelijn af. Simpel. Bij de briefing zullen dat soort dingen vast wel verteld zijn. En daarom ging ook iedereen op zij, behalve de Macs.

En natuurlijk verloor Heidfeld ietwat tijd. Hij komt met 260 een rechtstuk op en ziet ineens 5 auto's met 50 rondttuffen. Ik kan me zo voorstellen dat hij eventjes lift. En dat eventjes kan enkele tienden schelen.

Anyway, McLaren bestreft, m.i. terecht. Jammer voor de race morgen. Onder droge omstandigheden zullen de Macs niet zo heel snel bij de Italianen in de buurt komen.

Folkert

Citaat van: Ray Den op 22 maart 2008 - 15:00:41
Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 14:50:57
Citaat van: Ray Den op 22 maart 2008 - 14:36:43
Citaat van: fawlty op 22 maart 2008 - 14:34:05
Mac's kunnen het niet rieken hé, ik zag geen blauwe vlaggen dus hoe konden ze dan weten dat ze opzij moesten???
Er bestaat zoiets als radio en spiegels. Hoe verklaar je anders dat Kubica wel van zijn lijn afweek voor heidfeld en alonso?
Team Radio van Kubica? Die weten dat Heidfeld er aan komt ;)

Maar denk wel dat de straf terecht is. AL moet ik zeggen dat de FIA nog wel eens inconciquent is met hun bizarre regeltjes.
Dit was zeer zeker niet opzettelijk gedaan door de coureurs, waar Schumacher en Alonso vorig jaar het met opzet deden.
Al moet ik wel zeggen dat de straf van Mclaren belachelijk was en waarom kreeg Ferrari niet een zelfde straf als Mclaren?
Ahja daarom liet hij Alonso ook ineens door die er 15 seconden achter zat. Had Kubica het enkel voor Heidfeld gedaan, kon hij na het doorlaten van Heidfeld terug weer de ideale strook nemen maar dat deed hij niet.Of misschien sprong Pat Symonds even van de pitmuur om BMW te vertellen dat alonso er aan kwam, allemaal in 15 seconden tijd. En waarom gaat Hamilton na hij doorhad dat Heidfeld daar nog reed, van de ideale lijn weg om Alonso door te laten? Omdat ze beste vrienden zijn? Volledig terechte straf.

Tuurlijk verdient Ferrari geen straf. Massa zat al bijna in de voorlaatste bocht en ging volledig naar de andere kant, buiten de ideale lijn. Kimi heb ik zelfs niet eens meer gezien op de beelden dus zoveel hinder kan die nu ook weer niet veroorzaakt worden.
Hij reed daar dus al omdat hij wist dat Heidfeld er aan kwam en die wist waarschijnlijk ook dat Alonso achter hem zat en heeft dit door ge geven. Mclaren was denk ik niet op de hoogte van andere autos in een snelle ronde.

Over de Ferrari straf, doelde ik op monaco 2006. Waar schumacher dood leuk zijn auto in de muur zette bij 20Km/u. Mclaren kreeg een jaar later voor de actie van Alonso wel een straf. Dat is wel beetje raar vind je niet?

@Ferrari2008: In de kwalificatie worden zeer zeker wel blauwe vlaggen gebruikt als dat nodig is. Bv bij iemand in een uitloopronde. Maar dit is per circuit dus weer afhankelijk van de marshals.

De straf is hoe dan ook terecht.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 15:49:14
Hij reed daar dus al omdat hij wist dat Heidfeld er aan kwam en die wist waarschijnlijk ook dat Alonso achter hem zat en heeft dit door ge geven. Mclaren was denk ik niet op de hoogte van andere autos in een snelle ronde.

Over de Ferrari straf, doelde ik op monaco 2006. Waar schumacher dood leuk zijn auto in de muur zette bij 20Km/u. Mclaren kreeg een jaar later voor de actie van Alonso wel een straf. Dat is wel beetje raar vind je niet?

@Ferrari2008: In de kwalificatie worden zeer zeker wel blauwe vlaggen gebruikt als dat nodig is. Bv bij iemand in een uitloopronde. Maar dit is per circuit dus weer afhankelijk van de marshals.

De straf is hoe dan ook terecht.
Die blauwe vlag zijn ze allessinds niet verplicht te zwaaien, marshalls kunnen immers niet met zekerheid weten wie aan het uitbollen was (hier was dat wel duidelijk natuurlijk, maar ik denk dat de marshalls er zelf niet meer aan dachten dat er nog waren die tegen de klok reden).
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 22 maart 2008 - 16:03:16
Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 15:49:14
Hij reed daar dus al omdat hij wist dat Heidfeld er aan kwam en die wist waarschijnlijk ook dat Alonso achter hem zat en heeft dit door ge geven. Mclaren was denk ik niet op de hoogte van andere autos in een snelle ronde.

Over de Ferrari straf, doelde ik op monaco 2006. Waar schumacher dood leuk zijn auto in de muur zette bij 20Km/u. Mclaren kreeg een jaar later voor de actie van Alonso wel een straf. Dat is wel beetje raar vind je niet?

@Ferrari2008: In de kwalificatie worden zeer zeker wel blauwe vlaggen gebruikt als dat nodig is. Bv bij iemand in een uitloopronde. Maar dit is per circuit dus weer afhankelijk van de marshals.

De straf is hoe dan ook terecht.
Die blauwe vlag zijn ze allessinds niet verplicht te zwaaien, marshalls kunnen immers niet met zekerheid weten wie aan het uitbollen was (hier was dat wel duidelijk natuurlijk, maar ik denk dat de marshalls er zelf niet meer aan dachten dat er nog waren die tegen de klok reden).
Heb je gelijk in, daarom moet er ook beter gecommuniceert worden tijdens race evenement.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 22 maart 2008 - 16:03:16
Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 15:49:14
Hij reed daar dus al omdat hij wist dat Heidfeld er aan kwam en die wist waarschijnlijk ook dat Alonso achter hem zat en heeft dit door ge geven. Mclaren was denk ik niet op de hoogte van andere autos in een snelle ronde.

Over de Ferrari straf, doelde ik op monaco 2006. Waar schumacher dood leuk zijn auto in de muur zette bij 20Km/u. Mclaren kreeg een jaar later voor de actie van Alonso wel een straf. Dat is wel beetje raar vind je niet?

@Ferrari2008: In de kwalificatie worden zeer zeker wel blauwe vlaggen gebruikt als dat nodig is. Bv bij iemand in een uitloopronde. Maar dit is per circuit dus weer afhankelijk van de marshals.

De straf is hoe dan ook terecht.
Die blauwe vlag zijn ze allessinds niet verplicht te zwaaien, marshalls kunnen immers niet met zekerheid weten wie aan het uitbollen was (hier was dat wel duidelijk natuurlijk, maar ik denk dat de marshalls er zelf niet meer aan dachten dat er nog waren die tegen de klok reden).
Wat een belachelijk argument. ;D

Ferrari 2010

Wat noem je nu belachelijk? Dat ze het niet met zekerheid kunnen weten? Wanneer een rijder midden in een kwali aan zen inlap of outlap bezig is, valt dat toch niet steeds te zien? Hoe kan die marshall dat dan weten?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.