GP van Maleisië

Gestart door Tim C, 16 maart 2008 - 13:52:07

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: 0634 op 22 maart 2008 - 08:46:22
Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 08:33:32
Citaat van: Schumi nr1 op 22 maart 2008 - 08:30:03
Citaat van: ivan_ op 22 maart 2008 - 08:15:45
Ferrari is gewoon te sterk in mijn ogen... denk niet dat mclaren veel sneller kon, voor de rest ben ik wel onder de indruk van Toyota,
vond het wel een gevaarlijke situatie op einde toen Heidfeld en Alonso zich een baan moesten zoeken tussen de wagens die aan het uitbollen waren...

Inderdaad, sommige wagens reden daar compleet in de weg, ik weet nog niet of dit zonder gevolgen zal blijven voor hen. Wat zal de oh zo correcte FIA doen?
Denk idd dat dat nog wel staartje gaat krijgen. Maar was er ook nou probleem met de sensoren of tijdmeeting?
Als dat zo is dan is  het moeilijk voor teams om te weten waar de concurent  is. Laten we maar hopen dat het niet alteveel gezeur gaat geve.

Maakt niet uit waar de concurrent is. Volgens mij moet je, als je langzaam rijd, van de racelijn af. Minimaal 2 rijders deden dat niet. Waaronder Hamilton.

Ik vind: Schorsen voor het leven. Zo kan het niet langer. Schandalig, altijd die Macs... ;)
Hahah, nee man.  Schumacher was de schuld, alles terug nemen wat hij ooit gepresteerd heeft ;D
Serieus nu :P.
Ja normaal wel, maar als de sessie voor bij is(of iig de tijd is op.) en er rijd neimand meer dan mag je van mij wel op de race lijn rustig rijden lijkt mij.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

#76
Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 08:50:06
Ja normaal wel, maar als de sessie voor bij is(of iig de tijd is op.) en er rijd neimand meer dan mag je van mij wel op de race lijn rustig rijden lijkt mij.
Tis niet omdat het van jouw mag, dat het mag hé ;) Overigens, de klok was nog rustig aan het tikken op dat moment als ik me niet vergis en bovendien zaten die BMW's in hun snelle ronde. Tijd voorbij of niet, snelle ronde is snelle ronde. Waarschijnlijk hadden ze niet verwacht dat er nog andere zouden zijn die wel zouden doorrijden, terwijl ik dat net vrij logisch vond, ik vind het eerder vreemd dat de rest dat niet deed. In principe moeten de Macs (het waren ze toch allebei, of vergis ik me?) hiervoor gestraft worden, we zullen zien wat beslist wordt ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

waard500

Het seizoen lijkt dit jaar erg spannend te worden. Al verbaas ik me wel aan vele vooroordelen. Zodra een team iets minder presteert, wordt het direct helemaal afgeschreven. Ferrari was vorige week helemaal niets...nu ze 1 en 2 staan bij de kwalificatie bij Malasië zijn ze weer favoriet. Williams en BMW waren vorige week fantastisch, en kunnen nu toch geen potten breken. AL blijft BMW toch aardig meedoen.

Ook Toyota krijgt al jaren veel kritiek, vaak ook terecht. Deze winter was het zeker weer raak, maar waar was deze kritiek op gebaseerd? Iedereen schreef Toyota af, ondanks dat Toyota zelf positief was. Nu bewijst Toyota een snelle auto te hebben, en met de financiële middelen die ze hebben zouden ze toch de aansluiting met de top moeten vinden. Verder is de coureur Trulli niet altijd gewaardeerd. Ik denk dat hij dit seizoen wel eens een verrassing zou kunnen zijn, al zou zijn auto hem niet te vaak in de steek moeten laten. Anders had niet Rosberg maar hij in Australie op het podium gestaan. Ik verwacht ook veel van Kubica. Hij zal dit seizoen sterk zijn en regelmatig Heidfeld frustreren. De pool is sterk, en heeft bewezen over echte ballen te beschikken.

Coureurs zijn in mijn ogen erg afhankelijk van hun auto. Zeker de afgelopen jaren door de electronische hulp was de rol van de coureur erg klein. De snelste racewagen leek eerder op een trein die verplicht de rails volgde. Ik vind daarom ook dat courreus als Hamilton gemakkelijk de hemel worden in geprezen. Natuurlijk doet de jongen het fantastisch, maar vergeet niet de auto waarin hij rijdt. Formule 1 is een kwestie van geluk, op het goede moment op de goede plek. Zo lijkt Alonso voor het eerst in zijn loopbaan een stap terug te moeten doen. Nu zullen overwinningen minder snel komen aanwaaien. Nu kan de echte Alonso opstaan en Renault weer richting de top laten rijden.

Dit jaar kunnen dus de echte mannen opstaan, de coureur kan veel meer invloed uitoefenen op zijn eigen prestaties. Laten we hopen op een spannend en mooi seizoen!

Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Ferrari 2010

Citaat van: waard500 op 22 maart 2008 - 09:45:41
Ook Toyota krijgt al jaren veel kritiek, vaak ook terecht. Deze winter was het zeker weer raak, maar waar was deze kritiek op gebaseerd? Iedereen schreef Toyota af, ondanks dat Toyota zelf positief was. Nu bewijst Toyota een snelle auto te hebben, en met de financiële middelen die ze hebben zouden ze toch de aansluiting met de top moeten vinden. Verder is de coureur Trulli niet altijd gewaardeerd. Ik denk dat hij dit seizoen wel eens een verrassing zou kunnen zijn, al zou zijn auto hem niet te vaak in de steek moeten laten.
Excuseer? Ik denk dat jij niet veel hier hebt rondgehangen, dit geldt absoluut niet. Zoveel kritiek hebben we hier niet gegeven op Toyota's winterprestaties. Wat je zegt over hun financiële middelen is waar, die zijn er, maar de aansluiting met de top vinden? Zoiets doe je in de winter, niet tijdens het seizoen, dan is zoiets veel moeilijker. Ik denk niet dat Toyota in de loop van het seizoen nog veel plaatsen gaat winnen, ze mogen tevreden zijn als ze kunnen duelleren met Renault, Williams en Red Bull. Trulli lijkt mij eerder een gewaardeerde coureur, ik kan mij allessinds niet herinneren dat iemand hem slecht noemde.

Overigens, welkom op het forum ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 22 maart 2008 - 09:21:27
Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 08:50:06
Ja normaal wel, maar als de sessie voor bij is(of iig de tijd is op.) en er rijd neimand meer dan mag je van mij wel op de race lijn rustig rijden lijkt mij.
Tis niet omdat het van jouw mag, dat het mag hé ;) Overigens, de klok was nog rustig aan het tikken op dat moment als ik me niet vergis en bovendien zaten die BMW's in hun snelle ronde. Tijd voorbij of niet, snelle ronde is snelle ronde. Waarschijnlijk hadden ze niet verwacht dat er nog andere zouden zijn die wel zouden doorrijden, terwijl ik dat net vrij logisch vond, ik vind het eerder vreemd dat de rest dat niet deed. In principe moeten de Macs (het waren ze toch allebei, of vergis ik me?) hiervoor gestraft worden, we zullen zien wat beslist wordt ...
Heb je gelijk in, maar als er niemand meer snel onder weg is(en dan bedoel ik dat ze tijden aan het verbeteren zijn.) waarom zou je dan niet op de racelijn langzaam mogen rijden?
Als ze inderdaad Heidfeld en Alonso hebben op gehouden dienen ze hier voor gestraft te worden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

CitaatHeidfeld en Alonso dienen klacht in wegens blokken
22 maart 2008

Het was te verwachten. Nick Heidfeld en Fernando Alonso hebben een klacht ingediend bij de stewards, omdat ze aan het einde van de kwalificatie geblokt werden in hun snelle ronde. Mannen als Kimi Raikkonen en Lewis Hamilton reden langzaam rond, terwijl de sessie nog niet voorbij was, waardoor Heidfeld en Alonso er tussendoor moesten rijden.

Nick Heidfeld verklaarde tegenover ITV dat hij flink baalde van het gedrag van zijn collega's. "Ze stonden gewoon geparkeerd", zei hij. "Volgens mij waren het de beide McLarens die heel erg langzaam reden op de racelijn, waardoor ik ze moest ontwijken tijdens het aanremmen. Dat heeft me minstens drie tienden gekost. Nu sta ik zevende, dat had derde kunnen zijn."

"Ik vind het absoluut niet correct wat er gebeurde."
AL kon ik me van Raikkonen niet meer herinneren of hij nu langzaam reed op de racelijn of er naast.
Maar goed Ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu.
Trotse vader van Rosalie(L)

Schumi nr1

Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 10:13:32
CitaatHeidfeld en Alonso dienen klacht in wegens blokken
22 maart 2008

Het was te verwachten. Nick Heidfeld en Fernando Alonso hebben een klacht ingediend bij de stewards, omdat ze aan het einde van de kwalificatie geblokt werden in hun snelle ronde. Mannen als Kimi Raikkonen en Lewis Hamilton reden langzaam rond, terwijl de sessie nog niet voorbij was, waardoor Heidfeld en Alonso er tussendoor moesten rijden.

Nick Heidfeld verklaarde tegenover ITV dat hij flink baalde van het gedrag van zijn collega's. "Ze stonden gewoon geparkeerd", zei hij. "Volgens mij waren het de beide McLarens die heel erg langzaam reden op de racelijn, waardoor ik ze moest ontwijken tijdens het aanremmen. Dat heeft me minstens drie tienden gekost. Nu sta ik zevende, dat had derde kunnen zijn."

"Ik vind het absoluut niet correct wat er gebeurde."
AL kon ik me van Raikkonen niet meer herinneren of hij nu langzaam reed op de racelijn of er naast.
Maar goed Ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu.

Kimi net zoals Massa reed langzaam, maar ver genoeg van de ideale rijlijn weg.

waard500

Citaat van: Ferrari 2008 op 22 maart 2008 - 10:02:52
Citaat van: waard500 op 22 maart 2008 - 09:45:41
Ook Toyota krijgt al jaren veel kritiek, vaak ook terecht. Deze winter was het zeker weer raak, maar waar was deze kritiek op gebaseerd? Iedereen schreef Toyota af, ondanks dat Toyota zelf positief was. Nu bewijst Toyota een snelle auto te hebben, en met de financiële middelen die ze hebben zouden ze toch de aansluiting met de top moeten vinden. Verder is de coureur Trulli niet altijd gewaardeerd. Ik denk dat hij dit seizoen wel eens een verrassing zou kunnen zijn, al zou zijn auto hem niet te vaak in de steek moeten laten.
Excuseer? Ik denk dat jij niet veel hier hebt rondgehangen, dit geldt absoluut niet. Zoveel kritiek hebben we hier niet gegeven op Toyota's winterprestaties. Wat je zegt over hun financiële middelen is waar, die zijn er, maar de aansluiting met de top vinden? Zoiets doe je in de winter, niet tijdens het seizoen, dan is zoiets veel moeilijker. Ik denk niet dat Toyota in de loop van het seizoen nog veel plaatsen gaat winnen, ze mogen tevreden zijn als ze kunnen duelleren met Renault, Williams en Red Bull. Trulli lijkt mij eerder een gewaardeerde coureur, ik kan mij allessinds niet herinneren dat iemand hem slecht noemde.

Overigens, welkom op het forum ;)

Bedankt :D

In de eerste plaats was mijn "kritiek" niet bedoeld voor dit forum. Meer in het algemeen, voornamelijk media, tijdschriften, analytici e.d. Ik was juist opzoek naar een leuk forum, heb uiteindelijk voor dit forum gekozen, dus maak je niet druk ;) het is een compliment.

Een deel van de F1 fans zijn meelopers, moedigen de coureur aan die hot is. Zo ben ik totaal niet :D

Weet trouwens iemand al iets over de weersvoorspellingen voor de race?
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

FerrariMan

Goed van Ferrari vandaag, hopelijk ook de betrouwbaarheid morgen.

Als ik dit zie:


Dan vrees ik toch dat er een sanctie gaat volgen voor de zilverpijlen die rustig op de ideale lijn blijven toeren.

bogief1

Ik denk ook dat het enkel de mac's waren die traag reden op de racelijn. Een gevaarlijke situatie die een straf vereist.
Waarschijnlijk enkele plaatsen terug op de grid (5of10?).

Maar dit is ook terug iets dat de FIA in de hand werkt met hun belachelijke regels. In plaats van ze met lichte tanks te laten strijden, zodat je echt kan zien wie de snelste piloot van het pak is.
2 race's ver en al 2 regels die voor verwarring zorgen. Kwalificatie met tankinhoud en de safety-car situatie (die naar alle waarschijnlijkheid binnenkort zal veranderen op vraag van teams en coureurs).

Benieuwd of Ferrari de betrouwbaarheid heeft opgelost, al zal de regen de motoren niet zo doen afzien, als die er al valt.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

bogief1

Citaat van: FerrariMan op 22 maart 2008 - 11:34:23
Goed van Ferrari vandaag, hopelijk ook de betrouwbaarheid morgen.

Als ik dit zie:


Dan vrees ik toch dat er een sanctie gaat volgen voor de zilverpijlen die rustig op de ideale lijn blijven toeren.

Hamilton blokte Heidfeld, maar Alonso niet. Kovaleinen wel.
Heiki krijgt dan een zwaardere straf dan Lewis of zullen ze dit als 1 geheel beschouwen?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

robbert

Ik vermoed dat ze enkel een geldboete zullen krijgen. Volgens mij moeten ze een gridstraf krijgen, zoals schumacher in monaco 2006 en alonso in hongarije 2007

enzoferrari


KVDracer

Inderdaad, ze zijn beiden 5 plaatsen kwijtgeraakt, ben eens benieuwd hoe sit onthaald zal worden.

Ferrari 2010

#89
Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 10:08:55
Citaat van: Ferrari 2008 op 22 maart 2008 - 09:21:27
Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 08:50:06
Ja normaal wel, maar als de sessie voor bij is(of iig de tijd is op.) en er rijd neimand meer dan mag je van mij wel op de race lijn rustig rijden lijkt mij.
Tis niet omdat het van jouw mag, dat het mag hé ;) Overigens, de klok was nog rustig aan het tikken op dat moment als ik me niet vergis en bovendien zaten die BMW's in hun snelle ronde. Tijd voorbij of niet, snelle ronde is snelle ronde. Waarschijnlijk hadden ze niet verwacht dat er nog andere zouden zijn die wel zouden doorrijden, terwijl ik dat net vrij logisch vond, ik vind het eerder vreemd dat de rest dat niet deed. In principe moeten de Macs (het waren ze toch allebei, of vergis ik me?) hiervoor gestraft worden, we zullen zien wat beslist wordt ...
Heb je gelijk in, maar als er niemand meer snel onder weg is(en dan bedoel ik dat ze tijden aan het verbeteren zijn.) waarom zou je dan niet op de racelijn langzaam mogen rijden?
Als ze inderdaad Heidfeld en Alonso hebben op gehouden dienen ze hier voor gestraft te worden.

Als er niemand een snelle ronde rijdt, dan mag je voor mij part dwars over de ideale lijn gaan staan, maar dat was dit keer niet hé, ik dacht dat je vond dat ze niet in de weg reden. Mijn excuses ;)

Citaat van: waard500 op 22 maart 2008 - 10:50:07
Bedankt :D

In de eerste plaats was mijn "kritiek" niet bedoeld voor dit forum. Meer in het algemeen, voornamelijk media, tijdschriften, analytici e.d. Ik was juist opzoek naar een leuk forum, heb uiteindelijk voor dit forum gekozen, dus maak je niet druk ;) het is een compliment.
Des te beter, ik ben overigens zeker dat je het hier naar je zin gaat hebben ;)

Citaat van: robbert op 22 maart 2008 - 12:44:16
Ik vermoed dat ze enkel een geldboete zullen krijgen. Volgens mij moeten ze een gridstraf krijgen, zoals schumacher in monaco 2006 en alonso in hongarije 2007

Terwijl Glock verleden week 5 plaatsen straf kreeg? Sorry, maar als de Macs nu niet minstens 5 plaatsen straf krijgen, dan zijn ze wel écht hypocriet.

Citaat van: bogief1 op 22 maart 2008 - 11:42:36Hamilton blokte Heidfeld, maar Alonso niet. Kovaleinen wel.
Heiki krijgt dan een zwaardere straf dan Lewis of zullen ze dit als 1 geheel beschouwen?
Ik denk dat ze het als 1 geheel zullen zien, hoewel een zwaardere straf voor Heikki wel terecht zou zijn.

**edit**
Dus beide 5 plaatsen straf, niet meer dan terecht... En het is zoals Heidfeld zei, hij had zich waarschijnlijk veel beter gezet zonder die hinder...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.