GP van Maleisië

Gestart door Tim C, 16 maart 2008 - 13:52:07

« vorige - volgende »

dj Peter

De Redbull-wagens blijken van karton te zijn gemaakt, dat was al te merken toen Coulthards auto helemaal uiteen spatte na zijn aanrijding met Massa in Melbourne, tijdens de trainingen in Maleisie begeeft de hele voorophanging het door over de curbs te rijden...   :o

[

meatball

Citaat van: robbert op 21 maart 2008 - 17:27:50
Citaat van: Ferrari 2008 op 21 maart 2008 - 08:07:20
Technische problemen of niet, de snelste zijn ze! Ik geloof er vast in dat we voor een 1-2 gaan (tenzij door de regen onverwachte stops afgewerkt moeten worden). 2e vrije training en we zijn een halve seconde sneller dan de Mac's, zo hoort dat :). Overigens, kan er iemand verklaren waarom men hier wel even snel is als verleden jaar en in Melbourne allesbehalve? :-\

ok dat is waar, ze zijn de snelste. Maar wat ben je nu met snelheid als je telkens technische problemen hebt?
Laat ons aub hopen dat er nu geen problemen opduiken,maar als het inderdaad deze race weer gebeurd dan vrees ik het ergste voor Ferrari.
Je kan met dit puntensysteem trouwens beter niet te veel verliezen bij de seizoenstart,met een overwinning maak je telkens maar 2 punten goed.
Dan duurt het lang om meer dan 10 punten op te halen en hang je alweer van andere af om punten weg te snoepen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

meatball

Citaat van: dj Peter op 21 maart 2008 - 18:48:17
De Redbull-wagens blijken van karton te zijn gemaakt, dat was al te merken toen Coulthards auto helemaal uiteen spatte na zijn aanrijding met Massa in Melbourne, tijdens de trainingen in Maleisie begeeft de hele voorophanging het door over de curbs te rijden...   :o

[
Misschien van lege blikjes gemaakt ;D
Maar dit is inderdaad raar,vorige week was er nog een contact tussen twee wagens en kon ik me het nog voorstellen dat dit gebeurde,maar nu ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Citaat van: dj Peter op 21 maart 2008 - 18:48:17
De Redbull-wagens blijken van karton te zijn gemaakt, dat was al te merken toen Coulthards auto helemaal uiteen spatte na zijn aanrijding met Massa in Melbourne, tijdens de trainingen in Maleisie begeeft de hele voorophanging het door over de curbs te rijden...   :o

[
Je moet de snelheid  die hij nog had niet onderschatten hoor. Als je ophanging stijf is afgesteld, zou daar inderdaad wel eens kunnen breken. Maar het blijft bizar om te zien.

ivan_

1: Massa
2:kovalainen
3:Alonso

;D pure gok

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 21 maart 2008 - 17:27:50
Citaat van: Ferrari 2008 op 21 maart 2008 - 08:07:20
Technische problemen of niet, de snelste zijn ze! Ik geloof er vast in dat we voor een 1-2 gaan (tenzij door de regen onverwachte stops afgewerkt moeten worden). 2e vrije training en we zijn een halve seconde sneller dan de Mac's, zo hoort dat :). Overigens, kan er iemand verklaren waarom men hier wel even snel is als verleden jaar en in Melbourne allesbehalve? :-\

ok dat is waar, ze zijn de snelste. Maar wat ben je nu met snelheid als je telkens technische problemen hebt?
Maar komaan toch mensen, telkens, altijd, constant, we hebben 1 GP gehad, misschien wat vroeg om zo'n woorden te gebruiken?

Citaat van: dj Peter op 21 maart 2008 - 18:48:17
De Redbull-wagens blijken van karton te zijn gemaakt, dat was al te merken toen Coulthards auto helemaal uiteen spatte na zijn aanrijding met Massa in Melbourne, tijdens de trainingen in Maleisie begeeft de hele voorophanging het door over de curbs te rijden...   :o

[
Mja, het breekt inderdaad wel eenvoudig, maar het is zoals Jasper zegt allemaal afhankelijk van zoveel meer dan alleen de sterkte van het materiaal. Ik kan best geloven dat die ophanging daar veel kracht te verwerken kreeg, je kon op de beelden ook zien dat het een hele schok was.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Dit vind ik vreemd, iedereen mag in principe nog een rondje rijden en bijna niemand doet het :-\ Staan de Macs en de Ferrari's dan zo licht? :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

*dag webstrijd*

Waarschijnlijk staan ze wel licht. Ik vond Vettel ivm de vorige keer redelijk tegenvallen. Jammer dat het niet is gaan regenen. Mooie pole voor zotte Flip.

TheIceman

*grom grom* ze zijn net 2 min. klaar en dan begint t  te regenen.

Folkert

#69
Denk dat we nog niets kunnen zeggen over de race v an morgen. Als de Macs en Ferraris licht zijn maar het gaat bv pas regenen op moment dat zij naar binnen gaan of het blijft droog dan zijn ze toch in voordeel.

Denk wel dat Alonso een gok heeft genomen en zich  loeizwaar heeft gekwalificeerd.
Word denk  ik wel leuke race hoe dan ook met Kimi als winnaar. Denk namelijk dat hij klap zwaarder is dan Massa.
Trotse vader van Rosalie(L)

ivan_

Ferrari is gewoon te sterk in mijn ogen... denk niet dat mclaren veel sneller kon, voor de rest ben ik wel onder de indruk van Toyota,
vond het wel een gevaarlijke situatie op einde toen Heidfeld en Alonso zich een baan moesten zoeken tussen de wagens die aan het uitbollen waren...

scho0634

#71
Citaat van: Ferrari 2008 op 22 maart 2008 - 07:56:17
Dit vind ik vreemd, iedereen mag in principe nog een rondje rijden en bijna niemand doet het :-\ Staan de Macs en de Ferrari's dan zo licht? :-\
Is niet zo raar, toch. Als het morgen idd gaat regenen wil je zo zwaar mogelijk aan de start verschijnen. Vandaar ook, denk ik, dat Glock zo weinig rondjes reed.

Vraagje: MAg Hamilton (en nog eentje, weet niet wie) op de racelijn blijven rijden als hij van het gas afgaat. Heidfeld moest behoorlijk slalommen om er doorheen te komen.

Schumi nr1

Citaat van: ivan_ op 22 maart 2008 - 08:15:45
Ferrari is gewoon te sterk in mijn ogen... denk niet dat mclaren veel sneller kon, voor de rest ben ik wel onder de indruk van Toyota,
vond het wel een gevaarlijke situatie op einde toen Heidfeld en Alonso zich een baan moesten zoeken tussen de wagens die aan het uitbollen waren...

Inderdaad, sommige wagens reden daar compleet in de weg, ik weet nog niet of dit zonder gevolgen zal blijven voor hen. Wat zal de oh zo correcte FIA doen?

Folkert

Citaat van: Schumi nr1 op 22 maart 2008 - 08:30:03
Citaat van: ivan_ op 22 maart 2008 - 08:15:45
Ferrari is gewoon te sterk in mijn ogen... denk niet dat mclaren veel sneller kon, voor de rest ben ik wel onder de indruk van Toyota,
vond het wel een gevaarlijke situatie op einde toen Heidfeld en Alonso zich een baan moesten zoeken tussen de wagens die aan het uitbollen waren...

Inderdaad, sommige wagens reden daar compleet in de weg, ik weet nog niet of dit zonder gevolgen zal blijven voor hen. Wat zal de oh zo correcte FIA doen?
Denk idd dat dat nog wel staartje gaat krijgen. Maar was er ook nou probleem met de sensoren of tijdmeeting?
Als dat zo is dan is  het moeilijk voor teams om te weten waar de concurent  is. Laten we maar hopen dat het niet alteveel gezeur gaat geve.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 22 maart 2008 - 08:33:32
Citaat van: Schumi nr1 op 22 maart 2008 - 08:30:03
Citaat van: ivan_ op 22 maart 2008 - 08:15:45
Ferrari is gewoon te sterk in mijn ogen... denk niet dat mclaren veel sneller kon, voor de rest ben ik wel onder de indruk van Toyota,
vond het wel een gevaarlijke situatie op einde toen Heidfeld en Alonso zich een baan moesten zoeken tussen de wagens die aan het uitbollen waren...

Inderdaad, sommige wagens reden daar compleet in de weg, ik weet nog niet of dit zonder gevolgen zal blijven voor hen. Wat zal de oh zo correcte FIA doen?
Denk idd dat dat nog wel staartje gaat krijgen. Maar was er ook nou probleem met de sensoren of tijdmeeting?
Als dat zo is dan is  het moeilijk voor teams om te weten waar de concurent  is. Laten we maar hopen dat het niet alteveel gezeur gaat geve.

Maakt niet uit waar de concurrent is. Volgens mij moet je, als je langzaam rijd, van de racelijn af. Minimaal 2 rijders deden dat niet. Waaronder Hamilton.

Ik vind: Schorsen voor het leven. Zo kan het niet langer. Schandalig, altijd die Macs... ;)