GP van Maleisië

Gestart door Tim C, 16 maart 2008 - 13:52:07

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: Schumi nr1 op 23 maart 2008 - 10:49:17
Citaat van: Tim op 23 maart 2008 - 10:43:51
Citaat van: meatball op 23 maart 2008 - 10:35:47
Citaat van: Tim op 23 maart 2008 - 10:30:09
Ik vraag mij af of de Mac's niet gewoon de snelste wagen hadden maar er geen gebruik van konden maken. Voor mij won Raikkonen hier niet op eigen kracht.
Waarom rijdt Kova dan niet sneller als hij vrijbaan heeft ?
Nee ik denk echt dat de Ferrari een stuk sneller is dan de McLaren,ik was alleen bang voor de betrouwbaarheid na vorige race.
En dat niet op eigen kracht winnen van Kimi,hoe zie jij dat dan,hulp van hierboven ;D
Gaan we nog wat meer appelen met peren vergelijken?

McLaren verloor deze GP toen het vijf plaatsen achteruit moest op de grid. Als McLaren achter Ferrari had gestaan hadden ze deze race gewonnen.

Sorry, maar Hamilton reed tijdens de race een bepaalde periode 1.5 seconde trager dan Kimi, dat kan je maar moeilijk op het feit steken dat ze 5 plaatsen naar achteren moesten op de grid. Aan verkeer kan het ook niet liggen, want als je genoeg snelheid hebt kan je die rap genoeg inhalen. McLaren heeft gewoon geblunderd vandaag,     volgens mij ligt het eerder aan de bandenkeuze en afstelling van de wagen. Ferrari is gewoon sneller.
Wat zeg je nu eigenlijk? De traagheid van McLaren lag vandaag aan de banden en de afstelling, maar Ferrari is sneller. Bedoel je dan: Ferrari was vandaag sneller door de foute keuzes van McLaren, of Ferrari zal ook sneller zijn wanneer ze de juiste keuzes maken?

Voor de rest volg ik Tim als hij zegt dat we nog altijd niet weten waar de teams staan.

@bogief1: BMW en Toyota zijn in niets, ik herhaal in niets te vergelijken met elkaar. Toyota is van nul begonnen, BMW kocht een team over dat jaren best of the rest is geweest en bovendien prima faciliteiten (lees: één van de beste windtunnels van alle teams) had.

Jasper

Citaat van: 0634 op 23 maart 2008 - 11:03:01
Citaat van: Tim op 23 maart 2008 - 10:52:32
Mijn punt is dat Ferrari vandaag niet sneller was dan McLaren, deze race hebben ze cadeau gekregen. Net zoals na de vorige GP weten we nog steeds niet wie waar staat, maar mijn indruk is dat McLaren een beetje voor staat.

Verwar de snelheid niet kunnen gebruiken niet met geen snelheid hebben.
Ik denk het niet. Ik denk dat we achter Webber hebben kunnen zien dat de Mac niet zo veel extra snelheid had. Ook toen Kova vrij baan had was hij niet de snelste. Maar goed het blijft gissen. Wellicht zien we het in Bahrein...
Maar Kovalainen rijdt nog maar zijn tweede race bij McLaren. Toen Hamilton vrije baan had, reed hij wél heel snel.

Dat hij niet voorbije Webber geraakte lag ofwel aan Hamilton zelf, ofwel aan de banden, ofwel aan de wagen, maar aangezien 90% van het seizoen met vrije baan wordt gereden, zegt dit nog niet zo veel over de ware snelheid van McLaren.

bogief1

Ik vergelijk hen niet, ik zeg enkel dat ze kunnen leren er van.

Bmw heeft snel de juiste weg gevonden naar de top, is een kwestie van de juiste weg in te slaan.
Iets dat Toyota nog niet heeft gevonden, tot nu misschien.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Tim C

Zolang er voor elke Europeaan een Japanner moet zijn die het ok van de top moet geven zal Toyota geen potten breken...

Jasper

Eerst zeg je dat je ze niet vergelijkt, en dan vergelijk je ze toch. :P

BMW heeft zijn naam en zijn geld gegeven aan een team met expertise dat redelijk goed wist wat ze aan het doen waren. De situatie is echt helemaal anders. Hiermee zeg ik overigens niet dat Toyota goed presteert. :)

bogief1

héhé,

een vergelijking om aan te tonen hoe ze uit iets kunnen leren  :P

Zoals Tim zei ligt het vooral aan de Japanse mentaliteit. Iets dat Honda nu door heeft.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Schumi nr1

Citaat van: Jasper op 23 maart 2008 - 11:03:44
Citaat van: Schumi nr1 op 23 maart 2008 - 10:49:17
Citaat van: Tim op 23 maart 2008 - 10:43:51
Citaat van: meatball op 23 maart 2008 - 10:35:47
Citaat van: Tim op 23 maart 2008 - 10:30:09
Ik vraag mij af of de Mac's niet gewoon de snelste wagen hadden maar er geen gebruik van konden maken. Voor mij won Raikkonen hier niet op eigen kracht.
Waarom rijdt Kova dan niet sneller als hij vrijbaan heeft ?
Nee ik denk echt dat de Ferrari een stuk sneller is dan de McLaren,ik was alleen bang voor de betrouwbaarheid na vorige race.
En dat niet op eigen kracht winnen van Kimi,hoe zie jij dat dan,hulp van hierboven ;D
Gaan we nog wat meer appelen met peren vergelijken?

McLaren verloor deze GP toen het vijf plaatsen achteruit moest op de grid. Als McLaren achter Ferrari had gestaan hadden ze deze race gewonnen.

Sorry, maar Hamilton reed tijdens de race een bepaalde periode 1.5 seconde trager dan Kimi, dat kan je maar moeilijk op het feit steken dat ze 5 plaatsen naar achteren moesten op de grid. Aan verkeer kan het ook niet liggen, want als je genoeg snelheid hebt kan je die rap genoeg inhalen. McLaren heeft gewoon geblunderd vandaag,     volgens mij ligt het eerder aan de bandenkeuze en afstelling van de wagen. Ferrari is gewoon sneller.
Wat zeg je nu eigenlijk? De traagheid van McLaren lag vandaag aan de banden en de afstelling, maar Ferrari is sneller. Bedoel je dan: Ferrari was vandaag sneller door de foute keuzes van McLaren, of Ferrari zal ook sneller zijn wanneer ze de juiste keuzes maken?

Voor de rest volg ik Tim als hij zegt dat we nog altijd niet weten waar de teams staan.

Dat Ferrari vandaag sneller was door de foute keuzes van McLaren is een feit en of ze sneller gaan zijn als McLaren de juiste keuze maakt valt nog af te wachten. Ik hoop van van wel, vandaar dat ik zei "Ferrari is gewoon sneller", ik ben een optimist hé. Infeite kunnen we er nog maar weinig over zeggen. Vorige race was het Ferrari dat kwakkelde en deze race was het de beurt aan McLaren.

Tim C

Kwakelde... 3 & 5 kan je bezwaarlijk kwakkelen noemen...

TheIceman


bogief1

McLaren haalt wel evenveel punten als Ferrari, terwijl ze aan het kwakkelen zijn.
McLaren zal domineren dit seizoen dan  :P
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Schumi nr1

Citaat van: Tim op 23 maart 2008 - 11:21:07
Kwakelde... 3 & 5 kan je bezwaarlijk kwakkelen noemen...

Die derde plaats niet, maar een 5de plaats op 46.5 sec kon je niet echt een topprestatie noemen voor een team als Mclaren.

Tim C

Tja, als je het natuurlijk niet wil zien dan zijn we snel uitgepraat...

Bart VD

Citaat van: meatball op 23 maart 2008 - 10:14:15
Wat ik wel besef is dat Kimi de vorige race meer naast dan op de baan reed,en nu weer plots de man is volgens vele.
Geef die Ferrari aan Alonso en Kimi word wegeblazen.

Is dat die Alonso die het vorig jaar in de beste wagen van het seizoen nog niet kon winnen van zijn rookie teammaat, laat staan die Fin die meer naast dan op de baan rijdt?
This space for rent

Ferrari 2010

Mijn conclusies:
Ferrari was sterk, zonder die blunder van Massa had dat een eenvoudige 1-2 geweest
McLaren, zonder straf waren ze achter de finishende Ferrari's gefinishd
Heidfeld had p3 kunnen kwalificeren, en ik geloof erin dat hij die ook gefinished zou hebben met de wagen die hij had tov de Macs
Als de rest is niet echt om over naar huis te schrijven, enkele blunders, een Ferrari-motor opgeblazen (helaas), gestuntel in de pit bij McLaren maar ik vrees dat dat eerder aan het materiaal dan aan de mecaniciens lag...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Dat denk ik ook. Het was precies of de rem plakte aan de band, maar ik weet niet of dat technisch gezien mogelijk is. :)