GP van Maleisië

Gestart door Tim C, 16 maart 2008 - 13:52:07

« vorige - volgende »

TimoGlockfan

Trouwens eventjes gechekt en wat blijkt Vettel al 2 keer uitgevallen door pech waar ie zelf niets kan aan doen.
Timo's nieuwe helm.

bogief1

Het stoorde me gewoon een beetje dat,nu Massa op 1 staat niemand er over spreek het gaat alleen maar over 2 pipo's die zo dom zijn van in de weg te rijden.
Dus daarom Massa,Massa,Massa,Massa, :D
[/quote]

Toch word hij ooit nog wereldkampioen zu ;)

Beseft nog steeds niet dat het dit jaar zonder tractiecontrole is  :P
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 23 maart 2008 - 08:29:59
Citaat van: Jasper op 22 maart 2008 - 23:11:40
Er is dan ook niks speciaals aan de prestatie van Massa, als je ziet dat hij in Q3 1.3s trager was dan in Q2, terwijl Räikkönen 2.1s verloor. Morgen stellen we samen met z'n allen vast dat Massa vijf ronden voor Kimi en de Macs zijn eerste pitstop maakt.
Knappe voorspelling Jasper.  ;)
Het waren geen vijf ronden, maar 1, die ook genoeg was om Kimi voorbij te laten, maar je hebt gelijk, ik zat er he-le-maal naast! :)

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 23 maart 2008 - 07:57:30
Citaat van: Jasper op 22 maart 2008 - 23:17:19
Citaat van: Ferrari 2008 op 22 maart 2008 - 18:35:37
Citaat van: Jasper op 22 maart 2008 - 17:00:18
Als ze zoiets niet kunnen weten, kunnen ze tijdens de race ook niet weten voor wie ze de blauwe vlag moeten zwaaien.
Dat gaat ook puur op gedacht zoiets, maar die mensen volgen de race zelf ook wel hé, en zullen wel een beeld met de live timing hebben ofzo. Wat denk je, dat er ergens iemand zit die elke marshal zegt wanneer ze welke vlag moeten zwaaien? Neem bijvoorbeeld die Arrows die zoveel jaren terug op p6 reed in Monaco, kreeg ook de blauwe vlag gezwaait puur omdat men dacht dat dat niet klopte. Zoiets kan je zien op een live timing, maar wie er in zen snelle ronde zit, das wel al wat lastiger hé, dat kan je in principe niet rechtsreeks van het beeld afleiden, tis niet omdat je niet als snelste onderweg bent, dat je niet voor en tijd rijdt.

Kan ik je ergens mee van dienst zijn?

Je uitleg hangt met moeite aan elkaar. Dus volgens jou hebben de marshalls allemaal een computer met internet, maar walkietalkies om verbinding te hebben met de wedstreidleiding zouden er te veel aan zijn?  Blauwe vlaggen in de kwalificatie zouden een enorme verbetering zijn en zijn helemaal niet moeilijk te realiseren. Punt.

Los daarvan ontkent niemand dat de straf voor McLaren terecht was. De McLarenrijders waren vandaag in fout, maar dit zijn ongemakken die gemakkelijk kunnen vermeden worden in de toekomst, en dat zou de sport alleen maar ten goede komen.
Die verbinding met walkie-talkies zal er waarschijnlijk wel zijn, laar je kan niet iedereen persoonlijk op de hoogte gaan brengen hé, wat ze daardoor zeggen is algemeen.
Ah, ik wist niet dat jij ervaring had als marshall, dan zal ik mij erbij neerleggen. :)

TimoGlockfan

Citaat van: bogief1 op 23 maart 2008 - 10:09:29
Het stoorde me gewoon een beetje dat,nu Massa op 1 staat niemand er over spreek het gaat alleen maar over 2 pipo's die zo dom zijn van in de weg te rijden.
Dus daarom Massa,Massa,Massa,Massa, :D

Toch word hij ooit nog wereldkampioen zu ;)

Beseft nog steeds niet dat het dit jaar zonder tractiecontrole is  :P
[/quote]Hopelijk rijdt hij volgende keer de race wel eens uit.
Timo's nieuwe helm.

TheIceman

Citaat van: bogief1 op 23 maart 2008 - 10:09:29
Citaat van: meatball
Het stoorde me gewoon een beetje dat,nu Massa op 1 staat niemand er over spreek het gaat alleen maar over 2 pipo's die zo dom zijn van in de weg te rijden.
Dus daarom Massa,Massa,Massa,Massa, :D

Toch word hij ooit nog wereldkampioen zu ;)

Beseft nog steeds niet dat het dit jaar zonder tractiecontrole is  :P
In Brazilië: 'Ja mensen, zonet in de laatste ronde kwam ik er achter dat ik mijn TC-knopje al het hele seizoen kwijt ben.'

Tim C

Massa Massa alles ist vorbei, alles ist vorbei, alles ist vorbei.

Als hij de volgende GP zo rijdt mag hij wat mij betreft vertrekken. Als je enkel met tractioncontrole kan rijden, kan je niet rijden.

meatball

Citaat van: bogief1 op 23 maart 2008 - 10:09:29
Het stoorde me gewoon een beetje dat,nu Massa op 1 staat niemand er over spreek het gaat alleen maar over 2 pipo's die zo dom zijn van in de weg te rijden.
Dus daarom Massa,Massa,Massa,Massa, :D

Toch word hij ooit nog wereldkampioen zu ;)

Beseft nog steeds niet dat het dit jaar zonder tractiecontrole is  :P
[/quote]
Wat ik wel besef is dat Kimi de vorige race meer naast dan op de baan reed,en nu weer plots de man is volgens vele.
Geef die Ferrari aan Alonso en Kimi word wegeblazen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Tim C

Ik wil er graag even op wijzen dat dit de tweede GP is waar Massa zichzelf uit de strijd neemt. ;)

TheIceman

Citaat van: meatball op 23 maart 2008 - 10:14:15
Citaat van: bogief1 op 23 maart 2008 - 10:09:29
Het stoorde me gewoon een beetje dat,nu Massa op 1 staat niemand er over spreek het gaat alleen maar over 2 pipo's die zo dom zijn van in de weg te rijden.
Dus daarom Massa,Massa,Massa,Massa, :D

Toch word hij ooit nog wereldkampioen zu ;)

Beseft nog steeds niet dat het dit jaar zonder tractiecontrole is  :P
Wat ik wel besef is dat Kimi de vorige race meer naast dan op de baan reed,en nu weer plots de man is volgens vele.
Geef die Ferrari aan Alonso en Kimi word wegeblazen.
[/quote]
Feit is wel dat Kimi tot nu toe 1 sterke race heeft gereden en Massa 0

dj Peter

Massa  had dan ook nog eens de pech om in de kleinste strook grind terecht te komen. Hij was beter in de cockpit blijven zitten, dan hadden de stewards hem er misschien nog kunnen uitduwen. Het blijft toch een stomme stuurfout.

meatball

Al die nieuwe regeltjes hebben ons toch weer geen spannende race bezorgd :-\
En het seizoen begon zo goed,van mij mocht het gerust wat spannender.
Raar dat Hamilton nog geen RedBull kon inhalen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Tijd voor een opsmming van wat we vandaag onthouden.

Eerst en vooral: McLaren stond er vandaag niet echt. Hamilton zijn wagen gedroeg zich echt enorm slecht toen hij achter Webber zat. Lag het aan de McLaren of aan Hamilton, dat weet ik niet, maar in ieder geval zag ik Hamilton in de bochten vechten met zijn stuur, en vooral in de laatste hairpin die juist o zo belangrijk is als je op het rechte stuk erna een inhaalpoging wilt doen. Webber staat bekend als goede verdedigende rijder maar eerlijk is eerlijk, hij heeft die verdediging niet eens moeten laten zien want Hamilton heeft geen enkele poging gedaan om er voorbij te geraken.

Massa stelt alweer teleur. Zoals verwacht kon hij niet voor Kimi blijven bij de eerste pitstops (al heeft hij blijkbaar toch een vrij goede Q3 gereden want ik, en ook Vigneron van de RTBf, dacht dat hij een paar ronden vroeger zou pitten. Maar hij maakt identiek dezelfde fout als in de eerste bocht in Australië, en dat kan hij zich dus niet permitteren.

Kovalainen speelt net als in Melbourne de perfecte tweede man door een secure, foutloze race te rijden en rustig op het podium te finishen.

McLaren had ondanks de wanprestatie van Hamilton achter Webber tóch redelijk wat racesnelheid in huis, getuige de laatste stint van Hamilton. Zonder domme fout in de kwalificatie kan hij de strijd aanbinden met de Ferrari's maar als het echt de McLaren is die het zo slecht doet als hij achter een andere wagen hangt, dan is er nog werk aan de winkel.

Al bij al is de slotconclusie dat McLaren evenveel punten pakt als Ferrari en dus zijn 13 punten voorsprong behoudt. We hebben nog altijd geen volledig normale race gezien (door de kwalificatiestraf voor beide Macs) dus er is zeker nog hoop op een goed seizoen. Misschien krijgen we in Bahrein eindelijk te zien hoe de kaarten er écht voor liggen. Maar zoals Vigneron zei: het zal afhangen van de details: het probleempje met het rechtervoorwiel van Lewis bij zijn eerste pitstop (dat hem uiteindelijk zeker een halve minuut gekost heeft, schat ik), de stuurfout van Massa, etc. Kleine fouten zullen heel het seizoen lang hard afgestraft worden.

bogief1

Ik vond de Ferrari's duidelijk sneller dan de Mac's, zelfs BMW was sneller.
Lewis kon enkel de snellere rondetijden klokken toen hij op de harde band stond. Verkeerde bandekeuze dus van het team.
Ik denk zelfs dat Lewis de enige was die 2 stinten reed op de zachtere band.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

Lag het aan de banden, of aan het feit dat hij achter een andere wagen zat? Ik denk eerder het tweede, maar we kunnen het niet zeker weten natuurlijk.