GP van Australië

Gestart door alonsolover, 05 maart 2008 - 19:39:42

« vorige - volgende »

wie zal er winnen?

Raikonnen
Massa
Hamilton
Kovalainen
Alonso

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 16 maart 2008 - 23:14:38
Citaat van: Ferrari 2008 op 12 maart 2008 - 15:23:13
Citaat van: _Makke_ op 12 maart 2008 - 14:22:34
Aangezien ik die staf al zwaar onterecht vond, vind ik het niet meer dan normaal dat ze niet achteraan moeten "zitten" in de pits.

Allé mijn prono

1.Hamilton
2.Kovalainen
3.Raikkonen
4.Rosberg
5.Massa

Tja, je bent een McLaren fan of je bent het niet eh ;)
Als je de straf onterecht vond, dan is het duidelijk dat je ofwel niet goed geinformeerd bent over wat er allemaal gebeurd is, ofwel helemaal geen gevoel hebtl op vlak van recchten en dus denkt dat alles zomaar mag en kan. Ik hoop op het eerste. En zelfs al zou de straf onterecht zijn, een straf is een straf en hier wordt de straf gewoonweg afgezwakt.

Zelfs jij bent niet goed genoeg geïnformeerd over de hele zaak. Niemand hier is goed genoeg geïnformeerd om een objectief vakkundig correct antwoord neer te zetten. Op basis van wat wij weten kan je wel een stelling aan nemen, maar zolang je niet met 100% zekerheid kan zeggen HOE de informatie binnen het team is verspreid en wat er wel en niet werd of word gebruikt, kan Mclaren (iig door ons) niet worden bestraft. De straf die ze kregen is in mijn ogen ook veel te zwaar. Ok, er is bezit geweest van Intellectuele eigendommen, maar die zijn ten eerste niet gestolen., maar aan geboden. Ja Mclaren had dit moeten melden, maar het is onbekend hoelang en hoeveel mensen binnen Mclaren dit wisten. En toen eenmaal bekent was dat er dus intellectuele papieren binnen Mclaren ronddwaalde was het eigenlijk al te laat om aan de  bel te trekken. Ik denk dat Mclaren opdat moment al in een veel te twijfelachtige positie zat.
Wat mij ook opvalt is dat er dus totaal niet word geluisterd naar wat Nigel te vertellen heeft, waarom komt er dus geen onderzoek bij Ferrari? En waarom krijgt Renault geen mega straf?
Iets wat sommige Mac fans maar al te graag weten te vergeten te vermelden, zijn de woorden van Alonso en Pedro, waaronder "Het komt van diegene die ook die pitstops heeft doorgegeven", "ik ga het morgen eens testen in de simulator" en "Het is zo eenvoudig, we moeten het testen". Ik herinner me de zinnen niet meer exact, maar het komt dicht in de buurt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Die zinnen zijn een beetje open, word niemand genoemd, dus het kan iedereen zijn.
Maar wat ik bedoelde te zeggen: jij en ik waren er niet bij, hoe weten wij zeker dat alles klopt wat er gezegt is?
Het is inderdaad verdacht, maar zegt niet veel vind ik,
Trotse vader van Rosalie(L)

fawlty

waarom wordt Nakajima bestraft en massa niet? alsof het niet duidelijk is da masa nooit kon inhalen daar! :-\
Ja sluw is die Hamilton

Folkert

huh? Waarom word hij gestraft dan?
gister iets gemist zeker :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Doefie

Citaat van: Burorri op 17 maart 2008 - 14:47:46
huh? Waarom word hij gestraft dan?
gister iets gemist zeker :P

Nakajima wordt in Maleisië 10 plaatsen achteruit gezet omdat hij Kubica heeft aangereden toen de Safety Car nog aan het binnenrijden was.

In het geval van Massa is het niet 100% duidelijk en dus voor interpretatie vatbaar. Een raceincident dus.

Ferrari 2010

Citaat van: fawlty op 17 maart 2008 - 14:43:33
waarom wordt Nakajima bestraft en massa niet? alsof het niet duidelijk is da masa nooit kon inhalen daar! :-\
Dat van Nakajima was achter SC, logisch dat je dan ebstraft wordt hé, en dat van Massa was een raceincident.

Citaat van: Burorri op 17 maart 2008 - 14:01:21
Die zinnen zijn een beetje open, word niemand genoemd, dus het kan iedereen zijn.
Maar wat ik bedoelde te zeggen: jij en ik waren er niet bij, hoe weten wij zeker dat alles klopt wat er gezegt is?
Het is inderdaad verdacht, maar zegt niet veel vind ik,
Die discusie is al gevoert, check het spionagetopic. Mss klopt niet alles wat er gezegd is, maar alles wat ze zelf hebben gezegd zal zeker niet straffer zijn dan wat het echt was hé
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 17 maart 2008 - 17:35:21
Citaat van: fawlty op 17 maart 2008 - 14:43:33
waarom wordt Nakajima bestraft en massa niet? alsof het niet duidelijk is da masa nooit kon inhalen daar! :-\
Dat van Nakajima was achter SC, logisch dat je dan ebstraft wordt hé, en dat van Massa was een raceincident.

Citaat van: Burorri op 17 maart 2008 - 14:01:21
Die zinnen zijn een beetje open, word niemand genoemd, dus het kan iedereen zijn.
Maar wat ik bedoelde te zeggen: jij en ik waren er niet bij, hoe weten wij zeker dat alles klopt wat er gezegt is?
Het is inderdaad verdacht, maar zegt niet veel vind ik,
Die discusie is al gevoert, check het spionagetopic. Mss klopt niet alles wat er gezegd is, maar alles wat ze zelf hebben gezegd zal zeker niet straffer zijn dan wat het echt was hé
Ja klopt, maar zag het hier ook terug komen in de austrapie GP dus dacht ik zeg ook ff mijn visie er op :)
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

Coulthard blijft erbij dat Massa beter moet opletten als achterliggende wagen.

Als je dit terugziet,
dan vraag je je toch af of het niet beter is van DC om gewoon eens zijn mond te houden?  ;)

Ferrari 2010

Coulthard had daar Wurz' kop eraf kunnen rijden... Als hij dat dat zijn fout was, dan was Massa inderdaad nu ook in fout, maar ik denk dat Wurz verleden jaar en Coulthard dit jaar "in fout" was.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Citaat van: Ferrari 2008 op 20 maart 2008 - 19:02:14
Coulthard had daar Wurz' kop eraf kunnen rijden... Als hij dat dat zijn fout was, dan was Massa inderdaad nu ook in fout, maar ik denk dat Wurz verleden jaar en Coulthard dit jaar "in fout" was.

Vind ik ook. Vorig jaar was DC te zeker van z'n stuk. Nu zat massa er naast.
DC had tijd genoeg om hem plaats te geven als hij in z'n spiegels keek, maar nu stuurde hij in zoals hij anders deed (zijn woorden) en met een wagen naast je kan je dit niet.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2008 - 15:40:43
Coulthard blijft erbij dat Massa beter moet opletten als achterliggende wagen.

Als je dit terugziet,
dan vraag je je toch af of het niet beter is van DC om gewoon eens zijn mond te houden?  ;)
DC zei tegen de ITV-pitreporter dit jaar dan ook: "Last year I had a similar incident with Alex, and I take full responsibility for that. So now I expect Felipe to do the same."

Maar volgens mij zat Massa er nu echt al goed naast toen DC naar binnen sneed, terwijl DC vorig jaar bij Wurz van een pak verder kwam om in te halen, en Wurz dus bijna geen kans had gehad om hem te zien.

_Makke_

Kovalainen drukte zijn speedlimiter niet in omdat hij deze perongeluk raakte bij het verwijderen van een tear off, maar mij het maken van een gebalde vuist om zijn vreugde te uiten. Nuja, het blijft een domme fout, desalniettemin vind ik dat hij een goede race gereden heeft.

de beelden:
http://www.tu.tv/videos/australia-08-kovalainen-y-el-botoncito

Ferrari 2010

Dat lijkt inderdaad niet echt op het eraf trekken van een tear-off. Het zou natuurlijk kunnen dat hij er één wou aftrekken, de knop raakte en daarom precies een gebalde vuist maakte, maar eerlijk gezegd betwijfel ik dat...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 20 maart 2008 - 19:02:14
Coulthard had daar Wurz' kop eraf kunnen rijden... Als hij dat dat zijn fout was, dan was Massa inderdaad nu ook in fout, maar ik denk dat Wurz verleden jaar en Coulthard dit jaar "in fout" was.
Vorig jaar was Wurz schuldig, dit jaar DC. En dat DC vorig jaar van een pak verder kwam, doet er niet toe. Wurz had moeten opletten , net als DC dit jaar. Of hij nou van heel ver weg komt of van vlak bij, je moet altijd opletten
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Niet akkoord, je moet niet constant in je spiegels zitten kijken als je weet dat je een seconde voor je achterligger zit. Wat DC vorig jaar deed was gewoon een kamikaze-aanval, dit jaar zat Massa ernaast.