GP van Australië

Gestart door alonsolover, 05 maart 2008 - 19:39:42

« vorige - volgende »

wie zal er winnen?

Raikonnen
Massa
Hamilton
Kovalainen
Alonso

TheIceman


Ferrari 2010

Ik heb dit enkele dagen geleden al gepost, niet echt nieuws dus ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Citaat van: Ferrari 2008 op 11 maart 2008 - 18:29:03
Ik heb dit enkele dagen geleden al gepost, niet echt nieuws dus ;)
Sorry, dacht dat er in dat artikel niet de nieuwe plaats van McLaren stond vermeld. Die stond er dus wel al in.

Ferrari 2010

Citaat van: TheIceman op 11 maart 2008 - 18:34:00
Citaat van: Ferrari 2008 op 11 maart 2008 - 18:29:03
Ik heb dit enkele dagen geleden al gepost, niet echt nieuws dus ;)
Sorry, dacht dat er in dat artikel niet de nieuwe plaats van McLaren stond vermeld. Die stond er dus wel al in.
Geen probleem hoor :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Tim op 10 maart 2008 - 23:16:42
Deze zondag om 5u30, volgende keer misschien om 7
Ah dank je. Ik dacht zoiets al, maar ik wilde niet het risico lopen dat ik om 7 uur voor de buis ga zitten en nog net de podiumceremonie meemaak ... ;)

Jasper

Citaat van: TheIceman op 11 maart 2008 - 18:12:22
http://www.telesport.nl/autosport/3527824/_Winst_McLaren_in_de_pitsstraat__.html?p=8,1

t'is de vijfde geworden. Een enorme schande. De FIA zet zichzelf voor schut :(
Ik snap eigenlijk niet wat er een enorme schande is aan wie waar in de pitstraat wordt gezet. En dat McLaren dan maar een nieuwe motorhome zou moeten kopen is ook belachelijk, dat druist in tegen alle "maak de sport goedkoper"-heisa van de FIA, dan zouden ze zichzelf ook voor schut zetten. Ik denk dat wat ze nu doen de beste oplossing is. Het is alleszins de goedkoopste, en nu ze in het midden van de pitstraat zitten, is het niet dat McLaren in de spotlights staat of zo.

scho0634

Het maakt mij geen flikker uit of ze eerste, laatste of 10 km daar nog achter staan met hun motorhome. Maar als je besluit de boel te bedonderen en je wordt daarvoor gestraft, lijkt het mij niet zo vreemd als je ook alle gevolgen van die straf ondergaat.

Dan laten ze maar een kleiner motorhome maken.  Dat beinvloed echt hun resultaat op de baan niet, hoor. Ik zie niet in waarom er voor McLaren een uitzondering is gemaakt. Al kan ik ook niet zeggen dat ze hierdoor bevoordeeld worden, want het (sportieve) voordeel ervan zie ik nou ook weer niet.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 11 maart 2008 - 22:58:32
Citaat van: TheIceman op 11 maart 2008 - 18:12:22
http://www.telesport.nl/autosport/3527824/_Winst_McLaren_in_de_pitsstraat__.html?p=8,1

t'is de vijfde geworden. Een enorme schande. De FIA zet zichzelf voor schut :(
Ik snap eigenlijk niet wat er een enorme schande is aan wie waar in de pitstraat wordt gezet. En dat McLaren dan maar een nieuwe motorhome zou moeten kopen is ook belachelijk, dat druist in tegen alle "maak de sport goedkoper"-heisa van de FIA, dan zouden ze zichzelf ook voor schut zetten. Ik denk dat wat ze nu doen de beste oplossing is. Het is alleszins de goedkoopste, en nu ze in het midden van de pitstraat zitten, is het niet dat McLaren in de spotlights staat of zo.
Dan nemen ze gewoon een motorhome minder mee, das hun probleem (overigens is dit een nóg goedkopere oplossing, weer wat brandstif uitgespaard én bovendien minder vervuild, 2 vliegen in 1 klap!). In feite moet gewoon Force India een grotere motorhome kopen en ze mogen zo 5 plaatsen opschuiven in de pitlane. Ze horen nu achterin de pitlane, das gewoon een eigenschap van het team met nummers in de 20. Wat ze nu doen is inderdaad de beste oplossing, voor McLaren. Algemeen gezien is het alleen maar de gemakkelijkste oplossing. Overigens, op sommige circuits is de laatste plaats zeker weten een nadeel (en dan bedoel ik in de race), dus worden ze nu bevoordeeld.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Er zijn hier een paar mensen rijp om de Belgische politiek in te stappen ;)

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 11 maart 2008 - 23:29:29In feite moet gewoon Force India een grotere motorhome kopen
;D ;D

Trouwens, "één motorhome minder nemen"? Wat McLaren heeft is 1 gebouw, als je daar iets aan verandert, moet het hele ding in de vuilbak.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 12 maart 2008 - 01:17:49
Citaat van: Ferrari 2008 op 11 maart 2008 - 23:29:29In feite moet gewoon Force India een grotere motorhome kopen
;D ;D

Trouwens, "één motorhome minder nemen"? Wat McLaren heeft is 1 gebouw, als je daar iets aan verandert, moet het hele ding in de vuilbak.
Stockeren tot volgend jaar hé, of een metertje er tussenuit :P Ik denk trouwens dat hun hospitality unit niet direct achter de pit staat, daar staan toch de gewone motorhomes? Als ze die unit dan een beetje verplaatsen is er ook geen enkel probleem meer, moeten ze maar wat verder lopen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Eric

waar is den tijd dat de rijders gewoon in een simpele mobilhome zaten, dat ze eens normaal doe allemaal en wat minder geld pompen in hun hospitality gebouwen enzo...zou meteen veel problemen oplossen.
De F1 groeit steeds meer uit naar een bussines meeting met randanimatie...de sport is tegenwoordig minder belangrijk aan het worden.

Als McLaren de laatste plaats verdiende dan moeten ze die ook maar aanvaarden zoals het hoort...

amp

En het zal blijkbaar heet worden in Australië, men spreekt zelfs van een hittegolf.

Zal Ferrari hier zijn voordeel uit halen, aangezien zij reeds getest hebben in het warme Bahrein ?

McLaren_über_alles

#58
Citaat van: TheIceman op 11 maart 2008 - 18:12:22
http://www.telesport.nl/autosport/3527824/_Winst_McLaren_in_de_pitsstraat__.html?p=8,1

t'is de vijfde geworden. Een enorme schande. De FIA zet zichzelf voor schut :(

Voor mij is het gewoon de oplossing van het gezonde verstand. McLaren is vorig seizoen énorm zwaar gestraft door een boete om van te duizelen. Dit seizoen begint het team eigenlijk weer vanaf 0. Hun gigantische moterhome heeft het team gewoon nodig (er zijn daar al voor honderden miljoenen aan sponsorcontracten). Dat ding heeft pakken geld gekost, en je kan toch niet willen dat ze 1 jaar later een nieuwe moeten kopen om 1 jaartje te gebruiken...
De FIA heeft dit beslist in samenspraak met de andere teams, dus blijkbaar zagen die dat ook in dat ze het niet kunnen maken om hen gans vanachter op de grid  te zetten waar ze hun paleis niet kunnen opzetten...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Tim C

Dit topic is vanaf nu rijp voor de Belgische politiek ;)