Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 28 februari 2008 - 19:58:24

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
30 (44.1%)
Massa
13 (19.1%)
Hamilton
21 (30.9%)
Kovalainen
0 (0%)
Alonso
2 (2.9%)
Iemand anders, wie?
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 59

Folkert

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/09/28/raikkonen-dit-kan-er-ook-nog-wel-bij/
Toch blijf ik het raar vinden. Kimi is dit jaar in slechte vorm, want hij kan het, maar op 1 of andere manier wil het er gewoon niet uit komen.
Dat hij Dit jaar de titel niet zal prolongeren is zeker, (ok theoretisch niet) maar dat hij nog altijd snel is, is wel een feit.

Ik ga voor Hamilton WK, Massa zal alles uit de kast moeten trekken nu om de titel te halen. Maar ik denk dat net te kort komt, want Hamilton zal niet de fouten maken die hij vorig jaar had gemaakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 29 september 2008 - 00:43:38
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 20:58:45
Citaat van: 0634 op 28 september 2008 - 20:53:37
Citaat van: kaisz op 28 september 2008 - 20:51:33
alonso in deze ferrari had wel iets meer punten dan een raikonen
De kans ik groot dat Alonso in deze Ferrari 10 punten voor had gestaan op Hamilton. Want Alonso is stukken beter dan Massa en Kimi.

De Ferrari fans willen dat soms niet zien omdat ze hem niet mogen, maar het is wel zo.
Het incident van Massa kon Massa niets aan doen. En ik denk dat elke nuchtere Ferrari fan goed weet dat als ze dit jaar de titel niet halen, dit komt omdat zowel het team als de rijders te vaak geblundert hebben. Helaas.

Ik denk ook dat de F2008 een wagen is waarin Schumacher al 2 races geleden zeker was geweest van de wereldtitel. Maar er zijn inderdaad al zó veel incidenten geweest dit jaar (zowel bij Ferrari als bij McLaren trouwens), dat hou je niet voor mogelijk. Het feit dat een anonieme mus als Kubica mathematisch nog in de titelstrijd zit met 3 races te gaan, zegt al heel veel eigenlijk...
Mja, de kans dat Schumi al WK had geweest bestaat inderdaad. Het probleem is dat Kimi en Massa even goed zijn, ze snoepen punten van elkaar af als de ander al eens wat slechter is, en uiteindelijk gaat de spreekwoordelijke derde hond ermee lopen. Nuja, Hamilton derde hond noemen is wat overdreven, de Mac heeft lange tijd zeker het tempo van Ferrari aangekunnen, maar nu in Singapore hadden we toch écht een 1-2 moeten realiseren. Kimi ook, zat eerst vrij goed, en dan door die SC verpest. Massa's race was verpest door het te vroeg laten vertrekken. Achja, het is zoals Kimi het zei: dit kan er ook nog wel bij. Nu: alles geven om Massa de volgende races te laten winnen, 7 punten zijn absoluut niet veel, Lewis kan ook eens pech hebben of crashen. Dus gewoon alles geven en volgend jaar met een propere lei beginnen en deze proper proberen te houden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#497
Citaat van: ibileon op 28 september 2008 - 21:51:44
idd zet alonso in de ferari van kimi en we hebben een nieuwe wereldkampioen
En dezelfde dingen hoorden we al in 2006 over Kimi bij Ferrari. Wat we nu zien had toen niemand durven voorspellen...

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 29 september 2008 - 10:02:41
Citaat van: ibileon op 28 september 2008 - 21:51:44
idd zet alonso in de ferari van kimi en we hebben een nieuwe wereldkampioen
En dezelfde dingen hoorden we al in 2006 over Kimi bij Ferrari. Wat we nu zien had toen niemand durven voorspellen...
Ik denk dat Alonso zich al een aantal jaren bewezen heeft itt Kimi.

FerrariMan

Citaat van: 0634 op 29 september 2008 - 10:06:59
Citaat van: FerrariMan op 29 september 2008 - 10:02:41
Citaat van: ibileon op 28 september 2008 - 21:51:44
idd zet alonso in de ferari van kimi en we hebben een nieuwe wereldkampioen
En dezelfde dingen hoorden we al in 2006 over Kimi bij Ferrari. Wat we nu zien had toen niemand durven voorspellen...
Ik denk dat Alonso zich al een aantal jaren bewezen heeft itt Kimi.
Trek ik ook niet in twijfel. Wil alleen maar aantonen dat Kimi toch een serieuze deuk in zijn reputatie heeft opgelopen dit seizoen. Men schreef hem destijds erg hoog aan. Nu zal dat wat minder zijn.

scho0634

Tuurlijk, hij prestreert bedroevend. Onverklaarbaar bijna.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 29 september 2008 - 10:02:41
Citaat van: ibileon op 28 september 2008 - 21:51:44
idd zet alonso in de ferari van kimi en we hebben een nieuwe wereldkampioen
En dezelfde dingen hoorden we al in 2006 over Kimi bij Ferrari. Wat we nu zien had toen niemand durven voorspellen...

Klopt, maar Kimi is wél een nieuwe wereldkampioen geworden. Pas op, dit jaar rijdt Kimi als een zak patatten, maar het zou hypocriet zijn van mij als ex-Kimi-fan om te zeggen dat hij een slechte rijder is. Als je het mij vraagt heeft hij een Häkkinen-complex in het kwadraat. Hij is wereldkampioen geworden, en wat valt er nog meer te rapen voor hem? Records (van Schumacher) zal hij niet meer breken. Hij heeft alles gehaald wat hij kon halen. Rijden is wel leuk, maar wat heb je eraan als er niets meer te winnen valt?

(Dit is niet mijn eigen mening, maar wel wat mogelijk het gevoel van Kimi is)

Een gemotiveerde Kimi behoort volgens mij nog altijd tot de beste drie rijders van het pak (samen met Hamilton en Alonso).

Folkert

Citaat van: Jasper op 29 september 2008 - 12:42:04
Citaat van: FerrariMan op 29 september 2008 - 10:02:41
Citaat van: ibileon op 28 september 2008 - 21:51:44
idd zet alonso in de ferari van kimi en we hebben een nieuwe wereldkampioen
En dezelfde dingen hoorden we al in 2006 over Kimi bij Ferrari. Wat we nu zien had toen niemand durven voorspellen...

Klopt, maar Kimi is wél een nieuwe wereldkampioen geworden. Pas op, dit jaar rijdt Kimi als een zak patatten, maar het zou hypocriet zijn van mij als ex-Kimi-fan om te zeggen dat hij een slechte rijder is. Als je het mij vraagt heeft hij een Häkkinen-complex in het kwadraat. Hij is wereldkampioen geworden, en wat valt er nog meer te rapen voor hem? Records (van Schumacher) zal hij niet meer breken. Hij heeft alles gehaald wat hij kon halen. Rijden is wel leuk, maar wat heb je eraan als er niets meer te winnen valt?

(Dit is niet mijn eigen mening, maar wel wat mogelijk het gevoel van Kimi is)

Een gemotiveerde Kimi behoort volgens mij nog altijd tot de beste drie rijders van het pak (samen met Hamilton en Alonso).
Even voor de goede orde: Jij bent Mclaren fan toch? En daarom ex-Kimi fan geworden sinds zijn transfer? :)

OT: Kimi Rijd dit jaar inderdaad zeer onder de maat. Onverklaarbaar zoals anderen al zeiden. MAar waar ligt het aan. De auto? Hij heeft al geklaagd over de banden en een aantal kleine dingen van de auto, waardoor hij niet zou kunnen rijden als hij wilt.
Zoals eerder gezegt de motivatie? Zou hij zich ook willen richten op vrouw en champagne flessen?

Maar er uit gooien vind ik niet nodig. Hoewel 2maal vice WK niet zoveel waarde heeft als WK zelf, toch hadden het in die jaren anders kunnen lopen en was hij wel WK. Is natuurlijk als bulllshit verhaal, maar goed hij heeft wel bewezen te kunnen rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Hij kan het nog steeds dus uitgooien lijkt me fel overdreven.
Alleen moet er goed bekeken worden waar het misloopt want hij
heeft dit jaar het record van snelste rondes gebroken dus is hij niet
trager dan vroeger.Zijn probleem is dat hij dit jaar niet compleet is en
zolang je het hele plaatje niet goed krijgt blijf je sukkelen.

gloudiesaurus

Citaat van: leproffesseur op 29 september 2008 - 13:47:01
Hij kan het nog steeds dus uitgooien lijkt me fel overdreven.
Alleen moet er goed bekeken worden waar het misloopt want hij
heeft dit jaar het record van snelste rondes gebroken dus is hij niet
trager dan vroeger.Zijn probleem is dat hij dit jaar niet compleet is en
zolang je het hele plaatje niet goed krijgt blijf je sukkelen.

Precies... de pure snelheid heeft hij nog wel.  Maar hij is niet constant! Hij rijdt een snelle ronden in de race, maar waarom is hij niet gewoon de gehele race snel? En waar hij vorig jaar zo constant scoorde staat hij nu regelmatig door eigen fouten met lege handen. In het verleden had hij ook wel een non-score maar heel veel uitvalbeurten door eigen fout maakte hij toen niet.. Ook een teken dat hij niet goed in zijn vel zit!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FerrariMan

Pas op, ik zeg niet dat Kimi het talent niet meer heeft. De vraag is alleen of Ferrari er nog op moet wachten, zeker gezien zijn prijskaartje.

meatball

Ik heb hier vandaag al een paar leuke post's over Kimi gelezen,dat doet deugd ;D
Kimi is gewoon zwaar overroepen,vorig jaar zeiden vele hier dat hij zich nog moest aanpassen aan Ferrari.Het begin van het seizoen verpeste hij volledig,daarna had hij geluk en Massa pech en werd zo dankzij een domme zet van McLaren(kiezen voor een rookie ipv voor een 2 voudig wk)wereldkampioen.Maar dit jaar helemaal aangepast aan de Ferrari zou hij volgens vele Massa wel eens rijles geven,het vervolg kennen we.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

kaisz

#507
Citaat van: FerrariMan op 29 september 2008 - 20:14:15
Pas op, ik zeg niet dat Kimi het talent niet meer heeft. De vraag is alleen of Ferrari er nog op moet wachten, zeker gezien zijn prijskaartje.
gezien zijn prijskaartje?
ik weet niet hoeveel hij moet kosten, maar alonso erin zetten is zeker niet goedkoper, vettel gaat al naar sauber dus dat overkopen zal ook geen spek en bonen zijn.


tenzij ....ze een 2e massa halen....

FerrariMan

Citaat van: kaisz op 29 september 2008 - 20:40:15
Citaat van: FerrariMan op 29 september 2008 - 20:14:15
Pas op, ik zeg niet dat Kimi het talent niet meer heeft. De vraag is alleen of Ferrari er nog op moet wachten, zeker gezien zijn prijskaartje.
gezien zijn prijskaartje?
ik weet niet hoeveel hij moet kosten, maar alonso erin zetten is zeker niet goedkoper, vettel gaat al naar sauber dus dat overkopen zal ook geen spek en bonen zijn.


tenzij ....ze een 2e massa halen....
Het gaat ook niet persé om dat prijskaartje. Wel om het rendement. In verhouding tot zijn geschatte loon brengt hij amper op.

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 29 september 2008 - 20:58:16
Citaat van: kaisz op 29 september 2008 - 20:40:15
Citaat van: FerrariMan op 29 september 2008 - 20:14:15
Pas op, ik zeg niet dat Kimi het talent niet meer heeft. De vraag is alleen of Ferrari er nog op moet wachten, zeker gezien zijn prijskaartje.
gezien zijn prijskaartje?
ik weet niet hoeveel hij moet kosten, maar alonso erin zetten is zeker niet goedkoper, vettel gaat al naar sauber dus dat overkopen zal ook geen spek en bonen zijn.


tenzij ....ze een 2e massa halen....
Het gaat ook niet persé om dat prijskaartje. Wel om het rendement. In verhouding tot zijn geschatte loon brengt hij amper op.
Voorlopig loopt ie 1 op 2. 1 titel in 2 jaar. Da's toch heel behoorlijk en zeker veel beter dan Massa. Hij heeft een droevig jaar maar we moeten ook niet doen of zijn komst naar Ferrari niets goeds heeft opgeleverd.