Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 28 februari 2008 - 19:58:24

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
30 (44.1%)
Massa
13 (19.1%)
Hamilton
21 (30.9%)
Kovalainen
0 (0%)
Alonso
2 (2.9%)
Iemand anders, wie?
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 59

Folkert

CitaatHeeft Massa geen pech gekent dan? Ik vind dat Kimi dit jaar juist meer fouten maakt dan voorheen.
Het antwoord was hier op.

Ikbedoelde dus: Klopt, Massa heeft ook pech gekent dit jaar, maar Kimi net iets meer pech.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

#451
Het is allemaal afweegbaar tegen elkaar, het is echt niet zo dat Massa alleen daar aan zijn positie te danken heeft. Kimi heeft ook meer fouten gemaakt;

Fouten Kimi;

-Melbourne 2 spins. Hij verspeelt de kans op een goed resulaat.
-Barhain; Stuurfoutje tijden Q3 kost hem een goede startpositie en uit eindelijk de race.
-Monaco; Uitleg nodig??
-Engeland; Kimi spint 3 keer, en verneukt een kans op een goed resultaat.
-Valencia; Kimi rijdt over zijn "pitcrew."
-België; Spin.

Fouten Massa;
-Sepang; knullige spin.
-Engeland; Massa spint een keer of 6 en verneukt zijn race.

Vergeet ik iets??

Uitval, wat niet de coureur kunt aanrekenen (let op; technische/mechanische problemen).

Massa;  Melbourne (motor), Hongarije (motor)

Raikkonen;Melbourne (ECU) Canada (Lewis), Valencia (motor)

Racegebeurtenissen;

Massa;

Canada; omdat de SC uit is op het moment dat Massa moet pitten, mag er niet getankt worden. Massa moet de ronde daarna nog een keer naar binnen voor benzine.

Hockenheim; Massa heeft de laatste paar ronde problemen met zijn banden en kan zelfs Piquet niet bijhouden.

Kimi;

Frankrijk; Kimi kampt met een kapotte uitlaat, hierdoor verliest hij 2 punten aan Massa.
     
Dus, hoezo meer pech? Meer fouten ja.

BTW, dit lijstje is wat ik uit mijn hoofd weet, dus schoor je nietm en vul hem aan.


Jasper

Raikkonen, Melbourne, motor. Niet Massa.

Edit: Massa blijkbaar ook, allebei dus.

Wizard

Klopt ja. Had Ferrari trouwens niet problemen met de ECU?? Zal hem er wel inediten. Thanks. ;)

Wizard

Citaat van: Wizard op 25 september 2008 - 14:41:48
Het is allemaal afweegbaar tegen elkaar, het is echt niet zo dat Massa alleen daar aan zijn positie te danken heeft. Kimi heeft ook meer fouten gemaakt;

Fouten Kimi;

-Melbourne 2 spins. Hij verspeelt de kans op een goed resulaat.
-Barhain; Stuurfoutje tijden Q3 kost hem een goede startpositie en uit eindelijk de race.
-Monaco; Uitleg nodig??
-Engeland; Kimi spint 3 keer, en verneukt een kans op een goed resultaat.
-Valencia; Kimi rijdt over zijn "pitcrew."
-België; Spin.

Fouten Massa;
-Sepang; knullige spin.
-Engeland; Massa spint een keer of 6 en verneukt zijn race.

Vergeet ik iets??

Uitval, wat niet de coureur kunt aanrekenen (let op; technische/mechanische problemen).

Massa;  Melbourne (motor), Hongarije (motor)

Raikkonen; Melbourne (ECU) Canada (Lewis), Valencia (motor)

Racegebeurtenissen;

Massa;

Canada; omdat de SC uit is op het moment dat Massa moet pitten, mag er niet getankt worden. Massa moet de ronde daarna nog een keer naar binnen voor benzine.

Hockenheim; Massa heeft de laatste paar ronde problemen met zijn banden en kan zelfs Piquet niet bijhouden.

Kimi;

Frankrijk; Kimi kampt met een kapotte uitlaat, hierdoor verliest hij 2 punten aan Massa.
     
Dus, hoezo meer pech? Meer fouten ja.

BTW, dit lijstje is wat ik uit mijn hoofd weet, dus schoor je nietm en vul hem aan.



Folkert

Kimi: Valencia Motor Blow. Australie motor vervangen tijdens q2. Race ook al redelijk verpest. (Ik geeftoe dat hij zelf ook wat fouten maakte en beter resultaat had kunnen vergooien, maar hij viel toch uit. weet iemand hoeveelste hij lag toen hij uitviel?)

Monaco ben ik niet zeker van een stuurfout van Kimi. En kan ook geen berichten meer vinden over uitspraken van Kimi dat hij specifiek wat zei. Maar ik vond het uitbreken van de wagen erg verdacht.

Spa: Ben ik wedereom ook niet zeker van een fout. Vergeet niet dat het om slecht weer gaat en dat de auto wel erg plots naar links uitbrak.

Kimi: Canada: uit de race getikt door Hamilton.

Citaat
Dus, hoezo meer pech? Meer fouten ja.

BTW, dit lijstje is wat ik uit mijn hoofd weet, dus schoor je nietm en vul hem aan.

Waarom zeg je zo iets? Je zegt eerst een conclusie, terwijl jij zelf alle feiten er in hebt verwerkt.

En de fout van over pit crew heen rijden heeft hem niets gekost. Dus die telt niet. :)

Fouten Massa in Australie, spint in de eerste bocht en mag achter aan aan sluiten.



Zal straks wel even verwerken in het lijstje.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Tja, als je iedere spin van Kimi en ieder stuurfoutje gaat gooien op....ik vond het wel heel erg verdacht....dan heeft Kimi inderdaad meer pech gekent.

Met pech doel ik op dingen die de coureur niet zelf in de hand heeft. Een pitsstop die niet goed gaat, een motor die de geest geeft. Als je stuurfouten en spins (zonder dat er sprake is van mechanische/technische failures) in twijfel gaat nemen, wordt het een eindeloze discussie.

Massa werd op een zeiknat Silverstone met een droogweer afstelling weg gestuurd. Is het dan wel Massa's fout?? Of zoals jij zou zeggen, is het dan wel 100% Massa's fout?

In Maleisië gedroeg de auto zich vreemd voordat hij wegbrak, aldus Massa. Mja, was het dan wel Massa's fout??

Kom op zeg, dat is toch geen basis om een fatsoendelijke discussie te voeren. Zie de realiteit toch eens onder ogen.

De auto gedroeg zich vreemd?? Vriendelijke Massa, je reed over de kerbs flapdrol. Weggestuurd op een droogweerafstelling? Heb jij geen inspraak op de afstelling, plus pas je rijstijl er op aan. Met Kimi exact het zelfde. Monaco; Kimi remt te laat => rijdersfout. Spa; Kimi crashed nadat hij te weid gaat=> rijdersfout.

Canada had ik er al ingezet.

Folkert

En jou posten is wel basis van fatsoenlijke discussie?

Kimi heeft hele jaar al geklaagd over banden die niet op temperatuur komen. Maar dan is het wel Kimi's fout als hij fouten maakt of slecht gaat?

En over de spin van Massa ben je wel heel snel eens dat het aan de auto lag, maar bij Kimi is het direct stuurfout.

Kom op zeg, als je zo'n rijtje maakt doe alles ook eerlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Nee juist niet. Massa stuurfouten waren rijdersfouten, net als dat Kimi's stuurfouten ook rijdersfouten waren. Ik maak geen onderscheid, jij wel. Jij probeert iedere rijdersfout te plaatsen onder de categorie "pech" als het Kimi betreft. Zo werkt het niet. Het rijtje wat ik geplaatst heb geeft redelijk weer (zal zeker wat over het hoofd hebben gezien) dat Kimi niet veel meer pech heeft gekent maar juist meer rijdersfouten heeft gemaakt. Er staan geen leugens in verwerkt of dingen in die niet gebeurd zijn.

Folkert

Citaat van: Wizard op 25 september 2008 - 15:33:03
Nee juist niet. Massa stuurfouten waren rijdersfouten, net als dat Kimi's stuurfouten ook rijdersfouten waren. Ik maak geen onderscheid, jij wel. Jij probeert iedere rijdersfout te plaatsen onder de categorie "pech" als het Kimi betreft. Zo werkt het niet. Het rijtje wat ik geplaatst heb geeft redelijk weer (zal zeker wat over het hoofd hebben gezien) dat Kimi niet veel meer pech heeft gekent maar juist meer rijdersfouten heeft gemaakt. Er staan geen leugens in verwerkt of dingen in die niet gebeurd zijn.
Jij noemde ook rijders fout(en) op die Kimi niets hebben gekost. Bv het pits incident. Dan kan ik Massa ook aanrekenen op het bijna rammen van...in Valencia.

Maar nee, ik maak geen onderscheid. Ik heb al eerder gezegt(recent nog) dat Kimi dom was en fout maakte toen hij in Belgie naast de baan kwam.
En ook in Malbourne heb ik gezegt dat Kimi 2 domme fouten maakte.

En sommige spins of gebeurtenissen van Kimi vind ik geen fouten van Kimi.
En jij vergat wel aantal fouten van Massa(australie en monaco bv.) Je hebt dan niet gelogen, maar niet een volledig ingevuld lijstje. Kimi heeft en meer pech en over sommige fouten laten we het maar niet hebben dan, omdat dat niet duidelijk is of het fout of mechanische pech is.
Trotse vader van Rosalie(L)

kaisz

massa is kampioen bij gebrek aan beter

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 25 september 2008 - 15:10:24
Kimi: Valencia Motor Blow. Australie motor vervangen tijdens q2. Race ook al redelijk verpest. (Ik geeftoe dat hij zelf ook wat fouten maakte en beter resultaat had kunnen vergooien, maar hij viel toch uit. weet iemand hoeveelste hij lag toen hij uitviel?)

Monaco ben ik niet zeker van een stuurfout van Kimi. En kan ook geen berichten meer vinden over uitspraken van Kimi dat hij specifiek wat zei. Maar ik vond het uitbreken van de wagen erg verdacht.

Spa: Ben ik wedereom ook niet zeker van een fout. Vergeet niet dat het om slecht weer gaat en dat de auto wel erg plots naar links uitbrak.

Kimi: Canada: uit de race getikt door Hamilton.

Citaat
Dus, hoezo meer pech? Meer fouten ja.

BTW, dit lijstje is wat ik uit mijn hoofd weet, dus schoor je nietm en vul hem aan.

Waarom zeg je zo iets? Je zegt eerst een conclusie, terwijl jij zelf alle feiten er in hebt verwerkt.

En de fout van over pit crew heen rijden heeft hem niets gekost. Dus die telt niet. :)

Fouten Massa in Australie, spint in de eerste bocht en mag achter aan aan sluiten.



Zal straks wel even verwerken in het lijstje.
Als ik dit zo lees dan moet ik nog geloven dat je erg selectief bent. Telkens Kimi in de fout gaat uit je vermoedens dat het aan de wagen kan gelegen hebben. Ook al geeft hij zelf meermaals toe dat het een stuurfout was. Tijd om die bril af te zetten en eventueel zelfs in de vuilbak te gooien.  ;)

Wizard

Ik kon het niet beter verwoorden. ;)

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 25 september 2008 - 16:53:57
Citaat van: Burorri op 25 september 2008 - 15:10:24
Kimi: Valencia Motor Blow. Australie motor vervangen tijdens q2. Race ook al redelijk verpest. (Ik geeftoe dat hij zelf ook wat fouten maakte en beter resultaat had kunnen vergooien, maar hij viel toch uit. weet iemand hoeveelste hij lag toen hij uitviel?)

Monaco ben ik niet zeker van een stuurfout van Kimi. En kan ook geen berichten meer vinden over uitspraken van Kimi dat hij specifiek wat zei. Maar ik vond het uitbreken van de wagen erg verdacht.

Spa: Ben ik wedereom ook niet zeker van een fout. Vergeet niet dat het om slecht weer gaat en dat de auto wel erg plots naar links uitbrak.

Kimi: Canada: uit de race getikt door Hamilton.

Citaat
Dus, hoezo meer pech? Meer fouten ja.

BTW, dit lijstje is wat ik uit mijn hoofd weet, dus schoor je nietm en vul hem aan.

Waarom zeg je zo iets? Je zegt eerst een conclusie, terwijl jij zelf alle feiten er in hebt verwerkt.

En de fout van over pit crew heen rijden heeft hem niets gekost. Dus die telt niet. :)

Fouten Massa in Australie, spint in de eerste bocht en mag achter aan aan sluiten.



Zal straks wel even verwerken in het lijstje.
Als ik dit zo lees dan moet ik nog geloven dat je erg selectief bent. Telkens Kimi in de fout gaat uit je vermoedens dat het aan de wagen kan gelegen hebben. Ook al geeft hij zelf meermaals toe dat het een stuurfout was. Tijd om die bril af te zetten en eventueel zelfs in de vuilbak te gooien.  ;)
Heb alleen de dingen er uit gelaten die Wizard vergeten was.
En ik heb ook al toegegeven dat Kimi inderdaad fouten heeft gemaakt. Maar de 2 fouten die Wizard opnoemde(Monaco en Spa) Wil ik niet als 100% fout betstempelen van Kimi.
Misschien heb ik inderdaad een Kimi bril op, maar ik geef iig wel toe dat hij ook fouten heeft gemaakt.
Het is niet telkens dat Kimi in de fout gaat dat ik Kimi vrijpleit, want Australie vond ik het wel degelijk zijn fouten. En ook in Valencia met de lichten was dom.

Maar Wizard vergat aantal punten die ik wel eeven wilde noemen, en ja dat het toevallig van Kimi is wat hij vergat kan ik ook weinig aan doen.


@Wizard: Dat komt omdat jij ook dingen anders zegt :). Je doet nu precies het zelfde, en praat het in het voordeel van Massa.
Trotse vader van Rosalie(L)