Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 28 februari 2008 - 19:58:24

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
30 (44.1%)
Massa
13 (19.1%)
Hamilton
21 (30.9%)
Kovalainen
0 (0%)
Alonso
2 (2.9%)
Iemand anders, wie?
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 59

Wizard

Je moet je ook afvragen waarom Massa om de oren werd gereden........

Plus, diezelfde Hamilton rijdt ook Kimi om de oren. ;)

Dat weinig mensen geloven in Massa, vebaast me tot op de dag van vandaag. Toen Massa tekende bij Ferrari heb ik gezegd dat hij mee ging vechten om WK's. Ik werd voor gek verklaard. Massa zou net als Irvine een tweede viool worden en strijden om het kampioenschap??? No way. Tja, ik kan alleen maar zeggen, zonder dat ik mezelf op een voetstuk wil plaatsen, wat dat betreft heb ik gelijk gehad. Massa doet weldegelijk mee in de strijd om het WK en kampioen worden zit er nog steeds in.

Wizard

Bovendien, wat gebruik je als maatstaf? Het is zeker niet de nieuwe Schumacher, maar dat heb ik ook nooit beweerd. Massa bezit genoeg potentiƫel in mijn ogen, een factor te zijn om rekening mee te houden in de strijd om het WK.

kaisz

De maatstaf dat ik gebruikt is: racen.
Je hebt meer nodig dan hard kunnen rijden. Als F1 coureur moet je hard kunnen rijden, maar ook kunnen aanvallen en verdedigen.
Massa heeft gewoon een snelle auto en daardoor kan bvb Alonso niet met hem knokken om een plaats. De Ferrari en McLaren zijn qua snelheid even snel, behalve in de regen.
Massa staat alleen maar zo hoog omdat Kimi het laat afweten en Hamilton zoveel fouten maakt (elke race maakt hij wel minimaal 1 fout).

Wizard

Tja, als Massa hoog staat doordat Kimi het laat afweten en Hamilton fouten maakt, doet Massa het gewoon beter (ik borduur even verder op je uitspraak).

Folkert

Citaat van: Wizard op 25 september 2008 - 11:50:37
Tja, als Massa hoog staat doordat Kimi het laat afweten en Hamilton fouten maakt, doet Massa het gewoon beter (ik borduur even verder op je uitspraak).
Als hij het zo zegt heb je gelijk.

Maar Kimi heeft wel de nodige pech ook gekent en heeft het dit jaar wat moeilijker dan vorig jaar.

Toch heb ik het idee dat Massa dit jaar alleen met enig sinds geluk mee strijd om de titel. Dat hij er staat is knap, maar de laatste races heeft Hamilton aan getoond de snellere van de 2 te zijn.
Hongarije en Valencia reed Massa dan wel weer sterk, maar dat zie ik hem niet zo snel herhalen. Belgie en Monza waren niet Massa's sterkste races en Hamilton reed daar veel sterker, vooral in Monza.
Massa rijd in mijn ogen niet spraakmakend genoeg en te wisselvallig. Ik heb het idee dat hij te berekenend rijd en alleen maar punten wil binnen halen om niet te veel achterstand op te lopen. Dat is hem nu mooi gelukt, maar dat houd op zodra er weer een normale race is. Want laten we eerlijk zijn: Monza en Spa waren allersinds normaal verlopen.

Maar goed, Massa kan dit weekend ook ineens weer tegendeel bewijzen door de race grandioos te winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Wizard op 25 september 2008 - 11:12:07
Je moet je ook afvragen waarom Massa om de oren werd gereden........

Plus, diezelfde Hamilton rijdt ook Kimi om de oren. ;)

Dat weinig mensen geloven in Massa, vebaast me tot op de dag van vandaag. Toen Massa tekende bij Ferrari heb ik gezegd dat hij mee ging vechten om WK's. Ik werd voor gek verklaard. Massa zou net als Irvine een tweede viool worden en strijden om het kampioenschap??? No way. Tja, ik kan alleen maar zeggen, zonder dat ik mezelf op een voetstuk wil plaatsen, wat dat betreft heb ik gelijk gehad. Massa doet weldegelijk mee in de strijd om het WK en kampioen worden zit er nog steeds in.
Zou Schumacher nog rijden zoals bij Irvine, zou Massa ook nog steeds 2e viool spelen, hoor ;).

Hij is net als Hill: In de beste auto kan hij WK worden. Goede rijder.

Wizard

Mwa, weet ik niet. Ik zeg niet dat Massa het grootste talent is wat God onder de zon heeft, maar ik vind het wel een agressieve en goede racer. Hij is ondanks dat de Ferrari niet de absolute betere is, de enige echte concurent van Hamilton. Kimi is te wispelturig, alsof-ie een beetje onspoort is. Of hij rijdt te passief, of onderneemt alles of niets pogingen. Ook dat getuigt niet van mega kwaliteit.


Wizard

Citaat van: Burorri op 25 september 2008 - 13:00:34
Maar Kimi heeft wel de nodige pech ook gekent en heeft het dit jaar wat moeilijker dan vorig jaar.

Heeft Massa geen pech gekent dan? Ik vind dat Kimi dit jaar juist meer fouten maakt dan voorheen.

CitaatToch heb ik het idee dat Massa dit jaar alleen met enig sinds geluk mee strijd om de titel. Dat hij er staat is knap, maar de laatste races heeft Hamilton aan getoond de snellere van de 2 te zijn.
Hongarije en Valencia reed Massa dan wel weer sterk, maar dat zie ik hem niet zo snel herhalen.

Want? Zover ik begrepen heb kun je Singapore juist met deze circuits vergelijken. En geluk, wat heet geluk?? Massa rijdt gewoon een puike tweede seizoenshelft. Moest even wennen aan de auto, liep hierdoor wat punten mis, maar al met al rijdt hij een goed seizoen. WK wordt je niet door enkel en alleen geluk.

CitaatBelgie en Monza waren niet Massa's sterkste races en Hamilton reed daar veel sterker, vooral in Monza.

Goed, ik zeg dan ook nergens dat Massa iedereen compleet overwalst, plus, iedere rijder heeft zijn circuits waar hij goed uit de voeten kan, of juist minder goed, zo ook Massa.

CitaatMassa rijd in mijn ogen niet spraakmakend genoeg en te wisselvallig. Ik heb het idee dat hij te berekenend rijd en alleen maar punten wil binnen halen om niet te veel achterstand op te lopen. Dat is hem nu mooi gelukt, maar dat houd op zodra er weer een normale race is. Want laten we eerlijk zijn: Monza en Spa waren allersinds normaal verlopen.

Maar goed, Massa kan dit weekend ook ineens weer tegendeel bewijzen door de race grandioos te winnen.

Je moet altijd kunnen presteren. In Monza houdt hij Hamilton achter zich en weet hij zich voor Hamilton en Kimi te kwalificeren. Dan doe je het gewoon beter. Massa gaat op eigen kracht met meer punten naar huis dan zijn directe concurenten. Chapeaux!!

scho0634

Citaat van: Wizard op 25 september 2008 - 13:35:46
Mwa, weet ik niet. Ik zeg niet dat Massa het grootste talent is wat God onder de zon heeft, maar ik vind het wel een agressieve en goede racer. Hij is ondanks dat de Ferrari niet de absolute betere is, de enige echte concurent van Hamilton. Kimi is te wispelturig, alsof-ie een beetje onspoort is. Of hij rijdt te passief, of onderneemt alles of niets pogingen. Ook dat getuigt niet van mega kwaliteit.
De Ferrari is over het algemeen echt wel de snelste van het stel.

En over Massa: die vind ik juist niet agressief. Integendeel.

Wizard

Heb het meer over zijn rijstijl. Massa zoekt graag de grens op.

scho0634

In kwalificatie wel, ja. Daarin is hij zo'n beetje de beste. In de race vind ik dat hij in moeilijke omstandigheden soms verzuipt. Dat is (vooralsnog) i.m.o. het verschil tussen hem en de groten.

Folkert

Citaat van: Wizard op 25 september 2008 - 13:42:05
Citaat van: Burorri op 25 september 2008 - 13:00:34
Maar Kimi heeft wel de nodige pech ook gekent en heeft het dit jaar wat moeilijker dan vorig jaar.

Heeft Massa geen pech gekent dan? Ik vind dat Kimi dit jaar juist meer fouten maakt dan voorheen.

CitaatToch heb ik het idee dat Massa dit jaar alleen met enig sinds geluk mee strijd om de titel. Dat hij er staat is knap, maar de laatste races heeft Hamilton aan getoond de snellere van de 2 te zijn.
Hongarije en Valencia reed Massa dan wel weer sterk, maar dat zie ik hem niet zo snel herhalen.

Want? Zover ik begrepen heb kun je Singapore juist met deze circuits vergelijken. En geluk, wat heet geluk?? Massa rijdt gewoon een puike tweede seizoenshelft. Moest even wennen aan de auto, liep hierdoor wat punten mis, maar al met al rijdt hij een goed seizoen. WK wordt je niet door enkel en alleen geluk.

CitaatBelgie en Monza waren niet Massa's sterkste races en Hamilton reed daar veel sterker, vooral in Monza.

Goed, ik zeg dan ook nergens dat Massa iedereen compleet overwalst, plus, iedere rijder heeft zijn circuits waar hij goed uit de voeten kan, of juist minder goed, zo ook Massa.

CitaatMassa rijd in mijn ogen niet spraakmakend genoeg en te wisselvallig. Ik heb het idee dat hij te berekenend rijd en alleen maar punten wil binnen halen om niet te veel achterstand op te lopen. Dat is hem nu mooi gelukt, maar dat houd op zodra er weer een normale race is. Want laten we eerlijk zijn: Monza en Spa waren allersinds normaal verlopen.

Maar goed, Massa kan dit weekend ook ineens weer tegendeel bewijzen door de race grandioos te winnen.

Je moet altijd kunnen presteren. In Monza houdt hij Hamilton achter zich en weet hij zich voor Hamilton en Kimi te kwalificeren. Dan doe je het gewoon beter. Massa gaat op eigen kracht met meer punten naar huis dan zijn directe concurenten. Chapeaux!!
Klopt, maar Kimi in mijn ogen net iets meer.

En ik zeg ook niet dat hij enkel en alleen door geluk het WK kan winnen, want hij heeft wel degelijk goede races gereden. Maar ik denk dat hij klein beetje geluk heeft gehad wat hem dichter bij Hamilton heeft gebracht.


Massa is goede rijder, maar net niet goed genoeg voor WK te worden in mijn ogen.

Ja, Singapour lijkt er inderdaad wel op, maar ik denk dat Hamilton te sterk voor hem gaat zijn. Het is een gevoel.


Kwalificatie is niets zeggend. Daar worden geen punten uitgedeeld. Dat hij voor Kimi en Hamilton eindigde heeft hij niet alleen op eigenkracht gedaan. Het weer heeft ook enigsinds geholpen.
Hij heeft met Ferrari een gok genomen in de kwalificatie en race en dat heeft meest gunstige voor hem uitgepakt. Het had net zo goed anders kunnen uitpakken en dan was hij niet ingelopen.

Ik vind Massa ook niet echt Aggressief.
Zeker in belgie en Monza niet. Hongarije was hij bij de start goed bezig ja.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Hoe kun je nu vinden dat Kimi het beter deed? Hij kwalificeerd zich achter Massa en finished achter Massa en scoort als klap op de vuurpijl 0 punten? Wat in Godsnaam heeft hij dan beter gedaan?

Waarom zou Massa geen WK kunnen worden??

Wat agressief betreft, heb ik het over zijn rijstijl.

Folkert

Citaat van: Wizard op 25 september 2008 - 14:15:22
Hoe kun je nu vinden dat Kimi het beter deed? Hij kwalificeerd zich achter Massa en finished achter Massa en scoort als klap op de vuurpijl 0 punten? Wat in Godsnaam heeft hij dan beter gedaan?

Waarom zou Massa geen WK kunnen worden??

Wat agressief betreft, heb ik het over zijn rijstijl.
Nu zeg ik niets over dat Kimi het beter deed. Zou je misschien kunnen aanwijzen waar ik dat wel zei?

Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 25 september 2008 - 14:19:29Klopt, maar Kimi in mijn ogen net iets meer.

Ik had het erover dat Massa het goed deed, dat was jouw antwoord, plus ik meen me te herinneren dat we deze discussie elders ook gevoerd hebben, alleen ga ik dat niet opzoeken.