Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 28 februari 2008 - 19:58:24

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
30 (44.1%)
Massa
13 (19.1%)
Hamilton
21 (30.9%)
Kovalainen
0 (0%)
Alonso
2 (2.9%)
Iemand anders, wie?
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 59

Wizard

Citaat van: Burorri op 01 september 2008 - 12:38:34
Precies, het blunderen van Hamilton heeft niets te maken met de rijkwaliteiten van Kimi en Kimi heeft dat ook niet in de hand.

Natuurlijk wel. Presteren onder druk is ook een kwaliteit!! Hoe goed je bent heeft daar wel degelijk wat mee te maken. Een coureur die de fout ingaat zodra hij op de hielen wordt gezeten zal niet worden gezien als absolute kampioen of als fantastische coureur, ondanks dat hij anders de sterren van de hemel rijdt.

CitaatKimi deed zijn ding, Hamilton niet. Dat is geluk voor Kimi, want blunderde Hamilton neit, was Hamilton WK geworden.

Je zegt het al zelf, Hamilton blunderde, dus heeft het niks met geluk te maken. Als ik de lijn doortrek die jij neerzet heeft iedere wereldkampioen geluk. Geluk dat de concurentie niet snel genoeg was, geluk dat de concurentie blunderde etc etc, het is maar hoe je geluk defineert.

Zou Hamilton nu de GP van Brazilië hebben gedomineerd, maar viel hij uit vanwege een technisch mankement, dan wil ik spreken van geluk. Zolang Kimi het op eigen kracht kan en geen technisch mankement nodig heeft (bij de concurent) om kampioen te worden, spreek ik van een race verloop. Kimi hield z'n hoofd koel i.t.t Hamilton, was dus sterker en werd kampioen. Dat sterker zijn is weldegelijk een kwaliteit en als je het al geluk wilt noemen, noem het dan een afgedwongen geluk. ;)

CitaatOm even duidelijk te zijn, ik wil niets afdoen aan de titel van Kimi, maar eerlijkheid gebeid mij te zeggen dat er weldegelijk geluk bij kwam kijken. 18 punten inlopen op je concurenten in delaatste 2 races is veel. Zeker als je kijkt dat Hamilton niet hoefde te winnen. 3 punten waren genoeg geweest.

Dan nog moet je de situatie naar je hand kunnen zetten. Ben je op van de zenuwen en maak je blunders, redt je het niet. Kimi had het de laatste races gewoon beter voor elkaar dan Hamilton en daardoor werd hij kampioen.

Folkert

Ik begrijp wat je bedoelt en ik zou het dan ook afgedwonge geluk noemen.
Maar dus wel een vorm van geluk.

En het klopt inderdaad wel dat je als coureur je concurent kan opjagen, maar Lewis heeft het hele jaar toch aan getoond dat hij daar prima mee omkon gaan.
En lewis hoefde maar 3 punten te halen, dus Kimi kon zoveel winnen als hij wilde, maar echte druk kon hij neit geven omdat de kans zeer groot was dat Lewis in 2 races 3 punten kon halen. Hij hoefde dus niet zijn uiterste best te doen om voor Kimi te komen.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Ik snap jullie beider punten. Laten we nu over een ander onderwerp beginnen, voordat we weer 4 blaadjes verder zijn ;)

zeph

Hamilton heeft natuurlijk de best papieren, maar ik hoop stiekem dat het Massa wordt. Hij heeft wel iets weg van Carlos Reutemann, ook al zo'n eeuwige tweede, en ik sympathiseer altijd met de underdog.

Silversource

Hamilton word kampioen, gezien de uitslag van Spa. Hij loopt uit Massa uit, vooral fors op Kimi uit. Lewis zal echt niet enkele races voor het einde van het seizoen op de verkeerde knopjes drukken of z'n banden aan flarden rijden... ;)

Hawthorn2

Citaat van: zeph op 07 september 2008 - 17:19:29
Hamilton heeft natuurlijk de best papieren, maar ik hoop stiekem dat het Massa wordt. Hij heeft wel iets weg van Carlos Reutemann, ook al zo'n eeuwige tweede, en ik sympathiseer altijd met de underdog.


Hoopte begin van het seizoen eigenlijk op Kimi  :'( , heb daar wel een boontje voor. Maar Massa is echt héél goed bezig en verdient het om te winnen dit jaar. :)

scho0634

Citaat van: Hawthorn2 op 07 september 2008 - 17:26:19
Citaat van: zeph op 07 september 2008 - 17:19:29
Hamilton heeft natuurlijk de best papieren, maar ik hoop stiekem dat het Massa wordt. Hij heeft wel iets weg van Carlos Reutemann, ook al zo'n eeuwige tweede, en ik sympathiseer altijd met de underdog.


Hoopte begin van het seizoen eigenlijk op Kimi  :'( , heb daar wel een boontje voor. Maar Massa is echt héél goed bezig en verdient het om te winnen dit jaar. :)
Niet meer als dat Hamilton het verdient. Integendeel zelfs.

_Makke_

Het wordt Massa, dat staat vast. Als het nodig is zal de FIA nog wel een handje helpen.

zeph


TheIceman

Citaat van: _Makke_ op 07 september 2008 - 18:27:29
Het wordt Massa, dat staat vast. Als het nodig is zal de FIA nog wel een handje helpen.
You've got it :)

Ferrari 2010

Citaat van: _Makke_ op 07 september 2008 - 18:27:29
Het wordt Massa, dat staat vast. Als het nodig is zal de FIA nog wel een handje helpen.
Uiteraard. Verleden jaar hebben ze Ferrari geholpen met de spionage, nu met Hamilton achteruit te zetten. Het is ÉÉN groot complot :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 18:41:44
Citaat van: _Makke_ op 07 september 2008 - 18:27:29
Het wordt Massa, dat staat vast. Als het nodig is zal de FIA nog wel een handje helpen.
Uiteraard. Verleden jaar hebben ze Ferrari geholpen met de spionage, nu met Hamilton achteruit te zetten. Het is ÉÉN groot complot :)
Wat zou Hamilton in Monza fout doen? :) Winnen voor de Ferrari-fans ? :) Zware fout, ik gok 30 seconde tijdstraf :)

zeph

Ik voorspel dat zowel McLaren en Ferrari voor het einde van hetseizoen schuldig worden bevonden aan het beramen van een aanslag op Mosley en Ecclestone, allebei verbannen worden uit de F1 en BMW en Kubica zodoende kampioen worden  ;D

Idioot? Niet idioter dan een vliegtuig in het WTC.

Ferrari 2010

Citaat van: zeph op 07 september 2008 - 18:44:29
Ik voorspel dat zowel McLaren en Ferrari voor het einde van hetseizoen schuldig worden bevonden aan het beramen van een aanslag op Mosley en Ecclestone, allebei verbannen worden uit de F1 en BMW en Kubica zodoende kampioen worden  ;D

Idioot? Niet idioter dan een vliegtuig in het WTC.

Dat ze  McLaren ervan verdenken zou niets bijzonders zijn, maar Ferrari raken ze niet aan hoor ;)

Overigens, Massa wordt WK! Nog 2 puntjes. Ik hoop dat ferrari nu gewoon tegen Kimi zegt: Kimi, je bent minstens even goed, ga voor je race, ga voor je positie, maar Massa is nu gewoon nr 1, als het nodig is help je hem.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 18:41:44
Citaat van: _Makke_ op 07 september 2008 - 18:27:29
Het wordt Massa, dat staat vast. Als het nodig is zal de FIA nog wel een handje helpen.
Uiteraard. Verleden jaar hebben ze Ferrari geholpen met de spionage, nu met Hamilton achteruit te zetten. Het is ÉÉN groot complot :)

Vorig jaar was het vooral Hongarije waar Ferrari geholpen werd, al was het spionageschandaal inderdaad ook wel wat controversieel.