Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 28 februari 2008 - 19:58:24

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
30 (44.1%)
Massa
13 (19.1%)
Hamilton
21 (30.9%)
Kovalainen
0 (0%)
Alonso
2 (2.9%)
Iemand anders, wie?
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 59

Jasper

Volgens mij had dat weinig met druk te maken, dan wel met het feit dat hij al enkele weken totaal niet bij de les is.

leproffesseur

Soms snap ik Kimmi niet .De ene race de beste en dan teleurstellend.
Hij kan het nochtans.

robbert

Citaat van: leproffesseur op 27 augustus 2008 - 12:17:37
Soms snap ik Kimmi niet .De ene race de beste en dan teleurstellend.
Hij kan het nochtans.

Nu is het toch al een tijdje teleurstellend hoor van de kimi. Hopelijk gaat het vlug beter dat hij punten kan afpikken van Hamilton en zo Massa aan de titel helpen

Folkert

Citaat van: Wizard op 26 augustus 2008 - 20:50:49
Citaat van: meatball op 26 augustus 2008 - 20:13:10
Geluk hebben noemen ze zoiets,Hamilton blunderde er op los en Alonso werd verraden door zijn team,geen van beide gaat dit seizoen nog gebeuren,dus Ferrari gaat zelf voor de titel moeten zorgen.

Met geluk alleen scoor je geen 110 punten en wordt je wereldkampioen. Zoiets noem ik seizoens-verloop.

De laatste 2 races waren geluk. De rest van de races was seizoens verloop, maar als je in de laatste 2 races 17 punten verliest, met daarvoor zelden fouten, noem ik geluk. Hamilton hoefde alleen in de punten te finishen en het was genoeg. 3 punten score in 2 races met een Mclaren.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 28 augustus 2008 - 15:03:19
Citaat van: Wizard op 26 augustus 2008 - 20:50:49
Citaat van: meatball op 26 augustus 2008 - 20:13:10
Geluk hebben noemen ze zoiets,Hamilton blunderde er op los en Alonso werd verraden door zijn team,geen van beide gaat dit seizoen nog gebeuren,dus Ferrari gaat zelf voor de titel moeten zorgen.

Met geluk alleen scoor je geen 110 punten en wordt je wereldkampioen. Zoiets noem ik seizoens-verloop.

De laatste 2 races waren geluk.
Niet volledig correct, dat hij daarin goed scoorde was geen geluk maar zen eigen verdienste. Dat Hamilton daarin weinig punten behaalde, was een meevaller.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 augustus 2008 - 15:06:50
Citaat van: Burorri op 28 augustus 2008 - 15:03:19
Citaat van: Wizard op 26 augustus 2008 - 20:50:49
Citaat van: meatball op 26 augustus 2008 - 20:13:10
Geluk hebben noemen ze zoiets,Hamilton blunderde er op los en Alonso werd verraden door zijn team,geen van beide gaat dit seizoen nog gebeuren,dus Ferrari gaat zelf voor de titel moeten zorgen.

Met geluk alleen scoor je geen 110 punten en wordt je wereldkampioen. Zoiets noem ik seizoens-verloop.

De laatste 2 races waren geluk.
Niet volledig correct, dat hij daarin goed scoorde was geen geluk maar zen eigen verdienste. Dat Hamilton daarin weinig punten behaalde, was een meevaller.
Ja dat hij goed scoorde was inderdaad zijn eigenverdienste, maar dat Hamilton uitviel en 6de werk valt onder geluk/meevaller ;))
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Geluk niet, eerder race verloop. Zou Hamilton nu uitvallen met technische/mechanische problemen, dan kun je het inderdaad geluk noemen. Maar als een coureur minder prsteert, noem ik dat geen geluk, anders is iedere WK met geluk WK geworden.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2008 - 16:07:28
Geluk niet, eerder race verloop. Zou Hamilton nu uitvallen met technische/mechanische problemen, dan kun je het inderdaad geluk noemen. Maar als een coureur minder prsteert, noem ik dat geen geluk, anders is iedere WK met geluk WK geworden.
Inderdaad. Bekijk het zo: stel dat Hamilton nu met een puntje voor op Massa wk wordt, is hij dat dan met geluk geworden? Neen, zal de overgrote meerderheid dan zeggen, terwijl vele van hen zeggen dat Kimi dat verleden jaar wel geluk had. Nogtans, Massa heeft in de eerste 2 races van dit seizoen evenveel geblunderd/pech gehad als Lewis in de laatste 2 van vorig seizoen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Precies. Als een coureur kampioen wordt, doordat zijn concurenten falen, vind ik dat een race verloop. Ik spreek pas van geluk als Hamilton de laatste races zou zijn uitgevallen met een kapotte Mercedes waardoor Kimi op het laatste moment met de titel vandoor ging.

Folkert

Ik vind blunderen van de concurent toch ook vallen in de categorie geluk. Zeker als je kijkt naar China, waar Hamilton vast kwam te zitten. Wat als hij wel los kwam of werd geholpen door de Marshals?

Als Je concurent die hele jaar sterk en practisch foutloos heeft gereden en juist in de laatste 2 races waar het omgaat(ok toegeven dat het voorspelt had kunnen worden gezien zijn ervaring.) stuntelt, vind ik dat best geluk.

Dan zou ik het een gelukkig race verloop noemen. De kans dat Hamilton een fout zou maken, was klein. Kleiner iig dan dat hij de race zou winnen of in de punten finnishen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Op het moment dat een coureur blundert, heeft het te maken met rijkwaliteiten, en niet met geluk. De factor geluk speelt alleen een rol in (tecnische/mechanische) mankementen oftewe, iets wat de coureur zelf niet in de hand heeft en los staat van zijn rijderskwaliteiten. Dat Hamilton in Braziliƫ een fout heeft gemaakt bij de start, is zijn eigen domme schuld. Aangezien het geen pech was maar hij het volledig zelf in de hand had, kun je aan de andere kant ook niet spreken van geluk, maar van het beter doen dan je concurent.

Er is een verschil tussen het beter doen dan je concurent en geluk hebben en wanneer je het beter doet, staat daar los van.

Niet vergeten Hamilton was een rookie en hij "faalt" juist op de momenten waar de druk het hoogst is. Stukje onervarenheid i.c.m rijderskwaliteiten want met druk kunnen om gaan is ook een kwaliteit.

janke

Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: Wizard op 31 augustus 2008 - 19:43:04
Op het moment dat een coureur blundert, heeft het te maken met rijkwaliteiten, en niet met geluk. De factor geluk speelt alleen een rol in (tecnische/mechanische) mankementen oftewe, iets wat de coureur zelf niet in de hand heeft en los staat van zijn rijderskwaliteiten. Dat Hamilton in Braziliƫ een fout heeft gemaakt bij de start, is zijn eigen domme schuld. Aangezien het geen pech was maar hij het volledig zelf in de hand had, kun je aan de andere kant ook niet spreken van geluk, maar van het beter doen dan je concurent.

Er is een verschil tussen het beter doen dan je concurent en geluk hebben en wanneer je het beter doet, staat daar los van.

Niet vergeten Hamilton was een rookie en hij "faalt" juist op de momenten waar de druk het hoogst is. Stukje onervarenheid i.c.m rijderskwaliteiten want met druk kunnen om gaan is ook een kwaliteit.

Precies, het blunderen van Hamilton heeft niets te maken met de rijkwaliteiten van Kimi en Kimi heeft dat ook niet in de hand. Kimi deed zijn ding, Hamilton niet. Dat is geluk voor Kimi, want blunderde Hamilton neit, was Hamilton WK geworden.
Om even duidelijk te zijn, ik wil niets afdoen aan de titel van Kimi, maar eerlijkheid gebeid mij te zeggen dat er weldegelijk geluk bij kwam kijken. 18 punten inlopen op je concurenten in delaatste 2 races is veel. Zeker als je kijkt dat Hamilton niet hoefde te winnen. 3 punten waren genoeg geweest.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Het was inderdaad een titel zonder glans maar wel verdiend!
Bovendien mocht kimmi ook eens geluk hebben na redelijk veel pech.

Folkert

Citaat van: leproffesseur op 01 september 2008 - 14:33:29
Het was inderdaad een titel zonder glans maar wel verdiend!
Bovendien mocht kimmi ook eens geluk hebben na redelijk veel pech.

Glans had de titel zeer zeker wel.

Maar weetje wat ik me af vraag: Hoe komt het dat je Kimi altijd met 2 M-en schrijft?
Trotse vader van Rosalie(L)